powered by Surfing Waves

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Σφαγείο, δρόμος, κλείσιμο υπηρεσιών και σύνδεση με Μαλεσίνα είναι τα θέματα της διαδημοτικής συνεδρίασης της Τετάρτης

Κοινή συνεδρίαση των δύο Δήμων της Βόρειας Εύβοιας  θα γινει στο Μαντούδι (σην αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού κτιρίου),  την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 18.00 μ.μ
Θα συζητηθουν τα παρακατω θέματα:

Α) Κλείσιμο Δημόσιων Υπηρεσιών

Β) Ο κεντρικός οδικός άξονας Βορειοκεντρικής Εύβοιας ,

Γ) Ακτοπλοϊκή σύνδεση Λίμνης – Μαλαισίνας

Δ) Πιστοποίηση Ιαματικών νερών Λουτρών Αιδηψού

Ε) Δημιουργία σφαγείου στην Βορειοκεντρική Εύβοια


Καμιά πρόοδος σε αυτά που από κοινού αποφάσισαν στην περσινή τους διαδημοτική συνεδρίαση 


Τα δυο δημοτικά συμβούλια (Ιστιαίας-Αιδηψού και Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας) είχαν ξανασυναντηθεί πέρυσι στο Μαντούδι στις 6 Ιουνίου 2011 με σκοπό την διαδημοτική συνεργασία. Τα θέματα που συζητηθήκαν ήταν σχεδόν με αυτά που θα συζητηθούν φέτος.

Συγκεκριμένα η περσινή διαδημοτική συνεδρίαση συζήτησε και αποφάσισε τα παρακάτω

-Οι δυο δήμοι (Ιστιαίας-Αιδηψού και Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας) συμφώνησαν στη δημιουργία σφαγείου σε δημοτικό χώρο του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας κοντά στις Ροβιές και συγκροτήθηκε μάλιστα 8-μελής διαδημοτική επιτροπή που θα εισηγούταν την μορφή, τον τρόπο χρηματοδότησης, τον τρόπο λειτουργίας και την συμμετοχή ιδιωτών.

-Συζήτησαν για την λειτουργία των Κέντρων Υγείας Ιστιαίας και Μαντουδίου και συμφώνησαν ότι αυτό που επείγει είναι η άμεση στελέχωση και των δυο Κέντρων Υγείας με το απαραίτητο ιατρικό και βοηθητικό προσωπικό, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής. Αποφασίστηκε τότε να καλεστούν και οι έξι βουλευτές του Νομού σε μια σύσκεψη τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου για να εξεταστεί η δυνατότητα και πολιτικής παρέμβασης προς την κατεύθυνση αυτή.

-Συμφώνησαν ότι το εθνικό οδικό δίκτυο και ειδικά το κομμάτι Προκόπι– Ιστιαίας το οποίο χρήζει άμεσης επισκευής και συντήρησης. Αποφασίστηκε να σταλεί επιστολή διαμαρτυρίας στον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδος κ. Περγαντά για ενεργοποίηση του υπάρχοντος ανθρώπινου και μηχανολογικού εξοπλισμού που βρίσκεται στη περιοχή και απείλησαν με δυναμικές κινητοποιήσεις.

-Τέλος αποφάσισαν σ την κοινή τουριστική προβολή των δυο Δήμων θα προγραμμάτιζαν κοινή ημερίδα στις αρχές Φθινοπώρου για την οργάνωση, ανάπτυξη και προβολή των δυο δήμων τα επόμενα χρόνια.

Στην Χαλκίδα θα πάνε η ΔΟΥ Λίμνης και Ιστιαίας. Πιθανή η δημιουργία τοπικών  ανταποκριτικών γραφείων  αν εκπληρούνται οι προϋποθέσεις

Κλείσιμο Δημόσιων Υπηρεσιών

Σήμερα, ο Υπουργός Οικονομικών σε απάντηση του στον βουλευτη κ. Αποστόλου δεν άλλαξε απόφαση για το κλείσιμο των ΔΟ Υ αλλά δεσμεύτηκε να ληφθούν μέτρα για περιπτώσεις με μεγάλη χιλιομετρική απόσταση από τη Δ.Ο.Υ. υποδοχής ώστε να εξυπηρετούνται από υπαλλήλους σε οίκημα που θα έχει παραχωρηθεί από το Δήμο, καθώς και για τη λειτουργία Γραφείου της Δ.Ο.Υ. υποδοχής (Χαλκίδας)  σε απομακρυσμένες περιοχές έπειτα από μελέτη που θα πραγματοποιηθεί από την ειδική γνωμοδοτική επιτροπή που έχει ήδη συσταθεί. Ο κ. Αποστόλου κάλεσε τους Δήμους της περιοχής μας να προβούν στις σχετικές ενέργειες.


