Ο ελαχιστος αριθμός είναι 15, 17, 22 ή 27 υποψήφιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι για να γίνει συνδυασμός στο δήμο μας(ανάλογα με τις εκλογικές περιφέρειες που θα διαλέξει να συμμετέχει) .
Ποιες είναι οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο για την
κατάρτιση συνδυασμού και την υποβολή υποψηφιότητας, για την κατανομή των
εδρών αλλά και για τα οικονομικά των συνδυασμών και του υποψηφίου.
Στο δήμο μας εκλέγονται 27 Δημοτικοί Σύμβουλοι οι οποίοι κατανέμονται ως εξής
Εκλογική Περιφέρεια ΕΛΥΜΝΙΩΝ 10 Δημ. Σύμβουλοι
Εκλογική Περιφέρεια ΚΗΡΕΩΣ 12 Δημ. Σύμβουλοι
Εκλογική Περιφέρεια ΝΗΛΕΩΣ 5 Δημ. Σύμβουλοι
Για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού θα πρέπει να έχει υποψηφίους σε δυο απο τις παραπάνω τρεις εκλογικές περιφέρειες και ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας. ΠΑράδειγμα ένας συνδυασμός μπορεί να έχει κατ΄ελαχιστον μόνο 15 υποψηφίους Δημοτικούς Συμβούλους αν κατέβει μόνο στις εκλογικές περιφέρειες Νηλέως και Ελυμνίων.
Ο μέγιστος αριθμός υποψηφίων δημοτικών συμβούλων που μπορεί να καταβάσει ένας συνδυασμός στο δήμο μας είναι 41.
Σύμβουλοι εκλεγονται στις Δημοτικές/Τοπικές Κοινότητες
- ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΙΜΝΗΣ 5
Τοπικές Κοινότητες που εκλέγουν 3 Τοπικούς Συμβούλους
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΧΛΑΔΙΟΥ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΡΑΣΙΑΣ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΧΡΙΩΝ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΗΡΙΝΘΟΥ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΟΥΡΚΟΥΛΩΝ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΑΠΑΔΩΝ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΗΛΙΟΥ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΡΟΒΙΩΝ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΠΑΘΑΡΙΟΥ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΡΟΦΥΛΙΑΣ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΦΑΡΑΚΛΑΣ 3
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΜΕΛΑΝΤΩΝ 1
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΒΛΑΧΙΑΣ 1
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΑΦΝΟΥΣΑΣ 1
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΡΑΜΕΙΑΣ 1
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΟΤΣΙΚΙΑΣ 1
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΟΧΙΟΥ 1
- ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΚΕΠΑΣΤΗΣ 1
Για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού απαιτείται να υπάρχει τουλάχιστον ένας υποψήφιος σε 5 από τις 14 τοπικές κοινότητες που εκλέγουν 3 τοπικούς συμβούλους. Δεν είναι αναγκαίο να υπάρχουν υποψήφιοι στη Δ.Κ. Λίμνης, αν υπάρχουν ο ελάχιστος αριθμός είνα 3 υποψήφιοι Τοπικοί Σύμβουλοι. Η μη ύπαρξη υποψήφιου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού.
Σύμφωνα με το νόμο για να είναι η δήλωση του συνδυασμού είναι νόμιμη:
α) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι για το ένα δεύτερο (1/2) του συνόλου των εκλογικών περιφερειών και ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
α) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι για το ένα δεύτερο (1/2) του συνόλου των εκλογικών περιφερειών και ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
β) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των δημοτικών κοινοτήτων και ο αριθμός των υποψήφιων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι τουλάχιστον ίσος με τα τρία πέμπτα (3/5) του αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
γ) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που εκλέγουν τριμελή συμβούλια και εφόσον υπάρχει τουλάχιστον ένας υποψήφιος.
Η μη ύπαρξη υποψήφιου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού.
Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της
Ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων
Κάθε συνδυασμός περιλαμβάνει εκτός του υποψηφίου δημάρχου, υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους κατ” ελάχιστο αριθμό ίσο με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας. Επομένως, ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός των υποψηφίων κάθε συνδυασμού διαμορφώνεται ως ακολούθως: Α) Υποβολή υποψηφιοτήτων για το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου σε νέο Δήμο, ο οποίος αποτελεί ενιαία εκλογική περιφέρεια
Δήμοι
(πληθυσμός)
|
Ελάχιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
|
Μέγιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
|
Έως και 2.000
|
13
|
20
|
2.001-5.000
|
17
|
26
|
5.001-10.000
|
21
|
32
|
10.001-30.000
|
27
|
41
|
30.001-60.000
|
33
|
50
|
60.001-100.000
|
41
|
62
|
Β) Υποβολή υποψηφιοτήτων για το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου σε Δήμο με εκλογικές περιφέρειες
Στους Δήμους, που διαιρούνται σε διακριτές εκλογικές περιφέρειες, οι
οποίες συμπίπτουν είτε με το συνεννούμενο σημερινό ΟΤΑ είτε με τα
δημοτικά διαμερίσματα των δήμων με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων
(περίπτωση β’ & γ’ άρθρου 25 Ν. 3852/2010) ο ελάχιστος και ο
μέγιστος αριθμός υποψηφίων δημοτικών συμβούλων των εδρών της καθεμίας
εκλογικής περιφέρειας βάσει της υπ’ αριθμ. 46494/ 13.8.2010 (Β’ 1294)
απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης, διαμορφώνεται ως εξής:
Έδρες εκλογικής περιφέρειας
|
Ελάχιστος Αριθμός Υποψήφιων Δημοτικών Συμβούλων
|
Μέγιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
|
Μονοεδρική
|
1
|
3[1].
|
Διεδρική
|
2
|
3
|
Τριεδρική
|
3
|
5
|
Αναλογούσες κατά εκλογικές περιφέρειες έδρες
|
Ίσος με τις αναλογούσες κατά εκλογικές περιφέρειες έδρες
|
Αυξανόμενος έως 50% του αριθμού των εδρών της εκλογικής περιφέρειας
|
Επισημαίνεται ότι ένας συνδυασμός έχει δικαίωμα να μη δηλώσει
υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους σε όλες τις εκλογικές περιφέρειες. Στην
περίπτωση αυτή, για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού, απαιτείται
να περιλαμβάνονται υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι τουλάχιστον στο ½ του
συνόλου των εκλογικών περιφερειών, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων
δημοτικών συμβούλων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό
των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
1.1.2 Για συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων
Στους δήμους που αποτελούνται από δημοτικές κοινότητες σε όλες τις
Δημοτικές Κοινότητες συγκροτούνται συμβούλια, ανεξαρτήτως εάν αποτελούν
έδρα του νέου Δήμου και ανεξαρτήτως.
Επομένως, στις περιπτώσεις αυτές ο συνδυασμός περιλαμβάνει και αριθμό
υποψήφιων συμβούλων δημοτικής κοινότητας ίσο τουλάχιστον με τον αριθμό
των μελών του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας με δυνατότητα
προσαύξησης κατά έναν. Είναι νόμιμος ο συνδυασμός όταν ο αριθμός των
υποψηφίων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι ίσος με τα 3/5 του
αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
Συγκεκριμένα:
Δημοτικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
|
Συμβούλιο |
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων συμβούλων δημοτικής κοινότητας
|
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων συμβούλων δημοτικής κοινότητας
|
Έως 10000
|
5μελές
|
3
|
6
|
10001-50000
|
11μελές
|
7
|
12
|
50001 και άνω
|
15μελές
|
9
|
16
|
1.1.3 Για συμβούλια τοπικής κοινότητας- Εκπροσώπους τοπικής κοινότητας.
Στους δήμους που αποτελούνται από τοπικές κοινότητες σε όλες τις
τοπικές κοινότητες του Δήμου άνω των 300 κατοίκων συγκροτούνται τριμελή
συμβούλια ενώ στις τοπικές κοινότητες κάτω των 300 κατοίκων εκλέγεται
ένας εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας.
