Κυριακή, 16 Μαρτίου 2014

Η σύνδεση από το λιμάνι Μαντουδίου προς τις Σποράδες

Με την αύξηση των μεταφορικών κοστών η σύνδεση του Λιμανιού Μαντουδίου με τις Σποράδες γίνεται μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση. Οι θαλάσσιες μεταφορές διέπονται από τις διατάξεις του ν. 2932/01, ο οποίος ενσωματώνει τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577/92. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία η δρομολόγηση πλοίων είναι ελεύθερη. Οι πλοιοκτήτες με βάση τη δική τους ελεύθερη επιχειρηματική πρωτοβουλία, αποφασίζουν πού θα δρομολογήσουν πλοίο. Εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον δρομολόγησης πλοίων από Μαντούδι προς Βόρειες Σποράδες, το υπουργείο Ναυτιλίας θα το δρομολογήσει. Είναι ευθύνη των δήμων Μαντουδίου Λίμνης και Αγίας Άννας και Σποράδων να προσελκύσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον των επιχειρηματιών να αξιοποιήσουν αυτά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το λιμάνι Μαντουδίου.


Αποστάσεις

Το Λιμάνι Μαντουδίου απέχει 22 ναυτικά μίλια από το λιμάνι Σκιάθου, 23 ναυτικά μίλια από την Λιμάνι Λουτρακιου Σκοπέλου και 30 Ναυτικά μίλια από το λιμάνι Αλόννησου

Η οδική απόσταση
Aπό Αθήνα προς το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου: 167 χλμ.

Από Αθήνα προς το λιμάνι του Βόλου: 325 χλμ
Από Αθήνα προς το λιμάνι της Κύμης: 158 χλμ

Από Αθήνα προς το λιμάνι Μαντουδίου 145 χλμ.


Το ανταγωνιστικό Λιμάνι του Αγ , Κωνσταντίνου απέχει από την Σκιάθο τα ιδία μίλια από αυτό της Κύμης με την Σκιάθο (46 μίλια) , τα διπλά του Μαντούδι -Σκιάθος (22 μίλια) .


λιμάνι Αγίου Κωνσταντίνου λιμάνι Σκοπέλου 61 ναυτικά μίλια
λιμάνι Βόλου λιμάνι Σκοπέλου 62 ναυτικά μίλια
λιμάνι Μαντουδίου λιμάνι Σκοπέλου 27 ναυτικά μίλια
λιμάνι Κύμης (Εύβοιας)λιμάνι Σκοπέλου40ναυτικά μίλια
λιμάνι Αγ. Κωνσταντίνου Λιμάνι Σκιάθου : 46 ναυτικά μίλια
λιμάνι  Βόλουλιμάνι Σκιάθου44ναυτικά μίλια
λιμάνι Κύμης (Εύβοιας)λιμάνι Σκιάθου46ναυτικά μίλια
λιμάνι Μαντουδίου (Εύβοιας)λιμάνι Σκιάθου22ναυτικά μίλια



Κόστος


Το εισιτήριο επιβάτη με συμβατικό πλοίο , Αγ. Κων/νος -Σκιάθος κοστίζει 37 ευρώ.

Τιμές πλοίων

Άγιος Κωνσταντίνος - Σκόπελος 49.5 ευρώ !

Σκιάθος 37 €

Γλώσσα 43 €

Σκόπελος 49.5 €

Αλόννησος 49.5 €


Κόστος για 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Αγ. Κωσταντίνος – Σκόπελος (63 ν.μ) = 286,00 (Ηellenic Sea ways)


Διόδια

11,2 Ευρώ τα διόδια από Αθήνα μέχρι Αγ. Κωνσταντίνο ( Αφίδνες 3,35 ευρώ, Θήβα 3,95 ευρώ και Τραγάνα 3,9 ευρώ).


Μισή τιμη τα ναύλα απο το Λιμάνι Μαντουδίου-εξοικονόμηση χρόνου


Με την συμβατική ταχύτητα πλοιων 18 μίλια την ώρα ο χρόνος ταξιδιου από Μαντούδι για Σκιάθου είναι 1 ώρα και 10 λεπτά (σε σχέση με τις 2,5 ώρες από Αγιο Κωνσταντίνο ή από Κύμη) και για το Λιμάνι Σκοπέλου 1,5 ώρες (σε σχέση τις 3 ώρες και 20 λεπτά από Αγ. Κωνσταντίνο).

Από Βόλο προς Σκόπελο 62 ναυτικά μίλια. Διάρκεια του ταξιδιού από 2.30 έως 4.15 ώρες, ανάλογα με τον τύπο του σκάφους.