Μελετητικά ανώριμο ακόμη το έργο βελτίωσης του οδικού δικτύου Βόρειας Εύβοιας. Αναζητείται η ένταξη του στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα των "Διευρωπαϊκών Δικτύων"

Οδικό δίκτυο. 

Υπουργείο: Σε πρώιμο στάδιο μελετητικής ωριμότητας και προσπάθεια ένταξης του στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Ακριβό (36 εκατ. Ευρώ) το έργο Ροβιές-Ήλια-Αιδηψού

Απαντώντας σε ερώτηση του Σίμου Κεδικογλου (5/8/11) για το οδικό δίκτυο ο τότε υφυπουργός κ. Μαγριώτης ανέφερε « Για το βόρειο οδικό δίκτυο, εκεί δεν υπήρξε μελετητική ωριμότητα και βεβαίως δεν ήταν ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα, παρ’ ότι υπήρχε μία φήμη από την προηγούμενη κυβέρνηση ότι είναι στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Δεν ήταν και έτσι δεν μπορούσε, πάλι λόγω του κανονισμού, να χρηματοδοτηθεί από το υπηρεσιακό πρόγραμμα προσπελασιμότητας του Υπουργείου. Και να είχαμε τη θέληση και να είχαμε τους πόρους, δεν μπορούσαμε λόγω του κανονισμού. Μπορούσε να γίνει μόνο από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και από το ΕΤΠΑ, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Όμως, ακριβώς λόγω του στατιστικού παράδοξου, επειδή είναι εκτός του στόχου 1 λόγω του κανονισμού του ΕΣΠΑ, οι πόροι είναι περιορισμένοι. Συνεπώς, ούτε μελετητική ωριμότητα υπήρχε. Εμείς τώρα είμαστε στη φάση της διαβούλευσης με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αναμόρφωση των διευρωπαϊκών δικτύων. Για το βόρειο οδικό άξονα έχουμε προτείνει και έχουμε την εκτίμηση ότι τελικώς θα γίνει αποδεκτό να ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, για να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής, που είναι το βασικό ταμείο που χρηματοδοτεί τα διευρωπαϊκά δίκτυα και χρηματοδότησε βέβαια τη σύνδεση με τη Χαλκίδα και ένα κομμάτι κοντά στη Χαλκίδα που είναι στο διευρωπαϊκό δίκτυο.

Για τις Ροβιές-Ήλια-Αιδηψού, θέλω να σας πω ότι επίσης έχει ανατεθεί η μελέτη και για το θέμα αυτό. Είναι ένα έργο ακριβό, 36.000.000 ευρώ, είναι, όμως, στις προτεραιότητές μα
ς»


Σιμος Κεδικογλου: «Να σας αναφέρω χαρακτηριστικά ότι στο βόρειο οδικό άξονα το πιο χρήσιμο κομμάτι είναι η σήραγγα. Μία σήραγγα τριάμισι χιλιομέτρων περίπου που θα άρει τον αποκλεισμό της βόρειας Εύβοιας. Στο ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου σας αναφέρεται ότι η μελέτη αυτού του κομματικού που περιέχει τον άξονα, θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2012. Στην ενημέρωση του Δημάρχου Αγίας ΄Αννας, Μαντουδίου και Λίμνης αναφέρεται ότι υπάρχει μόνο προμελέτη, χωρίς τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές εγκρίσεις και χωρίς καμμία εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Αντίστοιχες διαφορές στην ολοκλήρωση των μελετών έχουμε και στο κομμάτι Αγίας Άννας προς Πευκί, όπου στο μεν δήμαρχο λένε ότι ακόμα έχει ζητηθεί αύξηση του προϋπολογισμού της μελέτης -και μάλιστα πολύ μεγάλη, από τετρακόσιες τριάντα πέντε χιλιάδες σε οκτακόσιες πενήντα χιλιάδες, συνεπώς έχει σταματήσει αυτή η μελέτη- και ότι ένα άλλο κομμάτι της ακόμη βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Και όμως, στο ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου σας αναφέρεται ότι το ένα κομμάτι της θα έχει ολοκληρωθεί φέτος τον Ιούνιο και το υπόλοιπο το Σεπτέμβριο. Ποιος λέει την αλήθεια

Παρόμοια απάντηση έλαβε και ο κ. Συμεών Κεδίκογλου σε σχετική του ερώτηση στις 28/02/2012


Πορθμειακή σύνδεση Λίμνης-Μαλεσίνας: 7 χρόνια στο πάγο.
Μικρή η επένδυση, το κύριο  προβλημα είναι η εξευρεση πλοιοκτήτη που να θέλει να κάνει το δρομολόγιο. 

Πορθμειακή σύνδεση Λίμνης-Μαλεσίνας. 

