powered by Surfing Waves

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Οι τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων κατά την συζήτηση του προϋπολογισμού του δήμου για το 2015


Από το Διαύγεια συνεδρίαση  του Δ.Σ. στις 13/11/14:


Στεργίου Ιωάννης: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, την προηγούμενη δημοτική περίοδο έγινε μια σημαντική και συστηματική προσπάθεια τακτοποίησης των οικονομικών του νεοσύστατου Καλλικράτικου Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, η οποία είχε θετικά αποτελέσματα και τα οποία αποτυπώνονται και στον υπό συζήτηση σήμερα προϋπολογισμό. Πετύχαμε την συγκέντρωση όλων των δανειακών συμβάσεων των τριών πρώην δήμων και των δημοτικών τους επιχειρήσεων και την αποπληρωμή τους μέσω ενός νέου δανείου με πολύ καλλίτερους όρους και με χαμηλότερο επιτόκιο προς όφελος του δήμου.
Επίσης με την ένταξη του δήμου στο πρόγραμμα αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Υπουργείου Εσωτερικών έχει αποπληρωθεί σχεδόν το σύνολο των παλαιών οφειλών του δήμου προς
διάφορους επαγγελματίες, προμηθευτές, μελετητές κ.λ.π. με αποτέλεσμα η σημερινή οικονομική κατάσταση του δήμου να είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Όσον αφορά τον προϋπολογισμό εσόδων – εξόδων του Δήμου μας για το έτος 2015, γνωρίζω όπως όλοι άλλωστε το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον της χώρας αλλά ως αυτοδιοικητικός επί σειρά ετών γνωρίζω πολύ καλά τα οικονομικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση όπως
άλλωστε έχω δηλώσει πολλές φορές είναι αυτή που έχει υποστεί τις  μεγαλύτερες περικοπές στα οικονομικά της έναντι των λοιπών φορέων και οργανισμών της δημόσιας διοίκησης.
Στον εκάστοτε προϋπολογισμό αποτυπώνονται οι κατευθύνσεις, το στίγμα και η πορεία που θα ακολουθήσει η δημοτική αρχή την επόμενη χρονιά, είναι αυτός που καταδεικνύει την πολιτική βούληση της δημοτικής αρχής.
Ο Προϋπολογισμός, μαζί με το Τεχνικό Πρόγραμμα, αποτελούν για κάθε Δήμο, το εργαλείο για την εφαρμογή συγκεκριμένου προγράμματος παροχών και υπηρεσιών προς τους δημότες. Αποτυπώνει τόσο την πολιτική κατεύθυνση όσο και την σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η δημοτική
αρχή την επίλυση των προβλημάτων του τόπου και των πολιτών. Κατά συνέπεια η σύνταξη, η συζήτηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού δεν πρέπει και δεν μπορεί να γίνεται με πρόχειρες και απλές διαδικασίες. Η σοβαρότητα του θέματος προκύπτει άλλωστε και από το γεγονός ότι εισάγεται ως μοναδικό θέμα σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Ο προϋπολογισμός θα πρέπει να ακολουθεί τις έννοιες της ανάπτυξης και της διεκδίκησης, αφού πρωτίστως έχει κάνει υπόθεση και κτήμα του τις ανάγκες των δημοτών. Κατά συνέπεια αυτός είναι και ο στόχος ο οποίος θα έπρεπε να αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό που σήμερα συζητιέται.
Δυστυχώς τόσο ο προϋπολογισμός εσόδων – εξόδων του έτους 2015 που συζητάμε σήμερα, όπως και το Τεχνικό Πρόγραμμα που συζητήσαμε στην προηγούμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου δεν έχουν λάβει υπόψη του τις πραγματικές ανάγκες του τόπου και των πολιτών.
