Στις 22 Φεβρουαρίου το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε κατά πλειοψηφία τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2016. Κατα την συνεδρίαση τοποθετηθηκαν οι επικεφαλείς της αντιπολίτευσης, Δημ. Σύμβουλοι και ο Δήμαρχος.
Κύρια σημεία των τοποθετήσεων:
Δήμαρχος (Καλυβιώτης):
- -ιεράρχηση παλιών μελετών και νέες μελέτες για έργα που δεν περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα για να αναζητηθούν οι πόροι
- -αναζητήθηκαν περίπου 1.500.000 ευρώ σε παλιές οφειλές της τελευταίας εικοσαετίας
- - 12.000 ευρώ για μετάδοση μέσω internet των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου
- -τρεις κάμερες και συστήματα για να εποπτεύουμε τα αμαξοστάσια
- -αγορά οικόπεδου για κατασκευή Βιολογικού Καθαρισμού στην Κερασιά,
- -καθαρισμός και αξιοποίηση του νερού στην Κερασιά
- - Αγορά ερειπωμένου –κατεδαφιστέου σπιτιού στην Ζωοδόχο Πηγή για επέκταση της πλατείας
Στεργίου: "Ο προϋπολογισμός αυτός δεν δρομολογεί τα αναγκαία έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, δεν στέκεται δίπλα στους δημότες σε κοινωνικό επίπεδο, δεν οδηγεί σε αναπτυξιακή τροχιά το Δήμο. Είναι ένας προϋπολογισμός χωρίς σχεδιασμό, χωρίς προγραμματισμό είναι ένας προϋπολογισμός ο οποίος δενθα εκτελεστεί όπως και ο περσινός του έτους 2015.....
..Για μας ο προϋπολογισμός για το 2016 είναι απλά διαχειριστικός, στερείται οράματος και προοπτικής είναι ένας προϋπολογισμός που θα αποδειχθεί από την ψήφισή του πλασματικός. Ως δημοτική παράταξη δεν αμφισβητούμε τιςπροθέσεις να τον υλοποιήσετε αν τελικά ψηφιστεί, εκείνο που αμφισβητούμε είναι η ικανότητας σας να τον υλοποιήσετε."
Παζάρας: "....«ώσπου να αρχίσει να ισχύει ο νέος προϋπολογισμός και πάντως όχι αργότερα από το τέλος Μαρτίου, ισχύει ο προϋπολογισμός του έτους που έχει λήξει, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, για την είσπραξη κάθε είδους εσόδου και προσέξτε εδώ κ. Πρόεδρε, και για την πληρωμή μόνο συγκεκριμένων κατηγοριών δαπανών».
Να διευκρινίσω ότι στις συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών ανήκουν δαπάνες λειτουργίας των Δήμων (φως, νερό, τηλέφωνα κλπ), δαπάνες μισθοδοσίας προσωπικού του Δήμου , αλλά και δαπάνες της δικής σας μισθοδοσίας κ. Πρόεδρε καθώς και του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων."
Λιαγκάκης: "Κοκορομαχίες μπορούν να γίνουν κάθε στιγμή ,για το ποιος είναι ικανός και ποιος όχι. Και ο πλέον ικανός στα πλαίσια της Διοίκησης δεν μπορεί να λειτουργήσει. Μπορεί να λειτουργήσει μόνο αυτός που έχει άλλη άποψη για το πώς πρέπει να λειτουργήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Και ο τρόπος αυτός πρέπει να είναι μαχητικός ,διεκδικητικός απέναντι στην κεντρική εξουσία κι όχι να ερχόμαστε να ψηφίζουμε και να υλοποιούμε άκριτα.
Προσωπικά Δήμαρχε θα έβγαινα στα χωριά και το πρώτο πράγμα που θα έκανα θα ήταν η μείωση των δημοτικών τελών ,Θα κουβέντιαζα με τον κόσμο. Τα 200.000 ευρώ που υπάρχουν για έργα και δεν πρόκειται να γίνουν ,θα έπρεπε να πάνε σε υπηρεσίες του Δήμου που είναι απαραίτητες"
Αρβανίτης :" Έχω κάνει προτάσεις να γίνουν ειδικές συνεδριάσεις για διεκδικητικό πλαίσιο, να κάνουμε ένα δημοτικό συμβούλιο που να γίνουν προτάσεις. Ο τοπικός ΕΝΦΙΑ είναι πρόταση των Δήμων προς την ΚΕΔΕ εδώ και πολλά χρόνια."
Καντζούρας: "· ΤΕΡΝΑ από το Πάσχα του 2015 έχει προβλήματα, · Δρόμος Πήλι-Βλαχιά(κακιά σκάλα) Δήμαρχε , Είσαι απών από τα συμβούλια. Είσαι απών από τους δημότες. Κλεισμένος σε ένα γραφείο. Δήμαρχε , φύγε όσο είναι νωρίς για να σωθεί ο τόπος".
Αλεξίου: "Κύριε Δήμαρχε διαφωνώ με τη λογική του προϋπολογισμού και όχι με την ικανότητα σας να τον εφαρμόσετε ,όπως ακούστηκε εδώ από άλλους συναδέλφους!
Οι ανάγκες του Δήμου μας είναι πολλές και αναντίστοιχες του προϋπολογισμού. Θέλω να συνταχθείτε με δυνάμεις στην Τ.Α κάνοντας μέτωπα πάλης, ανατροπής των περιοριστικών πολιτικών και διεκδίκησης πόρων στα διάφορα βήματα που συμμετέχετε. Όποιος και να διαχειριστεί αυτόν τον προϋπολογισμό τα ίδια αποτελέσματα θα έχει. Η γνωστή εικόνα τηςυστέρησης των υποδομών, της κάλυψης μεγάλων αναγκών και της εικόνας με τις λακούβες στη παραλιακή οδό δεν θα αλλάξει."
Στέφου: "Δεν αντιμετωπίζονται όλα με νούμερα ,τα περισσότερα είναι ανθρωπιά. Από την σημερινή Δημοτική αρχή ,το έχουμε διαπιστώσει όλοι, λείπει η ομόνοια, λείπει η σύμπνοια και επομένως δεν μπορεί να κάνει την δουλειάπου ορκίστηκε και υποσχέθηκε στον κόσμο να κάνει. Γι αυτό το λόγο δεν μπορώ να δώσω ψήφο εμπιστοσύνης σ΄αυτή την συγκεκριμένη δημοτική αρχή, γιατί δείχνει ότι δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα"
Κουτσουράς "Ποτέ όμως μέχρι τώρα δεν είχε ακουστεί ότι οτιδήποτε έχει γίνει μέχρι τώρα είναι ένα μηδενικό. Ήταν όλα ρόδινα και ήρθε η νέα δημοτική αρχή να τα ισοπεδώσει. Στο δημοτικό συμβούλιο πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις..... Ο μηδενισμός δεν είναι καλό πράγμα, όποιος μηδενίζει δεν συνθέτει ,δεν βάζει ένα λιθαράκι."
Μουργιάς: "Πώς να ψηφίσω ένα προϋπολογισμό που σας έστειλαν από το Υπουργείο να ψηφιστεί. Με τίποτε."
Κουκουρίκος: "Ποτέ στην ζωή μου δεν αισθάνθηκα στρατιωτάκι ακούνητο κι αμίλητο, ούτε μαϊμού να χορεύω στους ρυθμούς που μου χτυπάει το ντέφι του γύφτου. Έχω άποψη κι αυτήν εκφράζω πάντα και αυτό είναι υγεία."
Απόσπασμα από τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου
H δημοτική σύμβουλος κ.Ψαρρού Ελπίδα αποχώρησε από την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου πριν από την ψηφοφορία του θέματος.
