Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου είναι ουσιαστικά και το αεροδρόμιο της Βόρειας Εύβοιας αφού απέχει μόλις 40 λεπτά από το λιμάνι της Γλύφας και κατ' επέκταση 65 λεπτά από το λιμάνι του Αγιόκαμπου της Βόρειας Εύβοιας.
Συζήτηση για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου ώστε να χρησιμοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εξυπηρετώντας εμπορευματική αλλά και επιβατική κίνηση έχουν ανοίξει οι φορείς της περιοχής.
Η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Αγχιάλου, το οποίο είναι το μόνο στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας και τώρα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων τους θερινούς μήνες του έτους, προβλέπεται άλλωστε από το Χωροταξικό Σχέδιο Θεσσαλίας.
Εν όψει της έναρξης της θερινής περιόδου από τις 31 Μαρτίου φορείς της περιοχής προτείνουν να συνταχθεί μελέτη (master plan) από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με το οποίο να υποδεικνύονται τα έργα και οι δράσεις για την ανάπτυξη του αεροδρομίου, εφόσον φυσικά υπάρξει και αντίστοιχη επιβατική και εμπορευματική κίνηση.
Για την φετινή τουριστική περίοδο από το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου οι τακτικές πτήσεις που θα εξυπηρετούνται θα είναι ίδιες με τις περυσινές, καθώς θα εξακολουθήσουν να πετούν στην περιοχή οι εταιρείες που πετούσαν και πέρυσι. Πρόκειται για την Ryanair που θα πραγματοποιεί έξι πτήσεις την εβδομάδα και τη Fly Niki η οποία θα πραγματοποιεί δύο πτήσεις την εβδομάδα αντικαθιστώντας τα δρομολόγια που πραγματοποιούσε στο παρελθόν η Air Berlin.
Η συγκεκριμένη εταιρεία θα πετά πλέον από την Βιέννη και όχι από Ντύσελντορφ.
Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι πτήσεις της νεοϊδρυθείσας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους HellasAirlines, που θα έχει τη βάση της στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Ενδεικτικά ανέφερεται πως η τιμή του εισιτηρίου για την πτήση για Αθήνα, μετ΄ επιστροφής, θα είναι στα 50 ευρώ και για το Ηράκλειο στα 80, ενώ για προορισμούς εξωτερικού, όπως η Ρώμη, στα 120.
Συγκεκριμένα, οι πτήσεις εσωτερικού θα είναι προς και από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ηράκλειο, Γιάννενα και Σκιάθο, ενώ για το εξωτερικό αναμένεται να υπάρξουν πτήσεις για Ρώμη, Μαδρίτη, Λονδίνο, Παρίσι, Μόσχα και αλλού.Εκτιμάται ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μπορεί να εξυπηρετήσει βιώσιμες πτήσεις προς Αγγλία, Γερμανία και Κύπρο. Χαρακτηριστικό είναι ότι την προηγούμενη χρονιά η πληρότητα των πτήσεων κυμαίνονταν σε υψηλά επίπεδα φτάνοντας στο 85%.
Το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν εργασίες ανακατασκευής του τάπητα στο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης των αεροσκαφών, μήκους τριών χιλιομέτρων οι οποίες πάντως δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα στην λειτουργία του αεροδρομίου καθώς υπάρχει εφεδρικός διάδρομος που θα εξυπηρετεί τις πτήσεις.
Οι τοπικοί φορείς θεωρούν ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών στον αερολιμένα Κ. Ελλάδος που μπορεί να αποτελέσει, όπως εκτιμάται, ακόμη και μια εναλλακτική επιλογή έναντι του αεροδρομίου της Αθήνας, το οποίο έχει υψηλό κόστος.
Η απαλλαγή από τα αεροπορικά τέλη που χρησιμοποιήθηκε τα προηγούμενα χρόνια για τα περιφερειακά αεροδρόμια είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί η ζήτηση για πτήσεις προς αυτά καθώς το κόστος ανά επιβάτη ήταν μόλις στο 1/3 από το αντίστοιχο κόστος για ένα αεροπλάνο που θα χρησιμοποιούσε το αεροδρόμιο της Αθήνας. Ωστόσο η εποχική λειτουργία θεωρείται ότι λειτουργεί ανασταλτικά στην καθιέρωση του αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου ως μια λύση για τις αεροπορικές πτήσεις προς το εξωτερικό.
Να σημειωθεί ότι η εγγύτητα του εν λόγω αεροδρομίου με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ θεωρείται πλεονέκτημα, καθώς προσφέρει δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης σε πολλές περιοχές της κεντρικής Ελλάδας.
Στα σχέδια των τοπικών φορέων περιλαμβάνεται η σύνδεση του αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου με τις πρωτεύουσες των γύρω νομών με λεωφορεία του ΚΤΕΛ, όταν υπάρχουν αφίξεις αεροσκαφών.
