powered by Surfing Waves

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Στη Βουλή τις επόμενες ημέρες το ν/σχ για θέματα ΟΤΑ – Τι περιλαμβάνει



Ζήτημα ημερών είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για θέματα ΟΤΑ, σημειώνει ο υπουργός Εσωτερικών Π. Σκουρλέτης σε εφ΄όλης της ύλης συνέντευξή του. Υπογραμμίζει ότι «δεν υπάρχουν «γκρίζα σημεία ή δικαιολογίες στις παρατάσεις συμβάσεων καθαριότητας».

Σε ότι αφορά στην αλλαγή του Καλλικράτη επαναλαμβάνει ότι «σ΄ αυτήν την επόμενη φάση θα καταλήξουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες θα θέσουμε στους εμπλεκόμενους φορείς, για να ακούσουμε συγκεκριμένες παρατηρήσεις και να μπορέσουμε να οριστικοποιήσουμε τη νομοθετική μας πρόταση, περίπου το καλοκαίρι. Αφετηρία μας, είναι πάντα οι προγραμματικές θέσεις της Κυβέρνησης».

Ενώ για την καθιέρωση της απλής αναλογικής στις αυτοδιοικητικές εκλογές θεωρεί ότι «ούτε η Κυβέρνηση ούτε εγώ προσωπικά, πρόκειται να απολογηθούμε για την απλή αναλογική. Θεωρούμε ότι την έχει ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ότι μπορεί να λειτουργήσει θετικά».

Παράλληλα απαντώντας στις επικρίσεις και τη στάση της ΚΕΔΕ απέναντι στο διάλογο για την αλλαγή του Καλλικράτη σχολιάζει ότι κρίνοντας με αυτοδιοικητικά κριτήρια είναι ακατανόητη η αποχώρησή της από το διάλογο.

«Με πολιτικά όμως, μπορεί να είναι απόλυτα κατανοητό, ιδίως όταν βλέπουμε την ΚΕΔΕ να ταυτίζεται με τις προτεραιότητες της ΝΔ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και να υιοθετεί χαρακτηριστικά φτηνού επικοινωνιακού εντυπωσιασμού τα οποία διακρίνουν τη ΝΔ. Αναρωτιέμαι εάν αυτό είναι που θέλουν οι Δήμαρχοι της Χώρας» αναφέρει και συμπληρώνει: «Η υπερπαραγωγή ανακοινώσεων, για να εκμαιεύσουμε αντιδράσεις με μικροπολιτικές προκλήσεις, δεν είναι η ειδικότητά μας. Είναι βέβαιο ότι το σκηνικό της έντασης δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την συζήτηση.
Επαναλαμβάνω, η τεχνητή πόλωση δεν λειτουργεί εις βάρος εκείνου που νομοθετεί, αλλά εκείνου που απέχει. Αν θέλει και μπορεί η ΚΕΔΕ, ας κάνει λίγο υπομονή και θα έχει πολλές προτάσεις, θέσεις και απαντήσεις να αξιολογήσει. Έχουμε όμως, το δικαίωμα να καθορίσουμε εμείς το πότε θα ολοκληρώσουμε τη συζήτηση».

Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Εσωτερικών στην ιστοσελίδα epoli.gr

Πολυνομοσχέδιο – “σκούπα”

ΕΡ.: Υπουργέ, πολυνομοσχέδιο – “σκούπα” για τους O.T.A. Πότε τελικά θα έρθει προς συζήτηση στη Βουλή; Απαριθμήστε μας τις προβλέψεις, τόσο για τους Ο.Τ.Α., όσο και τους εργαζομένους.

«Η κατάθεση του νομοσχεδίου για θέματα Ο.Τ.Α. είναι ζήτημα ημερών, οπότε και θα ολοκληρωθεί μια μεγάλη διαδικασία εμπλουτισμού και επικαιροποίησης του σημαντικού σε όγκο ρυθμιστικού νομοθετικού υλικού, το οποίο παραλάβαμε τον περασμένο Νοέμβριο.

