Με απόφαση Δημάρχου γίνεται απευθείας ανάθεση της μελέτης στον κ. Χατζημανωλάκη Δημήτριο αξίας 24.600 ευρώ με ΦΠΑ. Σύμφωνα με την περιγραφή της ανάθεσης ο στόχο του έργου είναι "η ανάσχεση της κλιματικής μεταβολής στους κυριότερους οικισμούς του Δήμου, ήτοι Μαντούδι, Λίμνη και Αγία Άννα.".... και συνεχίζει "Το μικροκλίμα των υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων καθορίζει τις συνθήκες θερμικής άνεσης σε αυτούς καθώς και στα γειτονικά κτήρια. Συνακόλουθα, επηρεάζει θετικά ή αρνητικά όλες τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε αυτούς, όπως και τις συνθήκες διαβίωσης. Το μικροκλίμα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων ο πολεοδομικός σχεδιασμός, η αρχιτεκτονική των κτηρίων και των κοινόχρηστων υπαίθριων χώρων και οι ποικίλες ανθρώπινες δραστηριότητες που συμβάλουν στην αύξηση της θερμοκρασίας καθώς και στην ατμοσφαιρική ρύπανση".
Αλλού βαράν τα κρόταλα κι αλλού χορεύει η αρκούδα.
Είναι ακατανόητο που η ιδια δημοτική αρχή δεν ανησυχεί για τις κλιματικες μεταβολές της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής 1.160 MW που προγραματίζεται 900 μέτρα απο το Μαντούδι και διαθέτει 24.600 ευρώ για να ανασχεση την κλιματική μεταβολή απο τις μικρο-εκπομπές των δημοσίων χώρων του δήμου. Η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής θα εκπέμπει 2 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα το χρόνο κια θα κάνει την περιοχή το δευτερο μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας μετά την Πτολεμαϊδα. Η μονάδα ηλεκτροπραγωγής έχει πάρει άδεια παραγωγής.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
"Με την παρούσα εργασία προβλέπεται η ανάθεση έρευνας, μέτρησης και προσομοίωσης για το βιοκλιματικό σχεδιασμό δημοσίων χώρων με στόχο την ανάσχεση της κλιματικής μεταβολής στους κυριότερους οικισμούς του Δήμου, ήτοι Μαντούδι, Λίμνη και Αγία Άννα. Το μικροκλίμα των υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων καθορίζει τις συνθήκες θερμικής άνεσης σε αυτούς καθώς και στα γειτονικά κτήρια.
Συνακόλουθα, επηρεάζει θετικά ή αρνητικά όλες τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε αυτούς, όπως και τις συνθήκες διαβίωσης.
Το μικροκλίμα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων ο πολεοδομικός σχεδιασμός, η αρχιτεκτονική των κτηρίων και των κοινόχρηστων υπαίθριων χώρων και οι ποικίλες ανθρώπινες δραστηριότητες που συμβάλουν στην αύξηση της θερμοκρασίας καθώς και στην ατμοσφαιρική ρύπανση.
1. Τεκμηρίωση Βιοκλιματικού – Θερμικού προβλήματος της περιοχής Θα πρέπει να διερευνηθεί – αποδειχθεί η αυξημένη θερμοκρασία στην περιοχή επέμβασης, είτε με τη χρήση προσομοιώσεων, είτε με χρήση μετρήσεων των σχετικών κλιματικών παραμέτρων.
Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να τεκμηριώνεται ότι η περιοχή παρέμβασης παρουσιάζει σημαντικά αυξημένη θερμοκρασία, είτε σε σχέση με γειτονική της περιοχή, είτε σε σχέση με περιαστική περιοχή πλησίον του χώρου παρέμβασης. Θα πρέπει να αναφερθεί το ιστορικό της κλιματικής μεταβολής, καθώς και οι λόγοι που την προκαλούν. Σε περίπτωση ύπαρξης δεδομένων μεγάλης χρονικής περιόδου θα ήταν σημαντικό να υπάρξει σχετική στατιστική ανάλυση.
· Έκθεση Υπολογισμού – Εκτίμησης Κλιματολογικών Παραμέτρων
Αναλυτικά θα γίνουν μετρήσεις – υπολογισμοί των ακόλουθων παραμέτρων:
· Της μέσης μέγιστης θερινής θερμοκρασίας περιβάλλοντος, με βάση τη χωρική κατανομή της θερμοκρασίας περιβάλλοντος στην περιοχή παρέμβασης, το μεσημέρι της θερμότερης ημέρας του έτους.
Η μείωση της μέσης μεγίστης θερινής θερμοκρασίας περιβάλλοντος στην περιοχή μελέτης και σε ύψος 1.80 μ, πρέπει να είναι κατά, τουλάχιστον 1,5°C.
Των βαθμοωρών στην περιοχή παρέμβασης, για μια τυπική ημέρα του καλοκαιριού, για κάθε ώρα από την ανατολή ως τη δύση του ήλιου και στη συνέχεια το τυπικό ημερήσιο άθροισμα των βαθμοωρών βάσης 26^.
Η μείωση του τυπικού ημερήσιου αθροίσματος των βαθμοωρών βάσης 26Τ, της μέσης θερμοκρασίας του περιβάλλοντος της περιοχής, σε ύψος 1.80μ, κατά τη θερινή περίοδο, πρέπει να είναι κατά τουλάχιστον 20%.