Θ Ε Μ Α : Έγκριση προϋπολογισμού Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας οικονομικού έτους 2016
Ο Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη του δημοτικού συμβουλίου κι έδωσε τολόγο στον Γραμματέα του δημοτικού συμβουλίου κ. Αλεξίου Δημήτριο ,ο οποίος διάβασε την εισηγητική έκθεση του Τμήματος Προϋπολογισμού-Λογιστηρίου και Προμηθειών επί του σχεδίου του προϋπολογισμού του
Δήμου για το έτος 2016, που αναφέρει τα εξής:
« Το σχέδιο του Προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων του Δήμου μας για το Οικονομικό Έτος 2016, το συντάξαμε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4του άρ. 175 του Ν. 3463/2006 (Δ. Κ. Κ.), των άρ. 63, 72, 86, 266 & 267 του Ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της ΑποκεντρωμένηςΔιοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 2394/Β) και των Κ. Υ. Α.
47490/18-12-2012, 67146/29-10-2008 (ΦΕΚ 2246/Β), 70560/01-12-2009 (ΦΕΚ 2394/Β), 29530/25-07-2014 και 26945/31-07-2015.
Επίσης λάβαμε υπ’ όψη το με αριθ. 936/10-11-2015 έγγραφο τουΠαρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α. και τις υποδείξεις που περιλαμβάνονται σε αυτό και όλα τα στοιχεία που τέθηκαν από τις υπηρεσίες του Δήμου.
Συνοπτικά για την ενημέρωσή σας ως προς τα έσοδα, σας γνωρίζουμε τις πηγές των πάσης φύσεως εσόδων ως και των κατατάξεών τους σε κατηγορίες.
Συγκεκριμένα τα πάσης φύσεως έσοδα του Δήμου είναι:
Α. Τακτικά έσοδα που προέρχονται από θεσμοθετημένους υπέρ του Δήμου πόρους, εισοδήματα κινητής και ακίνητης περιουσίας, φόρους, τέλη, δικαιώματα, παράβολα και εισφορές.
Β. Έκτακτα έσοδα που προέρχονται από επιχορηγήσεις για επενδύσεις και έργα, δωρεές, κληροδοτήματα και κληρονομιές, εκποίηση περιουσιακών στοιχείων και γενικά από κάθε άλλη πηγή.
Γ. Έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ) που βεβαιώνονται για πρώτη φορά (με διαχωρισμό τους σε Τακτικά και Έκτακτα).
Δ. Απαιτήσεις από βεβαιώσεις ΠΟΕ (ανείσπρακτα βεβαιωτικώνκαταλόγων, με διαχωρισμό τους σε Τακτικά και Έκτακτα).
Όλα τα χρηματικά υπόλοιπα του Δήμου τηρούνται στη διαχείριση σε δύο λογαριασμούς, από τους οποίους καταβάλλονται οι Δημοτικές δαπάνες όπως παρακάτω:
1. 1 ος Λογαριασμός ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ:
Περιλαμβάνονται οι εισπράξεις από τέλη καθαριότητας και φωτισμού, τόκους τραπέζης, έσοδα από ακίνητη και κινητή περιουσία, τέλη χρήσης κοινοχρήστων χώρων, τέλη διαφήμισης, τέλος 0,5% και 5% επί των ακαθαρίστων εσόδων, δυνητικά τέλη, λοιπά τέλη & δικαιώματα, φόρος ζύθου, φόρος ηλεκτροδοτουμένων χώρων, κεντρικοί αυτοτελείς πόροι, Τ.Α.Π., εισφορά σε χρήμα, λοιπές εισφορές, παράβολα, επιχορηγήσεις για λειτουργικές δαπάνες σχολείων και λοιπά τακτικά έσοδα που λόγω μη ύπαρξης καμίας δέσμευσης από το νόμο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη κάθε είδους δαπάνης (διοίκησης, εκτέλεσης έργων κλπ.).
2. 2 ος Λογαριασμός ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΣΟΔΑ :
Περιλαμβάνονται οι εισπράξεις από έκτακτες επιχορηγήσεις για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών και επενδύσεων, προσκυρώσεις – ρυμοτομίες, εκποίηση κινητής & ακίνητης περιουσίας, δάνεια, επιχορηγήσεις – κληρονομιές – δωρεές, προσαυξήσεις, πρόστιμα από παράνομη στάθμευση,
παράβολα πλειστηριασμών και υποβαλλόμενα για χορήγηση διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής χρεών, εισπράξεις για λογαριασμό τρίτων, επιστροφή χρημάτων, έργα αποχέτευσης κτλ.
Τα έκτακτα έσοδα επιπλέον τηρούνται σε δύο υποκατηγορίες:
α) «Γενικά Έκτακτα» από τα οποία πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη και,
β) «Ειδικευμένα Έκτακτα» από τα οποία πληρώνονται μόνο δαπάνες των σκοπών για τους οποίους προορίζονται τα έσοδα αυτά.
Επιπλέον τα έσοδα που προορίζονται για επενδύσεις τα οποία προέρχονται τόσο από τα τακτικά έσοδα όσο και από τα έκτακτα (γενικά ή ειδικευμένα) εξειδικεύονται ρητά και αποτυπώνονται σε σχετικό πίνακα (ανακεφαλαίωση εσόδων ΙΙ). Τα έσοδα αυτά πρέπει να καλύπτουν αντίστοιχα
τις δαπάνες για επενδύσεις (αγορές παγίων, έργα, μελέτες κτλ) πράγμα το οποίο και υλοποιείται στον προτεινόμενο προϋπολογισμό έτους 2016.
Για τα έσοδα έτους 2016, εκτός των παραπάνω, λάβαμε υπόψη και τα εξής:
1-. Τα έσοδα που προβλέφθηκαν στον Προϋπολογισμό Οικονομικού Έτους 2015, αυτά που εισπράχθηκαν μέχρι 31-07-2015 και 31-07-2014, καθώς και αυτά που βεβαιώθηκαν και εισπράχθηκαν κατά το 2014, όπωςαυτά προκύπτουν από τους αντίστοιχους απολογιστικούς πίνακες εσόδων.
2.- Το χρηματικό υπόλοιπο μέχρι 31/12/2015, όπως αυτό παρουσιάζεται στη σχετική βεβαίωση του Ειδικού Ταμείου.
4.- Τα εισπρακτέα υπόλοιπα περασμένων Οικονομικών Ετών.
5.- Τις τακτικές επιχορηγήσεις που αποδίδονται στο Δήμο μας, όπως αυτές προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.
6.- Τις έκτακτες επιχορηγήσεις του Δήμου μας από διάφορους φορείς.
7.- Η διαφορά μεταξύ του συνόλου των εσόδων που διατίθενται για επενδύσεις (ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΙΙ) 1.807.039,75 € και του Κ. Α. 7 των εξόδων (ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ) 1.654.112,56 €, οφείλεται στο γεγονός ότι :
α) τρία (3) έργα συνολικού ποσού 193.453,50 € αποτυπώνονται στον Κ. Α 6737 «ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ» & 00.6495 «ΛΟΙΠΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ» και
β) έχουν τιμολογηθεί έργα στη χρήση έτους 2015, των οποίων η χρηματοδότηση εκκρεμεί και μεταφέρονται στις οφειλές Π.Ο.Ε.
Για τα έξοδα λάβαμε υπόψη:
1.- Τα έξοδα που εγκρίθηκαν και πληρώθηκαν μέχρι 31/07/2015.
2.- Τη δαπάνη για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων του Δήμου, στην οποία περιλαμβάνεται και η δαπάνη μισθοδοσίας των υπαλλήλων που πρόκειται να προσληφθούν και τη δαπάνη για αποζημιώσεις αιρετών.