Τους προηγούμενους μήνες, σπεύσαμε να προωθήσουμε και αρκετές διατάξεις, οι οποίες είχαν έναν επείγοντα χαρακτήρα, καθώς έλυναν άμεσα προβλήματα ή έπρεπε να προλάβουμε προθεσμίες, για να έχει νόημα η νομοθετική ρύθμιση. Άλλες, πάλι, τις προσεγγίσαμε με μια διαφορετική οπτική, κρίνοντας ότι αποτελούν οργανικό τμήμα της αναθεώρησης που προωθούμε στο θεσμικό πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η οποία έπεται. Αρκεί να σας πω ότι, παρ’ όλα αυτά, παρά την προτεραιότητα που δώσαμε σε ορισμένα άρθρα και τη χρονική μετάθεση άλλων, υπολογίζουμε σε ένα σχέδιο νόμου, που θα διαιρείται σε τρία βασικά κεφάλαια: τις διατάξεις βελτίωσης της λειτουργίας των Ο.Τ.Α., τις διατάξεις που είναι σχετικές με το προσωπικό των Ο.Τ.Α., τις οποίες και θεωρώ πολύ σημαντικές και τις ρυθμίσεις που διευκολύνουν τους δημότες, την κοινωνία στη σχέση τους με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.»

“Διεύρυνση των κατηγοριών που εντάσσονται στην επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία”

ΕΡ.: Μένοντας στο ίδιο θέμα, αναλύστε για τις προαναφερόμενες κατηγορίες, τις σημαντικότερες κατά τη γνώμη σας προβλέψεις του πολυνομοσχεδίου.

«Η δυνατότητα αξιολόγησης ενός σχεδίου νόμου σαν κι αυτό, μάλλον θα πληγεί εάν σας εμφανίσω αποσπασματικές πλευρές, ωστόσο μπορώ να σας πω ότι, επιχειρούμε να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά το ζήτημα της χορήγησης των Ατομικών Μέσων Προστασίας στους εργαζόμενους των Ο.Τ.Α.

Είναι σημαντικό ζήτημα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους εργαζόμενους, οι οποίοι μας το έθεσαν επανειλημμένα στις συναντήσεις μας.

Τα χρόνια της κρίσης υπήρξαν υποχωρήσεις σε πολλούς τομείς και στοιχειώδη δικαιώματα περιορίστηκαν τυπικά και άτυπα. Για τον εργαζόμενο, όμως, που θα πρέπει να δουλέψει σε βαθύ ψύχος χωρίς ένα κατάλληλο μπουφάν, ή να κάνει μια χειρονακτική εργασία χωρίς γάντια, τα θέματα αυτά αποτελούν μια καθημερινή αγωνία. Και υπάρχει βεβαίως, το ζήτημα των εκκρεμοτήτων προηγούμενων χρόνων.

Δεν μπορούμε να λύσουμε τα πάντα, το σημείο εκκίνησής μας είναι πολύ χαμηλό, αλλά κάποια ζητήματα θα λυθούν προς όφελος των εργαζομένων, όπως για παράδειγμα η διεύρυνση των κατηγοριών που εντάσσονται στην επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία.

Το ζήτημα της λειτουργικής διευκόλυνσης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αρκετά σύνθετο. Μέσα από τη δουλειά που προηγήθηκε, όσο και μέσα από τις επαφές που είχα ο ίδιος με τους αιρετούς – έχω συναντηθεί με περίπου 60 δημάρχους – μεταφέρθηκαν στο υπουργείο πολλά ζητήματα καθημερινής δυσλειτουργίας. Ορισμένα από αυτά είναι εύλογα, κι άλλα ήθελαν περισσότερη επεξεργασία, κυρίως επειδή μπορεί να λύσεις ένα πρόβλημα δημιουργώντας δύο άλλα. Αντίστοιχα, το να βοηθήσουμε στον τομέα της ελάφρυνσης των δημοτών στην επαφή τους με τους δήμους, πιστεύω ότι θα οδηγήσει σε οφέλη για όλες τις πλευρές.

Θέλω να είμαι σαφής. Δεν πρόκειται για ένα νομοσχέδιο – τομή στην λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έχει περισσότερο έναν χαρακτήρα επιδιόρθωσης σημαντικών καθημερινών προβλημάτων. Ακούσαμε, για παράδειγμα, το πρόβλημα της αδυναμίας ορισμένων δημοτικών συμβούλων να ανταποκριθούν στα έξοδα μετακίνησης για τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, ειδικά σε δήμους με μεγάλη έκταση, αλλά και για τη δυσκολία να οριστούν αντιδήμαρχοι χωρίς αντιμισθία, οπότε θα υπάρχει μία διάταξη που θα προβλέπει αποζημίωση γι’ αυτές τις κατηγορίες.

