Σε συνέντευξη του στο Παλμό της Βόρειας στις 30.4.12 ο βουλευτής Ευβοίας Κώστας Μαρκόπουλος και πρώην υπουργός τουρισμού είχε τονίσει χαρακτηριστικά ότι την από τη Βόρεια Εύβοια λείπει μια σύγχρονη μαρίνα για να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός.
Ειδικότερα, όπως φαίνεται στα στοιχεία, η Ελλάδα η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην περιοχή της Μεσογείου, έχει το μικρότερο μέσο όρων θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής. Συγκεκριμένα, η χώρα μας διαθέτει 16.040 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 8.924 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή μισή θέση ανά χιλιόμετρο, ενώ ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. στη Μεσόγειο και την Τουρκία είναι 8,9 θέσεις.
Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία με 6.316 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 226.000 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 35,8 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η Ισπανία με 6.882 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.555 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 18,9 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Τρίτη είναι η Ιταλία με 9.532 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.000 θέσεις ελλιμενισμού δηλαδή 13,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Ακολουθούν η Μάλτα με 5,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο, το Μοντενέγκρο με 2,9, η Κροατία με 1,7 η Σλοβενία με 1,1 και η Τουρκία με 0,9. Σημειώνεται ότι η Τουρκία που μπορεί να φιλοξενήσει 9.827 σκάφη είχε, το 2009, 3,5 δισ. δολάρια έσοδα από την εκμετάλλευση των σκαφών αναψυχής.
Στα 248,9 εκατ. ευρώ ανέρχεται η καθαρά παρούσα αξία του ενδεικτικού δικτύου μαρινών που σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, ενώ τα έργα των υποδομών φτάνουν στα 62 εκατ. ευρώ. Το ενδεικτικό δίκτυο του άκρους εμπιστευτικού σχεδίου «Νηρηίδες» περιλαμβάνει 48 μαρίνες, που χωρίζονται σε εννέα ομάδες, ενώ προβλέπεται επιπλέον και μία mega yacht μαρίνα στο Λαύριο και δύο luxury μαρίνες, μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι.
Σημειώνεται, πάντως, ότι για ορισμένες από τις μαρίνες θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια νομικά θέματα που αφορούν στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Σύμφωνα με το ενδεικτικό δίκτυο του σχεδίου «Νηρηίδες», το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί 48 μαρίνες, ξεκινώντας από την πρώτη ομάδα, που περιλαμβάνει τις μαρίνες του Αλίμου, σαν hub, και του Πόρου της Επιδαύρου, των Μεθάνων και της Υδρας. Η καθαρά παρούσα αξία της πρώτης ομάδας ανέρχεται σε 58,7 εκατ. ευρώ και το ύψος των έργων στα 8,7 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των θέσεων παραβολής φτάνει τις 1.353. Η καθαρά παρούσα αξία μόνο της μαρίνας του Αλίμου υπολογίζεται στα 57,3 εκατ. ευρώ. Το Ταμείο σχεδιάζει να αποτελέσει την πρώτη ομάδα μαρινών που θα βγει σε διαγωνιστική διαδικασία.
Η δεύτερη ομάδα με hub port τη Γλυφάδα περιλαμβάνει τις μαρίνες της Σερίφου, της Νάξου, της Πάρου και της Ανδρου. Η καθαρά παρούσα αξία της δεύτερης ομάδας ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων που έχουν υπολογιστεί φτάνει στα 5,4 εκατ. ευρώ.
Η τρίτη ομάδα, αυτή της Κρήτης, με hub τον Αγιο Νικόλαο της Κρήτης και το Ρέθυμνο, περιλαμβάνει το Βόλακα, την Παλαιοχώρα, την Αγία Γαλήνη και την Τσούτσουρα. Η δυναμικότητα φτάνει τις 950 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία τα 12,9 εκατ. ευρώ, και τα έργα που υπολογίζονται, τα 3,1 εκατ. ευρώ.
