powered by Surfing Waves

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Σίμος προς Χρυσοχοϊδη: "Θέλω να σας ζητήσω τη χρηματοδότηση για την αποπεράτωση της μελέτης της σήραγγας στον βόρειο οδικό άξονα της Εύβοιας"



Σίμος Κεδίκογλου: Ο δρόμος για το μέλλον και την ανάπτυξη της Εύβοιας
Ο βουλευτής ευχαρίστησε τόσο τον κ. Χρυσοχοϊδη όσο και τον πρώην αντιπεριφερειάρχη κ. Μπουραντά για τις κοινές προσπάθειες και τις πιέσεις, προκειμένου να γίνουν έργα οδικής υποδομής στην Εύβοια


«Με ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο η Εύβοια μπορεί να γίνει η Χαλκιδική της Αθήνας. Είναι ο δρόμος μας για την ανάπτυξη». Αυτό επεσήμανε ο Σίμος Κεδίκογλου βουλευτής Εύβοιας της ΝΔ, κατά την τοποθέτησή του στη σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014 παρουσία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοΐδη Μιχάλη για την παρουσίαση της κατασκευής του έργου της Παράκαμψης της Χαλκίδας που σύμφωνα με τον κ. Υπουργό αναμένεται να έχει προκηρυχθεί αρχές του 2015.

Ο Σίμος Κεδίκογλου τόνισε ότι είναι επιτακτικό λόγω και της κρίσης να ξεκινήσει άμεσα το έργο, αναφέροντας χαρακτηριστικά, ότι η τοπική οικονομία έχει ανάγκη από μία τέτοια ένεση, καθώς θα αρχίσει παράλληλα και το αίσθημα της ανάκαμψης σε μια τοπική κοινωνία, η οποία είχε υποστεί τις συνέπειες της κρίσης πολύ νωρίτερα, αφού όταν όλη η Ελλάδα είχε ανεργία 7% , η Εύβοια είχε ήδη 20%.

Ο βουλευτής ευχαρίστησε τόσο τον κ. Χρυσοχοϊδη όσο και τον πρώην αντιπεριφερειάρχη κ. Μπουραντά για τις κοινές προσπάθειες και τις πιέσεις, προκειμένου να γίνουν έργα οδικής υποδομής στην Εύβοια. Σε έναν Νομό στον οποίο είχε να γίνει μεγάλο έργο εδώ και 30 χρόνια από την εποχή που κατασκευάστηκε η Υψηλή Γέφυρα.

Ο Σίμος Κεδίκογλου έθεσε ταυτόχρονα και το ζήτημα της χρηματοδότησης για την αποπεράτωση της μελέτης της σήραγγας στο βόρειο οδικό άξονα και παράλληλα ανέφερε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι παρακάμψεις του Βασιλικού και της Αμαρύνθου.«Η Εύβοια-είπε- είναι ενιαία και χρειάζεται έναν κεντρικό οδικό άξονα, σύγχρονο, γιατί με ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο η Εύβοια μπορεί και πρέπει να γίνει η Χαλκιδική της Αθήνας. Είναι ο δρόμος μας για την ανάπτυξη».

Ιδιαίτερη αναφορά ο Σίμος Κεδίκογλου έκανε και στην καλή συνεργασία της Περιφέρειας με τον Οργανισμό Λιμένων Εύβοιας, υπογραμμίζοντας ότι θα ήταν ευχής έργο να μετεξελιχθεί και να περιλάβει όλη τη Στερεά. Άλλωστε, όπως τόνισε είναι η πρώτη φορά που η Φθιώτιδα ζητάει να ενταχθεί στην Εύβοια, παρατηρώντας, ωστόσο, ότι η έδρα θα παραμείνει στη Χαλκίδα.



