powered by Surfing Waves

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Τοπικούς φόρους θα υποχρεωθεί να επιβάλει ο δήμος μας αν δεν διορθώσει τα οικονομικά του

Όπως αποκαλύφθηκε στο Ε.Β. ο δήμος μας έχει μια τρύπα 800.000 Ευρώ στα οικονομικά του απο τις μειώσεις στις επιχορηγήσεις ΚΑΠ. Η δημοτική αρχή σύμφωνα με ένα νέο σχέδιο νόμου που προετοιμάζεται θα αναγκαστεί να ισοσκελίσει τα οικονομικά της με την επιβολή νέων δημοτικών φόρων, αν δεν μειώσει δραστικά τα λειτουργικά της έξοδα.   

Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Εσωτερικών, όποιος δήμος δεν προσεγγίζει τους στόχους του θα αναγκάζεται να καταφεύγει σε τοπική φορολογία.

Επειδή, όμως, οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουν πόσους φόρους πληρώνουμε στους δήμους,
καλό θα είναι να αναφέρουμε τους κυριότερους. Εκτός απο τα πρόστιμα και  τα δημοτικά τελη
καθαριότητας και φωτισμού, το δημοτικό φόρο ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων και το τέλος ακίνητης περιουσίας που εισπράτονται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος από την ΔΕΗ υπάρχουν και οι παρακάτω δημοτικοί φόροι/τέλη:
____________________________________________________________________________
ΦΟΡΟΙ
1. Φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων, καλύπτει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε καλυμένους και ακάλυπτους εμπορικούς και βιομηχανικούς χώρους (άρθρο 10 ν. 1080/80, άρθρο 54 ν. 1416/84, άρθρο 25 ν. 1828/89,άρθρο 27 ν. 2130/93).
2. Φόρος μεταβίβασης ακινήτων, αποδίδεται στους ΟΤΑ μέσω των ΚΑΠ (ν.δ. 317/1969).
3. Φόρος Ζύθου, επί της αξίας του ζύθου που πωλείται στο εσωτερικό(άρθρο 12 ν. 1080/80).