3.- Τις υποχρεωτικές εισφορές.
4.- Τα έργα που πρόκειται να εκτελεστούν κατά το έτος 2016, σύμφωνα με το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου που ψηφίστηκε με την 28/02-02-2016 Α.Δ.Σ. (ΑΔΑ: 7Ξ4ΔΩΛ5-3ΞΙ).
5.- Τις οφειλές περασμένων Οικονομικών Ετών, κατανεμημένες ανά υπηρεσία και όπως αυτές διαμορφώθηκαν μέχρι 31/12/2015.
6.- Το ποσό των υποχρεώσεων Π.Ο.Ε στην Υπηρεσία Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού (Κ. Α. 20) καλύπτεται από το Χρηματικό Υπόλοιπο.
7.- Τον πίνακα τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.
8.- Το αποθεματικό που είναι γραμμένο, δεν ξεπερνά το 5% των τακτικών εσόδων που προβλέπονται.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Δήμαρχο , ο οποίος είπε:
«Μέσα από το αποθεματικό που απομένει θα ιεραρχήσουμε τις μελέτες που πρόκειται να συνταχθούν σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία και την συνδρομή των Αντιδημάρχων για κάθε δημοτική ενότητα. Σύντομα θα σας ανακοινωθεί ποιες είναι οι νέες μελέτες και μαζί θα βάλουμε την ιεράρχηση και αναζητούμε τις παλιές μελέτες ,που θα επικαιροποιήσουμε για να ξέρουμε σε τι ποσό είναι τα έργα που αναφέρονται, για να αναζητηθούν πόροι στη συνέχεια για την υλοποίηση των έργων. Είναι έργα που δεν περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα, είναι άλλα έργα.
Σε λίγο καιρό θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αυτή την συζήτηση που θα έρθει στο δημοτικό συμβούλιο για να μας υποδείξετε για τα έργα αυτά.
Μέσα στον προϋπολογισμό θα διαπιστώσετε νέα πράγματα, όπως είναι είναι η αναζήτηση οφειλών. Πέρσι τους μήνες Ιανουάριο-Φεβρουάριο εξεδόθηκαν 1303 αποφάσεις Δημάρχου και αναζητήθηκαν περίπου 1.500.000 ευρώ σε παλιές οφειλές της τελευταία εικοσαετίας, που ήταν ξεχασμένες. Ένα
έργο που έπρεπε να γίνει για να ισοσκελίσουμε τον προϋπολογισμό του έτους 2015 με το άνοιγμα που δημιουργήθηκε από 31/12 με το κλείσιμο του έτους.
Αυτά τα χρήματα δεν τα εντάξαμε σε αναμόρφωση ,γιατί δεν το επέτρεπε ο νόμος και τα 440.000€ που αναφέρθηκαν είναι με βάση τα στατιστικά που συντάχθηκε ο προϋπολογισμός κι επιτρέπει ο νόμος. Έχουμε και υπόλοιπα να εντάξουμε σε άλλη αναμόρφωση.
Στον προϋπολογισμό αυτό υπάρχουν τα εξής απλά πράγματα. Έχουμε διαθέσει 12.000€ για να δημιουργήσουμε site μέσω internet για να μας παρακολουθούν οι συμπατριώτες μας ζωντανά όταν γίνονται οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου .Έτσι θα αποκτήσουμε μεγαλύτερη επικοινωνία
εμείς με τους δημότες και οι δημότες μαζί μας.
Πέρα από αυτό θα έχουμε τρεις κάμερες και συστήματα που θα εποπτεύουμε τα αμαξοστάσια που έχουμε ,ένα για κάθε δημοτική ενότητα. Με αυτό τον τρόπο θα ελέγχουμε τα οχήματα και την κατάσταση των αμαξοστασίων για λόγους ασφαλείας.
Έχουμε προβλέψει μέσα από τις οικονομίες του Δήμου ,τα εξής:
α) Να αγοραστεί οικόπεδο για να κατασκευαστεί ο Βιολογικός Καθαρισμός στην Κερασιά, για να καλυφθεί η ανάγκη αυτή εφ΄όσον υπάρχει το δίκτυο και είναι κρίμα να παραμείνει ανενεργό.
β) Στην Κερασιά το νερό που τρέχει ,περίπου 70-80 κυβικά την ώρα ,να αξιοποιηθεί ,γιατί μέχρι στιγμής μένει αναξιοποίητο. Θα κλείσουμε τους απορροφητικούς βόθρους των σπιτιών ,αφού θα συνδεθούν στο δίκτυο. Το νερό θα καθαρίσει ,θα ελέγχεται και θα είναι πόσιμο για τις ανάγκες του
χωριού και του Δήμου.
γ) Έχει γίνει πρόβλεψη να αγοράσουμε στην Ζωοδόχο Πηγή ένα ερειπωμένο –κατεδαφιστέο σπίτι ,στην πλατεία του χωριού πάνω από την εκκλησία, προκειμένου να κατεδαφιστεί και να γίνει μέρος της πλατείας. Είναι αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Υπάρχουν κι άλλα τέτοια κτίσματα που όταν
έρθει η ώρα θα αναφερθούμε συγκεκριμένα.
Στην συνέχεια δόθηκε ο λόγος στους πιο κάτω δημοτικούς συμβούλους:
Γιάννης Στεργίου: Φτάσαμε σήμερα 22 Φεβρουαρίου 2016 μετά από μία αδικαιολόγητη και πρωτοφανή πρακτική του κ. Δημάρχου να συζητάμε επιτέλους για τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2016, όταν όλοι οι άλλοι δήμοι της χώρας έχουν ήδη εγκεκριμένους προϋπολογισμούς από τα
ελεγκτικά όργανα της Α’ Βάθμιας Τοπικής αυτοδιοίκησης εδώ και αρκετό καιρό. Και όλα αυτά γιατί ο Δήμαρχος αντί να ασχοληθεί με τα σοβαρά θέματα που έχει ο Δήμος, αναλώνεται στην σύνταξη και αποστολή καταγγελτικών εγγράφων κατά των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά του Προέδρου του Δ.Σ. κατά όποιων εχθρών του φαντάζεται.
Έκπληξη μας προκάλεσε η επιστολή που απέστειλε ο Δήμαρχος στην προηγούμενη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου στην οποία αν και υπήρχαν πολύ σοβαρά θέματα όπως η μεταφορά των απορριμμάτων από άλλους Δήμους στο ΧΥΤΑ Ιστιαίας, το δημόσιο κτήμα στο Κυμάσι, η λύση της
σύμβασης του δασικού χωρίου, δεν παρέστη ούτε αυτός αλλά ούτε και οι αντιδήμαρχοι, εις ένδειξη διαμαρτυρίας γιατί δεν είχε μπει ο προϋπολογισμός του 2016 ως θέμα συζήτησης στην ημερήσια διάταξη, παρότι γνώριζε πολύ καλά πως το σχέδιο του προϋπολογισμού δεν ήταν έτοιμο κάτι που
αποδείχτηκε άλλωστε και από το έγγραφο που απέστειλε στο Πρόεδρο του Δ.Σ. το αρμόδιο τμήμα του Δήμου.
Καλούμαστε σήμερα ως δημοτικό συμβούλιο να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε για τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2016, μία μονοθεματική συζήτηση σύμφωνα μα τον κώδικα Δήμων λόγω της σπουδαιότητας του θέματος.