Επομένως στους δήμους που αποτελούνται από τοπικές κοινότητες, στις
οποίες εκλέγεται συμβούλιο ο συνδυασμός περιλαμβάνει τουλάχιστον τρεις
υποψήφιους τοπικούς συμβούλους για κάθε τοπική κοινότητα, με δυνατότητα
προσαύξησης κατά έναν, ενώ νόμιμος είναι και ο συνδυασμός που έχει τουλάχιστον έναν υποψήφιο τοπικής κοινότητας.
Έτσι:
Ο αριθμός των υποψηφίων εκπροσώπων κάθε τοπικής κοινότητας με πληθυσμό έως 300 κατοίκους ορίζεται μέχρι δύο
Τοπικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
|
Εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας
|
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
|
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
|
Έως 300
|
1
|
1
|
2
|
Ενώ ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπικών συμβούλων
για κάθε τοπική κοινότητα με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων καθορίζεται
ως εξής:
Τοπικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
|
Συμβούλιο
|
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
|
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
|
301-2000
|
3μελές
|
1
|
4
|
Ειδικότερα, για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού, απαιτείται
να κατέλθουν υποψήφιοι στο 1/3 του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που
εκλέγουν τριμελή συμβούλια. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται
στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον
ίσο με το μισό της.
Ωστόσο, η μη ύπαρξη υποψηφίου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού.
Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένα συνδυασμός για να είναι υποψήφιος
Η κατάρτιση των συνδυασμών για τις δημοτικές εκλογές
1. Ο συνδυασμός καταρτίζεται με γραπτή δήλωση που υπογράφουν όλοι οι
υποψήφιοι που τον αποτελούν. Στη δήλωση του συνδυασμού αναγράφονται κατά
σειρά:
α) Το τυχόν όνομα και έμβλημα του συνδυασμού.
β) Το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο του υποψήφιου
δημάρχου, με την αντίστοιχη ένδειξη, η οποία τίθεται είτε δίπλα είτε
κάτω από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου. Εάν δεν αναγραφεί ένδειξη, ο
πρώτος υποψήφιος του συνδυασμού θεωρείται υποψήφιος δήμαρχος.
γ) Ακολουθούν, κατά εκλογική περιφέρεια, με αλφαβητική σειρά, οι
υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού, με αλφαβητική σειρά, με
σημείωση παραπλεύρως και εντός παρενθέσεως της εκλογικής περιφέρειας
στην οποία είναι υποψήφιοι.
δ) Ακολουθούν κατά δημοτική ή τοπική κοινότητα με αλφαβητική σειρά το
επώνυμο και το όνομα των υποψήφιων μελών του συμβουλίου της δημοτικής ή
τοπικής κοινότητας ή των υποψήφιων εκπροσώπων τοπικής κοινότητας με
αλφαβητική σειρά.
2. Η δήλωση του συνδυασμού είναι νόμιμη:
α) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι για το
ένα δεύτερο (1/2) του συνόλου των εκλογικών περιφερειών και ο αριθμός
των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό
των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
β) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των δημοτικών κοινοτήτων και ο αριθμός των υποψήφιων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι τουλάχιστον ίσος με τα τρία πέμπτα (3/5) του αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
γ) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που εκλέγουν τριμελή συμβούλια και εφόσον υπάρχει τουλάχιστον ένας υποψήφιος.
Η μη ύπαρξη υποψήφιου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της.
β) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των δημοτικών κοινοτήτων και ο αριθμός των υποψήφιων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι τουλάχιστον ίσος με τα τρία πέμπτα (3/5) του αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
γ) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που εκλέγουν τριμελή συμβούλια και εφόσον υπάρχει τουλάχιστον ένας υποψήφιος.
Η μη ύπαρξη υποψήφιου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της.
3. Στη δήλωση επισυνάπτεται για κάθε υποψήφιο του συνδυασμού:
α) Πιστοποιητικό εγγραφής στο δημοτολόγιο του δήμου, όπου είναι υποψήφιος.
β) Υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα ή ότι έληξε η πρόσκαιρη αποστέρηση των δικαιωμάτων αυτών ή θα έχει λήξει την ημέρα της εκλογής, καθώς και ότι δεν συντρέχουν τα κωλύματα εκλογιμότητας του άρθρου 14.
γ) Αποδεικτικό είσπραξης Δ.Ο.Υ., από το οποίο προκύπτει ότι κάθε υποψήφιος δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος και σύμβουλος δημοτικής κοινότητας, του άρθρου 2 της παραγράφου 4 του παρόντος νόμου, έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου, αντίστοιχα, το ποσό των εκατό ευρώ (100 €), πενήντα ευρώ (50 €) και πενήντα ευρώ (50 €). Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να γίνει αναπροσαρμογή των ποσών αυτών. Αντίστοιχο αποδεικτικό Δ.Ο.Υ. δεν απαιτείται για το αξίωμα του μέλους του συμβουλίου των δημοτικών κοινοτήτων του άρθρου 2 της παραγράφου 2 του παρόντος νόμου, του μέλους του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας, καθώς και του τοπικού εκπροσώπου.
α) Πιστοποιητικό εγγραφής στο δημοτολόγιο του δήμου, όπου είναι υποψήφιος.
β) Υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα ή ότι έληξε η πρόσκαιρη αποστέρηση των δικαιωμάτων αυτών ή θα έχει λήξει την ημέρα της εκλογής, καθώς και ότι δεν συντρέχουν τα κωλύματα εκλογιμότητας του άρθρου 14.
γ) Αποδεικτικό είσπραξης Δ.Ο.Υ., από το οποίο προκύπτει ότι κάθε υποψήφιος δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος και σύμβουλος δημοτικής κοινότητας, του άρθρου 2 της παραγράφου 4 του παρόντος νόμου, έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου, αντίστοιχα, το ποσό των εκατό ευρώ (100 €), πενήντα ευρώ (50 €) και πενήντα ευρώ (50 €). Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να γίνει αναπροσαρμογή των ποσών αυτών. Αντίστοιχο αποδεικτικό Δ.Ο.Υ. δεν απαιτείται για το αξίωμα του μέλους του συμβουλίου των δημοτικών κοινοτήτων του άρθρου 2 της παραγράφου 2 του παρόντος νόμου, του μέλους του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας, καθώς και του τοπικού εκπροσώπου.
δ) Υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου συμβούλου της δημοτικής ή τοπικής
κοινότητας ότι είναι κάτοικος της περιφέρειας της δημοτικής ή τοπικής
κοινότητας στην οποία είναι υποψήφιος.
4. Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί πέραν του κυρίου ονόματος του
υποψηφίου και υποκοριστικό αυτού, εφόσον με αυτό είναι ευρύτερα γνωστός.
Στην περίπτωση αυτή το υποκοριστικό ακολουθεί το κύριο όνομα και
τίθεται σε παρένθεση. Για τις γυναίκες μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρώτο
επώνυμο είτε το πατρικό είτε του συζύγου, ανεξαρτήτως με ποιο επώνυμο
είναι εγγεγραμμένες στην οικογενειακή τους μερίδα.
5. Στη δήλωση μπορεί να ορίζεται όνομα και έμβλημα συνδυασμού.
Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα
σύμβολο θρησκευτικής λατρείας ή σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή
σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, όνομα ή έμβλημα πολιτικής
οργάνωσης, φωτογραφία προσώπου, που περιλαμβάνεται στο συνδυασμό,
έμβλημα κράτους, που ίσχυε παλαιότερα ή ισχύει ακόμη, καθώς και σύμβολα ή
εμβλήματα του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή
φωτογραφίες προσώπων που έχουν καταδικαστεί για τη συμμετοχή τους σε
αυτό. Αν γίνουν περισσότερες δηλώσεις με το ίδιο όνομα ή έμβλημα,
δικαίωμα χρήσης έχει όποιος το έχει δηλώσει πρώτος. Αν γίνει παράβαση
των διατάξεων αυτής της παραγράφου και η παράβαση βεβαιωθεί από το
αρμόδιο δικαστήριο, η δήλωση είναι απαράδεκτη.