Αν δει κανείς τους Κ.Α. του προϋπολογισμού για το έτος 2015, εύκολα αντιλαμβάνεται, ότι η δυνατότητα του δήμου περιορίζεται στην είσπραξη και διαχείριση των χρημάτων που λαμβάνει μόνο από τις τακτικές επιχορηγήσεις.
Επιχορηγήσεις που η κεντρική εξουσία μέχρι σήμερα έχει περικόψει σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60% , ενώ παράλληλα δημοσιοποιεί και σκέψεις μετατροπής των πρωτοβάθμιων οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης σε φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς.
Ο Καλλικράτης, ήρθε και αντί να εξορθολογήσει τη λειτουργία των ΟΤΑ, όπως επαγγελλόταν, έχει οδηγήσει την Αυτοδιοίκηση σε αδιέξοδα και αυτό αποδεικνύεται από το πλήθος των αρμοδιοτήτων που η κεντρική εξουσία έχει μεταφέρει στους δήμους χωρίς όμως την συνοδεία των απαραίτητων πόρων προκειμένου να υποστηριχτούν αυτές οι αρμοδιότητες.
Οι οδηγίες της πολιτείας σχετικά με την σύνταξη των προϋπολογισμών των δήμων είναι ασφυκτικές και επιβάλουν τον έλεγχο των σχεδίων τους αλλά και την υλοποίησή τους από το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας. Οι δήμοι έχουν την υποχρέωση να έχουν πλεονασματικούς προϋπολογισμούς και στην περίπτωση που τα έσοδά τους είναι ελλειμματικά οδηγούνται στην
περικοπή δαπανών ακόμα και υποχρεωτικών σε βάρος των δημοτών τους.
Απέναντι στην τακτική αυτή πρέπει να αντιδράσουμε, πρέπει να καταγγείλουμε το απαράδεκτο γεγονός ότι οι προϋπολογισμοί των δήμων όλης της χώρας, υποχρεούνται να λειτουργούν μέσα στα στενά όρια του παρατηρητηρίου.
Ο προϋπολογισμός έτους 2015 είναι ένας προϋπολογισμός που δεν καλύπτει στοιχειωδώς τις ανάγκες των τοπικών κοινοτήτων και της δημοτικής κοινότητας σε έργα υποδομής, δεν σχεδιάζει και δεν δίνει καν το αναπτυξιακό στίγμα και τις δυνατότητες του Δήμου μας, οι δε πιστώσεις για την υποστήριξη
των κοινωνικών δομών και πολιτικών είναι ανύπαρκτες. Δεν θα σταθώ στην απουσία μεγάλων έργων που απλόχερα και με ευκολία ο κ. Δήμαρχος υπόσχονταν προεκλογικά, αλλά στην απουσία μικρών έργων που είναι απολύτως αναγκαία και απαραίτητα για τις τοπικές μας κοινότητες, αφού έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια των πολιτών, τα οποία αναφέραμε και προτείναμε για ένταξη στο τεχνικό πρόγραμμα χωρίς όμως να γίνουν αποδεκτά. Έντονη είναι και η απουσία μελετών που θα προετοιμάσουν και θα ωριμάσουν έργα προς ένταξη στην προγραμματική περίοδο που θα ξεκινήσει
το επόμενο διάστημα, που είναι όπως όλοι γνωρίζουμε και η μοναδική πηγή χρηματοδότησης έργων υποδομής που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος μας.
Είναι ένας προϋπολογισμός διαχειριστικός άνευ οράματος και προοπτικής, ένας προϋπολογισμός που θα αποδειχθεί από την ψήφιση του πλασματικός.
Για όλους αυτούς τους λόγους, καταψηφίζουμε τον παρόντα προϋπολογισμό, πλην των Κ.Α. που αφορούν μισθοδοσίες τακτικού και έκτακτου προσωπικού, απόδοσης επιχορηγήσεων για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μας μονάδων, συντήρησης σχολικών μονάδων καθώς και τους Κ.Α. που αφορούν τα συνεχιζόμενα έργα του τεχνικού προγράμματος.