Πιο αναλυτικά ο Σίμος Κεδίκογλου στην τοποθέτησή του ανέφερε τα εξής:

« Υπουργέ μου, καλωσορίσατε και άμα σας πω ότι περίμενα 10 χρόνια 9 μήνες παρά τέσσερις ημέρες μία τέτοια μέρα, εννοώ από την πρώτη μέρα που πρωτομπήκα στα κοινά, θα θυμάστε συζητήσεις στη Βουλή, ήταν κυβέρνηση η ΝΔ τότε , ανέπτυσσα το πρόβλημα του οδικού δικτύου της Εύβοιας και σάς θυμάμαι από τα έδρανα της αντιπολίτευσης τότε να λέτε ότι έχει απόλυτο δίκιο η Εύβοια στο γεγονός ,ότι 30 χρόνια δεν έχει γίνει μεγάλο έργο από την εποχή της Υψηλής Γέφυρας. Χαίρομαι γιατί είναι αποτέλεσμα διακομματικής συνεργασίας πολύ πριν φτάσουμε σε κυβερνητικό επίπεδο. Θέλω να ευχαριστήσω τον Θανάση Μπουραντά που τρέχαμε τόσα χρόνια και το θυμάστε κ. Υπουργέ μου πόσο καιρό παλεύαμε για τον περιφερειακό της Χαλκίδας , αλλά και για το βόρειο οδικό άξονα και χαίρομαι τώρα πολύ που συνδέετε αυτά τα δύο έργα γιατί το ένα χωρίς το άλλο έχει τη μισή και λιγότερη αξία,

»Να υπενθυμίσω απλώς ότι από το 1986 που ζητούσαμε τη χρηματοδότηση των μελετών του οδικού δικτύου της Εύβοιας μόλις τα τελευταία χρόνια φθάσαμε στην υλοποίησή του και είναι έτοιμες σχεδόν οι μελέτες. Θέλω να σάς ζητήσω με την ευκαιρία τη χρηματοδότηση για την αποπεράτωση της μελέτης της σήραγγας στον βόρειο οδικό άξονα. Είναι το πιο κρίσιμο κομμάτι του βόρειου οδικού άξονα. Θέλω επίσης, παρ’ ότι βορειοευβοιώτης, να υπενθυμίσω ότι υπάρχουνοι παρακάμψεις του Βασιλικού και της Αμαρύνθουπου ήταν ώριμες εδώ και καιρό. Ο Θανάσης o Μπουραντάς τα ξέρει καλά.Πρέπει να ξεκινήσουν και αυτές.

Η Εύβοια είναι ενιαία και χρειάζεται έναν κεντρικό οδικό άξονα, σύγχρονο, γιατί γνωρίζετε πολύ καλά Υπουργέ μου, ότιμε ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο η Εύβοια μπορεί και πρέπει να γίνει η Χαλκιδική της Αθήνας. Είναι ο δρόμος μας για την ανάπτυξη. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τον νέο που μού είπε στις πρώτες μου εκλογές : δεν θέλουμε τίποτα άλλο, φτιάξτε μας το δρόμο και θα βρούμε το δρόμο μας για το μέλλον. Είναι πάρα πολύ ευχάριστο αυτό . Είναι πάρα πολύ ευχάριστη και η καλή συνεργασία που έχετε με τον Οργανισμό Λιμένων Εύβοιας, που με την ευκαιρία της παρουσίας του Περιφερειάρχη θα θέλαμε να μετεξελιχθεί και να περιλάβει όλη τη Στερεά, νομίζω ότι θα είναι προς το συμφέρον όλων μας. Έχει αποδείξει ο Οργανισμός Λιμένων, ότι κάνει καλά τη δουλειά και νομίζω ότι είναι πρώτη φορά που η Φθιώτιδα ζητάει να ενταχθεί στην Εύβοια. Μόνη παρατήρηση φυσικά η έδρα να παραμείνει στη Χαλκίδα. Ευχαριστώ και πάλι.

