Ο κ. Περήφανος |
Ο δήμος με κατάτμηση έργου ανέθεσε απευθείας σε μια εταιρεία, την ΑΞΩΝ ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Ε.Π.Ε, έργο συνολικής αξίας 46.740 € για τα παρακάτω. Η ίδια εταιρεία είχε κάνει έλεγχο στον κ. Ψαρρό για την περίοδο που ηταν δήμαρχος Ελυμνίων, και είχε βρεί οικονομική κακοδιοίκηση. Η συγκεκριμένη 25-σέλιδη έκθεση ανάφερε : "…..Όπως θα αναφερθούμε παρακάτω και στα συμπεράσματά μας , η ΔΕΠΑΛ είχε αναλάβει τον ρόλο να εκδίδονται τιμολόγια για λογαριασμό της ,(χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε διαδικασία ανάθεσης), ενώ παράλληλα αναλάμβανε να διενεργεί εξοφλήσεις προμηθευτών,( τα τιμολόγια των οποίων είχαν καταχωρηθεί στα βιβλία του Δήμου). Στην πράξη από το ταμείο της ΔΕΠΑΛ εκταμιεύονταν χρήματα για εξόφληση προμηθευτών , με εντολές από πρόχειρα σημειώματα της Δημοτικής Αρχής .Δεν τηρείτο καμία διαδικασία όσον αφορά ποιους πλήρωνε η ΔΕΠΑΛ και γιατί τους πλήρωνε. Γενικότερα μεταξύ του Δήμου και της Δημοτικής Επιχείρησης για την διευθέτηση αυτών των θεμάτων (δεν υπήρχε ουδεμία επικοινωνία). …… Τα χρηματικά διαθέσιμα στις 31.12.2007 ανήρχοντο στο ύψος του ποσού € 4040,24 Σημειώνεται ότι το παρουσιαζόμενο ως μετρητά στο ταμείο ποσό € 2.795,99 στην πράξη δεν υπήρχε τέτοιο ποσό. Κρίνεται σκόπιμο να επανεξετασθεί η ύπαρξη ή μη αυτών των μετρητών και παράλληλα να χρεωθεί ο υπόλογος . …". Τι έγιναν οι υπολογοι; Γιαιτί δεν επανεξατασθηκε η υπόθεση;
Οι διαχειριστικοί έλεγχοι γίνονται μονο σε επιλεγμένους πρώην καποδιστριακούς δήμους (εξαιρείται από τον έλεγχο ο δήμος Κηρέως της αντιδήμαρχίας Καντζούρα).
Η πορισματική έκθεση της Οικονομικής Επιθεωρήτριας για το διαχειριστικό – οικονομικό έλεγχο του Δήμου Νηλέως για τα έτη 2002 – 06 είχε συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο της 29/3/11. Η έκθεση είχε διαβιβαστεί στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης και στο Πταισματοδικείο Αθήνας και είχε πάρθει η απόφαση να σταλεί ορκωτός λογιστής για τον έλεγχο του πρώην Δήμου Νηλέως για τα έτη 2002 – 2006.
Οι απευθείας αναθέσεις
«ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ», 2.460,00 €
«ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ ΑΠΟ 2003 ΕΩΣ 2006», ποσού 14.760,00 €
ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ ΑΠΟ 2007 ΕΩΣ 2010», ποσού 14.760,00 €,
Οι απευθείας αναθέσεις
«ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ», 2.460,00 €
«ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ ΑΠΟ 2003 ΕΩΣ 2006», ποσού 14.760,00 €
ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ ΑΠΟ 2007 ΕΩΣ 2010», ποσού 14.760,00 €,
«ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΛΙΜΝΗΣ», 4.920,00 €,
«ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ ΧΡΗΣΕΩΝ 2008 ΕΩΣ 2010», 9.840,00 €,
Η επιχείρηση συστήθηκε σαν Δ.Ε.Α.Τ.Ο.Π.Ν., με την υπ’ αριθμ. 162/1999 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νηλέως και την υπ’ αριθμ. 406/2000 απόφαση του Γ.Γ.Π. Στ. Ελλάδας (Φ.Ε.Κ. 135/Β΄/ 2000). Και το 2007 με την υπ’ αριθμ. 96/2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νηλέως μετατρέπεται σε σε Κοινωφελή Επιχείρηση, με την Επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Νηλέως, (ΔΗ.Κ.Ε.ΝΗ)» (ΦΕΚ 2310/Β/5 -12- 2007).
Το 2011 η ΔΗ.Κ.Ε.ΝΗ συγχωνεύεται με την Κοινωφελή Επιχείρηση Κηρέως για να δημιουργηθεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας (ΦΕΚ 1434 Β /16.06.2011) με κεφάλαιο 632.172 € (ευρώ) από τα κεφάλαια των δυο συγχωνευόμενων Επιχειρήσεων. Η ενοποίηση των δύο επιχειρήσεων δεν περαιωθηκε λόγω σοβαρών προβλημάτων στα οικονομικά στοιχεία που κατέγραψαν οι ορκωτοί λογιστές και στις δυο κοινωφελείς επιχειρήσεις. Για πρόδηλους λόγους η πρώην κοινωφελής επιχείρηση δήμου Κηρέως δεν θα υποβληθεί σε διαχειριστικό έλεγχο.