Παζάρας Βασίλειος: Πολλοί Δήμοι της χώρας μας ,αλλά και ο δικός μας είναι χρεωμένοι.
Για το χρέος των Δήμων βασικοί υπεύθυνοι είναι όλες οι κυβερνήσεις αυτού του τόπου που δεν κατέβαλαν τους αναγκαίους πόρους στους Δήμου, τα δάνεια που αυτοί πήραν από τις τράπεζες και η ανικανότητα πολλών Δημοτικών Αρχών.
Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στον σημερινό κατατιθέμενο προϋπολογισμό. Γιαυτόν έχω να σημειώσω ορισμένα πράγματα και να υποβάλλω ορισμένες ερωτήσεις.

Σε ότι αφορά τα έσοδα:
Παρατηρώ μια αύξηση στα έκτακτα έσοδα που προέρχονται από εισπρακτέα υπόλοιπα, τα οποία έχουν βεβαιωθεί κατά τα παρελθόντα έτη και θα εισπραχθούν το 2015. Η αύξηση αυτή ανέρχεται στο ποσό των 510.000 ευρώ.
Από τις 320.000 ευρώ στις 829.000 ευρώ, ποσοστό 159%.
Ρωτώ τον κ. Δήμαρχο, πως θα το πετύχετε αυτό;

Σε ότι αφορά τα έξοδα.
Ενώ υπάρχει η θέληση, που εκφράστηκε κ.Δήμαρχε κι από εσάς, όλες οι τοπικές κοινότητες να υδρεύονται από πηγές, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η ύδρευση από γεωτρήσεις και να μειωθούν τα έξοδα του Δήμου. Δεν βλέπω στις αιτούμενες πιστώσεις του 2015 ,πιστώσεις για μελέτες και έργα που συμβάλουν σ΄αυτή τη θέληση.

Σε ότι αφορά τα απορρίμματα.
Υπάρχει στο όραμα σας, όπως πολλές φορές αναφερθήκατε ,οι κάδοι συλλογής απορριμμάτων να αντικατασταθούν με υπόγειες δεξαμενές, που κλείνουν ερμητικά, συμπιέζουν τα απορρίμματα ώστε να μικραίνει ο όγκος τους και στη συνέχεια να φορτώνονται και να μεταφέρονται στον ΧΥΤΑ.
Δεν βλέπω κι εδώ πιστώσεις για μελέτες και έργα που να συμβάλλουν στηνεκπλήρωση αυτού του πράγματος.

Για τους Βιολογικούς Καθαρισμούς.
Ενθαρρυντική θεωρώ την αιτούμενη πίστωση για σύνταξη μελετών βιολογικού καθαρισμού στην Αγκάλη Αγίας Άννας και στην τοπική κοινότητα Κερασιάς.
Ρωτώ τον κ. Δήμαρχο, Δεν πρέπει αυτές να επεκταθούν για όλες τις τοπικές κοινότητες του Δήμου μας;

Συντήρηση κτιρίων του Δήμου.
Υπάρχουν υπηρεσίες του Δήμου που στεγάζονται σε κτίρια ιδιωτών, για τα οποία ο Δήμος ξοδεύει χρήματα σε ενοίκια. Στη Λίμνη συγκεκριμένα υπάρχει το παλαιό Γυμνάσιο –Λύκειο Λίμνης που
μπορεί να στεγάσει δημοτικές υπηρεσίες. Που φαίνονται στον προϋπολογισμό αιτούμενες πιστώσεις για συντήρηση, επισκευή δημοτικών κτιρίων και διαμόρφωση τους ώστε να δεχθούν δημοτικές υπηρεσίες.

Κοινωνική Πολιτική
Υπάρχει πρόβλεψη για πίστωση που αφορά δαπάνη για είδη διαβίωσης και περίθαλψης απόρων; Αυτό το υπερθεματίζω. Έχω όμως να παρατηρήσω ότι είναι πολλή μικρή (12.000 ευρώ) και θα ήθελα να ήταν μεγαλύτερη.
Αυτές είναι οι παρατηρήσεις μου, οι ερωτήσεις και οι τοποθετήσεις μου στον κατατιθέμενο προϋπολογισμό και ψηφίζω θετικά σε ότι αφορά τη μισθοδοσία προσωπικού- στην επιχορήγηση σχολικών επιτροπών- σε ότι απόμεινε από έργο κοινωνικής πολιτικής( πρόνοια) του Δήμου.
ΛΕΥΚΟ. Ψηφίζουμε σε όλα τα υπόλοιπα .