Έχουμε, βέβαια, πολλή δουλειά και θα σάς παραμείνουμε τσιμπούρια, γιατί όπως ο Μητροπολίτης μας μού επιβάλλει μέχρι να δω να ολοκληρώνεται το έργο δεν ησυχάζω. Ευχαριστώ και πάλι.

Θέλω, τέλος, να επισημάνω ότι λόγω και της κρίσης πόσο επιτακτικό είναι να αρχίσουν γρήγορα τα έργα, γιατί η τοπική μας οικονομία είναι προσαρμοσμένη στις κατασκευές. Η Εύβοια έχει πολλούς χωματουργούς, πολλούς φορτηγατζήδες, πολλούς εργάτες, δυστυχώς τους περισσότερους άνεργους. Έχουμε δηλ. το δυναμικό για να απορροφήσουμε και σε τοπικό επίπεδο. Ξέρετε πόση ανάγκη έχει η τοπική οικονομία από μία τέτοια ένεση, όσο πιο γρήγορα αρχίσει το έργο τόσο πιο γρήγορα θα αρχίσει και το αίσθημα της ανάκαμψης σε μια τοπική κοινωνία, που απλώς να υπενθυμίσω, όταν όλη η Ελλάδα είχε ανεργία 7% η Εύβοια είχε ήδη 20%».



Η  προμελέτη τελικής επένδυσης σήραγγας μήκους 3.6km, καθαρού πλάτους διατομής 9.5m (τοπικά 14.5m), σε βάθος έως 270 m περίπου και σε περιβάλλον βράχου κατηγορίας ΙΙ έως IV με παρουσία νερού, για την βελτίωση Ε.Ο. 77 Χαλκίδα-Ψαχνά-Ιστιαία-Αιδηψός είχε ξεκινήσει το 2008. Αρχικά προβλεπόταν σήραγγα μήκους 7,6 χλμ.




Από παράταση σε παράταση. Η μελέτη  έχει παράταση μέχρις τις 11/12/2014


ΘΕΜΑ: Έγκριση παράτασης συμβατικής προθεσμίας της μελέτης βελτίωσης Ε.Ο. 77 Χαλκίδα- Ψαχνά – Ιστιαία – Αιδηψός (κατά τμήματα) στο τμήμα από Πευκί μέχριτην Παράκαμψη Αγίας Άννας”.
ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ: ΣΥΜΠΡΑΤΟΝΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ
Αριθμός έργου: 2006ΣΜ07130013 της ΣΑΜ 071/3
Έχοντας υπόψη:
1. Το Ν.3316/2005 "Περί ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και
παροχής συναφών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις".
2. Το Π.Δ.696/74 "Περί αμοιβών Μηχανικών" σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές.
3. Την Απόφαση Πρωθυπουργού 2876/7-10-2009 (Φ.Ε.Κ. Β’ 2234/7-10-2009) «Αλλαγή τίτλου
Υπουργείων» και τα Π.Δ. 189/2009 (Φ.Ε.Κ. Α’ 221/5-11-2009) «περί καθορισμού και
ανακατανομής αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» και Π.Δ. 69/88 «περί Οργανισμού της Γ.Γ.Δ.Ε.
του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.», όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ. 340/90, το Π.Δ. 293/91 και το Π.Δ. 167/92.
4. Την Κοινή Απόφαση Δ16α/04/773/29-11-1990 των Υπουργών Προεδρίας και ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. "Περί
εξαιρέσεως διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών".
5. Την υπ’ αριθμ. Δ17γ/07/45/ΦΝ439.4/13-3-2007 Απόφαση Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. (Φ.Ε.Κ.
447Β/3-4-2007) "Αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και των
εποπτευόμενων νομικών προσώπων, κατά την ανάθεση και εκτέλεση συμβάσεων μελετών και
συναφών υπηρεσιών του Ν 3316/2005".
6. Το Π.Δ. 118/25-6-2013 (ΦΕΚ Α’ 152/25-6-2013) «Τροποποίηση του Π.Δ. 85/2012 (ΦΕΚ Α’141)
– Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και
Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε
Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
αντιστοίχως».
7. Το Π.Δ. 119/25-6-2013 (ΦΕΚ Α’ 153/25-06-2013) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης,
Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
Αφού είδαμε:
1. Tην με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/9255/11-12-2007 Απόφαση Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., με την οποία
ανατέθηκε η μελέτη : "Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. 77 Χαλκίδα- Ψαχνά – Ιστιαία – Αιδηψός (κατά
τμήματα). Τμήμα από Πευκί μέχρι Παράκαμψη Αγίας Άννας".
2. Την από 11-03-2008 υπογραφείσα σύμβαση με ποσό 1.795.989,65 €, συμπεριλαμβανομένου
Φ.Π.Α., με προθεσμία περαίωσης την 11-09-2009.