Σημαντικό είναι, επίσης, το θέμα των χρεών προς τους Ο.Τ.Α., που κι αυτό θα αντιμετωπίζεται με έναν τρόπο, έτσι ώστε και προς τους Δήμους να αρχίσει η ροή εσόδων, αλλά και οι οφειλέτες, φυσικά και νομικά πρόσωπα, να μπορούν να ενταχθούν σε μια διαδικασία δόσεων σε συνδυασμό με κάποια απαλλαγή από προσαυξήσεις και τόκους.

Παράλληλα, θα υπάρχουν ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης.»

· Εργασιακά υπαλλήλων Ο.Τ.Α.

“Tο Ελεγκτικό Συνέδριο να αποσαφηνίσει όπου νομίζει ότι χρειάζεται την κατάσταση”

ΕΡ.: Συμβάσεις Καθαριότητας Ο.Τ.Α.: Παρά τις νομοθετικές πρωτοβουλίες των συναρμόδιων Υπουργείων δε διαφαίνεται ολική και οριστική λύση σ’ αυτό το σημαντικό θέμα. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται τελικά; Έχετε σκεφτεί να πράξετε κάτι; Ποιο το μήνυμά σας προς τους Επιτρόπους, αλλά και τους εργαζομένους;

«Δεν θα συμφωνήσω στην έλλειψη προοπτικής λύσης του ζητήματος, που είναι πολύ σοβαρό. Λάβαμε συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες για να διασφαλίσουμε, χωρίς καμία αμφισβήτηση, τη δυνατότητα πληρωμής των εργαζομένων και προσπαθήσαμε να το κάνουμε όσο γίνεται πιο σύντομα και με τον πιο άρτιο νομοτεχνικά τρόπο, για να πληρωθούν το γρηγορότερο. Είχαμε γνώση των προσκομμάτων που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε, δεν νομοθετήσαμε τυχαία. Θα σας πω δύο πράγματα: Το πρώτο είναι ότι δεν πρέπει να ξεχνά κανείς πως οι άνθρωποι αυτοί, οι συμβασιούχοι της καθαριότητας, έχουν ήδη εργαστεί και πρέπει να πληρωθούν. Το δεύτερο είναι ότι δεν συναντάμε καθολική άρνηση αποδοχής των ενταλμάτων πληρωμής των δήμων, από τους Επιτρόπους του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Αυτό σημαίνει ότι μια υποκειμενική, ενδεχομένως και διαδικαστική προσέγγιση ανά περίπτωση μπορεί να δημιουργεί τα εμπόδια.

Πιστεύω ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει κανένα λόγο να μην αποσαφηνίσει, όπου νομίζει ότι χρειάζεται, την κατάσταση. Για να διευκολύνει και τους λειτουργούς του, αλλά και να επιτρέψει στους εργαζόμενους να πληρωθούν για τη δουλειά που έχουν κάνει. Αυτό είναι και το μήνυμά μου. Οι συμβασιούχοι πρέπει να πληρωθούν για την εργασία τους.»

“Δεν υπάρχουν «γκρίζα» σημεία ή δικαιολογίες στις παρατάσεις συμβάσεων Καθαριότητας”

ΕΡ.: Άρνηση παράτασης συμβάσεων υπαλλήλων Καθαριότητας Δήμων. Τι έχετε να πείτε στους μη συμμορφούμενους με το σχετικό νόμο Δημάρχους;

«Είναι ένα ακόμη απαντημένο θέμα και πιστεύω ότι ο νόμος θα υπερισχύσει.

Στο Υπουργείο επιδιώξαμε να λειτουργήσουμε υποστηρικτικά απέναντι στους Δήμους, λύνοντας ενδεχόμενες συγχύσεις και λανθασμένες εντυπώσεις από την πλευρά των Δημάρχων. Δεν θέλω να πιστέψω ότι υπάρχει ένας, έστω, Δήμαρχος που συνειδητά δεν εφαρμόζει το νόμο.

Δώσαμε λοιπόν την ευκαιρία, να αποσαφηνιστεί κάθε πλευρά του θέματος. Κι έχουμε ήδη φροντίσει να λύσουμε νομοθετικά ακόμη και πιθανά τεχνικά προβλήματα για την πληρωμή τους.

Οι παρατάσεις των συμβάσεων μπορούν να γίνουν άμεσα από τα, υποχρεούμενα ως προς αυτό, αρμόδια για τις προσλήψεις όργανα, με μια διαπιστωτική πράξη. Πλέον δεν υπάρχουν “γκρίζα” σημεία ή δικαιολογίες.»

