powered by Surfing Waves

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Γιατί ο Ψαρρός παραδίδει τα σκήπτρα του δήμου

Η τελευταία δημοσιευμένη τριμηνίαια έκθεση  για το 2012 δείχνει ότι ο δήμος πέρυσι εισέπραξε μόλις το 7,09%  (392 χιλιάδες Ευρώ) των προϋπολογισθέντων έκτακτών εσόδων του. Τι κάνει τον δήμο να πιστέυει ότι φέτος θα αυξηθεί αυτό το ποσοστό εισπράξεως έκτακτων εσόδων στο 90% που απαιτείται για να αποφύγει την επιτροπεία του  Παρατηρητήριου;


Μετά το πρόσφατο επεισόδιο με το κ. Μουστάκα, τον τρόπο που έχουν απαξιωθεί οι δημοκρατικοί θεσμοί των τοπικών κοινοτήτων και της επιτροπής διαβούλευσης, καθώς και την υποβάθμιση των ρόλων της επιτροπής ποιότητας ζωής και ακόμη και του ίδιου του δημοτικού  συμβούλιου πολλοί λίγοι έχουν αμφιβολίες για τον συγκεντρωτικό και δεσποτικό τρόπο άσκησης εξουσίας από τον κ. Ψαρρό. 

 Όλοι σχεδόν οι δημοτικοί σύμβουλοι του  συνδυασμού του κ. Ψαρρού  με πανεπιστημιακή μόρφωση που θα αναμενόταν να αναλάβουν  κάποιο ηγετικό πόστο στην διαχείριση του δήμου είτε έχουν αποστασιοποιηθεί είτε έχουν περιθωριοποιηθεί από τον κ. Ψαρρό.  Όποιος σύμβουλος διαφωνεί, σκέπτεται αυτόβουλα ή ασκεί κριτική απομακρύνεται . Τα παραδείγματα είναι γνωστά.


Ο προϋπολογισμός του δήμου για το 2013 αφήνει ελάχιστες αμφιβολίες σε κάθε λογικά σκεπτόμενο ότι το καλοκαίρι του 2013 η διαχείριση του δήμου θα περάσει στα χέρια του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ. Εκτός και αν κάποιος πιστεύει ότι ο δήμος θα μπορέσει με μια απόκλιση της τάξεως του 10% να βάλει στα ταμεία του 8,3 εκατομμύρια Ευρώ από έκτακτα έσοδα που έχει προϋπολογίσει. Η Οικονομική Υπηρεσία του δήμου στην τελευταία έκθεση της διαπίστωσε ότι ο δήμος δεν μπορεί να εισπράξει το 100% των ποσών που είχε προϋπολογίσει το 2012. Μάλιστα ο δήμος πέρυσι αύξησε τις ληξιπρόθεσμεςυποχρεώσεις του στα 3 εκατομμύρια Ευρώ.


Από τα παραπάνω είναι σχεδόν μαθηματικά σίγουρο ότι σε 6 μήνες ο δήμος θα περάσει στα χέρια του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ. 
Τα έκτακτα έσοδα  του δήμου για το 2013  είναι αυξημένα  κατά 350% από πέρυσι. Περυσι η αποκλιση στη είσπραξη των έκτακτων εσόδων ήταν στο 93%. Ο δήμος είσεπραξε μόλις 7% των προϋπολογισθέντων έκτακτων εσόδων.   



Γιατί όμως ο κ. Ψαρρός με το γνωστό συγκεντρωτικό διαχειριστικό "στυλ" του, παραδίδει τα σκήπτρα του δήμου με τόση ευκολία στο Παρατηρητήριο; Ποια είναι τα κίνητρα του;


Η ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Πληροφορίες για το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας


Με το Άρθρο 3 της Π.Ν.Π 18-11-12 συνιστάται στο Υπουργείο Εσωτερικών Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ (εφεξής «Παρατηρητήριο») με σκοπό τη συνεχή παρακολούθηση σε μηνιαία βάση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων (ΔΕΥΑ).


«Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης» (ΟΠΔ).

Το Παρατηρητήριο είναι αρμόδιο για τον έλεγχο της ορθής εκτέλεσης του προϋπολογισμού και της εν γένει πορείας των οικονομικών και της επιχειρησιακής δράσης των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, όπως αποτυπώνονται στο «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης» (ΟΠΔ).

Το ΟΠΔ συνοψίζει το πενταετές επιχειρησιακό πρόγραμμα δράσης, το ετήσιο πρόγραμμα δράσης και τον ετήσιο προϋπολογισμό του ΟΤΑ και των νομικών του προσώπων και εγκρίνεται από την αρμόδια για την εποπτεία του αρχή.

Η αρχή αυτή υποχρεούται να αποστέλλει στο Παρατηρητήριο, σε ηλεκτρονική μορφή, το ΟΠΔ, το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών και του οικείου ΟΤΑ.