6. Αν δεν έχει τηρηθεί κάποια από τις διατυπώσεις ή δεν υπάρχει
κάποια από τις προϋποθέσεις ή κάποιο από τα στοιχεία που προβλέπουν οι
παράγραφοι 1 και 3 του παρόντος άρθρου και αυτό βεβαιωθεί από το
δικαστήριο η δήλωση είναι απαράδεκτη. Ειδικότερα, αν έχει συνταχθεί η
δήλωση του συνδυασμού που προβλέπει η παράγραφος 1, με διαφορετικό
τρόπο, δεν είναι απαράδεκτη, εφόσον περιλαμβάνει ρητή δήλωση που ορίζει
τον υποψήφιο δήμαρχο. Απαράδεκτη είναι και η εκπρόθεσμη δήλωση, καθώς
και η δήλωση που περιλαμβάνει λιγότερους υποψηφίους από τα ελάχιστα όρια
της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και της παραγράφου 3 του
προηγούμενου άρθρου.
7. Η δήλωση επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή, ύστερα από παραγγελία
των προσώπων που την υποβάλουν ή ενός εκλογέα δημότη ή παραδίδεται με
απόδειξη στον πρόεδρο του πρωτοδικείου είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες
πριν από την ψηφοφορία. Έως τη λήξη της παραπάνω προθεσμίας, επιτρέπεται
μόνο να συμπληρωθεί ο συνδυασμός έως τον επιτρεπόμενο αριθμό των
υποψήφιων συμβούλων με συμπληρωματική δήλωση του υποψήφιου δημάρχου. Στη
δήλωση αυτή επισυνάπτονται τα στοιχεία που προβλέπει η παράγραφος 3,
καθώς και γραπτή αποδοχή του προσώπου, που προτείνεται. Μετά τη λήξη της
εικοσαήμερης προθεσμίας, που απαιτείται για την επίδοση ή την παράδοση
στο αρμόδιο δικαστήριο, καμιά μεταβολή της δήλωσης δεν επιτρέπεται,
εκτός από την αντικατάσταση προσώπων που παραιτήθηκαν ή απεβίωσαν,
σύμφωνα με το άρθρο 21 του παρόντος νόμου.
(άρθρο 19 νόμου 3852/2010 ΦΕΚ τεύχος Α 87 Νέα Αρχιτεκτονική της
Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης)
Με τι ποσοστα εκλέγεται ο υποψήφιος δήμαρχος
Κατανομή εδρών στους συνδυασμούς – Ποιοι εκλέγονται
Τις εκλογές κερδίζει ο συνδυασμός αν στον α” γύρο διαθέτει το 50%+1%
των ψήφων και μόνον αν δεν φτάνουν σε αυτό το ποσοστό θα επαναλαμβάνεται
δεύτερος γύρος μεταξύ των δύο πρώτων. Τότε, τις εκλογές κερδίζει ο
συνδυασμός που συγκεντρώνει, επίσης, το 50%+1 των ψήφων.
Ο νικητής παίρνει τα 3/5 των εδρών του/δημοτικού
συμβουλίου, ενώ οι υπόλοιπες έδρες (2/5) κατανέμονται στους άλλους
συνδυασμούς
Οι οικονομικές δαπάνες των συνδυασμών
Όσον αφορά το όριο των δαπανών που ο Καλλικράτης προβλέπει πόσα
μπορεί να ξοδέψει κάθε υποψήφιος σύμβουλος σε όλους τους δήμους και τις
περιφέρειες της χώρας. Μέγιστο ποσό στους δήμους, οι 3.500 ευρώ και τις περιφέρειες 13.500 ευρώ (στην Αττική).
Για τους δημοτικούς συμβούλους: : (Αναλυτικός πίνακας)
Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.