Περιμέναμε από τον Δήμαρχο πριν από την παρουσίαση – ανάλυση των κωδικών εσόδων – εξόδων του προϋπολογισμού να είχε κάνει έναν απολογισμό σχετικά με την υλοποίηση του περσινού προϋπολογισμού, κάτι που απέφυγε όπως άλλωστε έκανε και με το τεχνικό πρόγραμμα κατά την
αρχική του συζήτηση – γιατί κατά την ψήφισή του απουσίαζε από την συνεδρίαση του Δ.Σ. – και ο λόγος που δεν το έκανε είναι γιατί δεν είχε να μας πει τίποτα αφού το 2015 κανένα έργο δεν εκτελέστηκε , καμία μελέτη δεν ανατέθηκε.
Ο προϋπολογισμός δεν είναι κωδικοί αριθμοί και νούμερα, ο προϋπολογισμός αποτυπώνει την πολιτική βούληση της δημοτικής αρχής, της πλειοψηφίας δηλαδή του Δήμου, ο προϋπολογισμός είναι το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει, που θα εφαρμόσει η δημοτική αρχή το 2016. Μέσα από τον
προϋπολογισμό διαφαίνεται το κατά πόσο η εκάστοτε δημοτική αρχή τηρεί τις προεκλογικές τις εξαγγελίες και δεσμεύσεις. Κατά συνέπεια ο Δήμαρχος πρέπει να δώσει απαντήσεις τόσο στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου όσο και στους συνδημότες μας στα εξής ερωτήματα:
Ο προϋπολογισμός του 2016 που είναι ο δεύτερος της θητείας σας συμπεριλαμβάνει τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις;
Περιλαμβάνει τα έργα και τις μελέτες που υποσχεθήκατε;
Καλύπτει στοιχειωδώς τις ανάγκες τις καθημερινότητας των πολιτών;
Η απάντηση είναι πως τίποτε από τα παραπάνω δεν καλύπτει και αυτό εύκολα μπορεί να το διαπιστώσει κανείς βλέποντας τους κωδικούς του προϋπολογισμού που σήμερα έχετε καταθέσει για ψήφιση, όπως και εύκολα θα διαπιστώσει πως άλλα λέγατε κατά την προεκλογική περίοδο και άλλα
πράττετε τώρα που έχετε την ευθύνη.
Προεκλογικά τάατε γέφυρες εκεί που δεν υπήρχαν ποτάμια κ. Δήμαρχε.
Ο προϋπολογισμός αυτός δεν δρομολογεί τα αναγκαία έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, δεν στέκεται δίπλα στους δημότες σε κοινωνικό επίπεδο, δεν οδηγεί σε αναπτυξιακή τροχιά το Δήμο. Είναι ένας προϋπολογισμός χωρίς σχεδιασμό, χωρίς προγραμματισμό είναι ένας προϋπολογισμός ο οποίος δεν
θα εκτελεστεί όπως και ο περσινός του έτους 2015.
Είναι ένας προϋπολογισμός που δεν μπορεί να καλύψει ούτε τα θέματα τις καθημερινότητας (καθαριότητα, φωτισμό, συντήρηση κοινοχρήστων χώρων, συντήρηση αγροτικής οδοποιίας).
Οι κοινωνικές δομές οδεύουν προς διάλυση (Βοήθεια στο σπίτι, παιδικοί σταθμοί, ΚΑΠΗ).
Οι πιστώσεις για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την τουριστική προβολή ελάχιστες έως ανύπαρκτες.
Μη αξιοποίηση – εγκατάλειψη της δημοτικής περιουσίας.
Κανένας σχεδιασμός, καμία μελέτη, καμία προετοιμασία για την νέα χρηματοδοτική περίοδο.
Στο διάστημα των δεκαοκτώ μηνών που έχετε την ευθύνη του Δήμου κ. Δήμαρχε λειτουργείτε ως ένας απλός αποδέκτης και διεκπεραιωτής των αποφάσεων που έρχονται από την κεντρική διοίκηση. Η διεκδίκηση για σας είναι άγνωστη λέξη.
Καμία συζήτηση, καμία απόφαση για τις συνεχιζόμενες μειώσεις και περικοπές των πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Καμία συζήτηση, καμία απόφαση, καμία διεκδίκηση των χρόνιων προβλημάτων που έχει ο τόπος και οι πολίτες.
Καμία συζήτηση, καμία απόφαση, καμία διεκδίκηση για τις σημαντικές ελλείψεις βασικών έργων υποδομής.
Η μόνη σας διεκδίκηση στην μέχρι τώρα θητεία σας είναι τα σκουπίδια των άλλων δήμων.
Για μας ο προϋπολογισμός για το 2016 είναι απλά διαχειριστικός, στερείται οράματος και προοπτικής είναι ένας προϋπολογισμός που θα αποδειχθεί από την ψήφισή του πλασματικός. Ως δημοτική παράταξη δεν αμφισβητούμε τιςπροθέσεις να τον υλοποιήσετε αν τελικά ψηφιστεί, εκείνο που αμφισβητούμε είναι η ικανότητας σας να τον υλοποιήσετε.
Για όλους αυτούς τους λόγους, καταψηφίζουμε τον προϋπολογισμό για το έτος 2016, πλην των Κ.Α. που αφορούν μισθοδοσίες τακτικού και έκτακτου προσωπικού, απόδοσης επιχορηγήσεων για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μας μονάδων, συντήρησης σχολικών μονάδων καθώς
και τους Κ.Α. που αφορούν τα συνεχιζόμενα έργα που είναι ενταγμένα σε χρηματοδοτικά προγράμματα.
Παζάρας Βασίλειος: Συνεδριάζουμε σήμερα προκειμένου να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε την έγκριση του προϋπολογισμού, για πρώτη φορά με ενσωματωμένο και εγκεκριμένο σε αυτόν το τεχνικό πρόγραμμα.
Στις προηγούμενες συνεδριάσεις, με πρωτοβουλία του Δημάρχου, μας ερχόταν για συζήτηση και έγκριση ο προϋπολογισμός με ενσωματωμένο τεχνικό πρόγραμμα, χωρίς όμως αυτό να έχει εγκριθεί.
Τις απόψεις της Δημοτικής Παράταξης «με λογισμό και με όνειρο», στην οποία είμαι επικεφαλής, τις εκφράσαμε και τεκμηριώσαμε, τόσο εγώ, όσο και ο Δημήτρης Αλεξίου, στις προηγούμενες εννέα και τρεις συνεδριάσεις που έγιναν για το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό αντίστοιχα..
Απόψεις, που εκτός από εμάς, εξέφρασαν η πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων της Συμπολίτευσης και Δημοτικοί Σύμβουλοι της μείζονος Αντιπολίτευσης.
Κύριε Πρόεδρε. Θα είμαι σύντομος και θα σταθώ, μοναχά σε δύο έγγραφα, που είναι μεταγενέστερα από την ημερομηνία της τελευταίας μας συνεδρίασης του 2015. Στέκομαι σε αυτά τα δύο έγγραφα, γιατί με αυτά μπορεί να πεισθεί και η μειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων της Συμπολίτευσης , η οποία είχε διαφορετική άποψη.
Το πρώτο έγγραφο έχει αποδέκτες, το Δήμαρχο, εσάς κ. Πρόεδρε και το Γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου, για να επιδοθεί στους Δημοτικούς Συμβούλους. Έχει αριθμό πρωτοκόλλου 4304/234351/21-12-2015. Είναι υπογεγραμμένο, με εντολή του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας, από την Προϊσταμένη του Τμήματος Διοικητικού-Οικονομικού νομού Ευβοίας. Αναφέρει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο κατά λέξη τα εξής: «Το τεχνικό πρόγραμμα ψηφίζεται εντός της προθεσμίας ψήφισης του προϋπολογισμού.
Ως εκ τούτου, δεν προβλέπεται ψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου, χωρίς να έχει προηγηθεί ψήφιση του τεχνικού προγράμματος, διότι η εν λόγω διαδικασία δεν προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.
