powered by Surfing Waves

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Τα λιμάνια του δήμου στον Οργανισμό Λιμένων Ευβοίας Α.Ε.

Αλλάζει διαχειριστή το λιμάνι Μαντουδίου. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1997 και μετά απο 15 χρόνια και 10,4 εκατ. Ευρώ έχει υλοποιηθεί μόνο το 30% του έργου. Ποιό όμως θα είναι το μέλλον του με την νέα "στρατηγική ανάπτυξης εθνικού λιμενικού συστήματος" που μπήκε σε διαβούλευση;

Ένταξη στον Οργανισμό Λιμένων Ευβοίας Α.Ε.

Το λιμενικό Ταμείο Λίμνης διαχειρίζεται τα λιμάνια Μαντουδίου, Λίμνης και Πηλίου. Στο πρώτο Δημοτικό Συμβούλιο για το 2012 είχε εγκρίθρι η κατάργηση του και η μεταφορά του στον Δήμο. Μάταια το δημοτικό συμβούλιο είχε αποφάσισε να προτείνει προς τα αρμόδια υπουργεία για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Λίμνης, στο Δήμο Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, αφου με το νέο σχέδιο νόμου που κατατατέθηκε για διαβούλευση συγχωνευεται στον Οργανισμός Λιμένων Ευβοίας ΑΕ (ΔΕΚΟ).

Το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία του Ν. 2932/2001 στην οποια εντάσονται και τα συγχωνευμένα Λιμενικά Ταμεία της Ευβοίας. Τα Λιμενικά Ταμεία Αιδηψού, Αλιβερίου, Ερέτριας, Καρύστου, Κύμης, Λίμνης, Μαρμαρίου, Σκύρου, Στύρων και Ωρεών συγχωνεύονται στην πιο πάνω Ανώνυμη Εταιρία.

Η κινητή και ακίνητη περιουσία τους περιέρχεται στην Ανώνυµη Εταιρεία, η οποία υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώµατα και τις υποχρεώσεις του, καθώς και σε κάθε δικαιοπραξία που έχει συναφθεί και ευρίσκεται σε ισχύ µέχρι την έναρξη ισχύος του νόµου αυτού, ως καθολικός διάδοχος του νοµικού προσώπου. Η µελέτη και εκτέλεση έργων στην περιοχή αρµοδιότητας των Α.Ε. εγκρίνεται από το ∆ιοικητικό Συµβούλιο της Α.Ε. Αν πρόκειται για έργα εθνικού επιπέδου, απαιτείται η έγκριση της πράξης του ∆ιοικητικού Συµβουλίου, πριν την εκτέλεσή της από τον Υπουργό Εµπορικής Ναυτιλίας στο πλαίσιο της ασκούµενης εθνικής λιµενικής πολιτικής, καθώς και από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και ∆ηµόσιων Έργων, ο οποίος εποπτεύει τις Α.Ε. στον τοµέα των έργων.

Το ίδιο σχέδιο νόμου ανάμεσα στα άλλα προβλέπει και τις παρακάτω αλλαγές:
Στρατηγική ανάπτυξης εθνικού λιμενικού συστήματος
Διακυβέρνηση Εθνικού Λιμενικού Συστήματος
Ανάπτυξη Περιφερειακού Λιμενικού Συστήματος
Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.)
Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ)

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης

Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο μετά την ολοκλήρωση μελέτης βιωσιμότητας και την εκπόνηση μελέτης των ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων και χαρακτηριστικών κάθε λιμένα το ΤΑΙΠΕΔ προβαίνει με σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, στις απαιτούμενες για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών για την ανάληψη μέρους ή όλων των εμπορικών λιμενικών δραστηριοτήτων ενός λιμένα.Η επιλογή του ιδιώτη επενδυτή προκύπτει στο πλαίσιο διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία προκηρύσσεται από την Αναθέτουσα Αρχή Το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου δύναται να εκπονεί μελέτη βιωσιμότητας για κάθελιμένα με σκοπό τη διασφάλιση των οικονομικών και ανθρωπίνων πόρων καθώς και της υλικοτεχνικής υποδομής που θα επιτρέπουν τη συνέχεια της αδιάλειπτης λειτουργίας τους και την απρόσκοπτη παροχή των διοικητικών υπηρεσιών τους, με την οποία αιτιολογεί την ανωτέρω απόφασή του.

Μουσουρούλης: Χρονιά ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών  το 2013 

Χρονιά ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών της χώρας θα είναι το 2013 είχε ανακοινώσει πριν λιγες μέρες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, και αναφερόμενος στα χρονο-διαγράμματα διευκρίνισε ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει τη στρατηγική των παραχωρήσεων.

«Μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα παρουσιάσουμε την τελική πρότασή μας για την ανάπτυξη της λιμενικής υποδομής της χώρας, για την περίοδο 2013 - 2017, με πενταετή στρατηγική και στη συνέχεια όλα αυτά θα 'κουμπώσουν' με τη στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ», επισήμανε, ενώ διευκρίνισε ότι με το νέο νόμο και τα άλλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας θα λειτουργήσουν δορυφορικά κάτω από την ομπρέλα του ΟΛΘ.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι στο εξής όλα τα λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν εκείνα τους κανόνες λειτουργίας τους, με την προϋπόθεση όμως, όπως είπε, ότι θα εγκρίνονται και θα παρακολουθούνται από το ρυθμιστή. «Γι΄αυτό δημιουργείται ένας ρυθμιστής ο οποίος θα εξασφαλίζει και τους όρους ανταγωνισμού, αλλά θα βελτιώνει και αυτές τις διαδικασίες», υπογράμμισε και προανήγγειλε ότι με το νέο νόμο θα υπάρξουν και «αρκετά σημαντικές απλουστεύσεις» για τα τεχνικά έργα.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.