H «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Νηλέως (ΔΗ.Κ.Ε.ΝΗ) (ΦΕΚ 2248Β΄/ 2007) δημιουργήθηκε τον 2007 από μετατροπή της της Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης Τουρισμού και Πολιτισμού Δήμου Νηλέως, σε Κοινωφελή Επιχείρηση . Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης Τουρισμού και Πολιτισμού είχε ιδρυθεί το 2000 (ΦΕΚ135/Β΄/2000.)
Η ΔΗ.Κ.Ε.ΝΗ συγχωνεύθηκε με την Δ.Η.Κ.Ε.Κ Κηρέως το 2011 (ΦΕΚ 1434 Β /16.06.2011) και το 2012 η νέα συγχωνευμένη εταιρεία διαλύθηκε και πέρασε σε εκκαθάριση.
Σκοπός της ΔΗ.Κ.Ε.ΝΗ ήταν η οργάνωση λειτουργιών και δραστηριοτήτων και η παροχή υπηρεσιών συναφών ή συνδεομένων με τις αρμοδιότητες του Δήμου, που αναφέρονται στους τομείς Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Περιβάλλοντος −με εξαίρεση
την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και την αποκομιδή των απορριμμάτων, τη δημιουργία και συντήρηση του πρασίνου καθώς επίσης τη λειτουργία κοιμητηρίων και κέντρων αποτέφρωσης νεκρών
Με το κλείσιμο της τελευταίας χρήσης πριν την συγχώνευση και συγκεκριμένα στις 31.08.2011 τα ποσά που εμφανίζονται στο Ταμείο ως μετρητά στο Ταμείο της επιχείρησης ανέρχονται στο ποσό € 144.968,84 και αποτελούν διαφορά ταμείου η οποία παρέμεινε μετέωρη και παραμένει μετέωρο καθώς δεν ευρέθηκαν παραστατικά πληρωμών και να μειώσουν ή μηδενιστούν το Ταμείο της Επιχείρησης.
Από το Διαύγεια
Ο Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής κ. Κουτρουμπής Ευθύμιος παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο τα παρακάτω συμπεράσματα – παρατηρήσεις για την Κοινωφελή Επιχείρηση πρώην Δήμου Νηλέως
Όσον αφορά τις παρατηρηθείσες ελλείψεις – παραλείψεις που αφορούν την Κοινωφελή Επιχείρηση πρώην Δήμου Νηλέως , παρέχονται τα ακόλουθα:
Η επιχείρηση μεταξύ των άλλων :
- Ουδέποτε τήρησε βιβλία τρίτης κατηγορίας ως είχε υποχρέωση από την Νομοθεσία άρθρο 260 παρ.6 Ν. 3463/2006.
- Δεν ετοίμαζε ετήσιο Ισολογισμό και Κατάσταση Αποτελεσμάτων Άρθρο 260 παραγρ.4/Ν.3463/2006.
- Δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη Προϋπολογισμών και Απολογισμών ως άρθρο 260 παραγρ. 1 και 3 Ν. 3463/2006, οι οποίοι να βασιζόταν επάνω στα απολογιστικά οικονομικά στοιχεία κάθε χρήσης.
- Δεν διαπιστώσαμε την ύπαρξη κανονισμών ως είχε υποχρέωση άρθρο 257 παρ.1 Ν. 3463/2006 και συγκεκριμένα:
· Εσωτερικό Κανονισμό υπηρεσιών
· Κανονισμό προσωπικού
· Κανονισμό Οικονομικής Διαχείρισης
- Δεν διαπιστώσαμε την ύπαρξη διετών προγραμμάτων δράσης για τις ληφθείσες χρηματοδοτήσεις από τον πρώην Δήμο Νηλέως (Άρθρο 259 παρ.1/Ν.3463/2006).
- Σύμφωνα με το άρθρο 259 παρ.5 Ν.3463/2006 δεν επιτρεπόταν η αύξηση του κεφαλαίου της πριν την παρέλευση τετραετίας. Η εφαρμογή του Νόμου δεν τηρήθηκε από την Διοίκηση της Επιχείρησης
- Το τηρηθέν Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων είχε υποτυπώδη και ανεπαρκή πληροφόρηση, για εξαγωγή οικονομικών αποτελεσμάτων.
- Δεν κατέστη δυνατόν λόγω ελλειπούς ενημέρωσης βιβλίων να εξαχθούν συμπεράσματα και να τεκμηριωθεί μια εμπεριστατωμένη άποψη και γνώμη όσον αφορά ανοικτές υποχρεώσεις για :
- Απόδοση παρακρατούμενων φόρων Φ.Μ.Υ, ΕλευθέρωνΕπαγγελματιών.
- Υποχρεώσεων Φ.Π.Α .
- Φόροι Αμοιβών Ελευθέρων Επαγγελματιών.
-Υποχρεώσεις Ι.Κ.Α .
Χρηματικά Διαθέσιμα στις 31.08.2011 (Μετρητά στο Ταμείο της Επιχείρησης)
Με το κλείσιμο των βιβλίων της Κοινωφελούς Νηλέως και την ενσωμάτωση των υπολοίπων της στον Ισολογισμό συγχώνευσης, απεικονίζονται ως Χρηματικά Διαθέσιμα στις 31.08.2011 (ως μετρητά στο Ταμείο της Επιχείρησης ποσό € 144.967.84).
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία και την επισυναπτόμενη ανάλυση κίνησης χρηματικών διαθεσίμων (όπως αναφέρεται στις σελίδες από 19-34) , τα ποσά αυτά προέρχονται από καταθέσεις του Δήμου προς την Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Νηλέως για αύξηση του κεφαλαίου αυτής και διάθεση για ανάγκες λειτουργίας της.