Η τέταρτη ομάδα, με hub τη Ρόδο και την Κω, περιλαμβάνει τη Νίσυρο, την Πάτμο, την Αστυπάλαια και την Κάρπαθο. Εχει δυναμικότητα 648 θέσεων, καθαρά παρούσα αξία 18,2 εκατ. ευρώ, και τα έργα που προγραμματίζονται είναι αξίας 3,9 εκατ. ευρώ.
Η πέμπτη ομάδα, με hub το Κατάκολο και τη Ζάκυνθο, περιλαμβάνει την Αμφιλοχία, τη Βασιλική στη Λευκάδα, την Παλαιοκαστρίτσα στην Κέρκυρα και το Ληξούρι στην Κεφαλονιά. Διαθέτει 783 θέσεις συνολικά και έχει καθαρά παρούσα αξία στα 12,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα απαραίτητα έργα υπολογίζονται στα 9,5 εκατ. ευρώ.
Η έκτη ομάδα, πάλι στο Ιόνιο, έχει σαν hub την Πάτρα και περιλαμβάνει την Ιθάκη, την Αγία Ευθυμία, το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες στην Κέρκυρα, και την Ιτέα. Διαθέτει 855 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία φτάνει τα 19,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των έργων που σχεδιάζονται υπολογίζεται στα 4,9 εκατ. ευρώ.
Η έβδομη ομάδα έχει σαν hub την Αρετσού στην Καλαμαριά και περιλαμβάνει τη Θάσο, τον Πλαταμώνα, τη Σκόπελο και τη Σκιάθο. Διαθέτει 651 θέσεις, έχει καθαρά παρούσα αξία τα 8,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που υπολογίζονται, φτάνουν τα 2,7 εκατ. ευρώ.
Η όγδοη ομάδα έχει σαν hub τη Μαρίνα της Χίου και περιλαμβάνει τον Αγ. Κήρυκο στην Ικαρία και το Μαραθόκαμπο στη Σάμο. Διαθέτει 457 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία υπολογίζεται στα 6,2 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται στα 4,4 εκατ. ευρώ.
Η ένατη ομάδα έχει σαν hub την Πύλο και περιλαμβάνει και τη Μονεμβάσια. Διαθέτει 334 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία της υπολογίζεται στα 10,1 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται φτάνουν τα 2,9 εκατ. ευρώ.
Σε mega yacht μαρίνα σχεδιάζεται να μετατραπεί η μαρίνα του Λαυρίου. Οπως επισημαίνεται στο σχέδιο «Νηρηίδες», στον κόσμο υπάρχουν 6.500 θέσεις για τη φιλοξενία mega yacht, ενώ στη Μεσόγειο υπολογίζεται ότι υπάρχουν 2.500 θέσεις για φιλοξενήσουν 2.900 μεγάλα σκάφη. Για το Λαύριο υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 65 θέσεις για mega yacht, ενώ θα χρησιμοποιείται και σαν hub. Η καθαρά παρούσα αξία της μαρίνας θα φτάσει τα 22,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που θα χρειαστούν υπολογίζονται στα 4 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να επεκταθεί η mega yacht μαρίνα και στο Θορικό.
Επίσης, σχεδιάζεται να διαμορφωθούν και δύο luxury μαρίνες. Η μία σχεδιάζεται να γίνει στη Μύκονο και η καθαρά παρούσα αξία της θα είναι στα 22,8 εκατ. ευρώ, με έργα 4 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη σχεδιάζεται να είναι στο Αργοστόλι, το οποίο θα έχει καθαρά παρούσα αξία στα 10,2 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων υπολογίζεται στα 5,2 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να γίνουν luxury μαρίνες και η Σκιάθος με το Ναύπλιο.
Στο υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται η διάταξη για το τέλος πλεύσης του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που αναμένεται να επιβληθεί στα υπό ξένη ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το τέλος σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής θα κυμαίνεται για τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής από 200 έως 500 ευρώ ανά μέτρο για όσα σκάφη έχουν μήκος μεγαλύτερο των 12 μέτρων, και αφορά μόνο τα επιπλέον μέτρα.
