Την καλύτερη οργάνωση του θεσμού των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) προς όφελος των παιδιών επιδιώκει το υπουργείο Εργασίας.
Συγκεκριμένα, σχετικά με το θέμα της στέγασης και της λειτουργίας των ΚΔΑΠ, το υπουργείο Εργασίας επισημαίνει ότι σήμερα από τα ΚΔΑΠ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, στα οποία συμμετέχουν συνολικά 21.512 παιδιά, τα 233 λειτουργούν εντός σχολικών μονάδων σε δύο βάρδιες (14:00 έως 18:00 και 18:00 έως-22:00) και δέχονται 10.497 παιδιά. Εκτός σχολείων λειτουργούν 316 ΚΔΑΠ που δέχονται 11.115 παιδιά.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας «τα ΚΔΑΠ, σε καμία περίπτωση, δεν αποτελούν δομή της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και η λειτουργία τους δεν εμπλέκεται και δεν επηρεάζει τη λειτουργία του σχολείου. Αναμφισβήτητα, όμως, εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, προσφέροντας στα παιδιά τη δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να αναπτύξουν τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας».
«Γι’ αυτόν τον σκοπό, έχουμε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στις σχολικές μονάδες όπου λειτουργούν ΚΔΑΠ και ήδη αρχίσαμε διάλογο με την ομοσπονδία των εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και τους δήμους» τονίζει το υπουργείο Εργασίας.
Να σημειωθεί ότι η ομοσπονδία των εργαζομένων στα ΚΔΑΠ έχει εκφράσει τους φόβους της για μετατροπή της εργασίας τους σε μερική απασχόληση και κατά συνέπεια τη μείωση και των αποδοχών τους.
Συγκεκριμένα, σχετικά με το θέμα της στέγασης και της λειτουργίας των ΚΔΑΠ, το υπουργείο Εργασίας επισημαίνει ότι σήμερα από τα ΚΔΑΠ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, στα οποία συμμετέχουν συνολικά 21.512 παιδιά, τα 233 λειτουργούν εντός σχολικών μονάδων σε δύο βάρδιες (14:00 έως 18:00 και 18:00 έως-22:00) και δέχονται 10.497 παιδιά. Εκτός σχολείων λειτουργούν 316 ΚΔΑΠ που δέχονται 11.115 παιδιά.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας «τα ΚΔΑΠ, σε καμία περίπτωση, δεν αποτελούν δομή της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και η λειτουργία τους δεν εμπλέκεται και δεν επηρεάζει τη λειτουργία του σχολείου. Αναμφισβήτητα, όμως, εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, προσφέροντας στα παιδιά τη δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να αναπτύξουν τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας».
«Γι’ αυτόν τον σκοπό, έχουμε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στις σχολικές μονάδες όπου λειτουργούν ΚΔΑΠ και ήδη αρχίσαμε διάλογο με την ομοσπονδία των εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και τους δήμους» τονίζει το υπουργείο Εργασίας.
Να σημειωθεί ότι η ομοσπονδία των εργαζομένων στα ΚΔΑΠ έχει εκφράσει τους φόβους της για μετατροπή της εργασίας τους σε μερική απασχόληση και κατά συνέπεια τη μείωση και των αποδοχών τους.
Η ΚΕΔΕ, η οποία συζήτησε το θέμα της λειτουργίας ΚΔΑΠ στα σχολεία στο τελευταίο ΔΣ, ήδη βρίσκεται σε συζήτηση με το υπουργείο Εργασίας. Η θέση της, όπως αυτή εκφράστηκε στο ΔΣ, είναι ότι τα ΚΔΑΠ που ήδη λειτουργούν να παραμείνουν υπό το ίδιο καθεστώς. Τα νέα ΚΔΑΠ που θα δημιουργηθούν να λειτουργήσουν στα σχολεία, υπό την προϋπόθεση ότι θα απασχολήσουν νέους εργαζόμενους και σε καθεστώς κανονικής και όχι μερικής απασχόλησης.
Θ. Φωτίου: Ανασχεδιάζουμε τα ΚΔΑΠ -Στόχος να λειτουργούν εντός των σχολείων
Σημαντικές αλλαγές στο τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης, με στόχο να λειτουργούν εντός των σχολείων και να είναι ανοιχτά μέχρι τις 8 το βράδυ, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου.
Απαντώντας σε επερώτηση έκανε γνωστό ότι εξετάζεται η μεταφορά των ΚΔΑΠ σε σχολεία προκειμένου μαζί με την πρόσβαση στα ολοήμερα σχολεία, τα παιδιά να είναι δυνατό να παραμένουν στο χώρο του σχολείου έως και τις 8 το βράδυ.
Όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά η Θ. Φωτίου «η κυβέρνησή μας έχει βάλει πολύ ψηλά στην ατζέντα της την προστασία του παιδιού. Πολύ σύντομα θα δείτε νόμους, οι οποίοι θα αφορούν ευθέως την προστασία του παιδιού», είπε η κ. Φωτίου, σημειώνοντας ότι το δημογραφικό δεν έχει να κάνει με το αν μια οικογένεια γίνεται τρίτεκνη ή όχι, αλλά προκύπτει από την ανασφάλεια που έχει ή δεν έχει ένας νέος άνθρωπος να κάνει ένα παιδί ή να κάνει το δεύτερο παιδί.