Της μέσης χωρικής μέγιστης θερμοκρασίας επιφάνειας στο χώρο παρέμβασης, με βάση τη χωρική κατανομή της θερμοκρασίας επιφάνειας στην περιοχή παρέμβασης, το μεσημέρι της θερμότερης ημέρας του έτους. Η μείωση της μέσης χωρικής μεγίστης θερμοκρασίας επιφάνειας στον χώρο των παρεμβάσεων πρέπει να είναι κατά τουλάχιστον 5oC για την θερινή περίοδο σε σχέση με την σημερινή κατάσταση.
Του μέσου δείκτη θερμικής άνεσης για την περίοδο 10:00 - 18:00. Ο δείκτης που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να περιλαμβάνει και να αξιολογεί την επίδραση στον περιπατητή, της ηλιακής και θερμικής ακτινοβολίας, του άνεμου, της υγρασίας και της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος.
Επισημαίνεται ότι η βελτίωση των μέσων χωρικών επιπέδων θερμικής άνεσης πρέπει να είναι κατά τουλάχιστον 15% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επίπεδα της άνεσης που επικρατούν στην περιοχή κατά την θερινή περίοδο πριν την εφαρμογή της μελέτης. Του πεδίου του ανέμου σε κάθε σημείο την περιοχής παρέμβασης, για μία τυπική καλοκαιρινή ημέρα κατά την περίοδο 10:00-18:00.
2) ΣΤΟΧΟΙ
Στόχος της Έρευνας Κλιματολογικών – Θερμοκρασιακών Παραμέτρων είναι να οδηγήσει σε παρεμβάσεις που θα επιφέρουν:
• Βελτίωση θερμικού ισοζυγίου της περιοχής κατά την θερινή περίοδο
• Βελτίωση ισοζυγίου επιφανειών υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων ανθρώπου / αυτοκινήτου με όλους τους δυνατούς τρόπους.
• Ορθολογική διαχείριση των τοπικών κλιματικών χαρακτηριστικών.
• Ορθολογική αξιοποίηση της τοπογραφίας και του φυσικού ανάγλυφου του εδάφους.
• Ορθολογική αντιμετώπιση της ροής του αέρα μέσα στον αστικό ιστό.
• Ορθολογική επιλογή των ειδών φύτευσης και της χωροθέτησής τους.
• Ορθολογική διαχείρηση δομικών ψυχρών υλικών
• Ορθολογική διαχείριση της ενέργειας στον δημοτικό/κοινόχρηστο φωτισμό.
ΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η χρονική διάρκεια διεκπεραίωσης της εργασίας ως ανωτέρω αναλυτικά περιγράφεται είναι 30 ημέρες και αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης. Η ενδεικτική δαπάνη υπολογίζεται στο ποσό των είκοσι ευρώ συν Φ.Π.Α. 23% (20.000 ευρώ) δηλαδή συνολικά 24.600 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α."
Απευθείας Ανάθεση
Με το ίδιο τρόπο ανατέθηκε απευθείαςμε απόφαση Δημάρχου στο κ Χατζημανωλάκη και η μελέτη για δημιουργία οικοτουριστικού πάρκου στο δήμο αξίας 24.600 ευρώ με ΦΠΑ. Ο κ. Χατζημανωλάκης είχε πρότερη σχέση με τον δήμο αφού συμετείχε στο Ελληνό-Ρωσικό επενδυτικό συνέδριο στην Ερέτρια το Μαϊο του 2012 και υπέγραφε σαν «Ειδικός Συνεργάτης» στο Δήμο Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας. η απόφαση δεν δίνει πληροφορίες του κατα πόσο ο μελετής πληρεί τα κριτήρια ανάθεσης που προβλέπει ο Ν. 3316/2005 και αν εχουν ακολουθηθεί οι νόμιμες διαδικασίες επιλογής.
Δεν μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση αφού το έργο υπάγεται στοΝ. 3316/2005
Οι Δήμοι μπορούν να αναθέτουν απευθείας ή με συνοπτική διαδικασία (πρόχειρο διαγωνισμό) παροχή υπηρεσιών, που ΔΕΝ υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 3316/2005, σύμφωνα με προβλεπόμενα στο άρθρο 83 του Ν. 2362/1995 και με βάση τα επιτρεπόμενα χρηματικά όρια όπως αυτά καθορίζονται με τις εκδιδόμενες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Τα ανωτέρω χρηματικά όρια έχουν διαμορφωθεί (ΦΕΚ 1291/11-8-2010): για απευθείας ανάθεση μέχρι του ποσού των 20.000€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Οι παραπάνω δαπάνες υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 3316/2005, και ο δημος οφείλει να ακολουθήσει τις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης που προβλέπει ο Ν. 3316/2005. Αναμεσα στα άλλα απαιτείται και τεκμηρίωση σκοπιμότητας του έργου που δεν είναι ξεκάθαρο και δεν συνάβει με τις προηγούμενες αποφάσεις της δημοτικής αρχής. Απαιτείται προκήρυξη προκαταρκτικής μελέτης και προμελέτης, κλπ.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.