ΤΕΛΗ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΕΙΣΦΟΡΕΣ
1. Τέλος ακινήτου περιουσίας, επιβάλλεται επί της αξίας της ακίνητης περιουσίας σε ποσοστό 0,0025%-0,0035% ( άρθρο 24 ν.2130/93).
2. Τέλος καθαριότητας, ανταποδοτική υπηρεσία, υπολογίζεται ανά τετραγωνικό μέτρο οποιουδήποτε χώρου (άρθρο 21 δ/τος 20-10-1958, ν.25/75. ν.429/76, ν.1080/80, ν.1828/89).
3. Τέλος ύδρευσης, ανταποδοτική υπηρεσία, ανάλογα το καταναλισκόμενο νερό (άρθρο 19 δ/τος 20-10-1958).
4. Τέλος άρδευσης, ανταποδοτική υπηρεσία (άρθρο 19 δ/τος 20-10-1958).
5. Τέλος αποχέτευσης, ανταποδοτική υπηρεσία (άρθρο 19 δ/τος 20-10-1958).
6. Τέλος χρήσεως κτημάτων, έργων και υπηρεσιών (άρθρο 19 δ/τος 20-1-1958).
7. Τέλη χρήσεως πεζοδρομίων, πλατειών και λοιπόν κοινοχρήστων χώρων (άρθρο 3 ν.1080/80, άρθρο 54 ν. 1416/84, άρθρο 26 ν. 1828/89, άρθρο 6 ν. 1900/90).
8. Τέλος διαφήμισης, επιβάλλεται σε ορισμένο ποσοστό ανάλογα την κατηγορία διαφήμισης (άρθρο 8 ν. 1144/81, ν. 1491/84, ν. 1900/90, ν. 2130/93).
9. Τέλος στάθμευσης οχημάτων (άρθρο 4 ν. 1900/90).
10. Τέλος έκδοσης αδειών οικοδομών (άρθρο 23 δ/τος 20-10-1958, ν. 226/75).
11. Τέλος χρήσεως φυσικών ιαματικών πηγών, επιβάλλεται επί της τιμής κάθε λούσεως (άρθρο 7 ν. 1080/80).
12. Τέλος στα παροπλισμένα πλοία (άρθρο 3 ν. 995/79).
13. Τέλος διαμονής παρεπιδημούντων, 0,5% επιβάλλεται επί των τιμών των ενοικιαζόμενων δωματίων ύπνου (ν. 339/76, ν.658/77, ν. 1080/80, ν.1416/84, ν. 2130/93).
- Το τέλος αυτό επιβάλλεται στα ξενοδοχεία όλων των τύπων, ξενώνες, ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, χώρους κατασκήνωσης κ.λπ.
14. Τέλος επί ορισμένων κατηγοριών καταστημάτων, επιβάλλεται ως ποσοστό (0,5%,   ή 5%) επί των ακαθαρίστων εσόδων  καταστημάτων, στα οποία πωλούνται για κατανάλωση φαγητά, ποτά καφές, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά και γλυκίσματα, εφόσον στην άδεια λειτουργίας τους διαθέτουν πάγκους ή τραπεζοκαθίσματα, στα ζυθοπωλεία, μπαρ, καντίνες, εστιατόρια, μπαρ κλπ.Το ίδιο τέλος συνεχίζει να επιβάλλεται σε ποσοστό 5% στα νυχτερινά κέντρα, αίθουσες χορού και άλλα καταστήματα με ποτά και θέαμα, καφωδεία, κέντρα διασκέδασης (καμπαρέ, νάϊτ κλαμπ, κοσμικές ταβέρνες, μπουάτ) και χορευτικά κέντρα με μουσική (ν. 339/76, ν.658/77, ν.1080/80, ν. 1416/84, ν. 1828/89, ν.2065/92, ν. 2130/93, ν. 2539/97). 
15. Τέλος εκμετάλλευσης λατομείων αδρανών υλικών, επιβάλλεται ως ποσοστό (5%) επί της αξίας των ακατέργαστων προιόντων λατομείου (άρθρο 19 ν. 1428/84, ν. 2115/93).
16. Τέλος εκμετάλλευσης λατομείων βιομηχανικών ορυκτών, επιβάλλεται ως ποσοστό επί της αξίας των παραγόμενων προιόντων (άρθρο 24 ν. 669/77).
17. Τέλος καθαριότητας λαικών αγορών, επιβάλλεται στους συμμετέχοντες στις λαικές αγορές (άρθρο 27 ν. 2130/93).
18. Τέλος επιβίβασης οχημάτων για λιμάνια του εξωτερικού (άρθρο 26 ν.1828/89).
19. Τέλη που επιβάλλονται από συνδέσμους (άρθρο 16 ν. 2130/93).
20. Δυνητικά τέλη, επιβάλλονται για κάθε νέα υπηρεσία ή έργο που γίνεται από τους ΟΤΑ στην περιοχή τους (άρθρο 25 ν. 1828/89).
21 Ειδικά Τέλη ΔΕΗ (Ν.2446/96), Α.Π.Ε. (Ν. 2773/99), Διυλιστηρίων(Ν. 3054/02),
22 Δικαίωμα εμπορίας πόσιμων υδάτων τοπικών πηγών (Ν. 1080/80, 1828/89, 2218/94) ,
23 Σταθμικά και μετρικά δικαιώματα ,(Β.Δ. 58)
24 Tέλος ρύπανσης (Ν. 1650/1986)
25. Τέλη λαϊκών αγορών
26. Τέλος σε άδειες για κατάληψη χώρου πώλησης εποχιακών εμπορευμάτων κατά τις γιορτές του Πάσχα και των Χριστουγέννων
27. Τέλος στα ΑΤΜ (μηχανήματα τραπεζών αυτόματης συναλλαγής)
28Τέλος χρήσης επιφάνειας χώρου και υπεδάφους από πρατήρια βενζίνης
29Τέλος διέλευσης οχημάτων για βενζινάδικα, συνεργεία και άλλες επιχειρήσεις
30 Ειδικό τέλος για τη μελέτη, κατασκευή και επέκταση έργων ύδρευσης και αποχέτευσης
31. Τέλος χρήσεως υπονόμου
32Τέλος τοποθέτησης εμπορευμάτων σε πεζοδρόμια από καταστήματα, περίπτερα.
_____________________________________________________________________________________________________






Η δυνατότητα επιβολής τοπικών φόρων από τους δήμους, με στόχο να αναζητήσουν επιπλέον έσοδα για να ισοσκελίσουν τους ισολογισμούς τους, τέθηκε στο επίκεντρο της χτεσινής σύσκεψης που είχε
ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς με τον αρμόδιο υπουργό Εσωτερικών Ευρ. Στυλιανίδη, καθώς και η προετοιμασία για την επίσκεψη της κ. Μέρκελ.


