Τη νομοθέτηση του fast track στα συγχρηματοδοτούμενα έργα των δήμων μετά και τη σχετική προειδοποίηση του υπουργείου Αναπτυξης αλλά και την αποσύνδεση του χρόνου των δημοτικών εκλογών από τις ευρωεκλογές, ζητά μεταξύ άλλων και επίσημα η ΚΕΔΕ ενόψει του «Καλλικράτη 3» που προτίθεται να καταθέσει το υπουργείο Εσωτερικών.
Πρόκειται για δύο από τις 45 προτάσεις που κατέθεσε η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ενώ σε περίπου δύο εβδομάδες θα κατατεθούν και νέες που θα λαμβάνουν υπόψη τους και τιςσχετικές απόψεις των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων.
Οι 10 σημαντικότερες από τις αλλαγές που ζητά η ΚΕΔΕ είναι οι εξής:
1. Για τα έργα των Δήμων που είναι κατ' αρχήν επιλέξιμα σε συγχρηματοδοτούμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, προτείνουμε να νομοθετηθεί ειδική διαδικασία (fast track) η οποία να αφορά το κανονιστικό πλαίσιο της μελέτης, της αδειοδότησης και της κατασκευής των έργων.
2. Αποσύνδεση του χρόνου διεξαγωγής των δημοτικών εκλογών από το χρόνο των ευρωεκλογών.
3. Επανεξέταση του επαγγελματικού ασυμβίβαστου των δημάρχων.
4. Να εξαιρεθεί από τους περιορισμούς της αναλογίας 5 προς 1 που αφορά στις προσλήψεις στο
δημόσιο και ΟΤΑ, η πρόσληψη δημοτικών αστυνομικών έτσι ώστε να στελεχωθούν και να υπάρξουν πιστοποιημένα δημοτικά αστυνομικά τμήματα, όπως προβλέπεται από το άρθ.3 του Ν.3731/08, για την άσκηση των αρμοδιοτήτων.
5. Ειδική πρόβλεψη για τους Δήμους μικρών νησιών και Δήμων ορεινών περιοχών ως προς τις προσλήψεις:
α) Να καταργηθεί η αναλογία 1/5
β) Η δυνατότητα πρόσληψης εποχικών από δίμηνο να γίνει εξάμηνο
γ) Να προβλεφθεί αυξημένη μοριοδότηση της εντοπιότητας
6. Να εξαιρεθεί το προσωπικό των Κοινωνικών Δομών της Αυτοδιοίκησης π.χ. (παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί ) από το υπάρχον υφιστάμενο πλαίσιο προσλήψεων, για την εύρυθμη λειτουργία των δομών και να μην παρατηρούνται ελλείψεις στο προσωπικό.
7. Παραχώρηση του συνόλου της αρμοδιότητας των Λαϊκών Αγορών στους δήμους.
8. Να δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να αξιοποιούν παλαιά κτίρια για να χρησιμοποιηθούν ως κοινωνικά κέντρα, στέγες αστέγων και κοινωνικές κατοικίες.
9. Επαναφορά του τέλους παρεπιδημούντων.
10. Αναστέλλεται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013 η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Δήμων και των νομικών τους προσώπων δημοσίου δικαίου, η οποία επισπεύδεται για την ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων κάθε μορφής από οποιοδήποτε ημεδαπό φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Όταν η αναγκαστική εκτέλεση συνιστάται στην κατάσχεση χρηματικών ποσών, η αναστολή αφορά τόσο την κατάσχεση εις χείρας των ιδίων των ΟΤΑ όσο και την κατάσχεση εις χείρας τρίτων.
Μετά την ανωτέρω ημερομηνία συνεχίζεται η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης στο σημείο που είχε ανασταλεί. Δεν υπόκεινται σε κατάσχεση τα έσοδα των ΟΤΑ από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα καθώς και τα έσοδα που προορίζονται για επενδύσεις και για την καταβολή των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών του πάσης φύσεως προσωπικού.
ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΠΡΟΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗΛαϊκές Αγορές
1. Παραχώρηση του συνόλου της αρμοδιότητας των Λαϊκών Αγορών στους δήμους.