Στις 12/6/12 Το δημοτικό συμβούλιο επικαλούμενο την έκθεση των ορκωτών λογιστών αποφασίζει την λύση της νεο-σύστατης Κοινωφελους εταιρείας που δεν λειτούργησε ποτέ.
Οι Δήμοι μπορουν να αναθέτουν απευθείας ή με συνοπτική διαδικασία (πρόχειρο διαγωνισμό) παροχή υπηρεσιών, που δεν υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 3316/2005, σύμφωνα με προβλεπόμενα στο άρθρο 83 του Ν. 2362/1995 και με βάση τα επιτρεπόμενα χρηματικά όρια όπως αυτά καθορίζονται με τις εκδιδόμενες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Τα ανωτέρω χρηματικά όρια έχουν διαμορφωθεί (ΦΕΚ 1291/11-8-2010): για απευθείας ανάθεση μέχρι του ποσού των 20.000€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι επιτρεπτή η κατάτμηση έργου.
Τα παραπάνω δεν υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 3316/2005, αλλα στο πρόσφατο παρελθόν ο δήμος προέβει σε απευθείας άναθεση μελετων (που υπάγονται στον ν. 3316/05) χωρίς να ακολουθησει τις διαδικασίες που προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 3316/2005. Ας γίνει επιτελους ένας έλεγχος της ανάθεσης προμηθειών απο την δημοτική αρχή απο την αντιπολίτευση.
«ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΗΛΕΩΣ ΧΡΗΣΕΩΝ 2008 ΕΩΣ 2010», 9.840,00 €,
Η επιχείρηση συστήθηκε σαν Δ.Ε.Α.Τ.Ο.Π.Ν., με την υπ’ αριθμ. 162/1999 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νηλέως και την υπ’ αριθμ. 406/2000 απόφαση του Γ.Γ.Π. Στ. Ελλάδας (Φ.Ε.Κ. 135/Β΄/ 2000). Και το 2007 με την υπ’ αριθμ. 96/2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νηλέως μετατρέπεται σε σε Κοινωφελή Επιχείρηση, με την Επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Νηλέως, (ΔΗ.Κ.Ε.ΝΗ)» (ΦΕΚ 2310/Β/5 -12- 2007).
Το 2011 η ΔΗ.Κ.Ε.ΝΗ συγχωνεύεται με την Κοινωφελή Επιχείρηση Κηρέως για να δημιουργηθεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας (ΦΕΚ 1434 Β /16.06.2011) με κεφάλαιο 632.172 € (ευρώ) από τα κεφάλαια των δυο συγχωνευόμενων Επιχειρήσεων. Η ενοποίηση των δύο επιχειρήσεων δεν περαιωθηκε λόγω σοβαρών προβλημάτων στα οικονομικά στοιχεία που κατέγραψαν οι ορκωτοί λογιστές και στις δυο κοινωφελείς επιχειρήσεις. Για πρόδηλους λόγους η πρώην κοινωφελής επιχείρηση δήμου Κηρέως δεν θα υποβληθεί σε διαχειριστικό έλεγχο.
Στις 12/6/12 Το δημοτικό συμβούλιο επικαλούμενο την έκθεση των ορκωτών λογιστών αποφασίζει την λύση της νεο-σύστατης Κοινωφελους εταιρείας που δεν λειτούργησε ποτέ.
Οι Δήμοι μπορουν να αναθέτουν απευθείας ή με συνοπτική διαδικασία (πρόχειρο διαγωνισμό) παροχή υπηρεσιών, που δεν υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 3316/2005, σύμφωνα με προβλεπόμενα στο άρθρο 83 του Ν. 2362/1995 και με βάση τα επιτρεπόμενα χρηματικά όρια όπως αυτά καθορίζονται με τις εκδιδόμενες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Τα ανωτέρω χρηματικά όρια έχουν διαμορφωθεί (ΦΕΚ 1291/11-8-2010): για απευθείας ανάθεση μέχρι του ποσού των 20.000€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι επιτρεπτή η κατάτμηση έργου.
Τα παραπάνω δεν υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 3316/2005, αλλα στο πρόσφατο παρελθόν ο δήμος προέβει σε απευθείας άναθεση μελετων (που υπάγονται στον ν. 3316/05) χωρίς να ακολουθησει τις διαδικασίες που προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 3316/2005. Ας γίνει επιτελους ένας έλεγχος της ανάθεσης προμηθειών απο την δημοτική αρχή απο την αντιπολίτευση.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.