Πρωτοκολλήθηκε το έγγραφο αυτό στο Δήμο μας στις 22 Δεκεμβρίου. Με ανακοίνωσή μου, η οποία δημοσιεύθηκε στη «βόρεια Εύβοια» τη μεθεπόμενη ημέρα, καλούσα το Δήμαρχο, επειδή δεν μας περισσεύει χρόνος, να ζητήσει χωρίς καθυστέρηση συνεδριάσεις δύο Δημοτικών Συμβουλίων με θέματα τα εξής:
Για μεν την πρώτη συνεδρίαση το θέμα θα ήταν το τεχνικό πρόγραμμα, για δε τη δεύτερη συνεδρίαση το θέμα θα ήταν ο προϋπολογισμός.
Δεν εισακούσθηκα.
Κάνω ερώτηση κ. Πρόεδρε στο Σώμα.
Ποια τα αποτελέσματα της μη έγκρισης του προϋπολογισμού μέσα στο 2015;
Η απάντηση για το ποια είναι τα αποτελέσματα κ. Πρόεδρε, δίνεται από το δεύτερο έγγραφο που σας ανέφερα πριν.
Αυτό έχει αποδέκτες τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, τους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας. Μάλιστα σε παρένθεση αναφέρονται τα γραφεία των Δημάρχων και Περιφερειαρχών.
Έχει αριθμό πρωτοκόλλου 1467/18 Ιανουαρίου 2016 και υπογράφεται από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Αναφέρει συγκεκριμένα ότι «ώσπου να αρχίσει να ισχύει ο νέος προϋπολογισμός και πάντως όχι αργότερα από το τέλος Μαρτίου, ισχύει ο προϋπολογισμός του έτους που έχει λήξει, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, για την είσπραξη κάθε είδους εσόδου και προσέξτε εδώ κ. Πρόεδρε, και για την πληρωμή μόνο συγκεκριμένων κατηγοριών δαπανών».
Να διευκρινίσω ότι στις συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών ανήκουν δαπάνες λειτουργίας των Δήμων (φως, νερό, τηλέφωνα κλπ), δαπάνες μισθοδοσίας προσωπικού του Δήμου , αλλά και δαπάνες της δικής σας μισθοδοσίας κ. Πρόεδρε καθώς και του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων.
Αυτός είναι ο λόγος αγαπητέ Γιάννη, που δεν πληρώθηκαν τα τιμολόγιά σου από το Δήμο. Ο Γιάννης είναι συνδημότης μας, που συναντηθήκαμε στα Γραφεία του Δήμου. Είχε πάει εκεί, για να μάθει τους λόγους που δεν πληρώθηκαν όλα τα τιμολόγια που είχε κόψει στο Δήμο και πότε θα
πληρωθούν τα υπόλοιπα.
Τεχνικό πρόγραμμα για συζήτηση και έγκριση θα υπάρξει και το 2016 για το 2017. Μιλάω για τεχνικό πρόγραμμα, γιατί αυτό είναι η καρδιά του προϋπολογισμού, και αν αυτό ψηφισθεί, θα ψηφισθεί και ο προϋπολογισμός.
Για να ψηφισθεί όμως το τεχνικό πρόγραμμα, η εκτελεστική επιτροπή του Δήμου μας, η οποία το καταρτίζει και το εισηγείται, θα πρέπει να πάρει υπόψη της, τουλάχιστον τις προτάσεις των Δημοτικών Συμβούλων της Συμπολίτευσης.
Αν δεν συμβεί αυτό, να είστε σίγουρος κ. Πρόεδρε, ότι θα έχουμε μία από τα ίδια, ίσως και χειρότερα.
Τελειώνοντας θα ήθελα να μου απαντηθεί, αν στα έξοδα του προϋπολογισμού, συμπεριλαμβάνεται χρηματικό ποσό για συμμετοχή του Δήμου μας στο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας. Αν συμβαίνει αυτό, δεν θα ψηφίσω αυτή τη δαπάνη.
Ψηφίζω τον προϋπολογισμό.
Λιαγκάκης Ευστάθιος: Βρισκόμαστε στην πιο βαθειά που υπήρξε ποτέ στην χώρα μας. Όλα έχουν κατεδαφιστεί κι εμείς εδώ σήμερα ήρθαμε να κάνουμε «κοκορομαχίες».Σήμερα βλέπουμε να εξελίσσεται η πιο αντιλαϊκή και βάρβαρη πολιτική απέναντι στο λαό. Ένα κομμάτι αυτής της πολιτικής περνάει μέσα από το Δήμο.
Ότι δεν είχε εφαρμοστεί τα προηγούμενα χρόνια με τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ- Ν.Δ υλοποιούνται σήμερα με την κυβέρνηση αυτή. Την προηγουμένη εβδομάδα ψηφίστηκε στη βουλή τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγεία να περάσουν στους Δήμους. Σε επόμενη φάση θα μας πουν να πληρώνουμε τους δασκάλους, τους γιατρούς. Αυτά έχουν θέση για συζήτηση σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο.
Θα υψώσουμε φωνή ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν αντέχει άλλα βάρη; Πως θα λειτουργήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τους δυσβάσταχτους φόρους που πληρώνει ο κόσμος;
Δεν είμαστε κυβέρνηση που υλοποιεί εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είμαστε λαός και δεν έχουμε πάρει μια απόφαση να χαμηλώσουμε τα βάρη της περιοχής.
Τα τιμολόγια της ΔΕΗ πλέον είναι δυσβάσταχτα. Φταίει ο Δήμαρχος γιατί δεν έκανε απολογισμό κ.Στεργίου; Πόσες φορές είχατε κάνει εσείς απολογισμό ή δεν υλοποιήσατε τις αποφάσεις της
Κεντρικής Διοίκησης; Κατά γράμμα .δεν αφήσατε καμία να πέσει κάτω. Που ήσασταν αντίθετοι; Πρώτοι εσείς δεν καταργήσατε τα ΝΠΔΔ, τους Παιδικούς Σταθμούς, τα γυμναστήρια και τα ΚΑΠΗ και τα εντάξατε στο Δήμο; Δεν είχα επισημάνει τότε ότι δεν θα υπάρχει πλέον επιχορήγηση.
Είχατε ποτέ υλοποιήσει τεχνικό πρόγραμμα; Το φέρνατε για να το φέρετε, όπως το φέρνει και ο σημερινός Δήμαρχος για να βγει από την υποχρέωση. Ότι γινόταν συνεχίζει να γίνεται κι εμείς καταναλωνόμαστε σήμερα με θέματα που αμφιβάλω για το πόσο σημαντικά είναι για συζήτηση.
Βλέπει κανείς ότι μπορεί αυτή η κατάσταση να προχωρήσει; Σε λίγο ο κόσμος θα πληρώνει το ρεύμα και δεν θα πληρώνει τα δημοτικά τέλη. Από πού περιμένουμε να έρθουν οι επιχορηγήσεις για να δουλέψει ο Δήμος. Και άλλα βάρη θα προστεθούν επί πλέον στην πλάτη του κόσμου κι εμείς θα καλούμαστε να υλοποιήσουμε αυτά τα βάρη.
Θεωρώ ότι πάνω σ΄αυτό το πνεύμα θα έπρεπε να γίνει σήμερα η κουβέντα.
Κοκορομαχίες μπορούν να γίνου κάθε στιγμή ,για το ποιος είναι ικανός και ποιος όχι. Και ο πλέον ικανός στα πλαίσια της Διοίκησης δεν μπορεί να λειτουργήσει. Μπορεί να λειτουργήσει μόνο αυτός που έχει άλλη άποψη για το πώς πρέπει να λειτουργήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Και ο τρόπος αυτός
πρέπει να είναι μαχητικός ,διεκδικητικός απέναντι στην κεντρική εξουσία κι όχι να ερχόμαστε να ψηφίζουμε και να υλοποιούμε άκριτα.