3. Την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/5231/01-10-2009 Απόφαση Γεν. Γραμματέα με την οποία
παρατάθηκε η συμβατική προθεσμία κατά 6 μήνες («οριακή» παράταση) ήτοι μέχρι την 11-03-
2010.
4. Την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/640/17-02-2011 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δ.Ε με την οποία
εγκρίθηκε παράταση της συνολικής προθεσμίας της μελέτης του θέματος, ίση με 12 μήνες, ήτοι
μέχρι την 11-03-2011.
5. Την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/1482/12-04-2013 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δ.Ε με την οποία
εγκρίθηκε παράταση της συνολικής προθεσμίας της μελέτης του θέματος μέχρι την 11-12-2013.
6. Το από 05-12-2013 (αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/4742/05-12-2013) έγγραφο με το οποίο ο εκπρόσωπος
του Αναδόχου αιτείται παρατάσεως 12 μηνών, έως την 11-12-2014, προκειμένου να εκπονηθούν
και εγκριθούν οι συμβατικές εναπομένουσες μελέτες.
7. Το υπ’ αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/4777/09-12-2013 έγγραφο με το οποίο η Δ/νουσα Υπηρεσία
(Δ.Μ.Ε.Ο./α) εισηγείτο στην Προϊσταμένη Αρχή (Δ.Μ.Ε.Ο.) την παράταση της συνολικής
προθεσμίας της σύμβασης του έργου του θέματος μέχρι 11-12-2014, λαμβάνοντας υπόψη την
αίτηση του αναδόχου, που αναγράφεται στην προηγούμενη παράγραφο.
8. Τη Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων - Τμ. Μελετών (πράξη 184, συνεδρία 36 της
27-12-2013), με την οποία γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της πρότασης της από 12-12-2013
Εισήγησης της ΔΜΕΟ για την παράταση της συνολικής προθεσμίας της συμβάσεως, σύμφωνα
με το άρθρο 27 παράγρ. 3 του Ν. 3316/05, μέχρι 11-12-2014 για την εκπόνηση της μελέτης του
θέματος.

Και επειδή:

1. Στις 11-03-2008 υπογράφηκε η σύμβαση της μελέτης συνολικής δαπάνης 1.795.989,65 € (με
Φ.Π.Α. 19%) και έχει χρόνο ολοκλήρωσης δεκαοκτώ (18) μήνες, δηλαδή μέχρι 11-09-2009
.
2. Με την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/5231/01-10-2009 Απόφαση Γεν. Γραμματέα παρατάθηκε η
συμβατική προθεσμία κατά 6 μήνες («οριακή» παράταση) ήτοι μέχρι την 11-03-2010.
3. Με την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/640/17-02-2011 Απόφαση έγκρισης Γενικού Γραμματέα Δ.Ε
εγκρίθηκε παράταση της συνολικής προθεσμίας της μελέτης του θέματος, ίση με 12 μήνες, ήτοι
μέχρι την 11-03-2011.
4. Με την υπ’ αρ. πρωτ. Δ.Μ.Ε.Ο./οικ/2752/ε/350/29-04-09 Απόφαση του Γεν. Γραμματέα Δημ.
Έργων εγκρίθηκε ο κυκλοφορικός σχεδιασμός των κόμβων της υπόψη μελέτης, με βάση τον
οποίο και τροποποιήθηκε μερικώς το αρχικό φυσικό αντικείμενο (νέοι κόμβοι, νέα τεχνικά έργα),
με αποτέλεσμα την ανάγκη σύνταξης Συγκριτικού Πίνακα και κατ’ επέκταση σύναψης
Συμπληρωματικής Σύμβασης.
5. Με την με αρ. πρωτ. ΕΥΠΕ/οικ.131565/20-10-2010 (ΔΜΕΟ/29/05-01-2011) ΚΥΑ Απόφασης
έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων του Υπουργού Περιβάλλοντος , του Υπουργού Υποδομών και
του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Υ.ΠΟ.ΜΕ.ΔΙ, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του εν λόγω
έργου
6. Με την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/85/25-01-2011 (ορθή επανάληψη) Απόφαση Γενικού Δ/ντή Σ.Ε
εγκρίθηκε ο 1ος ΣΠ, η 1η ΣΣ και το 1ο,2ο,3ο,4ο και 5ο ΠΚΤΜΝΕ.
7. Με την από 23-09-2011 Απόφαση 2489/2011 του τμήματος Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης
του Ελεγκτικού Συνεδρίου που συνεκδίκασε τις από 03-08-2011 και 16-08-2011 αιτήσεις
αναθεώρησης, του Αναδόχου του παραπάνω έργου και του Υ.ΠΟ.ΜΕ.ΔΙ αντίστοιχα, κατά της
2158/2011 Απόφασης του Ε.Σ. και αποφάσισε την απόρριψη των παραπάνω αιτήσεων.
8. Με την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/1482/12-04-2013 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δ.Ε εγκρίθηκε
παράταση της συνολικής προθεσμίας της μελέτης του θέματος μέχρι την 11-12-2013.
9. Η Διευθύνουσα Υπηρεσία εκτιμά, με βάση των μέχρι τώρα εγκρίσεων μελετών και την
τροποποίηση του τεχνικού αντικείμενου, όπως καθορίστηκε με τον εγκεκριμένο συγκριτικό
πίνακα (με την με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ/85/25-01-2011) αλλά και την παραπάνω απορριπτική
απόφαση του τμήματος Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου ουσιαστικά
για τη μη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, πως η ανασύνταξη και έγκριση νέου
συγκριτικού πίνακα ή η ρύθμιση του ανακύψαντος προβλήματος βάσει της νέας νομοθετικής
ρύθμισης περί Σ.Σ. (άρθρο 109 του Ν.4199/2013), θα κάνει εφικτή την πραγματοποίηση των απολύτως απαραίτητων μελετών, ώστε να δοθεί διέξοδος στη συνέχεια της σύμβασης με την
προκείμενη ωριμότητα μελετών. Με βάση τα παραπάνω κρίνεται ως απαραίτητη η παράταση
προθεσμίας μέχρι την 11-12-2014, που εκτιμάται ότι το διαμορφωθέν τεχνικό αντικείμενο θα έχει
ολοκληρωθεί, υποβληθεί και εγκριθεί .
10. Είναι δυνατή η παράταση της συμβατικής προθεσμίας (και πέραν της οριακής), σύμφωνα με το
άρθρο 27, παράγρ. 3 του Ν.3316/2005, εφόσον η καθυστέρηση δεν οφείλεται στην αποκλειστική υπαιτιότητα του Αναδόχου.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
Την παράταση της συνολικής προθεσμίας σύμφωνα με το άρθρο 27 παράγρ. 3 του Ν. 3316/05 μέχρι την 11-12-2014, για την εκπόνηση της μελέτης «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. 77 Χαλκίδα – Ψαχνά – Ιστιαία – Αιδηψός (κατά τμήματα). Τμήμα από Πευκί έως Παράκαμψη Αγίας Άννας».
.