Ειδικότερα, α) για τα επόμενα τρία μέτρα (ήτοι 12,01 έως 15 μέτρα), 200 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα) 300 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι από 20,01 έως 25 μέτρα) τετρακόσια 400 ευρώ ανά μέτρο, και για τα επόμενα μέτρα από 25,01 και πάνω, 500 ευρώ ανά μέτρο. Για τα ιστιοφόρα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, το τέλος διαμορφώνεται μεταξύ 200 και 400 ευρώ ανά μέτρο για τα πέραν των 15 μέτρων ολικού μήκους ενός σκάφους. Ειδικότερα, για τα επόμενα πέντε μέτρα, (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα) 200 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 20,01 έως 25 μέτρα) 300 ευρώ ανά μέτρο, και για τα πλοία από 25,01 μέτρα και άνω 400 ευρώ ανά μέτρο. Τα ποσά αυτά μειώνονται κατά 10% για κάθε πενταετία, μετά την πάροδο της πρώτης πενταετίας από τη ναυπήγηση του σκάφους και μέχρι συνολικά 20% του τέλους.
Ο πρώην υπουργός ειχε επισήμανει χαρακτηριστικά ότι " Η Β. Εύβοια διαθέτει δύο στρατηγικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Την ποιοτική πρωτογενή παραγωγή που ωστόσο θέλει στήριξη και κατεύθυνση ....και το άλλο πλεονέκτημα είναι η τουριστική κατεύθυνση".
Στοιχεία που δημοσιέυτηκαν σήμερα δείχουν πόσο σημαντικό ρόλο μπορει να παίξει η δημιουργία μιας Μαρίνας στην ανάπτυξη της περιοχής. Τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα αναδεικνύει η μελέτη που έκανε το Πανεπιστήμιο Πειραιά για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Ειδικότερα, όπως φαίνεται στα στοιχεία, η Ελλάδα η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην περιοχή της Μεσογείου, έχει το μικρότερο μέσο όρων θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής. Συγκεκριμένα, η χώρα μας διαθέτει 16.040 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 8.924 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή μισή θέση ανά χιλιόμετρο, ενώ ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. στη Μεσόγειο και την Τουρκία είναι 8,9 θέσεις.
Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία με 6.316 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 226.000 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 35,8 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η Ισπανία με 6.882 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.555 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 18,9 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Τρίτη είναι η Ιταλία με 9.532 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.000 θέσεις ελλιμενισμού δηλαδή 13,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Ακολουθούν η Μάλτα με 5,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο, το Μοντενέγκρο με 2,9, η Κροατία με 1,7 η Σλοβενία με 1,1 και η Τουρκία με 0,9. Σημειώνεται ότι η Τουρκία που μπορεί να φιλοξενήσει 9.827 σκάφη είχε, το 2009, 3,5 δισ. δολάρια έσοδα από την εκμετάλλευση των σκαφών αναψυχής.
Απασχόληση
Επίσης, σε ό,τι αφορά την απασχόληση, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για τη Βαρκελώνη για κάθε 100 νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 νέες θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς με το yachting κλάδους των τοπικών οικονομιών. Στην Ισπανία εκτιμάται ότι κάθε 1 ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργεί 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στη μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία, δηλαδή ένα σύνολο 8,34 ευρώ.Ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας
Από τη μελέτη της Ισπανικής Ενωσης Τουριστικών Λιμένων, που διεξήχθη το 2010, προκύπτει ότι κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μια μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον 450 ευρώ στην τοπική οικονομία. Ενας απλός τουρίστας στις Βαλεαρίδες Νήσους ξοδεύει 59,50 ευρώ την ημέρα, ενώ ένας τουρίστας με σκάφος αναψυχής ξοδεύει 111,5 ευρώ την ημέρα.Το σχέδιο «Νηρηίδες»
Στα 248,9 εκατ. ευρώ ανέρχεται η καθαρά παρούσα αξία του ενδεικτικού δικτύου μαρινών που σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, ενώ τα έργα των υποδομών φτάνουν στα 62 εκατ. ευρώ. Το ενδεικτικό δίκτυο του άκρους εμπιστευτικού σχεδίου «Νηρηίδες» περιλαμβάνει 48 μαρίνες, που χωρίζονται σε εννέα ομάδες, ενώ προβλέπεται επιπλέον και μία mega yacht μαρίνα στο Λαύριο και δύο luxury μαρίνες, μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι.