Η αναπληρώτρια υπουργός διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στα οικογενειακά επιδόματα, αλλά ταυτόχρονα, έσπευσε να υπογραμμίσει ότι «αν δεν πάμε σε ένα σύνολο παροχών-υπηρεσιών και όχι επιδομάτων, η επιδοματική πολιτική, ακόμη και στα κράτη που δίνουν πολύ μεγάλα επιδόματα για το κάθε παιδί, δεν αλλάζει την υπογεννητικότητα».
«Εμείς σκοπεύουμε να κάνουμε ένα πλέγμα παροχών-υπηρεσιών -αυτό μας ενδιαφέρει πολύ- με επίκεντρο το παιδί. Το παιδί θα έχει τις υπηρεσίες σε μεγάλο βαθμό», είπε η Θεανώ Φωτίου και εξήγησε ότι ο σχεδιασμός είναι τα παιδιά να μένουν στο ολοήμερο σχολείο ως τις 4 μμ και στη συνέχεια να πηγαίνουν στα ΚΔΑΠ, τα οποία πλέον θα λειτουργούν μέσα στα σχολεία. «Το παιδί θα μείνει στο ολοήμερο σχολείο μέχρι τις 4 μμ και στις 4 μμ θα μπορεί να πάει στα ΚΔΑΠ, στα οποία πέρσι δώσαμε 29 εκατ. και τα οποία φέτος θα τα ανασχεδιάσουμε. Είμαστε σε συνεννόηση με την ΚΕΔΕ, ώστε να μεταφερθούν μέσα στα σχολεία τα ΚΔΑΠ. Γιατί αυτό που θέλουμε είναι να νιώθει ασφάλεια κάθε γονιός ότι άφησε το παιδί του στο σχολείο του το απόγευμα και έμεινε εκεί μέχρι τις 8 το βράδυ. Άρα, θα ανασχεδιάσουμε και όλον τον θεσμό των ΚΔΑΠ», υπογράμμισε η Θ. Φωτίου.
Στη συνέχεια ανέφερε ότι θα υπάρξουν περισσότεροι βρεφικοί σταθμοί και υπογράμμισε ότι με το περσινό σύστημα του voucher, δόθηκε για πρώτη φορά το δικαίωμα σε 45.000 χιλιάδες παιδιά να πάνε σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Για την αύξηση των βρεφικών σταθμών υπάρχει, όπως έκανε γνωστό συνεργασία των υπουργείων Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εσωτερικών και Ανάπτυξης.
Η επίκαιρη ερώτηση κατατέθηκε από το βουλευτή της ΝΔ, Κώστα Κατσαφάδο, και αφορούσε στις πολιτικές στήριξης των τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του ο βουλευτής της ΝΔ, επισήμανε ότι είναι «δεν είναι υπέρ της επιδοματικής πολιτικής, αλλά υπέρ των σταθερών δομών γύρω από το παιδί και γύρω από την οικογένεια» και εξέφρασε την ελπίδα οι στόχοι που έχουν τεθεί από το υπουργείο να υλοποιηθούν. Ο βουλευτής Κ. Κατσαφάδος πρόσθεσε ότι «με την υπερφορολόγηση, ακόμη και η ιερή πράξη του τοκετού -όταν κάποιος πηγαίνει για να γεννήσει το παιδί του- έχει ΦΠΑ 24%», και «αυτό είναι η πραγματικότητα και δεν είναι λαϊκισμός».
Παράδειγμα για τα απογευματινά ΚΔΑΠ στη χώρα, ο Δ. Τρικκαίων
Με την εμπειρία του Δήμου Τρικκαίων, σε όλη την Ελλάδα πλέον, η μέχρι το βράδυ λειτουργία των ΚΔΑΠ. Η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας κ. Θεανώ Φωτίου εξήγγειλε την απογευματινή μετατροπή των δημοτικών σχολείων σε ανοιχτά κέντρα γειτονιάς για την ενισχυτική διδασκαλία και την ανάπτυξη άλλων γνώσεων και δεξιοτήτων με ξεχωριστό προσωπικό. Αυτή η δράση λειτουργεί ήδη στον Δήμο Τρικκαίων, από τον περασμένο Σεπτέμβρη, για πρώτη φορά δηλαδή από το σχολικό έτος 2016-2017. Πρόκειται για μια δράση συμπληρωματική της σχολικής διαδικασίας, με επέκταση του ωραρίου και εισαγωγή νέων δραστηριοτήτων.