 ΥΠΑΑΝ: Η σύνδεση δεν είναι θέμα του υπουργείου, να κάνει αίτηση ο πλοιοκτήτης που θέλει να εκτελέσει αυτό το δρομολόγιο

Το θέμα εκρεμμεί απο το 2005


Από την διαδημοτική συνεδρίαση στις 23/11/2005 των τότε δήμων Ελυμνίων και Μαλεσίνας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση είχαν αποφασίσει να στείλουν το θέμα στις νομαρχίες Εύβοιας και Φθιώτιδας . Ακολούθησαν συναντήσεις με τον τότε Υπουργό Εμπορικής τον τότε υφυπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Λιάσκο. Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σύμφωνα με δηλώσεις αποδέχτηκε το αίτημα τους και η πρόταση κρίθηκε σκόπιμη και οικονομικώς συμφέρουσα. Αυτό που απέμεινε ήταν η κατασκευή μικρής υποδομής για την προσόρμιση των ferryboats (ένας μικρός κρηπτιδότοιχος με ράμπα προσάραξης) που θα αναλάμβαναν οι αντίστοιχες τότε Νομαρχίες. Δεν προχώρησε τίποτα. Το έργο εντάχτηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του δήμου και το πρόγραμμα δράσης

Τι λέει το υπουργείο
Πέρυσι τον Ιούλιο του 2011 ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΑΑΝ σε σχετικό ερώτημα της Βουλευτού Παπανδρέου-Παπαδάκη απάντησε ότι με βάση τον ν. 2932/01 η δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές είναι ελεύθερη για τους πλοιοκτήτες οι οποίοι δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους,. ενώ ο ρόλος της Πολιτείας περιορίζεται στο να ελέγχει ότι πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις δρομολόγησης που προβλέπονται. . Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποβάλλουν μέχρι την 31η Ιανουαρίου έκαστου έτους δηλώσεις δρομολόγησης των πλοίων για τις γραμμές που επιθυμούν να εξυπηρετούν. Ο αναπληρωτής υπουργός πρόσθεσε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει υποβληθεί αίτημα δρομολόγηση πλοίου που θα συνδέει την Λίμνη με την Μαλεσίνα.


Διαδημοτικό Σφαγείο:  Έχει  γινει η μελέτη αλλά έχει σκαλώσει για 12 χρόνια στο θέμα της χρηματοδότησης

Διαδημοτικό Σφαγείο Βόρειας Εύβοιας:  10 χρόνια  στασιμότητα

Από το 2005  εκκρεμεί το σοβαρό πρόβλημα  έλλειψης σφαγείων στην Βόρεια  Εύβοια. Η νέα νομοθεσία  για αυστηρότερους  κανόνες υγιεινής για τα  σφαγεία , είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο όλων των  σφαγείων (Ιστιαίας, Λίμνης, Αιδηψού και Μαντουδίου). Ταυτόχρονα δινόταν η δυνατότητα στους Δήμους να συστήσουν διαδημοτική επιχείρηση σφαγείων με τις ανάλογες επιδοτήσεις .  Δυστυχώς  από το 2000 δεν μπόρεσαν να συμφωνήσουν οι Δήμαρχοι για αυτό το έργο. Έτσι οι κτηνοτρόφοι αναγκάζονται να σφάζουν σε σφαγεία της Φθιώτιδας, της Χαλκίδας ή παράνομα στην ύπαιθρο.   Αυτό επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος  παραγωγής  και έπληξε την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας με πτώση πάνω από 50% στα χοιρινά, 30% στην παραγωγή  γάλακτος, πτώση στα αιγοπρόβατα, ενώ η εκτροφή των βοοειδών είναι σχεδόν απαγορευτική. Το 2005 είχε γίνει   προμελέτη για λογαριασμό του Δήμου Ελυμνίων  για 1.200.000 ευρώ επένδυση και περιλαμβάνει τρεις γραμμές  σφαγείων (Χοιρινά, βοοειδή, αιγοπρόβατα), χώρους σταβλισμού, γραφεία, χώρο αποθήκευσης λυμάτων κλπ. Η συνολική έκταση ανέρχεται στα 1000 τμ περίπου. Ο χώρος εγκατάστασης θα είναι επί της επαρχιακής οδού Ιστιαίας-Ροβιών κοντά στο Μαρούλι. Δεν προχώρησε τίποτα.
Έγιναν δυο ερωτήσεις στην βουλή από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Μιχάλη Κριτσωτάκη  (10/2/11) και  τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Συμεών Κεδίκογλου (1/3/11 )


Επιλογές: Εκσυγχρονισμός του σφαγείου Ιστιαίας  ή ΣΔΙΤ για την κατασκευή νέου σφαγείου στις Ροβιές