Το ΟΠΔ περιλαμβάνει υποχρεωτικά μηνιαίους και τριμηνιαίους στόχους, δράσεις και προθεσμίες σε συμμόρφωση με τον κανόνα του ισοσκελισμού του προϋπολογισμού και τα μνημόνια συνεργασίας

Αξιολόγηση προβλέψεων εσόδων και ελέγχος της πορείας εκτέλεσης του προϋπολογισμού

Το Παρατηρητήριο αξιολογεί τις προβλέψεις εσόδων που παρουσιάζουν οι ΟΤΑ και διατυπώνει προτάσεις περί τροποποίησης τους, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο. Το Παρατηρητήριο με βάση μηναία στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, που παρακολουθεί η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, καθώς και με πρόσθετα στοιχεία που παρέχει ο ΟΤΑ, εφόσον του ζητηθεί, αξιολογεί και ελέγχει την πορεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού.

Σε περίπτωση που διαπιστώσει απόκλιση από τους τριμηνιαίους δημοσιονομικούς στόχους άνω του 10%, το Παρατηρητήριο ενημερώνει εντός μηνός από τη λήξη του τριμήνου, τον ΟΤΑ και την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή, παρέχοντας οδηγίες και εισηγούμενο μεθόδους για τη διόρθωση της απόκλισης.

Ο ΟΤΑ υποχρεούται άμεσα να λάβει υπόψη του τις επισημάνσεις του Παρατηρητηρίου, καθώς και όλα τα προσήκοντα μέτρα, ενημερώνοντας σχετικά το Παρατηρητήριο.

Πρόγραμμα εξυγίανσης μετά από δύο συνεχόμενα τρίμηνα απόκλιση.

Εφόσον η εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΟΤΑ εξακολουθεί να παρουσιάζει για δύο συνεχόμενα τρίμηνα απόκλιση από τους στόχους,υκαι διαπιστωθεί ότι δεν έχουν ληφθεί τα προσήκοντα μέτρα, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, που εκδίδεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του Παρατηρητηρίου, ο ΟΤΑ υπάγεται υποχρεωτικά σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης. Ο τρόπος υλοποίησης του Προγράμματος καθορίζεται από το Παρατηρητήριο.

Η ένταξη στο ανωτέρω Πρόγραμμα Εξυγίανσης συνεπάγεται την υποχρέωση εφαρμογής, κατά περίπτωση μέρους ή του συνόλου, των κάτωθι παρεμβάσεων:

α) άμεση εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων που προβλέπονται από τη νομοθεσία προς διασφάλιση της είσπραξης των απαιτήσεων του ΟΤΑ και της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής,

β) αναστολή προσλήψεων,

γ) επιβολή υποχρεωτικών μετατάξεων προσωπικού,

δ) πρόσβαση στο Λογαριασμό Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης της Αυτοδιοίκησης του άρθρου 263 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), οι πόροι του οποίου διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση του προγράμματος εξυγίανσης,

ε) αύξηση των ιδίων εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές,

στ) αύξηση του ανώτατου συντελεστή επιβολής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας για τα ακίνητα που βρίσκονται στην εδαφική περιφέρεια του δήμου σε ποσοστό μέχρι και 3‰ και επιβολή του τέλους υποχρεωτικά από το δήμο σύμφωνα με το ποσοστό αυτό μέχρι την οικονομική εξυγίανση του. Ομοίως, αύξηση του συντελεστή επιβολής του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων και παρεπιδημούντων από 0,5% μέχρι και 2%.

ζ) περιορισμό των δαπανών μόνο σε υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λοιπές απολύτως ανελαστικές δαπάνες.


Το  Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας  των Ο.Τ.Α. αποτελείται  από τους:

α) Γεωργία Μαραγκού, Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ως Πρόεδρο,

β) Θεόδωρο Οικονόμου, Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών,

γ) Αρετή Μπελιά, Προϊσταμένη Δ/νσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του  Υπουργείου Εσωτερικών,

δ) Ευθύμιο Φωτόπουλο, Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, ως εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, για τις εργασίες του Παρατηρητηρίου που αφορούν  περιφέρειες,

ε) Κωνσταντίνο Κουτρομάνο, τέως Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ως εμπειρογνώμονα,

στ) Ανδρέα Κατσαρό, Επιστήμονα Συνεργάτη του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων ως εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών, και

ζ) Παναγιώτη Καρακούση, Γενικό Διευθυντή Θησαυροφυλακίου και Προϋπολογισμού  του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, του Υπουργείου Οικονομικών.

Το Παρατηρητήριο συνεδριάζει εντός ωραρίου εργασίας, έπειτα από πρόσκληση του Προέδρου του. Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής διεξάγονται στο κτίριο της Κεντρικής  Υπηρεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών., Σταδίου 27 & Δραγατσανίου, Αθήνα. Στον Πρόεδρο  και τα μέλη του Παρατηρητηρίου ουδεμία αποζημίωση καταβάλλεται για τη συμμετοχή τους.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.