Μείωση Κυρώσεων
2. Να τροποποιηθούν τα άρθρα 4, 14 και 15 του Ν.3870/2010 ως εξής:
«ΑΡΘΡΟ 4:
παρ.1: Η χρηματοδότηση συνδυασμών από το ίδιο πρόσωπο κατά την προεκλογική περίοδο δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ. (από 2.000 Ευρώ που προβλέπεται τώρα)
ΑΡΘΡΟ 14:
παρ.1 α΄: Η ελλιπής ή αντικανονική τήρηση και ενημέρωση των βιβλίων εσόδων - εξόδων των συνδυασμών τιμωρείται με πρόστιμο από 500 μέχρι 2.000 ευρώ (από το ήμισυ μέχρι το διπλάσιο του ανωτατου επιτρεπομενου ορίου εκλογικών δαπανών του συνδυασμού [ υψηλότερο και κυμαίνεται αναλογα με το πληθυμσο] που προβλέπεται τώρα)
παρ.1 β΄: Οι συνδυασμοί που παραβιάζουν τις παραγράφους 4 και5 του άρθρου 1, καθώς και οι υποψήφιοι που παραβιάζουν τις παραγράφους 3 και 5 του άρθρου 2 τιμωρούνται με πρόστιμο από 1.000 μέχρι 5.000 ευρώ. (από 50.000 μέχρι 100.000 Ευρώ που ήταν)
παρ.1 γ΄: Για κάθε παράβαση των παραγράφων 1,2,4,5 και 6 του άρθρου 5, επιβάλλεται πρόστιμο σε βάρος του συνδυασμού από 1.000 μέχρι 5.000 ευρώ. (από 50.000-100.000 Ευρώ που προβλέπεται τώρα)
παρ.1 δ΄: Η μη εμπρόθεσμη υποβολή, η ελλιπής ή η αντικανονική σύνταξη των βιβλίων εσόδων - εξόδων και της αναλυτικής κατάστασης εκλογικών δαπανών, που προβλέπονται από τις παραγράφους 1 και 2 των άρθρων 9 και 11, επισύρει εις βάρος του ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ πρόστιμο από 500 μέχρι 2.000 ευρώ. (από 20.000 -30.000 Ευρώ που προβλέπεται τώρα)
παρ.1 ε΄: Η μη εμπρόθεσμη υποβολή ή ελλιπής ή αντικανονική σύνταξη των αναλυτικών καταστάσεων εσόδων και δαπανών από τους ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ, επισύρει σε βάρος τους πρόστιμο από 200μέχρι 2.000 ευρώ. (από 10.000-30.000 Ευρώ που προβλέπεται τώρα)
ΑΡΘΡΟ 15:
Απαγγέλλεται έκπτωση από τα αξιώματα του περιφερειάρχη και του δημάρχου, όταν οι αντίστοιχοι συνδυασμοί των οποίων είναι επικεφαλής έχουν υπερβεί κατά το 1/3 το ανώτατο επιτρεπτό όριο εκλογικών δαπανών, καθώς και αυτοί που δεν έχουν υποβάλει ΚΑΘΟΛΟΥ τα βιβλία εσόδων και εξόδων και τις αναλυτικές καταστάσεις εκλογικών δαπανών. (προβλέπει και όταν δεν υποβληθούν στην επιτροπή του αρθρθρου 12 τα βιβλία εσόδων εξόδων )
Η ισχύς των ως άνω διατάξεων άρχεται από τη δημοσίευση του Ν.3870/2010 και εφεξής.»
Ασυμβίβαστο
3. Επανεξέταση του επαγγελματικού ασυμβίβαστου των δημάρχων.
4. Πρόβλεψη νομοθετικής ρύθμισης ως εξής: «Πρόεδροι Δημοτικού Συμβουλίου Δήμων κάτω των 100.000 κατοίκων, επιστρέφουν στην Υπηρεσία τους και καταλαμβάνουν τη διοικητική θέση την οποία κατείχαν κατά το χρόνο πριν την άσκηση της δικαιούμενης αδείας τους».
Αναστολή κατασχέσεων
5. Αναστέλλεται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013 η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Δήμων και των νομικών τους προσώπων δημοσίου δικαίου, η οποία επισπεύδεται για την ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων κάθε μορφής από οποιοδήποτε ημεδαπό φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Όταν η αναγκαστική εκτέλεση συνιστάται στην κατάσχεση χρηματικών ποσών, η αναστολή αφορά τόσο την κατάσχεση εις χείρας των ιδίων των ΟΤΑ όσο και την κατάσχεση εις χείρας τρίτων.
