powered by Surfing Waves

Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Υπεγράφη η σύσταση Γραφείου Κοινωνικής Ασφάλισης στο Μαντούδι. Τι θα κάνει;



Υπεγράφη στις 30/4/14 η σύσταση Γραφείου Κοινωνικής Ασφάλισης στο Μαντούδι. Το Δημοτικό Συμβούλιο Μαντουδίου, Λίμνης και Αγίας Άννας  θα πρέπει να πάρει απόφαση για  παραχώρηση κτίσματος για την στέγαση του γραφείου. Η σύσταση του γραφείου είχε ανακοινωθεί από το ΙΤΑ-ΕΤΑΜ στις 19/12/13 Την υπογραφή σύστασης προσπαθεί να εκμεταλευθεί πολιτικά ο  Συμεών Κεδίκογλου που με θρίαμβο διέρευσε τα νέα στα Ευβοϊκα ΜΜΕ.

Μέχρι σήμερα σε όλη την Ελλάδα έχουν συσταθεί 56 Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης εκ των οποίων λειτουργούν 40.

Τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης στελεχώνονται με 1-3 υπαλλήλους (σε ειδικές περιπτώσεις ο αριθμός των υπαλλήλων μπορεί να αυξηθεί), ανάλογα με τα μεγέθη της περιοχής που εξυπηρετούν και ανάλογα με τις ανάγκες σε διοικητικό προσωπικό που έχουν τα Υποκαταστήματα στα οποία υπάγονται. Η στελέχωση των Γραφείων Κοινωνικής Ασφάλισης γίνεται με το απαραίτητο, για τη λειτουργία του προσωπικό έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του (π.χ. δυνατότητα αντικατάστασης σε περίπτωση χορήγησης αδειών, ασθενείας κλπ).

Κατά τη διαδικασία επιλογής υπαλλήλων που θα τοποθετηθούν στο Γραφείο Κοινωνικής Ασφάλισης, ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης του Υποκαταστήματος οφείλει να λαμβάνει υπόψη του, κριτήρια που έχουν σχέση με την οικογενειακή κατάσταση του υπαλλήλου, λόγους εντοπιότητας καθώς επίσης και πιθανούς σοβαρούς προσωπικούς λόγους (π.χ. αδυναμία μετάβασης λόγω προβλημάτων υγείας κλπ.).

Οι υπάλληλοι των Γραφείων Κοινωνικής Ασφάλισης μπορούν να εναλλάσσονται στις περιπτώσεις που αντικειμενικά επιβάλλεται.

Άμεσα, τίθενται σε λειτουργία μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι κάτωθι εργασίες στα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης,
1. Διαχείριση οθόνης αναζήτησης ασφαλισμένου. (Τομέας Μητρώου)
2. Εκτύπωση του Αποσπάσματος Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης (Α.Α.Λ.Α.) (Τομέας Εσόδων)
3. Διαχείριση Λογαριασμού Χρήστη (Οθόνη Διαχείριση Ασφάλειας, αλλαγή συνθηματικού «Password»).

Αναμένονται, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να ενεργοποιηθούν οι κάτωθι εργασίες:
1. Απογραφή ασφαλισμένων (Τομέας Μητρώου)
2. Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας (Τομέας Μητρώου),
ΤΟΠΙΚΑ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ΠΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Τι μπορεί να κάνει για εσάς το Γραφείο Κοινωνικής Ασφάλισης


Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας (τεύχος 2ο Αρ.Φύλλου 780, 4.4. 2013) περιγράφονται επακριβώς οι εργασίες που θα εκτελούνται μέσω διαδικτύου και χειρόγραφα, από τα μη αυτοτελή γραφεία που συνιστώνται κατά το άρθρο 52 του Οργανισμού ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται «Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ−ΕΤΑΜ».

Οι εργασίες αυτές, ανά τομέα αρμοδιότητας, είναι οι εξής:

Α. Τομέας Μητρώου

1. Εργασίες μέσω διαδικτύου

α) Απογραφή ασφαλισμένων.

β) Μεταβολή των μεταβλητών στοιχείων του μητρώου ασφαλισμένων.

γ) Διαχείριση οθόνης αναζήτησης ασφαλισμένου.

δ) Θεώρηση βιβλιαρίου υγείας, όταν η ασφαλιστική ικανότητα αποδίδεται αυτόματα από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ.

ε) Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας για μακροχρόνια ανέργους του ΟΑΕΔ.

στ) Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ).

ζ) Χορήγηση κωδικού χρήστη (κλειδάριθμου) σε ασφαλισμένους του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ.

