powered by Surfing Waves

Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Ο υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Στουπής βαυκαλίζει για δημοψήφισμα στο θέμα ΒΙΠΕ



Στη Βόρεια Εύβοια βρέθηκε το Διήμερο του Πάσχα ο υπ. Αντιπεριφερειάρχης Εύβοιας του συνδυασμού «Η Στερεά σε νέα τροχιά» και νυν περιφερειακός Σύμβουλος κ. Στουπής όπου συναντήθηκε με τοπικούς φορείς, παράγοντες και κατοίκους της ευρύτερης Περιοχής Λίμνης-Αγίας Άννας.
Νίκος Στουπής
Νίκος Στουπής
Συζητήθηκαν τα επίκαιρα και οξυμένα προβλήματα που απασχολούν τους κατοίκους της περιοχής, στο φόντο της μνημονιακής λαίλαπας που εφαρμόζουν οι δυνάμεις της συγκυβέρνησης και αναζητήθηκαν ενέργειες και πρωτοβουλίες για την λύση τους.
Στο επίκεντρο βρέθηκαν το κακό Οδικό Δίκτυο και οι Ελλείψεις στις Υποδομές, το γεγονός ότι από οικονομική – αναπτυξιακή κατεύθυνση η Περιοχή φθίνει, οι μικρής κλίμακας διαρθρώσεις της παραγωγικής διαδικασίας (αγροτικός τομέας- τουρισμός), οι εξελίξεις γύρω από την ανάπτυξη συγκεκριμένων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών στο Μαντούδι.
Τονίστηκε η αναγκαιότητα οι όποιοι Περιφερειακοί Σχεδιασμοί να λαμβάνουν υπόψη την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των τομέων της οικονομίας, να αναδεικνύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, και ιδιαίτερα να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και στήριξη στην παραγωγή πιστοποιημένων ποιοτικών γεωργικών, κτηνοτροφικών και δασικών προιόντων, να ληφθούν όλα τα μέτρα προστασίας του ιδιαίτερης σημασίας και κάλους περιβαλλοντικού αποθέματος.
Από την μεριά της παράταξης «Η Στερεά σε νέα τροχιά» ελήφθη ιδιαίτερη δέσμευση να ληφθούν όλα τα μέτρα ώστε η χωροθέτηση της νέας ΒΙΠΕ στο Μαντούδι να μην συνοδευτεί με την εγκατάσταση γιγαντιαίων βιομηχανικών μονάδων υψηλής όχλησης που θα επηρεάσουν το περιβάλλον, τον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό, πως οι υπηρεσίες της Περιφέρειας οφείλουν με ιδιαίτερη ευθύνη και ευαισθησία να στέκονται και να παρακολουθούν την τήρηση των εγκεκριμένων όρων λειτουργίας της ΒΙΠΕ, και πως η όποια αλλαγή του χαρακτήρα της σημερινής λειτουργίας της ΒΙΠΕ θα τεθεί στην κρίση του λαού της Περιοχής με δημοψήφισμα.
www.eviaportal.gr

Η παραπάνω τοποθέτηση του κ. Στουπή σχετικά με το δημοψήφισμα είναι καθαρά δημαγωγική αφού ο θεσμός του  τοπικού δημοψηφίσματος παραμένει  ανενεργός επειδή δεν έχει εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα τον ενεργοποιήσει . Διάβαστε το παρακάτω άρθρο

Πίεση για να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα του Κώστα Χ. Χρυσόγονου.


Με το άρθρο 216 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006) εισήχθη για πρώτη φορά σε αυτοδιοικητικό επίπεδο ο θεσμός του τοπικού δημοψηφίσματος.Οι σχετικές ρυθμίσεις συνεχίζουν να ισχύουν με την ίδια μορφή, καθώς δεν τροποποιήθηκαν ούτε καταργήθηκαν από το Σχέδιο Καλλικράτης (ν. 3852/2010). Ο εν λόγω θεσμός αποτελεί, θεωρητικά, ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της εμβάθυνσης της τοπικής δημοκρατίας και της συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση των αποφάσεων που λαμβάνονται σε δημοτικό επίπεδο, αν και στην πράξη έμεινε έκτοτε ανενεργός.

Το τοπικό δημοψήφισμα είναι δυνατόν να διεξαχθεί είτε με πρωτοβουλία του Δημοτικού και Κοινοτικού Συμβουλίου, είτε με λαϊκή πρωτοβουλία για θέματα αρμοδιότητας των ΟΤΑ. Στην περίπτωση κατά την οποία το δημοψήφισμα διεξάγεται μετά από απόφαση του οικείου συμβουλίου, απαιτείται η συγκέντρωση πλειοψηφίας των 2/3 του συνόλου των μελών. Το ερώτημα πρέπει να είναι διατυπωμένο σύντομα και σαφώς, ώστε η προτίμηση του εκλογικού σώματος να μπορεί να εκφραστεί με ένα «ναι» ή ένα «όχι».
Πέραν των θεμάτων για τα οποία ρητά ορίζεται στις σχετικές διατάξεις ότι μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο δημοψηφίσματος, αυτό είναι δυνατό να διεξαχθεί για κάθε σοβαρό ζήτημα που ανήκει στην αρμοδιότητα των Δήμων. Δεν είναι επιτρεπτή, όμως, η διενέργεια δημοψηφίσματος για ζητήματα εθνικής πολιτικής ή για ζητήματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των Περιφερειών και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
Ο τομέας της ύδρευσης ανήκει καταφανώς στο πεδίο αρμοδιότητας των ΟΤΑ α’ βαθμού, οι οποίοι δύνανται να συστήνουν Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης-Αποχέτευσης. Κατά συνέπεια, είναι καταρχήν εφικτή η διεξαγωγή τοπικού δημοψηφίσματος. Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος θεωρείται έγκυρο, εφόσον συμμετείχε το πενήντα τοις εκατό (50%) των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους και δεσμεύει το οικείο συμβούλιο στο πλαίσιο της απόφασης που θα λάβει για το θέμα που διεξήχθη.
Πρέπει, πάντως, να επισημανθεί ότι η παρ. 7 του άρθρου 216 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για τη ρύθμιση των ζητημάτων που αφορούν τον έλεγχο νομιμότητας της διενέργειας του τοπικού δημοψηφίσματος από το γενικό γραμματέα της Περιφέρειας, κατά το άρθρο 149, την προκήρυξη και τη διαδικασία διεξαγωγής της ψηφοφορίας, την εξαγωγή και δημοσίευση του αποτελέσματος, τους όρους χρηματοδότησης των εμπλεκόμενων πλευρών και προβολής των προβαλλόμενων θέσεων, καθώς και κάθε σχετικό θέμα. Ωστόσο, οι κατά καιρούς υπουργοί Εσωτερικών από το 2006 έως σήμερα απέφυγαν να προκαλέσουν την έκδοση τέτοιου διατάγματος και έτσι ο θεσμός του τοπικού δημοψηφίσματος έχει μείνει ανενεργός, όπως προαναφέρθηκε. Τούτο, προφανώς, υποδηλώνει τη φοβία της πολιτικής τάξης απέναντι στην ενεργοποίηση θεσμών άμεσης δημοκρατίας.

* Ο Κώστας Χ. Χρυσόγονος είναι καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Τμήμα Νομικής ΑΠΘ



0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.