Τα εν λόγω ποσά διαπιστώθηκε ότι δεν κινήθηκαν επίσημα μέσω Δήμου , ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ και Κοινωφελούς Επιχείρησης, δηλαδή για την αύξηση του κεφαλαίου της Κοινωφελούς ο Δήμος μετέφερε μετρητά για λογαριασμό της Κοινωφελούς, χωρίς να γίνεται η μεσολάβηση των Τραπεζικών Λογαριασμών. Με άλλα λόγια η Κοινωφελής Επιχείρηση σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία παρελάμβανε χρηματικά ποσά καθαρά σε μετρητά, τα οποία μετέφερε εν συνεχεία στο Ταμείο της και εξοφλούσε διάφορες υποχρεώσεις.
Ένα μέρος από τα διακινηθέντα χρηματικά ποσά εξαντικρίζετο με αντίστοιχα παραστατικά πληρωμών, ενώ μέρος αυτών παρέμενε ως μετρητά στο Ταμείο της Επιχείρησης. Είναι πιθανόν τα ποσά που απεικονίζοντο ως μετρητά στις 31.12.2008 του 31.12.2009, 31.12.2010 και 31.08.2011 να μην υπήρχαν στο Ταμείο της Επιχείρησης αλλά αυτό δεν κατέστη να τεκμηριωθεί.
Κατά συνέπεια στις αντίστοιχες χρήσεις τα ποσά αυτά αποτελούν καθαρά ταμειακές διαφορές οι οποίες παρέμεναν ανοικτές καθώς δεν υπήρχαν επίσημα παραστατικά πληρωμών.
Με το κλείσιμο της τελευταίας χρήσης πριν την συγχώνευση και συγκεκριμένα στις 31.08.2011 τα ποσά που εμφανίζονται στο Ταμείο ως μετρητά στο Ταμείο της επιχείρησης ανέρχονται στο ποσό € 144.968,84 και αποτελούν διαφορά ταμείου η οποία παρέμεινε μετέωρη και παραμένει μετέωρο καθώς δεν ευρέθηκαν παραστατικά πληρωμών και να μειώσουν ή μηδενιστούν το Ταμείο της Επιχείρησης.
Το ποσό αυτό κατά το κλείσιμο της Χρήσης στις 31.08.2011 απεικονίζεται ως αδιάθετο υπόλοιπο ενώ στα Ταμεία της επιχείρησης δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη χρηματικών διαθεσίμων.
Το ποσό αυτό αποτελεί καθαρά διαφορά ταμείου και υπόλογοι είναι οι διατελέσαντες Πρόεδροι και οι αντίστοιχοι Ταμίες. Πέραν των άλλων δεν τηρήθηκε έστω και ένα πρόχειρο βιβλίο ταμείου από το οποίο να προέκυπταν οι εν λόγω κινήσεις. Όλες οι γενόμενες προσπάθειες και οι πληροφορίες που λάβαμε δεν στοιχειοθετούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις οι οποίες να συνδράμουν στην τεκμηρίωση, ότι δεν υπάρχει διαφορά.
Εξαιτίας της μη επιβεβαίωσης των χρηματικών διαθεσίμων (Μετρητά στο Ταμείο) τόσο στην χρήση που έκλεισε στις 31.08.2011 όσο και στις προγενέστερες χρήσεις 2008,2009 & 2010 , διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για τις παρατηρηθείσες διαφορές στο Ταμείο της Επιχείρησης, καθώς δεν μας παρασχέθηκαν επίσημα παραστατικά πληρωμών.
Συνεπώς, δεν εκφράζεται γνώμη όσο αφορά την σωστή διαχείριση των διακινηθέντων ποσών , μεταξύ του Δήμου και της πρώην Κοινωφελούς Επιχείρησης και το όλο θέμα χρήζει περαιτέρω έρευνας.
Αμοιβές μελών Διοικητικού Συμβουλίου
- Οι κατά καιρούς γενόμενες πληρωμές σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ως αμοιβές δεν διεπιστώθη ότι εποιβαρύνονταν με παρακράτηση του αναλογούντος φόρου σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία. Κατά συνέπεια ούτε βεβαίωση εδίδετο και ούτε τα ποσά αυτά δηλώνονταν στην Εφορία από τους δικαιούχους.
Φορολογικός Έλεγχος
- Η επιχείρηση από ιδρύσεώς της δεν έχει ελεγχθεί φορολογικά για παρακρατούμενους φόρους. Επί του παρόντος δεν κατέστη δυνατόν να γίνει εκτίμηση τυχόν πρόσθετων φόρων και προστίμων που πιθανόν να καταλογισθούν από έναν μελλοντικό φορολογικό έλεγχο.
Το θέμα ελέγχου από την Δ.Ο.Υ παραμένει ανοικτό.
Μη υποβληθείσες δηλώσεις
- Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία δεν έχουν υποβληθεί δηλώσεις για το Νομικό Πρόσωπο για τα οικονομικά έτη 2004,2005 καθώς και οικονομικό έτος 2012, 2013.
Διαγραφή από την Δ.Ο.Υ Χαλκίδας
- Η επιχείρηση δεν έχει κάνει εισέτι διαγραφή από το Μητρώο της Δ.Ο.Υ Χαλκίδος. Είναι πιθανόν κατά την διαδικασία διαγραφής να αντιμετωπισθούν προβλήματα εξαιτίας της μη παράδοσης θεωρημένων στοιχείων, τα οποία να έχουν απολεσθεί με συνέπεια τον
καταλογισμό προστίμων.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.