Οφέλη
Δεν είναι τυχαίο το ότι 700 παιδιά φοιτούν ήδη στην απογευματινή βάρδια, που ξεκινά στις 14:00 και ολοκληρώνεται στις 22:00. Στο δε θερινό ωράριο, υπάρχουν δύο βάρδιες, καθώς τα ΚΔΑΠ λειτουργούν από 09:00 έως 21:00, Δίνεται, έτσι, η δυνατότητα στα παιδιά, να ενισχύσουν δημιουργικά το απόγευμά τους, αλλά και στις ωφελούμενες μητέρες να είναι σίγουρες ότι σε ασφαλή χώρο, τα παιδιά αποκτούν πρόσθετες δεξιότητες. Το τρίτο όφελος, είναι η αύξηση των εργαζομένων στα ΚΔΑΠ (45 φέτος στον Δ. Τρικκαίων), καθώς δεν επεκτάθηκε απλώς το ωράριο, αλλά προστέθηκαν νέες δραστηριότητες.
Τι είναι
Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας, σκοπός της λειτουργίας των ΚΔΑΠ με αυτό το ωράριο, είναι η «δημιουργική απασχόληση παιδιών, για ένα χρονικό διάστημα της ημέρας, εκτός σχολικού ωραρίου, η σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με ατομική ή οργανωμένη δραστηριότητα ή μέσα από οργανωμένες ομάδες εργαστηρίων, καθώς και η εξυπηρέτηση των γονέων».
Μάλιστα «Τα κέντρα μπορούν να διασυνδέονται με εκπαιδευτικές μονάδες με κοινωνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ και την περιφερειακή αυτοδιοίκηση του νομού, τους φορείς και τις υπηρεσίες πολιτιστικής, αθλητικής, περιβαλλοντολογικής κ.λπ. τοπικής παρέμβασης και ανάπτυξης».
Πώς λειτουργεί
Επομένως, οι μαθητές ηλικίας 5 – 12 ετών που φοιτούν στα ΚΔΑΠ, μπορούν να απασχοληθούν σε σειρά δραστηριοτήτων, οι οποίες σχεδιάστηκαν πέρυσι και υλοποιήθηκαν φέτος από τον Δήμο Τρικκαίων.
Για παράδειγμα, υπάρχουν παιδαγωγικές ενασχολήσεις με επίβλεψη για την πρόοδο στο σχολείο, θεατρικό παιχνίδι, αλλά και – το κυριότερο – «άνοιγμα» σε δραστηριότητες μουσικές και αθλητικές. Οι μουσικές αφορούν σε εκμάθηση πιάνου και κιθάρας, ενώ οι αθλητικές σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τάε κβο ντο. Για τον λόγο αυτόν ο Δήμος έχει ήδη προβλέψει τη χρήση των αθλητικών του εγκαταστάσεων ειδικά για τα παιδιά των ΚΔΑΠ.
Μάλιστα, με ένα ποσό της τάξης των 5 ευρώ, μπορεί κάποιος μαθητής να αποκτήσει και πιστοποίηση αρχικού επιπέδου χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Κόστος – Τόπος λειτουργίας
Μηδενικό είναι το κόστος, για τις μητέρες που επιλέχθηκαν μέσα από το πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής Ζωής». Οι σχετικές αιτήσεις υποβλήθηκαν μετά τη σχετική πρόσκληση, το περασμένο καλοκαίρι. Υπάρχουν όμως και παιδιά, οι γονείς των οποίων δεν επελέγησαν ή δεν υπέβαλλαν αίτηση, αλλά διάλεξαν να πληρώσουν το ποσό των 13 – μόλις – ευρώ τον μήνα και να μπορούν να απολαμβάνουν τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες υπό την επίβλεψη εκπαιδευτικών. Η δε λειτουργία των ΚΔΑΠ γίνεται σε ιδιόκτητο χώρο για το ΚΔΑΠ «Σταθμός», και σε δύο διδακτήρια: στο 1ο και στο 10ο Δημοτικά Σχολεία Τρικάλων, τα οποία μένουν ανοικτά ως τις 10 μ.μ. Εκτός, όμως, από αυτά τα τρία ΚΔΑΠ, ήδη ο Δήμος Τρικκαίων έχει προβλέψει τη λειτουργία άλλων πέντε (5), προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των οικογενειών.
«Υπέρ της κοινωνίας»
Ερωτηθείς ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου για αυτήν την καλή πρακτική που υλοποιείται, τόνισε ότι «σημασία έχει η ενίσχυση των οικογενειών, η βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών και η αύξηση της απασχόλησης. Η Κοινωνική Μέριμνα του Δήμου δεν εξαντλείται στις πραγματικά πρωτοπόρες Κοινωνικές Δομές, όπως το Κοινωνικό Εστιατόριο, ο Ξενώνας Αστέγων, το Κοινωνικό Παντοπωλείο. Αλλα ενισχύει και άλλα τμήματα της τρικαλινής κοινωνίας, με έμφαση στη μητρότητα. Σε συνδυασμό, δε, με τα δωρεάν γεύματα σε 1.200 μαθητές Δημοτικών Σχολείων, ο Δήμος μας έχει δημιουργήσει ένα ευρύ δίχτυ ασφαλείας ενάντια στην κρίση και υπέρ των πολιτών. Αλλά συνεχίζουμε. Δεν εφησυχάζουμε. Δημιουργούμε δράσεις, ενισχύουμε τις Δομές μας, προωθούμε την ανοιχτή κοινωνία, προς όφελος της κοινωνίας».
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.