Προσωπικά Δήμαρχε θα έβγαινα στα χωριά και το πρώτο πράγμα που θα έκανα θα ήταν η μείωση των δημοτικών τελών ,Θα κουβέντιαζα με τον κόσμο. Τα 200.000 ευρώ που υπάρχουν για έργα και δεν πρόκειται να γίνουν ,θα έπρεπε να πάνε σε υπηρεσίες του Δήμου που είναι απαραίτητες. Θα
εξηγούσα στον κόσμο ποια είναι η κατάσταση και με τον κόσμο στο πλευρό μου θα διεκδικούσα κάτι παραπάνω προς όφελος του Δήμου.
Θα κάνω μερικές επισημάνσεις για το θέμα του Δασικού χωριού, που έχει αρχίσει να ρημάζει και να γίνεται πλιάτσικο. Αυτό το στολίδι πρέπει να φυλαχθεί.
Δεν ψηφίζω αυτόν το προϋπολογισμό.
Αρβανίτης Παναγιώτης: Ο προϋπολογισμός δεν είναι απλά νούμερα. Είναι μία πολιτική πράξη ,ένας πολιτικός καθρέπτης ,όχι μόνο του Δήμου αλλά και των εκάστοτε κυβερνήσεων. Η κρίση είναι στο κατακόρυφο. Διαβάζοντας τον προϋπολογισμό βρήκα ένα Κ.Α με μηδενικό ποσό και
τίτλο «Επιχορηγήσεις για προνοιακά επιδόματα» .Σε περίοδο κρίσης να βλέπω αυτό είναι κατάντια. Είναι πολιτική των κυβερνήσεων όλα τα χρόνια, είναι κατάντια των κυβερνήσεων.
Έχω κάνει προτάσεις να γίνουν ειδικές συνεδριάσεις για διεκδικητικό πλαίσιο, να κάνουμε ένα δημοτικό συμβούλιο που να γίνουν προτάσεις. Ο τοπικός ΕΝΦΙΑ είναι πρόταση των Δήμων προς την ΚΕΔΕ εδώ και πολλά χρόνια.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει 4,5% στο ακαθάριστο εθνικό προϊόν ,στην Ελλάδα της κρίσης είναι 2% και όπως πάμε θα καταλήξουμε στο 0,όπως ο πίνακας.
Καντζούρας Ιωάννης: Σε όλη την Ελλάδα όταν γίνεται το κορυφαίο συμβούλιο ψήφισης του προϋπολογισμού εθίστε ο Δήμαρχος να σημειώνει τις προτάσεις και τα λεγόμενα των δημοτικών συμβούλων, ούτε εναντιώσεις ούτε κορώνες μεταξύ Δημάρχων και συμβούλων .Κάτι έχει να δώσει ο κάθε δημοτικός σύμβουλος με τα λεγόμενα του έστω κι αν κρίνει.
Μακάρι να μπούνε κάμερες για να διαπιστώσεις ο κόσμος ότι ο Δήμαρχος έχει να πατήσει στα συμβούλια από τον Αύγουστο. Στην δημοτική ενότητα Μαντουδίου δεν πατάει ,λες και δεν ψηφίστηκε από τον εκεί κόσμο.
Έχω σημειώσει μερικά από αυτά που ο Δήμαρχος δεν προσπάθησε να κάνει:
-Έκοψε τις δεξιώσεις στις Εθνικές Εορτές.
-Έκοψε τα γλυκά από τα παιδιά στα σχολεία
-Έκοψε τι γιορτές στα πανηγύρια των χωριών (μία φορά το χρόνο)
-Σταμάτησε τη φιλαρμονική που λάμπρυνε τις εκδηλώσεις(ενώ πλήρωνε η Μητρόπολη 10.000€ το χρόνο)
-Άραξε τα λεωφορεία που μετέφεραν ομάδες συνταξιούχων-συλλόγων, υπαλλήλων κλπ
-Τα γήπεδα δεν συντηρούνται και διαλύονται
-Οι αθλητικές εγκαταστάσεις ρημάζουν
-Το κλειστό γυμναστήριο διέλυσε
-Κατάφερε να πληρώνει κάθε ομάδα 30€ για κούρεμα στα γήπεδα
-Έκοψε τα πολιτιστικά στον Κηρονηλέα και όχι μόνο
-Άφησε τους κατοίκους χωρίς κανάλια τηλεόρασης
-Οι παιδικές χαρές έμεινα ασυντήρητες και είναι επικίνδυνες
-Οι πλατείες και οι δρόμοι στα χωριά βρώμισαν
-Το ΚΑΠΗ στο Μαντούδι είναι υπό διάλυση
-Δεν μπορεί να φέρει ενάμιση χρόνο 2-3 υπαλλήλους για το ΙΚΑ στο Μαντούδι
-Άφησε απλήρωτους τους εργαζόμενους ΑΜΕΑ ένα χρόνο
-Το ίδιο έκανε στους εργαζόμενους στο ΒΟΗΘΕΙΑ στο ΣΠΙΤΙ
-Πρόκειται να κλείσει τους Παιδικούς Σταθμούς
-Υποβάθμισε το θεσμός της Επιτροπής Διαβούλευσης (παρόντες 3-4 φορείς μόνο)
-Φέρεται στους υπαλλήλους Χιτλερικά
-Σπείρει διχόνοια στο τόπο
-Είπε ψέματα το τι παρέλαβε διότι στις 31/8/2014 στο ταμείο του Δήμου υπήρχαν 996.000€
- Με κακό χειρισμό για τα ληξιπρόθεσμα χρέωσε το Δήμο 600.000€ παραπάνω
- Έβαλε πυροφύλακες και τώρα κάνει τον Αμερικάνο
- Δεν χειρίστηκε καλά το κτήμα στο Κυμάσι με αποτέλεσμα να πάθει μεγάλη ζημιά ο Δήμος.
- Προσπάθησε να μα φέρει σκουπίδια από όλη της Ελλάδα αντί για ανάπτυξη
- Πήγε να πάρει όλες τις υπηρεσίες μαζεμένες ενώ η φιλοσοφία είναι αποκεντρωμένα σ΄όλο το Δήμο.
-Αφήνει να ρημάζει το Δασικό Χωριό και άλλα που πιθανόν έχω ξεχάσει
-Δεν ανέδειξε ούτε προώθησε τα μεγάλα αναπτυξιακά:
· Κεντρικός Αγωγός Αγ. Άννας-Χαλκίδας
· Αρχαία Κήρινθος (μετά από 1100 χρόνια)
· Λιμάνι Μαντουδίου
· Γραμμή Μαντούδι –Λήμνο
· Γραμμή Λίμνη-Μαλαισίνα
· Αποχέτευση Αγκάλης
· Ανάπλαση Εμπορικού Κέντρου Μαντουδίου
· Ανάπλαση Εμπορικού Κέντρου Αγ. Άννας
· Ανάπλαση Εμπορικού Κέντρου Λίμνης
· Κλειστό Γυμναστήριο Λίμνης
· Νερό για το κάμπο Μαντουδίου-Κρύας βρύσης από λίμνες θέση «Παρασκευόρεμμα»
· Κέντρο Υγείας δεν υπάρχουν γιατροί-αναλώσιμα υλικά-ασθενοφόρο κλπ
· ΕΚΑΒ να ενταχθεί και ο δικός μας Δήμος
· ΤΕΡΝΑ από το Πάσχα του 2015 έχει προβλήματα
· Δρόμος Πήλι-Βλαχιά(κακιά σκάλα)
Δήμαρχε , Είσαι απών από τα συμβούλια. Είσαι απών από τους δημότες. Κλεισμένος σε ένα γραφείο.