Ο κ. Στυλιανίδης έχει οριστεί από τον πρωθυπουργό ως εντεταλμένος της ελληνικής κυβέρνησης για ζητήματα διμερούς συνεργασίας των ΟΤΑ και βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με με τον Γερμανό υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και εντεταλμένο της γερμανικής κυβέρνησης για την ελληνογερμανική συνεργασία Χανς Φούχτελ.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών επεξεργάζεται νομοθετική πρωτοβουλία σύμφωνα με την οποία οι δήμοι θα μπορούν να επιβάλλουν τοπικούς φόρους για να «κλείσουν» τα ελλείμματα των προϋπολογισμών τους, καθώς η κρατική χρηματοδότηση θα μειωθεί περαιτέρω τα δύο επόμενα έτη.

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι πρέπει να δοθεί το μήνυμα στις διοικήσεις των ΟΤΑ ότι καλούνται να αναλάβουν την ευθύνη διαχείρισης των οικονομικών τους, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπάρχουν επιπλέον κονδύλια για χρηματοδότηση από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους.
Ο υπουργός Εσωτερικών Ευρ. Στυλιανίδης προτείνει να δοθεί η δυνατότητα στους δήμους να ισοσκελίσουν τους ισολογισμούς τους με την επιβολή τοπικών φόρων
Ο υπουργός Εσωτερικών έχει εισηγηθεί εξαρχής την υιοθέτηση μέτρων εξοικονόμησης πόρων για την τοπική αυτοδιοίκηση (π.χ. συστήματα φωτοβολταϊκών συστημάτων στα σχολεία, αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας κ.τ.λ.). Τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους ως προς την αποτελεσματικότητα των μέτρων.

Για τον λόγο αυτόν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών υποστηρίζει την υιοθέτηση των συγκεκριμένων μέτρων με την προϋπόθεση ότι όποιος δήμος δεν καταφέρει να πετύχει τους στόχους του θα αναγκάζεται να λύσει εκ των έσω τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει.



Στο παρελθόν οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Εσωτερικών είχαν προτείνει την επιβολή τοπικών φόρων στους κατοίκους που μένουν κοντά σε περιοχές όπου γίνονται μεγάλα αναπτυξιακά έργα, ενεργοποιώντας με αυτόν τον τρόπο νομοθετικές ρυθμίσεις που βρίσκονται σε ισχύ.

Η υιοθέτηση της τοπικής φορολογίας αναμένεται να ξεσηκώσει πλήθος αντιδράσεων από τους αιρετούς της αυτοδιοίκησης οι οποίοι επικαλούνται την ήδη υψηλή επιβάρυνση των πολιτών με «σκληρά» φορολογικά μέτρα και τις αιματηρές περικοπές που έχουν υποστεί οι ΟΤΑ από την κρατική επιχορήγηση, οι οποίες φτάνουν στο 60% από το 2009 μέχρι σήμερα.

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Απειλή λουκέτου και απολύσεων

"40-50 δήμοι από τους 325 ΟΤΑ α' βαθμού συνολικά αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα λόγω κακής διαχείρισης",

Περίπου 40-50 δήμοι από τους 325 ΟΤΑ α' βαθμού συνολικά αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα λόγω κακής διαχείρισης, υποστηρίζουν κυβερνητικοί κύκλοι. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι θα δοθεί η δυνατότητα στους δήμους που βρίσκονται στο «κόκκινο» να μειώσουν το μισθολογικό τους κόστος με υποχρεωτικές μετακινήσεις προσωπικού. Από την κυβέρνηση γίνεται πλέον σαφές ότι οι δήμαρχοι θα βρεθούν προ των ευθυνών τους από την επόμενη χρονιά, καθώς θα κληθούν να αποφασίσουν μαζί με τα συλλογικά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης για το μέλλον κυρίως των δημοτικών επιχειρήσεων που υφίστανται χωρίς να προσφέρουν συγκεκριμένο έργο. Εκτιμάται ότι το 2013 θα «καταργηθούν» δεκάδες δημοτικές επιχειρήσεις από τις οποίες το προσωπικό δεν θα μπορεί να μετακινηθεί στις υπηρεσίες των ΟΤΑ και θα απολυθεί. Η μείωση του μισθολογικού κόστους των ΟΤΑ κατά 86 εκατ. ευρώ, όπως περιγράφεται στο βασικό σενάριο των μέτρων που συζητά η κυβέρνηση με την τρόικα, υποκρύπτει περίπου 5.000 απολύσεις κυρίως υπαλλήλων με συμβάσεις αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου.

ethnos.gr

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.