“Μελετάμε μία δίκαιη λύση στο θέμα των «προσωρινών» του ΑΣΕΠ”

ΕΡ.: Κλείνοντας την ενότητα εργασιακών θεμάτων υπαλλήλων Δήμων και Περιφερειών, με μία ακόμη ερώτηση συναρμοδιότητας (Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης), τι σκοπεύετε να κάνετε με τους “προσωρινούς” του ΑΣΕΠ;

«Πρόκειται για υπαρκτό πρόβλημα που το Υπουργείο το μελετά, προκειμένου να μπορέσουμε να δώσουμε μια δίκαιη λύση, παρά τους περιορισμούς που προκύπτουν από το πλαίσιο μέσα στο οποίο ασκούμε πολιτική.»

• Πόρισμα-πρόταση της Επιτροπής για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της Τ.Α.

“Συμβάλλουμε ουσιαστικά στη μετάβαση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη «νέα εποχή», όπως πράττει η Κυβέρνηση συνολικά για τον τόπο”

ΕΡ.: Υπουργέ, εκτιμάτε ότι, η δική σας προσπάθεια θα προσφέρει περισσότερα στην Αυτοδιοίκηση απ’ ότι παλαιότερες αντίστοιχες προσπάθειες ομολόγων σας και Κυβερνήσεων; Αν ναι, με ποια σημεία του νομοσχεδίου που θα φέρετε, τεκμηριώνετε αυτήν την “υπεροχή”;

«Ας μη προτρέχουμε ως προς τα σημεία του νομοσχεδίου. Έχω δηλώσει, με κάθε ευκαιρία, ότι μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Επιτροπής στο Υπουργείο για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μπαίνουμε σε μια δεύτερη φάση επεξεργασίας και διαλόγου. Το αποτέλεσμα αυτής της πολύμηνης διαδικασίας διαβούλευσης και διαλόγου είναι σημαντικό για εμάς, αλλά όχι δεσμευτικό. Σ’ αυτή την επόμενη φάση θα καταλήξουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες θα θέσουμε στους εμπλεκόμενους φορείς, για να ακούσουμε συγκεκριμένες παρατηρήσεις και να μπορέσουμε να οριστικοποιήσουμε τη νομοθετική μας πρόταση, περίπου το καλοκαίρι. Αφετηρία μας, είναι πάντα οι προγραμματικές θέσεις της Κυβέρνησης.

Επιτρέψτε μου να μην προσεγγίσω την αναθεώρηση που προωθούμε με όρους υπεροχής, τουλάχιστον όπως τους θέτετε. Θα ήταν εύκολο να απαντήσω ότι αυτή η Κυβέρνηση, με την Αριστερά να αποτελεί τον βασικό της κορμό, έχει και θέσεις και οράματα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση τα οποία έχουν τον “αέρα” του ριζοσπαστισμού, μιας απελευθερωτικής ανανέωσης ενός θεσμού, που η ανάγκη επαναπροσδιορισμού του υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Το ζήτημα όμως, δεν είναι πόσο υπερέχει η δική μας θεώρηση και συνακόλουθα οι όποιες παρεμβάσεις προκύψουν μετά και από τον εξαντλητικό διάλογο που είχαμε την δημοκρατική ευαισθησία να δρομολογήσουμε. Για πρώτη φορά με έναν τέτοιο χαρακτήρα και τέτοια διευρυμένη σύνθεση, ενδεικτικά σας απαριθμώ την ΚΕΔΕ, την ΕΝΠΕ, την ΠΟΕ – ΟΤΑ. Το κύριο είναι ότι η αναθεώρηση του “Καλλικράτη”, της τελευταίας θεσμικής παρέμβασης που έγινε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι αναγκαία. Και συμφωνούν όλοι με αυτό.
Από το 2010 που θεσπίστηκε ο “Καλλικράτης” έχει μεσολαβήσει ικανός χρόνος για μια ουσιαστική αποτίμηση της λειτουργίας του, των θετικών και των αρνητικών του.