Μετά την ανωτέρω ημερομηνία συνεχίζεται η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης στο σημείο που είχε ανασταλεί. Δεν υπόκεινται σε κατάσχεση τα έσοδα των ΟΤΑ από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα καθώς και τα έσοδα που προορίζονται για επενδύσεις και για την καταβολή των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών του πάσης φύσεως προσωπικού.
Δικαιοδοσία ΔΕΥΑ
6. Απάλειψη από την παρ.6 του άρθρου 10 του Ν.4071/2012 των λέξεων: «προϋπάρχουσας ΔΕΥΑ».
Η παρ.6 του άρθρου 10 του Ν.4071/2012προβλέπει «Οι διατάξεις των ανωτέρω παραγράφων εφαρμόζονται αναλόγως και στη συγχώνευση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.). Η αρμοδιότητα της νέας μετά τη συγχώνευση Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης ή της προϋπάρχουσας Δ.Ε.Υ.Α. εκτείνεται υποχρεωτικά στο σύνολο της εδαφικής περιοχής του δήμου.»
7. Να συμπληρωθεί στο άρθρο 15 του Ν.4071/12 παρ. 4 ως εξής: «Κοινωνικά Παντοπωλεία που λειτουργούν σε Δήμους πριν την εφαρμογή του παρόντος συνεχίζουν να λειτουργούν με την ίδια μορφή».
Προσωπικό διαδημοτιών επιχειρήσεων
8. Προσθήκη στην παρ. 10 του άρθρου 10 του Ν.4071/12 ως εξής: «Για τις διαδημοτικές επιχειρήσεις οι οποίες συστήθηκαν μετά την εφαρμογή του Ν.3463/2006, ισχύουν αναλογικά για το προσωπικό τους, οι ανωτέρω διατάξεις».
Η παρ. 10 του άρθρου 10 του Ν.4071/12 προβλέπει «Για τις λοιπές διαδημοτικές επιχειρήσεις, εξακολουθεί να ισχύει η παρ. 9 του άρθρου 269 του ν. 3463/2006. Η παρ. 9 του άρθρου 269 του ν. 3463/2006 προβλέπει . " Από την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν επιτρέπεται η σύσταση διαδημοτικών ή διακοινοτικών επιχειρήσεων του άρθρου 285 του π.δ. 410/1995. Υφιστάμενες επιχειρήσεις αυτής της μορφής συνεχίζουν να λειτουργούν μέχρι τη λήξη του χρόνου που προβλέπεται στη συστατική τους πράξη, διεπόμενες από την οικεία νομοθεσία. Σε περίπτωση λύσης αυτών, εφαρμόζονται αναλόγως οι ρυθμίσεις των παραγράφων 3 έως 6 του παρόντος άρθρου (δηλ. είναι δυνατόν να μεταφερθεί πλεονάζον προσωπικό των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων ανεξαρτήτως ειδικότητας και χωρίς αίτησή του, σε αντίστοιχες υπηρεσίες αυτού ή των νομικών του προσώπων. Το προσωπικό αυτό πρέπει να απασχολείτο στις επιχειρήσεις με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου μέχρι 31.12.2005. Η αποζημίωση του απολυόμενου προσωπικού βαρύνει τον οικείο Δήμο ή Κοινότητα.). Η ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου ισχύει και στην περίπτωση λύσης υφιστάμενων ανωνύμων εταιρειών του π.δ. 410/1995, καθώς και αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών, των οποίων εταίροι είναι αποκλειστικά Ο.Τ.Α. ή και νομικά τους πρόσωπα. Στην περίπτωση αυτή δεν επιτρέπεται η σύσταση νέας επιχείρησης Ο.Τ.Α. από τους αυτούς εταίρους με την ίδια νομική μορφή και με τους αυτούς καταστατικούς σκοπούς.
"Αυτοεκκαθάριση!"