Τον Απρίλιο του 20111 είχαν συνάντηση για το θέμα με την τότε Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αποστολάκη , ο Συμεών Κεδίκογλου στην όποια συμμετείχαν οι κκ. Χριστοφής, Ψαρρός και Τζαχρήστος. Οι δύο ενιαίοι δήμοι ανακοίνωσαν ότι έχουν ήδη βρει έκταση γι’ αυτό το σκοπό, ενώ διαθέτουν σχετική μελέτη σκοπιμότητας για μονάδα 800 τόνων. Τοτε, επειδή προβλέπεται επιδότηση μόνο για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων δομών, διερεύνησαν το ενδεχόμενο για το παλιό σφαγείο Ιστιαίας. Εναλλακτική επιλογή είναι το ενδεχόμενο σφαγείων που δεν είναι αμιγώς διαδημοτικά αλλά υπάρχει και ιδιωτική συμμετοχή, καθώς προβλέπεται ότι για μια συμμετοχή του δήμου της τάξης του 25%, σε μονάδα που θα κάλυπτε τις ανάγκες της περιοχής, η επιδότηση, μέσω του νέου μέτρου του προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», που, εξασφαλίζει χρηματοδότηση 40%.
Συγκεκριμένα για τις περιοχές της περιφέρειας της Στερεάς Ελλάδας (εκτός στόχου σύγκλισης) χορηγείται ενίσχυση υπό μορφή επιδότησης κεφαλαίου σε ποσοστό:

40% των επιλέξιμων δαπανών της επένδυσης για επενδύσεις ή τμήματα επενδύσεων μέχρι του ποσού των 6.000.000 ΕΥΡΩ.

35% των επιλέξιμων δαπανών για τα τμήματα των επενδύσεων άνω των 6.000.000 ΕΥΡΩ.
Στην περσινή τους συνάντηση (6/6/11) οι δυο δήμοι συγκροτήσαν 8-μελή διαδημοτική επιτροπή που θα εισηγούταν την μορφή, τον τρόπο χρηματοδότησης, τον τρόπο λειτουργίας και την συμμετοχή ιδιωτών.







Ευκαιρίες ανοίγματος του Ιαματικού Τουρισμού της Αιδηψού στην Ευρωπαϊκή αγορά  δημιουργεί η νέα "οδηγία διασυνοριακής περίθαλψης"  που ξεκινά τον Οκτ. 2013 αν εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις και με την  κατάλληλη προετοιμασία

Πιστοποίηση Ιαματικών νερών Λουτρών Αιδηψού


"Να μην χάσουμε το τρένο στον Ιαματικό τουρισμό"

Ο κ. Αγγελίδης του Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας, εκτίμησε ότι «με βάση τα στοιχεία της νέας Οδηγίας που επιτρέπει την διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη οι επιπτώσεις στις ελληνικές επιχειρήσεις θερμαλισμού - τουρισμού θα είναι θετικές, αλλά για πολύ μικρό αριθμό μονάδων, καθώς ανοίγει μία μεγάλη αγορά επισκεπτών θερμαλισμού. Σημειώνουμε ότι ο αριθμός επισκεπτών σε θερμαλιστικά θεραπευτικά κέντρα της Ευρώπης κυμαίνεται από 21 σε 24 εκατ. επισκέπτες ετησίως.

Αυτό ευνοεί τις ελληνικές επιχειρήσεις θερμαλισμού που πληρούν τις προϋποθέσεις αλλά και θα προετοιμασθούν ανάλογα στον λίγο χρόνο που απομένει για την εφαρμογή της Οδηγίας. Αυτές βέβαια είναι ελάχιστες (5 - 6) και η πολιτεία μέχρι στιγμής ανέτοιμη για να ενταχθεί στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο θερμαλισμό υγείας. Και όλα αυτά όταν γνωρίζουμε τεκμηριωμένα ότι η χώρα διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι όλων των χωρών της ΕΕ στον τομέα της αξιοποίησης των ιαματικών φυσικών πόρων».

Ο σχετικός νόμος για τον Ιαματικό Τουρισμό (3498/2006) προέβλεπε τη διαδικασία αναγνώρισης και πιστοποίησης των ιαματικών φυσικών πόρων και των λουτρικών μονάδων της χώρας εντός τριετίας (δηλαδή μέχρι το 2009), αλλά ουδέποτε συνέβη κάτι τέτοιο. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα χάνει το τρένο του θερμαλιστικού τουρισμού τουλάχιστον από την αφετηρία του και προσδοκάται ότι θα το συναντήσει σε κάποιον από τους επόμενους σταθμούς..

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελίδη, η Ελλάδα έχει τεκμηριωμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι όλων των χωρών της ΕΕ στον τομέα της αξιοποίησης των ιαματικών φυσικών πόρων.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.