Είμαστε σε θέση και το κάναμε ήδη εδώ και αρκετούς μήνες, να συζητήσουμε για ζητήματα που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, με την αυτοτέλειά τους, με τη διοικητική τους επίδοση, με την οργανωτική τους συγκρότηση, τους μηχανισμούς χρηματοδότησης, τη διαφάνεια, τους δημοκρατικούς θεσμούς στο εσωτερικό τους. Θεωρώ ότι θα μπορέσουμε να ανοίξουμε τουλάχιστον έναν δρόμο, να δημιουργήσουμε μια σημαντική βάση για επόμενα βήματα και ταυτόχρονα να συμβάλουμε ουσιαστικά στην μετάβαση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη νέα εποχή για την οποία εργάζεται η Κυβέρνηση, συνολικά για τον τόπο.»

“Πρόθεση τεχνητής πόλωσης γύρω από το ζήτημα του εκλογικού συστήματος”

ΕΡ.: Είπατε ότι μετά την αρχική διαβούλευση και τη δημοσιοποίηση του πορίσματος της Επιτροπής, ξεκινά η ουσιαστική διαβούλευση με την Αυτοδιοίκηση. Υπάρχουν κάποια σημεία που για σας είναι “αδιαπραγμάτευτα”; Π.χ. οι Δήμαρχοι δε συζητούν παρά μόνο υπό προϋποθέσεις την αλλαγή του εκλογικού συστήματος στις Δημοτικές & Περιφερειακές Εκλογές, ενώ από την πλευρά του, το Υπουργείο φέρεται αποφασισμένο να την εφαρμόσει.

«Αδιαπραγμάτευτο είναι ότι θα προχωρήσουμε σε αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, αφού πρώτα κουβεντιάσουμε και πάλι με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης. Αλλά, όπως είπα νωρίτερα, μ’ αυτό δε διαφωνεί κανείς.

Ο προβληματισμός για τις επερχόμενες αλλαγές στο εκλογικό σύστημα δεν είναι νέος, εξάλλου είναι γνωστή και η δική μας οπτική. Η απλή αναλογική, με όποιες μετατροπές κρίθηκαν απαραίτητες, θεσπίστηκε ως το εκλογικό σύστημα που θα ισχύσει στις μεθεπόμενες εθνικές εκλογές.

Διακρίνω μια πρόθεση τεχνητής πόλωσης γύρω από το ζήτημα του εκλογικού συστήματος, που δυσκολεύει την συζήτηση. Κι είναι, πράγματι, παράδοξο.

Διαχρονικά, ήταν το Κράτος που επιθυμούσε να μη συζητά με τους φορείς πριν λάβει τις αποφάσεις του. Εδώ βλέπουμε το αντίστροφο. Επιχειρείται η πλήρης αποποίηση του δικαιώματος αξιολόγησης και παρατηρήσεων πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Στα τέλη Ιανουαρίου, η ΚΕΔΕ μου μετέφερε την θέση ότι θα αποσυρόταν από την Επιτροπή διαλόγου, εάν σκοπεύαμε να δώσουμε προτεραιότητα ή να περιοριστούμε στο θέμα του εκλογικού συστήματος. Έγινε δεκτή η διαβεβαίωσή μας ότι αυτό το θέμα αποτελεί ένα μόνο από τα σημεία της αναθεώρησης και ότι θα ακολουθήσει παράλληλη πορεία, όπως και όλα τα άλλα ζητήματα, για τα οποία σας έκανα πριν μια συνοπτική αναφορά. Μιλάμε για διάλογο και μόνο στο τέλος του θα μπορούμε να δούμε τι θα έχει αποφασιστεί και πως. Ωστόσο, ούτε η Κυβέρνηση ούτε εγώ προσωπικά, πρόκειται να απολογηθούμε για την απλή αναλογική. Θεωρούμε ότι την έχει ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ότι μπορεί να λειτουργήσει θετικά.»

“Ταύτιση της ΚΕΔΕ με τις προτεραιότητες για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα χαρακτηριστικά φτηνού επικοινωνιακού εντυπωσιασμού της Ν.Δ.”

ΕΡ.: Η ΚΕΔΕ ζητά συγκεκριμένες απαντήσεις σε 10 ερωτήματα που σας έχει θέσει. Τι έχετε να απαντήσετε σ’ αυτά. Πού τελικά πιστεύετε ότι οφείλεται η αποχώρησή της από τον διάλογο με το ΥΠ.ΕΣ.;

«Η ΚΕΔΕ μπορεί να θέσει όσα ερωτήματα θέλει και είμαστε στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου να συζητήσουμε διεξοδικά και συγκεκριμένα για τη νομοθετική πρόταση που επεξεργαζόμαστε.