Δήμαρχε , φύγε όσο είναι νωρίς για να σωθεί ο τόπος.
Αλεξίου Δημήτρης :Αγαπητοί συνάδελφοι !Η σύνταξη του προϋπολογισμού αυτού ,όπως αναφέρεται και στο εισηγητικό σημείωμά του , έγινε στο πλαίσιο εφαρμογής γνωστών νόμων από το 2010 μέχρι το 2015 , που αναγκάζουν τη χώρα σε μαρασμό, τη Τ. Α σε οικονομική ασφυξία και ως
εκ τούτου το Δήμο μας σε παράλυση και συρρίκνωση του κοινωνικού του χαρακτήρα
Έχοντας κατά νου ότι :
Όλοι οι προϋπολογισμοί των Δήμων τελούν υπό τον ασφυκτικό έλεγχο του παρατηρητηρίου .
Η οικονομική στενότητα λόγω των μνημονίων μετατράπηκε σε οικονομική ασφυξία.
Ο συνδυασμός μνημονίων και η εφαρμογή του αντιδημοκρατικού Καλλικράτη επέφερε μείωση θεσμοθετημένων πόρων στο Δήμο κατά 65 % στο και 40% στις περιφέρεια!
Βλέποντας ότι ήδη από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν αφαιρεθεί 10 δις ευρώ από τους Ο.Τ.Α!
Έχοντας επίσης υπ΄ όψιν τις αυξημένες ανάγκες σε πόρους ,υποδομές και προσωπικό, καθώς νέες αρμοδιότητες μεταβιβάζονται στους ΟΤΑ, χωρίς την αντίστοιχη οικονομική ενίσχυση.
Έχοντας κατά νου ότι, ή φτωχοποίηση λαϊκών στρωμάτων επέφερε μειώσεις εσόδων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες χρηματοδότησης κοινωνικών υποδομών αλληλεγγύης, παιδικών σταθμών κ.α
Έχοντας κατά νου πως η ΣΑΤΑ μειώθηκε κατά 83% την τελευταία πενταετία. Βλέποντας πως το Π.Δ. Επενδύσεων έχει εξανεμισθεί και η ΚΑΠ μηδενίστηκε.
Γνωρίζοντας πως το τελευταίο χρηματοδοτικό εργαλείο που απομένει για την Τ.Α είναι το ΕΣΠΑ, πλην όμως αδυνατεί να συμβάλλει στην αναπτυξιακή προσπάθεια τοπικών πρωτοβουλιών, διότι προωθεί συμπράξεις νεοφιλελεύθερες και οι κοινοτικοί πόροι κατευθύνονται σε χρηματοδοτήσεις
θήθεν ¨καινοτόμες ¨ και με ¨ενίσχυση της επιχειρηματικότητας ¨ , που ευνοούν την ανάπτυξη μοντέλου Δήμου - Επιχείρησης, ακυρώνοντας το κοινωνικό ρόλο και χαρακτήρα της Τ.Α.
Επειδή η συγκράτηση των δαπανών θα έχει σαν αποτέλεσμα και άλλες αρμοδιότητες να περάσουν στον ιδιωτικό τομέα , πράγμα που ευνοεί το Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.
Επειδή θέλω πολιτικά να διαφοροποιηθώ από αυτό το πλαίσιο των Καλλικρατικών - μνημονιακών - φιλελεύθερων πολιτικών που καταδικάζουν τα λαϊκά στρώματα σε φτωχοποίηση και την Τ.Α σε οικονομικό θάνατο,
δηλώνω πως ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ τον προϋπολογισμό αυτό.
Σ΄αυτό το σημείο επισημαίνω πως η Τ.Α στραγγαλίζεται παραμορφούμενη και θεσμικά, αφού ο Καλλικράτης επέβαλλε ένα ασφυκτικό, αντιδημοκρατικό, γραφειοκρατικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο σχεδιασμού και διοίκησης, πράγμα που ξέρετε πολύ καλά εσείς κ. Δήμαρχε, αφού ο
Καλλικράτης σχεδιάστηκε να υπηρετήσει τα μνημόνια..
Είχαμε δέσμευση μέχρι πρόσφατα από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ οτι θα τον αντικαταστήσει, πράγμα που δεν φαίνεται πια στον ορίζοντα. Είναι γνωστό, πως με το επιχείρημα της κακοδιαχείρισης και
υπερχρέωσης των Δήμων επιβλήθηκαν μέτρα επιτήρησης και οικονομικού ελέγχου - Οικονομικό Παρατηρητήριο και Ελεγκτικό Συνέδριο -.Το Ο.Π. και Ε.Σ. είναι εργαλεία πειθαναγκασμού νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Λειτουργούν ως μηχανισμοί σκοπιμότητας των αποφάσεων και
οχι νομιμότητας των πράξεών του Δήμου .Το Ο.Π ορίζει ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς στα πλαίσια εναρμόνισης με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές.
Το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2016 είναι 300 εκ. ευρώ για Τ.Α. Απόκλιση στόχων θα φέρει επιτροπεία και στους ΟΤΑ ! Ήδη η Ε.Ε . μιλάει για Μάαστριχ και απαιτεί κριτήρια συμφώνου σταθερότητας και ανάπτυξης, που δεν θα υπερβαίνουν το 3% σε ΟΤΑ, κατ ‘ αντιστοιχία με ελλείμματα στο ΑΕΠ της χώρας κάτω του 60 %.!
Τέλος το τοπικό χρέος θα του Δήμου θα συμπεριλαμβάνεται στο γενικό χρέος του κρατικού προϋπολογισμού!
Κύριε Δήμαρχε διαφωνώ με τη λογική του προϋπολογισμού και όχι με την ικανότητα σας να τον εφαρμόσετε ,όπως ακούστηκε εδώ από άλλους συναδέλφους!
Οι ανάγκες του Δήμου μας είναι πολλές και αναντίστοιχες του προϋπολογισμού. Θέλω να συνταχθείτε με δυνάμεις στην Τ.Α κάνοντας μέτωπα πάλης, ανατροπής των περιοριστικών πολιτικών και διεκδίκησης πόρων στα διάφορα βήματα που συμμετέχετε. Όποιος και να διαχειριστεί αυτόν τον προϋπολογισμό τα ίδια αποτελέσματα θα έχει. Η γνωστή εικόνα τηςυστέρησης των υποδομών, της κάλυψης μεγάλων αναγκών και της εικόνας με τις λακούβες στη παραλιακή οδό δεν θα αλλάξει.
Για τους παραπάνω λόγους δεν ψηφίζω αυτόν τον προϋπολογισμό εκτός των Κ.Α. που αφορούν μισθοδοσίες τακτικού και έκτακτου προσωπικού, απόδοσης επιχορηγήσεων για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μας μονάδων, συντήρησης σχολικών μονάδων.
.
Στέφου Κυριακή: Ότι ζούμε πολύ δύσκολες καταστάσεις ως χώρα, ως έθνος ,ως Δήμος ,ως κοινότητα ανθρώπων και ως σπιτικό ο καθένας μας, δεν είναι απλά διαπίστωση, είναι βίωμα.
Τον Καλλικρατικό Δήμο και τους ορισμούς τον γνωρίζουν και τον γνώριζαν όλοι οι υποψήφιοι Δήμαρχοι από το 2010.
Ποιος θα μπορούσε να αντιταχθεί στους νόμους μένει να αποδειχθεί απλά στην Πράξη, γιατί και οι σημερινοί κυβερνόντες αυτό μας έταζαν ,αλλά σήμερα είναι άλλο πράγμα.