2. Χειρόγραφες εργασίες

α) Παραλαβή Υπεύθυνων Δηλώσεων Απώλειας Ασφαλιστικού Βιβλιαρίου (Υ.Δ.Α.Α.Β.) και αποστολή τους στο υποκατάστημα του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου.

β) Παραλαβή των συμπληρωμένων Δελτίων Ασφαλιστικής Ταυτότητας και Εισφορών (Δ.Α.Τ.Ε.), διαβίβασή τους στο αρμόδιο υποκατάστημα για ανακεφαλαίωση και επιστροφή αυτών στους κατόχους τους, μετά την αποστολή τους από το υποκατάστημα.

γ) Εκτύπωση της Αίτησης Μεταβολής Στοιχείων Ασφαλισμένου, έλεγχος της ορθής συμπλήρωσής της, καθώς και των συνυποβαλλόμενων δικαιολογητικών και αποστολή τους στο αρμόδιο υποκατάστημα προκειμένου να γίνει τροποποίηση σταθερών στοιχείων ασφαλισμένου.

δ) Συγκέντρωση και έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών και διαβίβαση μαζί με την αίτηση στο αρμόδιο υποκατάστημα, επί αιτημάτων εξαίρεσης κλάδου ασθενείας, χορήγησης βεβαιώσεων κλάδου ασθενείας και λοιπών βεβαιώσεων.

ε) Συγκέντρωση και έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών και διαβίβαση μαζί με το βιβλιάριο υγείας στο αρμόδιο υποκατάστημα, επί αιτημάτων θεώρησης

βιβλιαρίου, όταν η ασφαλιστική ικανότητα δεν αποδίδεται αυτόματα από το ηλεκτρονικό σύστημα (όπως

στις περιπτώσεις συνταξιούχων, επιδοτούμενων λόγω ασθενείας, συνεχιζόμενης θεραπείας, προαιρετικής ασφάλισης).

στ) Χορήγηση των απαραίτητων εντύπων στους ασφαλισμένους.

ζ) Ενημέρωση των ασφαλισμένων για θέματα του τομέα μητρώου.

Β. Τομέας Εσόδων

1. Εργασίες μέσω διαδικτύου

α) Παραλαβή κάθε αίτησης σχετικής με την υπαγωγή στην ασφάλιση, τη συνέχισή της, την αναγνώριση

οιουδήποτε χρόνου που διανύθηκε στην ασφάλιση του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, καθώς και την προαιρετική ασφάλιση στο ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και το ΕΤΕΑ.

β) Εκτύπωση του Αποσπάσματος Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης (Α.Α.Λ.Α.).

γ) Εκτύπωση Βεβαιώσεων Ασφαλιστικής Ενημερότητας, για τις περιπτώσεις που δεν απαιτούνται ενέργειες από το υποκατάστημα. Εξαιρούνται οι Βεβαιώσεις Ασφαλιστικής Ενημερότητας για δημόσια έργα καθώς και για ιδιωτικά τεχνικά έργα.

δ) Ενημέρωση των οφειλετών του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ για το ύψος της οφειλής, μέσω της καρτέλας καθυστερούμενων οφειλών και εκτύπωση πίνακα χρεών.

2. Χειρόγραφες εργασίες

α) Παραλαβή χειρόγραφων Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (Α.Π.Δ.), στις περιπτώσεις που προβλέπεται η έγγραφη υποβολή τους και η αποστολή τους στο

υποκατάστημα.

β) Παραλαβή καταγγελιών και αποστολή τους στο υποκατάστημα μαζί με τα συνημμένα δικαιολογητικά.

γ) Διενέργεια έρευνας ή επιτόπιου ελέγχου κατ’ εντολή του Διευθυντή του υποκαταστήματος και περισυλλογή στοιχείων απαραίτητων στο πλαίσιο ουσιαστικού ελέγχου (όπως σελίδα Ειδικού Βιβλίου Καταχώρισης

Νεοπροσλαμβανόμενου, πίνακες προσωπικού καταστάσεις μισθοδοσίας, βεβαιώσεις αποδοχών), καθώς και η παροχή πληροφοριών στο υποκατάστημα για οποιοδήποτε θέμα ζητηθεί απ’ αυτό.

δ) Επίδοση αποφάσεων, πράξεων και οποιουδήποτε άλλου εγγράφου.

ε) Χορήγηση των απαραίτητων εντύπων στους εργοδότες.

στ) Ενημέρωση των εργοδοτών για θέματα του τομέα εσόδων.