Σημειώνεται, πάντως, ότι για ορισμένες από τις μαρίνες θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια νομικά θέματα που αφορούν στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Σύμφωνα με το ενδεικτικό δίκτυο του σχεδίου «Νηρηίδες», το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί 48 μαρίνες, ξεκινώντας από την πρώτη ομάδα, που περιλαμβάνει τις μαρίνες του Αλίμου, σαν hub, και του Πόρου της Επιδαύρου, των Μεθάνων και της Υδρας. Η καθαρά παρούσα αξία της πρώτης ομάδας ανέρχεται σε 58,7 εκατ. ευρώ και το ύψος των έργων στα 8,7 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των θέσεων παραβολής φτάνει τις 1.353. Η καθαρά παρούσα αξία μόνο της μαρίνας του Αλίμου υπολογίζεται στα 57,3 εκατ. ευρώ. Το Ταμείο σχεδιάζει να αποτελέσει την πρώτη ομάδα μαρινών που θα βγει σε διαγωνιστική διαδικασία.
Η δεύτερη ομάδα με hub port τη Γλυφάδα περιλαμβάνει τις μαρίνες της Σερίφου, της Νάξου, της Πάρου και της Ανδρου. Η καθαρά παρούσα αξία της δεύτερης ομάδας ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων που έχουν υπολογιστεί φτάνει στα 5,4 εκατ. ευρώ.
Η τρίτη ομάδα, αυτή της Κρήτης, με hub τον Αγιο Νικόλαο της Κρήτης και το Ρέθυμνο, περιλαμβάνει το Βόλακα, την Παλαιοχώρα, την Αγία Γαλήνη και την Τσούτσουρα. Η δυναμικότητα φτάνει τις 950 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία τα 12,9 εκατ. ευρώ, και τα έργα που υπολογίζονται, τα 3,1 εκατ. ευρώ.
Η τέταρτη ομάδα, με hub τη Ρόδο και την Κω, περιλαμβάνει τη Νίσυρο, την Πάτμο, την Αστυπάλαια και την Κάρπαθο. Εχει δυναμικότητα 648 θέσεων, καθαρά παρούσα αξία 18,2 εκατ. ευρώ, και τα έργα που προγραμματίζονται είναι αξίας 3,9 εκατ. ευρώ.
Η πέμπτη ομάδα, με hub το Κατάκολο και τη Ζάκυνθο, περιλαμβάνει την Αμφιλοχία, τη Βασιλική στη Λευκάδα, την Παλαιοκαστρίτσα στην Κέρκυρα και το Ληξούρι στην Κεφαλονιά. Διαθέτει 783 θέσεις συνολικά και έχει καθαρά παρούσα αξία στα 12,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα απαραίτητα έργα υπολογίζονται στα 9,5 εκατ. ευρώ.
Η έκτη ομάδα, πάλι στο Ιόνιο, έχει σαν hub την Πάτρα και περιλαμβάνει την Ιθάκη, την Αγία Ευθυμία, το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες στην Κέρκυρα, και την Ιτέα. Διαθέτει 855 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία φτάνει τα 19,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των έργων που σχεδιάζονται υπολογίζεται στα 4,9 εκατ. ευρώ.