Αλεξίου Δημήτρης: Για το θέμα της ημερήσιας διάταξης δεν θα σταθώ στις λεπτομέρειες αυτού του οικονομικού προϋπολογισμού με τους τόσους πολλούς κωδικούς , τα πολλά αριθμητικά δεδομένα εν πολλής ακατανόητα, μιας και δεν επιθυμώ να παγιδευτώ στη λογική της διαχείρισης των αριθμών,
όπως συνέβη με τους προηγούμενους συναδέλφους . Ο προϋπολογισμός αυτός είναι αντιαναπτυξιακός, μακριά από τις ανάγκες του Δήμου μας. Είναι προϋπολογισμός διαχείρισης της φτώχειας, που μας έχουν επιβάλλει οι σημερινές πολιτικές των δανειστών της χώρας και για αυτό εμείς πρέπει να είμαστε σταθερά προσανατολισμένοι απέναντί τους.

Είναι φανερό πως ο Καλλικράτης είναι το εργαλείο φτωχοποίησης της τοπικής κοινωνίας. Όταν τον έφτιαχναν είχε ξεκινήσει η κρίση . Οι κυβερνώντες λοιπόν γνώριζαν τι επιδίωκαν . Σχεδιάστηκε για να συμβάλλει στην αποδιοργάνωση της κοινωνίας μας, με τον οικονομικό έλεγχο ,τις περικοπές χρηματοδότησης έργων και τον οικονομικό επίτροπο πάνω από το κεφάλι μας να κόβει δαπάνες που υπερβαίνουν τις ποσοστώσεις της κεντρικής διακυβέρνησης.
Οι περικοπές δαπανών έχουν φθάσει στο 40-50% τα τελευταία χρόνια. Γιατί ανάπτυξη μπορεί να γίνεται λόγος κάτω από αυτές τις συνθήκες; Δώδεκα φορές έγινε αναμόρφωση προϋπολογισμού το περασμένο έτος!! Δεν έβγαιναν με τίποτα τα νούμερα. Ακόμη περισσότερες προβλέπω να γίνονται εφέτος. Δεν έχει τελειωμό αυτή η καταστροφική πορεία
Όμως εμείς εδώ αποτελούμε ένα τοπικό πολιτικό όργανο και πρέπει να σταθούμε απέναντι σε αυτές τις πολιτικές. Νοιώθουμε τη πίεση που μας ασκούν. Χρησιμοποιούν την Τ. Α ως μοχλό πίεσης προκειμένου να περάσουν τα σχέδιά τους.
Απορώ με τις εκτιμήσεις συναδέλφων συμβούλων, που υπερθεματίζουν για το πόσο καλός είναι Ο Καλλικράτης.!
Στο παρελθόν ( αλλά και σήμερα) πολλοί βιάστηκαν να τον χαρακτηρίσουν, επαναστατικό, ριζοσπαστικό, προοδευτικό κ. α . Τώρα βιώνουμε την μίζερη πραγματικότητα.
Χαιρετίζω την καθυστερημένη κριτική του φίλου και συνάδελφου κ. Γιάννη Στεργίου για τον Καλλικράτη! Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα. Δεν είναι όμως ποτέ αργά.