ζ) Παραλαβή προγραμμάτων πλειστηριασμού τρίτων σε βάρος οφειλετών του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και άμεση

διαβίβαση στο υποκατάστημα προκειμένου να γίνει αναγγελία.

η) Παραλαβή και άμεση διαβίβαση στο υποκατάστημα κάθε εγγράφου σχετικού με τη διαδικασία αναγκαστι κών μέτρων σε βάρος οφειλετών του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ (όπως ενδεικτικά τις αποφάσεις κήρυξης οφειλετών σε πτώχευση ή υπαγωγής στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα).

Γ. Τομέας Παροχών Ασθενείας

1. Εργασίες μέσω διαδικτύου

α) Παραλαβή δικαιολογητικών μέσω της ειδικής οθόνης (οθόνης διαχείρισης παραλαβής δικαιολογητικών)

β) Παραλαβή δικαιολογητικών και καταχώριση μέσω της ειδικής οθόνης του αιτήματος για το πρόγραμμα κατ’ οίκον φροντίδας συνταξιούχων.

2. Χειρόγραφες εργασίες

α) Αποστολή στο υποκατάστημα των δικαιολογητικών για παροχές ασθενείας και το πρόγραμμα κατ’ οίκον φροντίδας συνταξιούχων.

β) Χειρόγραφη παραλαβή αιτημάτων για απόδοση εξόδων κηδείας, εφόσον έχει προηγηθεί διακοπή της σύνταξης και αποστολή τους στο υποκατάστημα.

γ) Παραλαβή δικαιολογητικών για παροχές σε ευρωπαίους ασφαλισμένους που διαμένουν προσωρινά στην Ελλάδα και είναι κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας (Ε.Κ.Α.Α.) ή Πιστοποιητικού Προσωρινής Αντικατάστασης (Π.Π.Α.) και αποστολή τους στο υποκατάστημα.

δ) Ενημέρωση των ασφαλισμένων για θέματα του τομέα παροχών ασθενείας.

Δ. Τομέας Συντάξεων

1. Εργασίες μέσω διαδικτύου

α) Παραλαβή αιτημάτων συνταξιοδότησης μέσω της ειδικής οθόνης «Εισερχόμενο Πρωτόκολλο».

β) Διαβίβαση αιτημάτων συνταξιοδότησης στα αρμόδια υποκαταστήματα του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ μέσω της ειδικής οθόνης «Εξερχόμενο Πρωτόκολλο».

γ) Παροχή πληροφοριών για την πορεία του συνταξιοδοτικού αιτήματος μέσω της «καρτέλας ασφαλισμένου».

δ) Πληροφόρηση των ασφαλισμένων για το χρόνο θεμελίωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος μέσω του λογισμικού των απονομών συντάξεων.

ε) Εκτύπωση του τριμηνιαίου εκκαθαριστικού συντάξεων και πληροφόρηση των συνταξιούχων για το ύψος του βασικού ποσού σύνταξης, το ύψος των κρατήσεων και τον παρακρατηθέντα φόρο.

στ) Εκτύπωση βεβαίωσης φόρου.

2. Χειρόγραφες εργασίες

α) Χορήγηση εντύπων αιτήσεων.

β) Παραλαβή αιτήσεων και δικαιολογητικών.

γ) Διαβίβαση αιτήσεων και δικαιολογητικών.

Ε. Τομέας Διοικητικού

1. Εργασίες μέσω διαδικτύου

α) Παραλαβή δικαιολογητικών για τα ΚΕΠΑ μέσω της ειδικής οθόνης.

β) Παρακολούθηση της πορείας αίτησης για ΚΕΠΑ μέσω της «καρτέλας ασφαλισμένου ΚΕΠΑ».

γ) Εκτύπωση και χορήγηση στους ενδιαφερομένους, ενημερωτικού υλικού διαθέσιμου στην ιστοσελίδα του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και τη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» (εγκύκλιοι, γενικά έγγραφα).

2. Χειρόγραφες εργασίες

α) Υποδοχή και πληροφόρηση των συναλλασσομένων.

β) Διακίνηση της αλληλογραφίας, τήρηση αρχείου, αναπαραγωγή εντύπων.

γ) Θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής των πολιτών και επικύρωση φωτοαντιγράφων σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

δ) Υποστήριξη της διαδικασίας αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών.

ε) Παραλαβή και άμεση διαβίβαση στο υποκατάστημα αιτήσεων θεραπείας, προσφυγών και γενικά κάθε ενδίκου μέσου.

στ) Χορήγηση αποδεικτικού παραλαβής σε περίπτωση κατάθεσης συνοδευτικών εγγράφων με προορισμό το υποκατάστημα.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.