Η έβδομη ομάδα έχει σαν hub την Αρετσού στην Καλαμαριά και περιλαμβάνει τη Θάσο, τον Πλαταμώνα, τη Σκόπελο και τη Σκιάθο. Διαθέτει 651 θέσεις, έχει καθαρά παρούσα αξία τα 8,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που υπολογίζονται, φτάνουν τα 2,7 εκατ. ευρώ.
Η όγδοη ομάδα έχει σαν hub τη Μαρίνα της Χίου και περιλαμβάνει τον Αγ. Κήρυκο στην Ικαρία και το Μαραθόκαμπο στη Σάμο. Διαθέτει 457 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία υπολογίζεται στα 6,2 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται στα 4,4 εκατ. ευρώ.
Η ένατη ομάδα έχει σαν hub την Πύλο και περιλαμβάνει και τη Μονεμβάσια. Διαθέτει 334 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία της υπολογίζεται στα 10,1 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται φτάνουν τα 2,9 εκατ. ευρώ.
Μega Yacht
Σε mega yacht μαρίνα σχεδιάζεται να μετατραπεί η μαρίνα του Λαυρίου. Οπως επισημαίνεται στο σχέδιο «Νηρηίδες», στον κόσμο υπάρχουν 6.500 θέσεις για τη φιλοξενία mega yacht, ενώ στη Μεσόγειο υπολογίζεται ότι υπάρχουν 2.500 θέσεις για φιλοξενήσουν 2.900 μεγάλα σκάφη. Για το Λαύριο υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 65 θέσεις για mega yacht, ενώ θα χρησιμοποιείται και σαν hub. Η καθαρά παρούσα αξία της μαρίνας θα φτάσει τα 22,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που θα χρειαστούν υπολογίζονται στα 4 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να επεκταθεί η mega yacht μαρίνα και στο Θορικό.
Luxury
Επίσης, σχεδιάζεται να διαμορφωθούν και δύο luxury μαρίνες. Η μία σχεδιάζεται να γίνει στη Μύκονο και η καθαρά παρούσα αξία της θα είναι στα 22,8 εκατ. ευρώ, με έργα 4 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη σχεδιάζεται να είναι στο Αργοστόλι, το οποίο θα έχει καθαρά παρούσα αξία στα 10,2 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων υπολογίζεται στα 5,2 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να γίνουν luxury μαρίνες και η Σκιάθος με το Ναύπλιο.
Ετοιμη η διάταξη για το τέλος πλεύσης
Στο υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται η διάταξη για το τέλος πλεύσης του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που αναμένεται να επιβληθεί στα υπό ξένη ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το τέλος σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής θα κυμαίνεται για τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής από 200 έως 500 ευρώ ανά μέτρο για όσα σκάφη έχουν μήκος μεγαλύτερο των 12 μέτρων, και αφορά μόνο τα επιπλέον μέτρα.
Ειδικότερα, α) για τα επόμενα τρία μέτρα (ήτοι 12,01 έως 15 μέτρα), 200 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα) 300 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι από 20,01 έως 25 μέτρα) τετρακόσια 400 ευρώ ανά μέτρο, και για τα επόμενα μέτρα από 25,01 και πάνω, 500 ευρώ ανά μέτρο. Για τα ιστιοφόρα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, το τέλος διαμορφώνεται μεταξύ 200 και 400 ευρώ ανά μέτρο για τα πέραν των 15 μέτρων ολικού μήκους ενός σκάφους. Ειδικότερα, για τα επόμενα πέντε μέτρα, (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα) 200 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 20,01 έως 25 μέτρα) 300 ευρώ ανά μέτρο, και για τα πλοία από 25,01 μέτρα και άνω 400 ευρώ ανά μέτρο. Τα ποσά αυτά μειώνονται κατά 10% για κάθε πενταετία, μετά την πάροδο της πρώτης πενταετίας από τη ναυπήγηση του σκάφους και μέχρι συνολικά 20% του τέλους.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.