9. Να συμπεριληφθούν στο άρθρο 10 παρ. 9 του Ν.4071/12 και οι αιρετοί υπεύθυνοι δημοτικών επιχειρήσεων που βρίσκονται σε εκκαθάριση και να μην ορίζονται ως εκκαθαριστές πρόσωπα που έχουν ασκήσει διοίκηση ή έχουν υπάρξει υπάλληλοι της επιχείρησης.
Το άρθρο 10 παρ. 9 του Ν.4071/12 προβλέπει ότι "Δεν μπορούν να οριστούν ως εκκαθαριστές πρόσωπα που έχουν ασκήσει διοίκηση ή έχουν υπάρξει υπάλληλοι στις υπό εκκαθάριση δημοτικές επιχειρήσεις"
Εξαιρέσεις στις Προσλήψεις
10. Να εξαιρεθεί το προσωπικό των Κοινωνικών Δομών της Αυτοδιοίκησης π.χ. (παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί ) από το υπάρχον υφιστάμενο πλαίσιο προσλήψεων, για την εύρυθμη λειτουργία των δομών και να μην παρατηρούνται ελλείψεις στο προσωπικό.
Μείωση θητείας για συντάξεις σε δημάρχους και αντιδημάρχους
11. Οι διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 19 του Ν.3513/2006 να ισχύουν και για Δημάρχους ή Προέδρους Κοινοτήτων που, μέχρι την δημοσίευση του νόμου αυτού είχαν συμπληρώσει μια θητεία ως Δήμαρχοι ή Πρόεδροι Κοινοτήτων ή δύο (2) θητείες ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ και δώδεκα (12) έτη ως δημοτικοί ή κοινοτικοί σύμβουλοι
Το άρθρου 4 παρ. 19 του Ν.3513/2006 λέει : ".19. α. Δικαίωμα μηνιαίας χορηγίας από το Δημόσιο αποκτούν και όσοι διετέλεσαν σε θέσεις Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων, εφόσον έχουν συνολική πραγματική υπηρεσία Δημάρχου, Προέδρου, δημοτικού και κοινοτικού Συμβούλου είκοσι (20) ετών, εκ των οποίων μία πλήρη τετραετία αιρετού Δημάρχου ή Προέδρου, και συμπληρωμένο το 65ο έτος της ηλικίας τους.
Να συνταξιοδοτηθεί ο χρόνος ειδικής αδείας αιρετών
12. Ο χρόνος της ειδικής άδειας των διατάξεων του άρθρου 298 παρ. 7 του Π.Δ. 410/1995 όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε, του άρθρου 139 παρ. 1 και 5 του Ν.3463/2006 καθώς και του άρθρου 93 του Ν.3852/2010, που χορηγείται στους Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Προέδρους Δημοτικού Συμβουλίου που είναι δημόσιοι υπάλληλοι θεωρείται χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας και προσμετράται σε κάθε περίπτωση είτε για τη χορήγηση σύνταξης από το δημόσιο είτε χορηγίας.
Οι ανωτέρω έχουν τη δυνατότητα εφόσον το επιθυμούν, μετά τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους να παραιτηθούν από τη σύνταξη του δημοσίου υπαλλήλου και να λάβουν τη χορηγία του αιρετού.
Διασφάλιση προσωπικού εταιρειών ΟΤΑ που κλείνουν
13. Σε περίπτωση λύσης ανώνυμης εταιρείας ΟΤΑ α΄ βαθμού αυτοδιοίκησης, το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της εταιρείας, δύναται να μεταφερθεί, με την ίδια σχέση εργασίας, σε αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις των δήμων μετόχων ή των νομικών τους προσώπων δημοσίου δικαίου, με αίτηση του ενδιαφερόμενου και απόφαση των οικείων δημοτικών ή διοικητικών συμβουλίων αντίστοιχα. Σε περίπτωση μη ύπαρξης αντίστοιχων κενών οργανικών θέσεων, το προσωπικό κατατάσσεται σε προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες καταργούνται με την με οποιονδήποτε τρόπο αποχώρηση του εργαζόμενου.