Από Άγιο Κωνσταντίνο προς Σκόπελο 61 ναυτικά μίλια. Διάρκεια του ταξιδιού από 2.15 έως 4.05 ώρες, ανάλογα με το είδος του πλοίου. Από Κύμη προς Σκόπελο 40 ναυτικά μίλια. Διάρκεια του ταξιδιού 2.45 ώρες. Μόνο συμβατικά πλοία. Από Θεσσαλονίκη προς Σκόπελο 120 ναυτικά μίλια. Διάρκεια του ταξιδιού 5.30 ώρες. Μόνο συμβατικά πλοία (Δεν είναι ακόμη επιβεβαιωμένα τα δρομολόγια για το καλοκαίρι 2014).


Εκτος την εξοικονόμηση σε διοδια στο 30%, τα ναύλα απο το λιμάνι Μαντουδίου προς ττις Σποράδες είναι τα μισά απο αυτά απο Αγ. Κωνσταντίνο Και Κύμη με την νέα αναπροσαρμογή ναύλων που εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας για επιβάτες , ΙΧ και φορτηγά .

Το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε τις παρακάτω νεες ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών (Ι.Χ.Ε.) οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών (Φ/Γ) οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίου, ηλικία και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον. Οι νέες τιμές αφορούν σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας και δεν έχουν εφαρμογήστις συνδέσεις στις οποίες δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση.









Δρομολόγια

Σε ό,τι αφορά στην υφιστάμενη σύνδεση των Βορείων Σποράδων, υπάρχουν πλοία που συνδέουν τα νησιά αυτά με το λιμάνι του Βόλου και με το λιμάνι του Αγ. Κωνσταντίνου -χαρακτηριστικά το «Express Skiathos» με το Βόλο, το οποίο κάνει δύο δρομολόγια την ημέρα κι ένα δρομολόγιο Τρίτη, Τετάρτη και Σάββατο, καθώς και το «Flying Cat 5» και το «Express Πήγασος», που συνδέουν καθημερινά τις Σποράδες με το Βόλο και με τον Αγ. Κωνσταντίνο για την περίοδο από 14 Ιουνίου έως 8 Σεπτεμβρίου με ένα δρομολόγιο την ημέρα.


Κίνηση

Στα παρακάτω γραφήματα απεικονίζεται ανάλυση της Ετήσιας Μελέτης για την Ελληνική Ακτοπλοΐα των βασικών περιοχών στην Ελλάδα κατά την 2ετία 2011-2012. Η συγκεκριμένη ανάλυση βασίζεται σε στοιχεία που παρέθεσαν οι εταιρείες εκτός από την ΑΝΕΚ. Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός της αύξησης τόσο τον αυτοκινήτων τόσο και επιβατών στις Σποράδες κατά κατά 62% και 20% αντίστοιχα.