Σε ότι αφορά εμάς σας δηλώνουμε, πως τα δικά μας όνειρα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν χωράνε μέσα στο Καλλικράτη. Εμείς βλέπουμε τη Τοπική Αυτοδιοίκηση ως το κύτταρο οργάνωσης και δημοκρατικής διακυβέρνησης της τοπικής κοινωνίας. Προσβλέπουμε σε μια Τοπική Αυτοδιοίκηση δίπλα στον πολίτη και τις ανάγκες του με έργο και κοινωνική προσφορά .Μια Τοπική Αυτοδιοίκηση ακηδεμόνευτη και μη χειραγωγούμενη από τη κεντρική εξουσία με οικονομική αυτοτέλεια για να παίξει το κοινωνικό της ρόλο.
Ζητάμε από το κ. Δήμαρχο και τους αντιπροσώπους του Δήμου στα διάφορα φόρα που μας εκπροσωπούν, να έχουν σταθερή θέση απέναντι στις καταστροφικές πολιτικές που οδηγούν τη Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη κοινωνία μας σε μαρασμό.
Να αναζητήσουν τις κατάλληλες συνεργασίες και συμμαχίες για την ανατροπή αυτής της κατάστασης. Όσο τα πράγματα παραμένουν ως έχουν ο τόπος μας θα πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Από τη πρώτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σας κάναμε γνωστό πως δεν ήρθαμε για να λέμε πάντα ΟΧΙ σε όλα ή πάντα ΝΑΙ σε όλα.
Θέλουμε να συμβάλλουμε με τη παρουσία μας στην επίλυση των πολλών και χρόνιων προβλημάτων του Δήμου με συμμετοχή, προτάσεις και δράση.
Με αυτό το πνεύμα ψηφίζουμε :
ΝΑΙ σε ότι αφορά τη μισθοδοσία προσωπικού-
ΝΑΙ στην επιχορήγηση σχολικών επιτροπών-
ΝΑΙ σε ότι απόμεινε από έργο κοινωνικής πολιτικής( πρόνοια) του Δήμου.
ΛΕΥΚΟ. Ψηφίζουμε σε όλα τα υπόλοιπα .


Αρβανίτης Παναγιώτης: Ο προϋπολογισμός είναι λογιστική απεικόνιση Αριθμητικών δεδομένων. Μετά το 2009 η χώρα μας βιώνει δύσκολη εμπειρία. Όλοι μας θέλουμε ένα κοινωνικό και διεκδικητικό προϋπολογισμό. Κάτω από το βλέμμα όμως του παρατηρητηρίου όμως δημιουργείται ένα καθεστώς που είναι αποτρεπτικό.
Η ΣΑΤΑ έχει κατακρεουργηθεί, χωρίς δυνατότητα να πραγματοποιούνται έργα. θεωρώ ότι πρόκειται να καταργηθεί.  Θα πρέπει θα κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις ως Δήμος να αναπληρωθούν τα χαμένα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ που προέρχεται από την φορολόγηση των πολιτών.
Ο προϋπολογισμός αυτός δείχνει το κοινωνικό πρόσωπο της δημοτικής αρχής, την πρόθεση μας προς αυτή την κατεύθυνση.



Κουτσουράς Σταύρος: Ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο συνιστά ένα μεταβατικό προϋπολογισμό από μία κατάσταση στον Δήμο μας που χαρακτηριζόταν από απραξία κι αταξία προς μία νέα κατεύθυνση που θα χαρακτηρίζεται από καινοτόμο αναπτυξιακή
παρέμβαση ,δράση για την κοινωνική ανακούφιση από την ανθρωπιστική κρίση (προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας εργαζομένων, μελέτες, Πολιτική Προστασία, μίσθωση μηχανημάτων για αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από θεομηνίες, ενίσχυση απόρων σε είδη διαβίωσης και περίθαλψης) καθώς και από πλήρη διαφάνεια .
Επιλέξαμε να δράσουμε πολιτικά υπεύθυνα, οικονομικά αξιόπιστα, κοινωνικά ευαίσθητα , μέσα στα πλαίσια των πραγματικών οικονομικών δυνατοτήτων μας


Το δημοτικό συμβούλιο κατά πλειοψηφία ψήφισετον προϋπολογισμό του έτους 2015,ο οποίος παρουσιάζει την πιοκάτω κατάσταση:

Ε Σ Ο Δ Α
Τακτικά έσοδα 3.835.853,39
Έκτακτα Έσοδα 2.257.835,88
Έσοδα ΠΟΕ που βεβαιώνονται για πρώτη φορά 360.000,00
Εισπράξεις από δάνεια και απαιτήσεις από Π.Ο.Ε 828.806,21
Εισπράξεις υπέρ δημοσίου και τρίτων επιστροφές χρημάτων 921.500,00
Χρηματικό Υπόλοιπο 1.012.706,38
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 9.216.701,86

Ε Ξ Ο Δ Α
Έξοδα χρήσης 4.538.708,18
Επενδύσεις 2.012.560,68
Προβλέψεις 2.508.834,81
Αποθεματικό 156.598,19
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 9.216.701,86

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.