Η ψήφιση του προϋπολογισμού είναι καθαρά πολιτική πράξη, καθρεπτίζει την στρατηγική της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Το ότι ο προϋπολογισμός δεν είναι αυτό που ο καθένας πραγματικά θα ήθελε είναι κατανοητό. Αυτό που θα ήθελα από μια δημοτική αρχή και νομίζω ότι και ο κάθε δημότης περιμένει ,αυτή τη στιγμή είναι μια δημοτική αρχή με σύμπνοια για να μπορεί να αντιταχθεί σ΄αυτές τις δύσκολες καταστάσεις.
Δεν αντιμετωπίζονται όλα με νούμερα ,τα περισσότερα είναι ανθρωπιά. Από την σημερινή Δημοτική αρχή ,το έχουμε διαπιστώσει όλοι, λείπει η ομόνοια, λείπει η σύμπνοια και επομένως δεν μπορεί να κάνει την δουλειάπου ορκίστηκε και υποσχέθηκε στον κόσμο να κάνει. Γι αυτό το λόγο δεν μπορώ να δώσω ψήφο εμπιστοσύνης σ΄αυτή την συγκεκριμένη δημοτική αρχή, γιατί δείχνει ότι δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα.
Επομένως δεν ψηφίζω τον προϋπολογισμό.
Κουτσουράς Σταύρος: Συνηθίζεται κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού κάθε χρονιάς να γίνεται και ένας απολογισμός. Όλοι οι αρχηγοί των παρατάξεων στα δημοτικά συμβούλια καταθέτουν τις απόψεις τους κάνοντας απολογισμό στο χρόνο που πέρασε.
Ποτέ όμως μέχρι τώρα δεν είχε ακουστεί ότι οτιδήποτε έχει γίνει μέχρι τώρα είναι ένα μηδενικό. Ήταν όλα ρόδινα και ήρθε η νέα δημοτική αρχή να τα ισοπεδώσει.
Στο δημοτικό συμβούλιο πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις. Υγεία είναι να κατατίθενται απόψεις στα συμβούλια. Δεν σημαίνει ότι επειδή είμαστε μια παράταξη θα λέμε όλοι ναι, όπως στο παρελθόν.
Στα δημοτικά συμβούλια πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις και να συνθέτουν.
Μέσα από την παρατεταμένη διαδικασία της ψήφισης του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού κατατέθηκαν απόψεις που συμπεριλήφθηκαν κι έγινε κάτι καινούργιο.
Μέχρι πρότινος ετοιμαζόταν ένα τεχνικό πρόγραμμα, ερχόταν για συζήτηση και το ψηφίζατε όλοι.
Ο μηδενισμός δεν είναι καλό πράγμα, όποιος μηδενίζει δεν συνθέτει ,δεν βάζει ένα λιθαράκι.
Ψηφίζω τον προϋπολογισμό του 2016 γιατί προέκυψε από συνθέσεις.
Μουργιάς Ιωάννης: Είναι σημεία που συμφωνώ με τον κ. Κουτσουρά ,σε πολλά όμως διαφωνώ.
Σήμερα έκπληκτος διαπιστώνω ότι είναι και ο Δήμαρχος στην αποψινή συνεδριαση. Παράξενο. Έχουμε κάνει τρία συμβούλια χωρίς Δήμαρχο και Αντιδημάρχου.
Να ψηφίσουμε τον προϋπολογισμός. Και τι είναι ο προϋπολογισμός; Είναι απλά ένα νούμερο που φέρνει το Υπουργείο Εσωτερικών και λέει μοιράστε το όπως θέλετε. Μέχρι στιγμής σαν δημοτική αρχή λειτουργούμε με βάση τον νόμο;
Έχουμε αφήσει απλήρωτους για πολλούς μήνες, πολλά άτομα, το έχουν επισημάνει ο κ. Στεργίου και ο κ Καντζούρας, χωρίς να έχουν παρθεί οι απαραίτητες αποφάσεις.
Έχουμε συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό τα χρέη μας προς τα άτομα που έχουν δουλέψει, άτομα που χρωστάμε και δεν έχουν να φάνε;
Πώς να ψηφίσω ένα προϋπολογισμό που σας έστειλαν από το Υπουργείο να ψηφιστεί. Με τίποτε.
Κουκουρίκος Ηλίας: Διαφωνώ ριζικά και κάθετα με αυτό που ειπώθηκε από την κα Στέφου. Μίλησε για σύμπνοια ,για ομόνοια ,μίλησε και είπε ότι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας. Ποτέ στην ζωή μου δεν αισθάνθηκα στρατιωτάκι ακούνητο κι αμίλητο, ούτε μαϊμού να χορεύω στους ρυθμούς που μου χτυπάει το ντέφι του γύφτου. Έχω άποψη κι αυτήν εκφράζω πάντα και αυτό είναι υγεία.
Το δημοτικό συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη τα ανωτέρω
ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
Δέκα έξη (16) ψήφοι υπέρ της ψήφισης του προϋπολογισμού έτους 2016 ( Κατσούρας Δ ,Γεωργάκαινα Ελ- Χαλιούλιας Ι-Παληός Ε-Κουτσουράς Σ-Σεσοντή Μ- Γιαννιός Κ –Αρβανίτης Π-Κουκουρίκος Ηλ-Αλατζάς Ε-Τάρλας Κ-Βούλγαρης Α-Παναγιώτου Κ (ψηφίζω με επιφύλαξη όσο αφορά τον Κ.Α20.6721.0001 που αφορά την ετήσια εισφορά ΦοΔΣΑ,δεν ξέρω αν είναινόμιμος) –Δανέλης Ι–Παζάρας Β-Χατζής Α)
Πέντε (5) ψήφοι υπέρ της ψήφισης μόνο των Κ.Α. που αφορούν μισθοδοσίες τακτικού και έκτακτου προσωπικού, απόδοσης επιχορηγήσεων για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών
μας μονάδων, συντήρησης σχολικών μονάδων καθώς και τους Κ.Α. που αφορούν τα συνεχιζόμενα έργα που είναι ενταγμένα σε χρηματοδοτικά προγράμματα(Στεργίου Ι-Στέφου Κ-Καντζούρας Ι-Φλώκου –Κωνσταντάκη Σ-Μουργιάς Ι)
Μία ψήφος (1) υπέρ της ψήφισης μόνο των Κ.Α. που αφορούν μισθοδοσίες τακτικού και έκτακτου προσωπικού, απόδοσης επιχορηγήσεων για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών
μας μονάδων, συντήρησης σχολικών μονάδων. (Αλεξίου Δημήτριος)
Μία(1) ψήφος αρνητική ως προς την ψήφιση του προϋπολογισμού (Λιαγκάκης Ευστάθιος)
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι
Α. Ψηφίζει τον προϋπολογισμό του έτους 2016,ο οποίος παρουσιάζει την πιο
κάτω κατάσταση:
ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
ΕΣΟΔΑ
0 ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ 3.568.865,03
1 ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΣΟΔΑ 2.155.714,45
2 ΕΣΟΔΑ Π.Ο.Ε (ΠΟΥ ΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ) 444.000,00
3 ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΟΕ 994.583,97
4 ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΕΡ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ 959.400,00
5 ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 1.375.082,22
ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 9.497.645,67
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ
6 ΕΞΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ 5.092.637,75
7 ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 1.654.112,56
8 ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΠΟΕ & ΛΟΙΠΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ 2.706.167,28
9 ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 44.728,08
ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΩΝ 9.497.645,67
Β. Το κείμενο του προϋπολογισμού με τα επισυναπτόμενα έγγραφα και παραρτήματα να υποβληθεί στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο.
Γ. Ο προϋπολογισμός να δημοσιευτεί σύμφωνα με τις κατά νόμο διατυπώσεις.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.