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Δ.Ε.

ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ



Το ιστορικό της μελέτης


Με την από 2/2007 διακήρυξη της Διεύθυνσης Μελετών Έργων Οδοποιΐας (Δ.Μ.Ε.Ο.) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων προκηρύχθηκε δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός με κριτήριο τη συμφερότερη προσφορά για την επιλογή του αναδόχου για την εκπόνηση της «Μελέτης βελτίωσης Ε.Ο. 77 Χαλκίδα – Ψαχνά – Ιστιαία – Αιδηψός (κατά τμήματα) - Τμήμα από Πευκί μέχρι παράκαμψη Αγίας Άννας», προεκτιμώμενης αμοιβής 2.226.334,49 ευρώ με ΦΠΑ, η οποία κατέληξε στην υπογραφή της από 11.3.2008 σύμβασης μεταξύ της ως άνω αναθέτουσας αρχής και της σύμπραξης των μελετητικών γραφείων ....... αντί συμβατικής αμοιβής 1.509.235 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (1.795.989,65 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

Ακολούθως, με την 5073/16.11.2010 απόφαση της ΕΥΔ/ΕΠ-ΕΠ το έργο αυτό απεντάχθηκε από το ως άνω Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Εν συνεχεία, με την ΔΜΕΟ/οικ/85/11.1.2011 (ορθή επανάληψη 25.1.2011) απόφαση του Aναπληρωτή Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, κατόπιν της από 21.10.2010 θετικής γνωμοδότησης του Τμήματος Μελετών του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων (Συνεδρία 26η, Πράξη 97η), που έλαβε υπόψη τη σχετική από 6.10.2010 εισήγηση της υπηρεσίας, εγκρίθηκε ο 1ος Συγκριτικός Πίνακας και η σύναψη της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης της ως άνω μελέτης, συνολικής δαπάνης 926.336,54 ευρώ, από τις οποίες 731.339 ευρώ αντιστοιχούν στις εργασίες και 194.997,54 ευρώ στον αναλογούντα Φ.Π.Α. (εκ των οποίων 168.207,97 ευρώ για το ΦΠΑ της 1ης συμπληρωματικής και 26.789,57 για αύξηση του ποσοστού ΦΠΑ από 19% σε 23%), πρόκειται δε για αύξηση σε ποσοστό 48,46% έναντι του αρχικού συμβατικού αντικειμένου.

Στην ως άνω απόφαση του Aναπληρωτή Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων αναφέρεται ότι ο 1ος Σ.Π. (Συγκριτικός Πίνακας) συνετάγη προκειμένου να περιλάβει αύξηση του οικονομικού αντικειμένου της αρχικής σύμβασης οφειλόμενη κατά βάση στα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο και 5ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. (Πρωτόκολλα Κανονισμού Τιμών Μονάδων Νέων Εργασιών), τα οποία αφορούν στον υπολογισμό νέων τιμών μονάδας για την αμοιβή όλων των εργασιών που κρίνονται απαραίτητες για την ολοκλήρωση της μελέτης και για τις οποίες είτε δεν προβλέπονται τιμές μονάδας στο Φ.Ε. (Φάκελλο Έργου), είτε προβλέπονται αλλά χρήζουν τροποποίησης λόγω μεταβολών στο φυσικό αντικείμενο.

Ειδικότερα, ο 1ος Σ.Π., σύμφωνα και με την από 5.10.2010 αιτιολογική έκθεση που τον συνοδεύει, συντάχθηκε προκειμένου να προβεί στον επανακαθορισμό του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, όπως αυτό ορίζεται στο Φ.Ε., και, ειδικότερα, να συμπεριλάβει:

1) Συγκοινωνιακά: 
α) Τη μελέτη πέντε (5) επιπλέον κόμβων για την πρόσβαση των εκατέρωθεν περιοχών στην αρτηρία και την καλύτερη εξυπηρέτηση των παροδίων.
β) Μείωση του συνολικού μελετηθέντος μήκους της αρτηρίας από 29 χλμ σε 27,35 χλμ, λόγω πιο ευθυτενούς χάραξης.