Νομιμοποιήση δαπανών ΟΤΑ
14. Να προστεθεί διάταξη ως εξής: «Η διάταξη του άρθρου 34 του Ν.3801/2009 όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 29 του Ν.3838/2010 εφαρμόζεται και για τις κάθε είδους δαπάνες που πληρώθηκαν μέχρι την 31.12.2011 από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, Δήμους και Κοινότητες, νομικά πρόσωπα αυτών, καθώς και συνδέσμους πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, εφόσον:
α. το είδος της δαπάνης συνάδει με τις αρμοδιότητες και την εν γένει κοινωνική αποστολή των παραπάνω φορέων, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε πλημμέλεια ή παράλειψη κατά την σχετική διαδικασία,
β. αποδεικνύεται με κάθε πρόσφορο μέσο ότι έχουν πληρωθεί και ο σκοπός για τον οποίο διενεργήθηκαν έχει εκπληρωθεί και
δ. δεν έχουν ακυρωθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
Το άρθρο 34 του Ν.3801/2009 προβλέπει:1. Θεωρούνται νόμιμες οι δαπάνες που διενεργήθηκαν μετά την 1.7.2005 από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, τους Δήμους, τις Κοινότητες και τους Συνδέσμους Δήμων και Κοινοτήτων, εφόσον αυτές αφορούν άσκηση αρμοδιοτήτων που δεν προβλέπονται ρητώς από την κείμενη νομοθεσία ή αν, παρά τη ρητή πρόβλεψή τους, συνέτρεξαν πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάληψης της δαπάνης σε βάρος του προϋπολογισμού τους, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις, οι οποίες πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά:
α) να αφορούν έργα, εργασίες, προμήθειες, παροχή υπηρεσιών, μισθώματα και χρηματοδοτήσεις, που παρασχέθηκαν σε νομικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις των φορέων ή σε φορείς της περιοχής τους,
β) να έχουν καταβληθεί οι οικείες δαπάνες ως την ημερομηνία κατάθεσης του παρόντος,
γ) να έχει βεβαιωθεί από τις αρμόδιες επιτροπές και τα οικεία όργανα η εκτέλεση των έργων, εργασιών, προμηθειών και η απασχόληση των εργασθέντων και
δ) να μην έχουν ακυρωθεί από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας οι σχετικές πράξεις.
2. Καταλογισμοί, οι οποίοι έγιναν για δαπάνες της προηγούμενης παραγράφου, σε βάρος των αιρετών εκπροσώπων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. και των υπαλλήλων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου, εφόσον δεν έχουν εκτελεσθεί ως τη δημοσίευση του παρόντος, δεν εκτελούνται και τα τυχόν βεβαιωθέντα ποσά διαγράφονται.
3. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 34 του ν. 3801/2009 (ΦΕΚ 163 Α΄) εφαρμόζονται και για τις δαπάνες που διενεργήθηκαν μέχρι 30.6.2005.15. Σε νησιωτικούς και ορεινούς δήμους κάτω των 5.000 κατοίκων ο δήμος έχει την δυνατότητα να συμμετέχει με άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ή συνεταιρισμούς, επιχειρήσεις δήμων ή περιφερειών σε εταιρείες ειδικού σκοπού.
Στις έδρες των δήμων δεν συνιστώνται δημοτικές ή τοπικές κοινότητες
16. «5. Στις έδρες των δήμων, όπως αυτές καθορίζονται στο άρθρο 2 του παρόντος νόμου, δεν συνιστώνται δημοτικές ή τοπικές κοινότητες».
πρόσληψη δημοτικών αστυνομικών
17. Να εξαιρεθεί από τους περιορισμούς της αναλογίας 5 προς 1 που αφορά στις προσλήψεις στο δημόσιο και ΟΤΑ, η πρόσληψη δημοτικών αστυνομικών έτσι ώστε να στελεχωθούν και να υπάρξουν πιστοποιημένα δημοτικά αστυνομικά τμήματα, όπως προβλέπεται από το άρθ.3 του Ν.3731/08, για την άσκηση των αρμοδιοτήτων.
18. Να τροποποιηθεί η παρ.3 του άρθ.3 του Ν.3731/08 ως εξής:
«3. Η υπηρεσία της Δημοτικής Αστυνομίας οργανώνεται σε επίπεδο Διεύθυνσης και διαρθρώνεται σε Τμήματα. Σε Δήμους όπου το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας δεν υπερβαίνει τα πέντε (5) άτομα η υπηρεσία της Δημοτικής Αστυνομίας οργανώνεται σε επίπεδο αυτοτελούς τμήματος. Σε Δήμους οι οποίοι διαιρούνται σε Δημοτικά Διαμερίσματα είναι δυνατή η σύσταση περισσότερων Διευθύνσεων. Στους Δήμους αυτούς επιτρέπεται η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας.»