Ήδη υπάρχει σχετική σύνδεση με την πρωτεύουσα της Μαγνησίας ενώ αναζητείται λύση και για την σύνδεση με τις πρωτεύουσες των υπολοίπων νομών της περιοχής.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου περιλαμβάνεται μεταξύ των 22 αεροδρομίων τα οποία το υπουργείο Ανάπτυξης και το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζουν να παραχωρήσουν σε ιδιώτες και η προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών αναμένεται άμεσα. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο εντάσσεται στην ομάδα των αποκαλούμενων «μικρών» αεροδρομίων, στην οποία ανήκουν επίσης και τα αεροδρόμια σε: Σκιάθο, Αλεξανδρούπολη, Χίο, Κάρπαθο, Καλαμάτα, Λήμνο, Ιωάννινα, Άραξος.
Από τα αεροδρόμια αυτά διακινούνται ετησίως 75.000 εως 250.000 επιβάτες το χρόνο ενώ για τα τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα διακινηθούν μέσω αυτών περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες.
Τα 22 από τα 37 αεροδρόμια της χώρας που θα ιδιωτικοποιηθούν, θα χωριστούν σε δύο ομάδες σχεδόν ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων και γεωγραφικής θέσης, όπως αποφάσισε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στη χθεσινή συνεδρίασή του. Με ξεχωριστή σύμβαση θα παραχωρηθεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Τα 22 από τα 37 αεροδρόμια της χώρας που θα ιδιωτικοποιηθούν, θα χωριστούν σε δύο ομάδες σχεδόν ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων και γεωγραφικής θέσης, όπως αποφάσισε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στη χθεσινή συνεδρίασή του. Με ξεχωριστή σύμβαση θα παραχωρηθεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Πηγή: euro2day.gr
Συζήτηση για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου ώστε να χρησιμοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εξυπηρετώντας εμπορευματική αλλά και επιβατική κίνηση έχουν ανοίξει οι φορείς της περιοχής.
Η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Αγχιάλου, το οποίο είναι το μόνο στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας και τώρα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων τους θερινούς μήνες του έτους, προβλέπεται άλλωστε από το Χωροταξικό Σχέδιο Θεσσαλίας.
Εν όψει της έναρξης της θερινής περιόδου από τις 31 Μαρτίου φορείς της περιοχής προτείνουν να συνταχθεί μελέτη (master plan) από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με το οποίο να υποδεικνύονται τα έργα και οι δράσεις για την ανάπτυξη του αεροδρομίου, εφόσον φυσικά υπάρξει και αντίστοιχη επιβατική και εμπορευματική κίνηση.
Για την φετινή τουριστική περίοδο από το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου οι τακτικές πτήσεις που θα εξυπηρετούνται θα είναι ίδιες με τις περυσινές, καθώς θα εξακολουθήσουν να πετούν στην περιοχή οι εταιρείες που πετούσαν και πέρυσι. Πρόκειται για την Ryanair που θα πραγματοποιεί έξι πτήσεις την εβδομάδα και τη Fly Niki η οποία θα πραγματοποιεί δύο πτήσεις την εβδομάδα αντικαθιστώντας τα δρομολόγια που πραγματοποιούσε στο παρελθόν η Air Berlin.
Η συγκεκριμένη εταιρεία θα πετά πλέον από την Βιέννη και όχι από Ντύσελντορφ.
Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι πτήσεις της νεοϊδρυθείσας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους HellasAirlines, που θα έχει τη βάση της στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Ενδεικτικά ανέφερεται πως η τιμή του εισιτηρίου για την πτήση για Αθήνα, μετ΄ επιστροφής, θα είναι στα 50 ευρώ και για το Ηράκλειο στα 80, ενώ για προορισμούς εξωτερικού, όπως η Ρώμη, στα 120.
Συγκεκριμένα, οι πτήσεις εσωτερικού θα είναι προς και από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ηράκλειο, Γιάννενα και Σκιάθο, ενώ για το εξωτερικό αναμένεται να υπάρξουν πτήσεις για Ρώμη, Μαδρίτη, Λονδίνο, Παρίσι, Μόσχα και αλλού.Εκτιμάται ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μπορεί να εξυπηρετήσει βιώσιμες πτήσεις προς Αγγλία, Γερμανία και Κύπρο. Χαρακτηριστικό είναι ότι την προηγούμενη χρονιά η πληρότητα των πτήσεων κυμαίνονταν σε υψηλά επίπεδα φτάνοντας στο 85%.
Το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν εργασίες ανακατασκευής του τάπητα στο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης των αεροσκαφών, μήκους τριών χιλιομέτρων οι οποίες πάντως δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα στην λειτουργία του αεροδρομίου καθώς υπάρχει εφεδρικός διάδρομος που θα εξυπηρετεί τις πτήσεις.
Εναλλακτική λύση ακόμη και έναντι της Αθήνας
Οι τοπικοί φορείς θεωρούν ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών στον αερολιμένα Κ. Ελλάδος που μπορεί να αποτελέσει, όπως εκτιμάται, ακόμη και μια εναλλακτική επιλογή έναντι του αεροδρομίου της Αθήνας, το οποίο έχει υψηλό κόστος.