2) Στατικά: 
α) Αύξηση του αριθμού των τεχνικών σε δέκα επτά (17), ήτοι 13 γέφυρες, 1 άνω διάβαση και 3 κάτω διαβάσεις, αντί των 6 γεφυρών που προέβλεπε ο Φ.Ε. Η απόκλιση αυτή οφείλεται στη βελτίωση της χάραξης σε σχέση με την εγκεκριμένη Π.Μ.Α. και τον Φ.Ε. προκειμένου να είναι σύμφωνη με τις Ο.Μ.Ο.Ε. για την επιλεγείσα ταχύτητα μελέτης των 70 χλμ/ώρα και τα κριτήρια ασφαλείας Ι και ΙΙ, στα αποτελέσματα της μελέτης στο δυσχερές τμήμα από την ΧΘ18+000 έως την ΧΘ20+700 για ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, όπου η Π.Μ.Α. και ο Φ.Ε. δεν είχαν προτείνει καμία λύση βελτίωσης λόγω μη επαρκών στοιχείων, καθώς και στην επισήμανση της απόφασης της θετικής Π.Π.Ε.Α. από την Ε.Υ.Π.Ε. για την ανάγκη πρόβλεψης επιπλέον τεχνικών αντί υψηλών επιχωμάτων στις μισγάγγειες, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.

β) Προκαταρκτική μελέτη κατασκευής σήραγγας μήκους 440 μέτρων από την ΧΘ17+438,65 έως την ΧΘ 17+878,65 για τη διέλευση της αρτηρίας σε περιοχή με πολύ έντονο και πτυχωμένο εδαφικό ανάγλυφο, λόγω της προαναφερθείσας τροποποιημένης χάραξης της οδού.

3. Υδραυλικά:
 α) Εκπόνηση οριστικής μελέτης διαμήκους αποχέτευσης-αποστράγγισης για μήκος αρτηρίας 27,35 χλμ αντί 29 χλμ που προβλεπόταν στον Φ.Ε.
β) Αύξηση του αριθμού των οχετών σε 57 από 40 και μάλιστα με τροποποιημένες διαστάσεις.

4. Γεωτεχνικά: 
α) Μείωση της αμοιβής για το πρόγραμμα, την επίβλεψη και την αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών που εκτελέσθηκαν στo πλαίσιo ξεχωριστής σύμβασης-πλαίσιο.
β) Εκπόνηση προμελετών θεμελίωσης σε 16 επιχώματα αντί 10 και προμελέτες ευστάθειας σε 41 ορύγματα αντί 31.
γ) Εκπόνηση μελέτης θεμελίωσης σε 17 τεχνικά αντί των 6.
δ) Εκπόνηση γεωτεχνικής μελέτης σήραγγας μήκους 440 μέτρων.

5.Περιβαλλοντικά: 
α) Ανανέωση της Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης (Π.Π.Ε.Α.).
β) Εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) στο τμήμα Πευκί – Αγία Άννα σε μήκος 27,35 χλμ αντί 29 χλμ.

6. Ηλεκτρομηχανολογικά: 
Εκπόνηση οριστικών μελετών ηλεκτροφωτισμού στου 10 κόμβους, σύμφωνα με τη συγκοινωνιακή μελέτη, αντί των 5 που προβλέπονταν στο Φ.Ε. 7. Σ.Α.Υ.-Φ.Α.Υ.: Μεταβολή της αμοιβής των Σ.Α.Υ.-Φ.Α.Υ. που θα συνταχθούν στα πλαίσια της παρούσας σύμβασης, βάσει του συνόλου των αμοιβών των επιμέρους μελετών του Σ.Π..

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.