Η παρ.3 του άρθ.3 του Ν.3731/08 προβλέπει Η υπηρεσία της Δημοτικής Αστυνομίας οργανώνεται σε επίπεδο Διεύθυνσης και διαρθρώνεται σε Τμήματα. Σε Δήμους όπου το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας δεν υπερβαίνει τα δέκα (10) άτομα, η υπηρεσία της Δημοτικής Αστυνομίας οργανώνεται σε επίπεδο αυτοτελούς τμήματος. Σε Δήμους οι οποίοι διαιρούνται σε Δημοτικά Διαμερίσματα είναι δυνατή η σύσταση περισσότερων Διευθύνσεων. Στους Δήμους αυτούςεπιτρέπεται η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας.
Άρση δικαιωμάτων προστασίας του καταναλωτή απο τις υπηρεσίες του δήμου
19. Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 1 του Ν.2251/1994 : «Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν έχουν εφαρμογή στους Ο.Τ.Α. α και β βαθμού»
Σημείωση: Αφορά την περίπτωση να μη θεωρούνται οι Δήμοι καταναλωτές.
Ο Ν.2251/1994 αφορα την προστασία του καταναλωτή
Εισφορές
20. Εφαρμογή συστήματος εργοδοτικής εισφοράς ανά ασφαλισμένο εργαζόμενο προς το ΤΑΔΚΥ, όπως ισχύει για προσλαμβανόμενους μετά την 1/1/1993.
συμμετοχή Δήμου σε Ανώνυμη Εταιρεία
21. Δυνατότητα συμμετοχής Δήμου σε Ανώνυμη Εταιρεία χωρίς ποσοστό έως 49% του μετοχικού κεφαλαίου.
22. Πρόβλεψη δυνατότητας συμμετοχής Δήμων σε υφιστάμενες αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, οι οποίες έχουν σκοπό την εν γένει προαγωγή της υγείας και της κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης στα πλαίσια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
23. Σύναψη δημόσιων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών μεταφοράς σε νησιωτικούς Δήμους.
Συνταξειοδοτικά διαιωματα
24. Προσμέτρηση του χρόνου της θητείας στην Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού για την απονομή χορηγίας.
25. Να δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να αξιοποιούν παλαιά κτίρια για να χρησιμοποιηθούν ως κοινωνικά κέντρα, στέγες αστέγων και κοινωνικές κατοικίες.
Αλλαγή χρόνου εκλογών
26. Αποσύνδεση του χρόνου διεξαγωγής των δημοτικών εκλογών από το χρόνο των ευρωεκλογών.
Αποσπάσεις αιρετών
27. Δυνατότητα απόσπασης αιρετών - υπαλλήλων που υπηρετούν σε παραμεθόρια περιοχή.
28. Δυνατότητα παραίτησης δημάρχου για οποιονδήποτε λόγο και κατάληψη θέσης δημοτικού συμβούλου ως του πρώτου σε σταυρούς προτίμησης της παράταξής του.
Συνταξειοδοτικά διαιωματα
29. Προσμέτρηση του χρόνου της θητείας αιρετού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού για την απονομή χορηγίας.
Ειδικό Καθεστώς προσλήψεων εκτος ΑΣΕΠ
30. Ειδική πρόβλεψη για τους Δήμους μικρών νησιών και Δήμων ορεινών περιοχών ως προς τις προσλήψεις:
α) Να καταργηθεί η αναλογία 1/5
β) Η δυνατότητα πρόσληψης εποχικών από δίμηνο να γίνει εξάμηνο
γ) Να προβλεφθεί αυξημένη μοριοδότηση της εντοπιότητας
Μετατάξεις
31. Οι υπάλληλοι της ΤΥΔΚ να έχουν τη δυνατότητα μετάταξης και σε άλλους Δήμους.