Η απαλλαγή από τα αεροπορικά τέλη που χρησιμοποιήθηκε τα προηγούμενα χρόνια για τα περιφερειακά αεροδρόμια είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί η ζήτηση για πτήσεις προς αυτά καθώς το κόστος ανά επιβάτη ήταν μόλις στο 1/3 από το αντίστοιχο κόστος για ένα αεροπλάνο που θα χρησιμοποιούσε το αεροδρόμιο της Αθήνας. Ωστόσο η εποχική λειτουργία θεωρείται ότι λειτουργεί ανασταλτικά στην καθιέρωση του αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου ως μια λύση για τις αεροπορικές πτήσεις προς το εξωτερικό.
Να σημειωθεί ότι η εγγύτητα του εν λόγω αεροδρομίου με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ θεωρείται πλεονέκτημα, καθώς προσφέρει δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης σε πολλές περιοχές της κεντρικής Ελλάδας.
Στα σχέδια των τοπικών φορέων περιλαμβάνεται η σύνδεση του αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου με τις πρωτεύουσες των γύρω νομών με λεωφορεία του ΚΤΕΛ, όταν υπάρχουν αφίξεις αεροσκαφών.
Ήδη υπάρχει σχετική σύνδεση με την πρωτεύουσα της Μαγνησίας ενώ αναζητείται λύση και για την σύνδεση με τις πρωτεύουσες των υπολοίπων νομών της περιοχής.
Το ΤΑΙΠΕΔ το εντάσσει στα «μικρά»
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου περιλαμβάνεται μεταξύ των 22 αεροδρομίων τα οποία το υπουργείο Ανάπτυξης και το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζουν να παραχωρήσουν σε ιδιώτες και η προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών αναμένεται άμεσα. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο εντάσσεται στην ομάδα των αποκαλούμενων «μικρών» αεροδρομίων, στην οποία ανήκουν επίσης και τα αεροδρόμια σε: Σκιάθο, Αλεξανδρούπολη, Χίο, Κάρπαθο, Καλαμάτα, Λήμνο, Ιωάννινα, Άραξος.
Από τα αεροδρόμια αυτά διακινούνται ετησίως 75.000 εως 250.000 επιβάτες το χρόνο ενώ για τα τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα διακινηθούν μέσω αυτών περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες.
Τα 22 από τα 37 αεροδρόμια της χώρας που θα ιδιωτικοποιηθούν, θα χωριστούν σε δύο ομάδες σχεδόν ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων και γεωγραφικής θέσης, όπως αποφάσισε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στη χθεσινή συνεδρίασή του. Με ξεχωριστή σύμβαση θα παραχωρηθεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Δύο ομάδες των 22 προς παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων
Τελικές αποφάσεις για τις δύο ομάδες των 22 προς παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων, δεν έχουν ληφθεί, αλλά αναμένεται η μία ομάδα να περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Αιγαίου και της Κρήτης, και η δεύτερη του Ιονίου και της Βόρειας Ελλάδας.
Τα υπόλοιπα 15 αεροδρόμια που δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, θα τα αναλάβει η δημόσια Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων, με προοπτική να εκχωρήσει το management σε ιδιώτη.
Τα 22 αεροδρόμια που θα παραχωρηθούν έως 35 χρόνια είναι τα: Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Καρπάθου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Αγχιάλου και Αράξου.
Τα υπόλοιπα 15 αεροδρόμια που δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, θα τα αναλάβει η δημόσια Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων, με προοπτική να εκχωρήσει το management σε ιδιώτη.
Τα 22 αεροδρόμια που θα παραχωρηθούν έως 35 χρόνια είναι τα: Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Καρπάθου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Αγχιάλου και Αράξου.
Τα 22 από τα 37 αεροδρόμια της χώρας που θα ιδιωτικοποιηθούν, θα χωριστούν σε δύο ομάδες σχεδόν ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων και γεωγραφικής θέσης, όπως αποφάσισε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στη χθεσινή συνεδρίασή του. Με ξεχωριστή σύμβαση θα παραχωρηθεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Τελικές αποφάσεις για τις δύο ομάδες των 22 προς παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων, δεν έχουν ληφθεί, αλλά αναμένεται η μία ομάδα να περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Αιγαίου και της Κρήτης, και η δεύτερη του Ιονίου και της Βόρειας Ελλάδας.
Τα υπόλοιπα 15 αεροδρόμια που δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, θα τα αναλάβει η δημόσια Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων, με προοπτική να εκχωρήσει το management σε ιδιώτη.
Τα 22 αεροδρόμια που θα παραχωρηθούν έως 35 χρόνια είναι τα: Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Καρπάθου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Αγχιάλου και Αράξου.
Τα υπόλοιπα 15 αεροδρόμια που δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, θα τα αναλάβει η δημόσια Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων, με προοπτική να εκχωρήσει το management σε ιδιώτη.
Τα 22 αεροδρόμια που θα παραχωρηθούν έως 35 χρόνια είναι τα: Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Καρπάθου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Αγχιάλου και Αράξου.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.