263.638 επισκέπτες στις Σποράδες το 2013






Ανοδικούς δείκτες και θετικό πρόσημο εμφανίζουν στο σύνολό τους, οι δια θαλάσσης αφίξεις και στα τρία νησιά των Βορείων Σποράδων στη διάρκεια της φετινής σεζόν, γεγονός που μεταφράζεται σε 263.638 επισκέπτες. Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές, δείχνουν την εμφανή προτίμηση των τουριστών, αλλοδαπών αλλά και ημεδαπών και στα τρία νησιά, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη των τοπικών επιχειρήσεων εμφανίζονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία μειωμένα.
Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Σκιάθου, ειδικότερα, δείχνουν αύξηση σε σχέση με πέρυσι, σε επίπεδο αφίξεων στο λιμάνι του νησιού. Στη διάρκεια της φετινής σεζόν, συμπεριλαμβανομένου του Σεπτεμβρίου, οι αφίξεις επιβατών στο λιμάνι της Σκιάθου ανήλθαν σε 145.540, έναντι 138.692, την αντίστοιχη περσινή σεζόν, γεγονός που μεταφράζεται σε 6.848 περισσότερους επιβάτες. Στο μεταξύ, διατυπώνεται έντονος προβληματισμός από τους επαγγελματίες οι οποίοι ασχολούνται με τον τουρισμό, με δεδομένη τη σημαντική πτώση τζίρου που παρατηρήθηκε στις επιχειρήσεις του νησιού.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω δεδομένα οι ιθύνοντες περί τα τουριστικά θέματα της Σκιάθου, εκτιμούν ότι το νησί έχει δυναμική, είναι δημοφιλής προορισμός αλλά το ζητούμενο είναι η διεύρυνση της σεζόν, προκειμένου να καταστεί ακόμη πιο παραγωγικός ο Μάιος και ο Σεπτέμβριος, και να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η τουριστική κίνηση του νησιού.
Στη γειτονική Σκόπελο, τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου, έχουν επίσης θετικό πρόσημο, καθώς το σύνολο των αφίξεων στα λιμάνια της Σκοπέλου και της Γλώσσας, μεταφράζονται σε 87.088 επιβάτες, έναντι 80.843 την αντίστοιχη περσινή σεζόν. Συγκεκριμένα, στη διάρκεια της φετινής σεζόν αποβιβάστηκαν 62.124 συνολικά επιβάτες στο λιμάνι της Σκοπέλου και 24.964, αντίστοιχα, στο λιμάνι της Γλώσσας. Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου για την αντίστοιχη περσινή σεζόν, μεταφράζονται σε 60.931 αφίξεις στο λιμάνι της Σκοπέλου και 19.912 στο λιμάνι της Γλώσσας.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω ο Δήμαρχος Σκοπέλου, Γιώργος Μιχελής, υπογραμμίζει ότι το νησί σαφώς είχε φέτος περισσότερους επισκέπτες σε σχέση με πέρυσι, αλλά «δεν γνωρίζω επακριβώς πως εξελίχθηκε το θέμα των εσόδων για το σύνολο των επαγγελματιών του νησιού» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Σκοπέλου Γιάννης Γιολδάσης, αναφέρει από την πλευρά του ότι ήταν διάχυτη στο νησί η πτώση στις πληρότητες των καταλυμάτων, αλλά και στους τζίρους των καταστημάτων. Κατά μια εκδοχή, η ουσιαστική αύξηση στην κίνηση του λιμανιού, οφείλονταν στο γεγονός ότι πολλοί γηγενείς οι οποίοι διαμένουν μόνιμα σε άλλες περιοχές, επέστρεψαν στο νησί τους, για τις θερινές τους διακοπές. Σύμφωνα με τη γενική εκτίμηση, πάντως, η αριθμητική αύξηση του επιβατικού κοινού δεν είναι ευθέως ανάλογη με τις εισπράξεις των επαγγελματιών της Σκοπέλου, οι οποίοι εμφανίζονται αρκετά προβληματισμένοι.
Στα ευνοημένα νησιά της φετινής σεζόν συγκαταλέγεται και η Αλόννησος, όπου ταξίδεψαν δια θαλάσσης, 31.010 επισκέπτες. Η πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και του Δημοτικού Συμβουλίου Αλοννήσου, Ζαφειρούλα Αναγνώστου, χαρακτηρίζει «ικανοποιητική την κίνηση στο νησί» κάνοντας, παράλληλα λόγο για πτώση τον Μάιο και Ιούνιο και αύξηση τον Αύγουστο, η οποία διήρκεσε έως και τον Σεπτέμβριο. Στην αιχμή της σεζόν, παρατηρήθηκε, εξάλλου, σημαντική άνοδος στους Ιταλούς και του Γάλλους επισκέπτες του νησιού, ενώ στο σημείο αυτό η κ. Αναγνώστου επισημαίνει την ανάγκη υιοθέτησης πρωτοβουλιών, οι οποίες έχουν ως στόχο τη διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, «προκειμένου να έχει ένα επιπλέον κίνητρο ο επισκέπτης, για να επισκεφτεί το νησί».

Μικρή αύξηση σημείωσε η επιβατική κίνηση το 2013 από το λιμάνι του Βόλου προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, κάτι που οφείλεται στη δρομολόγηση στη γραμμή και του δεύτερου επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Πρωτεύς». Ανοδικά κινήθηκαν και τα κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν το λιμάνι του Βόλου και, τη χρονιά που πέρασε έφεραν στην περιοχή 20.229 ξένους επιβάτες.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου Βόλου, που αφορούν την επιβατική κίνηση, το 2013 μέσω των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων και των ταχύπλοων, κινήθηκαν προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων και στο λιμάνι του Βόλου, αντίστοιχα, συνολικά 354.415 άνθρωποι, 8.891 φορτηγά, 37.945 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 6.978 δίκυκλα.

Το 2012 είχαν μετακινηθεί με το πλοίο και το ταχύπλοο 331.927 άνθρωποι, 10.122 φορτηγά αυτοκίνητα, 29.968 Ι.Χ. και 6.464 δίκυκλα.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.