Αποδείξαμε τους προηγούμενους μήνες, σε μια πρωτόγνωρη διαδικασία ως προς το εύρος της συμμετοχής και τον τρόπο συζήτησης, όπως προείπα, ότι δεν έχουμε πρόβλημα να κουβεντιάσουμε, το αντίθετο. Το γιατί η ΚΕΔΕ συμμετείχε σε αυτή τη διαδικασία από τον Ιούνιο του 2016 έως και τον Φεβρουάριο του 2017 και πριν την τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής, αποφάσισε να αποσυρθεί, είναι πράγματι ακατανόητο. Τουλάχιστον με αυστηρά αυτοδιοικητικά κριτήρια. Με πολιτικά όμως, μπορεί να είναι απόλυτα κατανοητό, ιδίως όταν βλέπουμε την ΚΕΔΕ να ταυτίζεται με τις προτεραιότητες της ΝΔ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και να υιοθετεί χαρακτηριστικά φτηνού επικοινωνιακού εντυπωσιασμού τα οποία διακρίνουν τη ΝΔ. Αναρωτιέμαι εάν αυτό είναι που θέλουν οι Δήμαρχοι της Χώρας. Αυτοί με τους οποίους έχω μιλήσει εγώ, μου έδωσαν την εντύπωση ότι υπάρχει πραγματική διάθεση ανταλλαγής απόψεων και συνεννόησης. Ιδιαίτερα όταν τους περιγράφουμε τις προσπάθειες που καταβάλλουμε και για την ενίσχυση του αναπτυξιακού ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θα σας πω, ενδεικτικά, ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ενεργοποιηθεί Προσκλήσεις ειδικά για έργα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μέσω ΕΣΠΑ, ύψους 2,27 δισ. Ευρώ και έχουν δρομολογηθεί ακόμη 1,2 δισ. Ευρώ από την ίδια πηγή. Από το Εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έχουν διατεθεί άλλα 800 εκατ. Ευρώ.

Στις συναντήσεις μου είδα επίσης και μια, καταρχήν, σύγκλιση απόψεων σε ορισμένα θέματα, όπως για την πρόθεσή μας να επαναπροσδιορίσουμε τη μορφή, τα όρια των αρμοδιοτήτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.»

“Δεν θα σχολιάσω περαιτέρω τα του «ντιμπέιτ». Η αμετροέπεια είναι κακός σύμβουλος…”

ΕΡ.: Κλείνοντας κ. Σκουρλέτη, με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ να σας καλεί σε “δημόσια αντιπαράθεση” και εσάς επανειλημμένα να ζητάτε την επανέλευση της Ένωσης στο “τραπέζι” του διαλόγου, τι προτίθεστε να κάνετε για να το πετύχετε αυτό, με την ανταλλαγή ανακοινώσεων και από τις δύο πλευρές να μην βοηθούν με βεβαιότητα προς μία τέτοια κατεύθυνση;

«Θα ήταν ευτύχημα εάν μπορούσαν να εξαχθούν συμπεράσματα και να ληφθούν αποφάσεις για τα μεγάλα ζητήματα του τόπου με μια ώρα συζήτησης στην τηλεόραση. Νομίζω όμως, ότι έτσι δεν γίνεται.

Δεν θα σχολιάσω περαιτέρω τα του “ντιμπέιτ”, το έχουν κάνει αρκετοί και έχουν βγει τα αναγκαία συμπεράσματα. Άλλωστε, η αμετροέπεια είναι κακός σύμβουλος. Εμείς μιλάμε για υπεύθυνο, συντεταγμένο διάλογο με την πόρτα ανοιχτή για τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η υπερπαραγωγή ανακοινώσεων, για να εκμαιεύσουμε αντιδράσεις με μικροπολιτικές προκλήσεις, δεν είναι η ειδικότητά μας.

Είναι βέβαιο ότι το σκηνικό της έντασης δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την συζήτηση.

Επαναλαμβάνω, η τεχνητή πόλωση δεν λειτουργεί εις βάρος εκείνου που νομοθετεί, αλλά εκείνου που απέχει. Αν θέλει και μπορεί η ΚΕΔΕ, ας κάνει λίγο υπομονή και θα έχει πολλές προτάσεις, θέσεις και απαντήσεις να αξιολογήσει. Έχουμε όμως, το δικαίωμα να καθορίσουμε εμείς το πότε θα ολοκληρώσουμε τη συζήτηση.»

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.