Προσλήψεις χωρίς έγκριση της Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006
32. Η σύναψη συμβάσεων έργου και ορισμένου χρόνου για την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων, να μη χρειάζεται Π.Υ.Σ (όπως προβλέπει το άρθρο ένατο του Ν.4057/12.
33. Οι Δήμοι να επιτρέπεται να συμμετέχουν σε εταιρείες του άρθρου 265 του Ν.3463/06.
Ο νομος προβλέπει οτι δύνανται να συνιστούν ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις της εμπορικής και φορολογικής νομοθεσίας και τις ειδικότερες ρυθμίσεις των επόμενων παραγράφων.
Αλλαγή /Κατάργηση Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. και έλεγχος νομιμότητας πράξεων ΟΤΑ
34. Επανεξέταση του καθεστώτος εποπτείας των Ο.Τ.Α. (άρθρα 214 επομ.) Ν.3852/10.
35. Μείωση του εργολαβικού οφέλους από 18% σε 12%.
Κατάργηση προστίμων και προσαυξήσεων
36. Τροποποίηση του Ν.4071/2012 ιδιαίτερα του Ν.4038/2012 όπου βασίζεται ο Ν.4071/2012, ώστε να αυξηθούν οι δόσεις των οφειλετών, να μην υπάρχουν πρόστιμα και προσαυξήσεις
Χαράτσι
37. Αναπροσαρμογή συντελεστή του φόρου ηλεκτροδοτούμενων χωρών.
Δημοτικός φόρος
38. Επαναφορά του τέλους παρεπιδημούντων. (είναι 0,5% και επιβάλλεται επί των τιμών των ενοικιαζόμενων δωματίων υπνου,Το τέλος αυτό επιβάλλεται στα ξενοδοχεία όλων των τύπων, ξενώνες, ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, χώρους κατασκήνωσης κ.λπ. )
Αναστολή διώξεων για οφειλές
39. Επέκταση της ρύθμισης για τον συμψηφισμό οφειλών και πρόβλεψη συγχώνευσης και αναστολής εκτέλεσης και ποινικών διώξεων για τις οφειλές των Κοινωφελών επιχειρήσεων.
Δάνεια
40. Δυνατότητα σύναψης δανείου με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για ποσό που δεν καλύπτεται υπό τον συμψηφισμό των οφειλόμενων με τους παρακρατηθέντες πόρους.
41. Ειδικές ρυθμίσεις για προεξόφληση δανείων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΕΡΓΩΝ
(Θέματα του Υπουργείου Εσωτερικών με συναρμοδιότητα του ΥπουργείουΑνάπτυξης)
Κανονιστικό πλαίσιο μελέτης και κατασκευής των δημοτικών έργων
42. Για τα έργα των Δήμων που είναι κατ' αρχήν επιλέξιμα σε συγχρηματοδοτούμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, προτείνουμε να νομοθετηθεί ειδική διαδικασία (fast track) η οποία να αφορά το κανονιστικό πλαίσιο της μελέτης, της αδειοδότησης και της κατασκευής των έργων.
Απλοποίηση εσωτερικών διαδικασιών στους Δήμους
Για τον προγραμματισμό και την εκτέλεση των δημοτικών έργων, προτείνουμε την απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών του Δήμου.
Ενδεικτικά, προτείνονται τα ακόλουθα :
Να μειωθούν οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του Δήμου στις απολύτως αναγκαίες.
43. Να μη χρειάζεται κλήρωση, ούτε απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για ορισμό επιτροπών διαγωνισμού, διότι δεν εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις κληρώνονται στελέχη που δεν έχουν γνώση των διαδικασιών ειδικά σε μικρομεσαίους Δήμους.
44. Να μη χρειάζεται καθορισμός των όρων δημοπράτησης από την Οικονομική Επιτροπή, οι οποίοι καθορίζονται από το θεσμικό πλαίσιο.
45. Ο Δήμαρχος ή ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ή ο εντεταλμένος προϊστάμενος οργανικής μονάδας του Δήμου να μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις επιτάχυνσης του χρόνου ωρίμανσης του έργου, θέτοντας υπόψη των αποφαινομένων οργάνων σε επόμενη συνεδρίαση το θέμα είτε απλά για ενημέρωση είτε για επικύρωση ληφθείσης αποφάσεως.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.