powered by Surfing Waves

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Ο Αντώνης Barrett για την ανάπτυξη της περιοχής

Απο το Παλμό της Βόρειας Εύβοιας

Ο Αντώνης Barrett, Δημοτικός


Σύμβουλος και Πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης Αγίας Άννας, μιλώντας αποκλειστικά στον «Παλμό», παίρνει θέση για την αναπτυξη του Δήμου αλλά και της Βόρειας Εύβοιας γενικότερα. Με βαριά κληρονομιά τη δράση των προγόνων του, του παππού του Αντώνη Παπαδόπουλου και της μητέρας του, Άννας Παπαδοπούλου, χαράσσει τη δική του πορεία. Με φρέσκο νου ξεκαθαρίζει τις θέσεις του για τη πορεία του νησιού μας. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Έχει τέσσερα παιδιά και ζει μόνιμα στις Ροβιές. Αφού τελείωσε και το Λύκειο στην Ελλάδα σπούδασε Γεωπονία – Περιβάλλον και στη Βόρεια Αγγλία. Μετά γύρισε και εγκαταστάθηκε μόνιμα στις Ροβιές. Μετά από αρκετά χρόνια προσωπικού πειραματισμού, με την καλλιέργεια της ελιάς ξεκίνησε πρώτος τη βιολογική καλλιέργεια της επιτραπέζιας ελιάς. Αρχικά όλοι έδειξαν δυσπιστία για το εγχείρημα αυτό. Τελικά σταδιακά μετά από αρκετά χρόνια πείσθηκαν από το αποτέλεσμα και φέτος μπήκαν και οι τελευταίοι καλλιεργητές της περιοχής στη βιολογική καλλιέργεια. Ετσι σήμερα ο πρώην ελαιώνας Παπαδοπούλου, μια έκταση γης 2.000 στρεμμάτων με ελιές, καλλιεργείται χωρίς χημικά λιπάσματα και δηλητήρια. Με αυτη την πρωτοβουλια του λοιπον, την οποία όλοι αρχικα χλεύαζαν λόγω άγνοιας του κινδυνου των φυτοφαρμακων, δόθηκε η δυνατότητα στο προϊόν των Ροβιών, να έχει σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στις υπόλοιπες αγορές, παροτι πουλάνε πιο φτηνά κυριως λόγω της παγκοσμιοποίησης. Τα βιολογικα προϊόντα έχουν απήχηση, ιδιαίτερα στη δυτικη Ευρωπη και πληρώνουν για αυτα, διότι είναι ευαίσθητοι απέναντι στη μόλυνση του περιβάλλοντος και τις επιπτώσεις αυτής στην υγεία τόσο αυτών που το τρώνε όσο και σε εμάς που το παράγουμε. Έτσι δουλεύουν μόνιμα 50 άτομα στον συνεταιρισμό, συν τουλάχιστον άλλους 50 κτηματίες που έχουν εξασφαλισμένη διαθεση της παραγωγής τους. Αυτό το εγχειρημα μας δείχνει το δρόμο για την ανάπτυξη όλου του Δήμου.


Αξιοποίηση φυσικών πόρων και αρχαιοτητων.

Φυσικός πόρος δεν ειναι μονο ο λευκόλιθος, η δασική ξυλεία ή τα διαθέσιμα αλιεύματα, αλλά και η ομορφιά της φύσης. Ο Δήμος μας αντικειμενικά είναι εξαιρετικού κάλλους και είναι δίπλα στην Αθηνα. Με μικρού κόστους ήπιες παρεμβάσεις θα ελκύσουμε τουρισμό όλο το χρόνο και από την άλλη θα δημιουργήσουμε ένα μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας. Παραλληλα θα απασχοληθούν πολλοί περισσότεροι και στον αγροτικό τομέα, ο οποίος θα πρέπει να ταΐσει, τους επισκέπτες της περιοχής. Οι φυσικοί πόροι που πρέπει να αξιοποιηθούν είναι το Καντήλι, τα δύο ποτάμια ο Κηρέας και ο Νηλέας στο καμπο, και το Φαράγγι του Νηλέα στο ορεινό τμήμα του Δήμου της Αγίας Άννας, οι παραλίες, το απολιθωμένο δάσος της Κερασιάς και των Αμέλαντων, και όλα τα εγκαταλελειμμένα δασικά μονοπάτια με κορυφαίο αυτό το αρχαίο Χαλκίδος Ιστιαίας. Η ανάδειξη της αρχαίας Κηρίνθου και του επιφανούς μαντείου των Ροβιών θα προσελκύσουν ποιοτικό και ακριβό τουρισμό από όλες τις γωνιές της γης. Ο δε θρησκευτικός μας τουρισμός με προορισμό το προσκύνημα του Άγιου Ιωάννη του Ρώσου, τον Όσιο Δαυίδ, την Μονή Γαλατάκη αλλά και τα γραφικά και ιστορικά μας εξωκλήσια, έχει ήδη προσφέρει γενναιόδωρα για πολλά χρόνια, θα ενισχυθεί αν συνδυαστεί με δραστηριότητες στην φυση. Οι ορθοδοξοι Ρωσοι έχουν δείξει σοβαρό ενδιαφέρον και για επενδύσεις στο Δήμο Κηρέως λόγω του Αηγιάννη στο Προκόπι. Η συνεργασία του Δήμου μας με τον εξίσου προικισμένο Δήμο Ιστιαίας - Αιδηψού αλλά και η γειτνίαση με τις Σποράδες και το θαλάσσιο πάρκο της Αλοννήσου μπορει να εχει σαν αποτελεσμα την δημιουργία ενός δικτύου τουριστικών προορισμών ικανού να διαφημισθεί παγκοσμιως. Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, το οποίο έχει αναβαθμίσει τις πολιτικές πτήσεις του στην Ευρώπη, καθώς και αυτό της Σκιάθου προσφέρουν την απαραίτητη υποδομή για ταχεία πρόσβαση. Το νέο μεγάλο λιμάνι του Μαντουδίου σύντομα μπορεί να δέχεται κρουαζιερόπλοια .

Περιοχή Οργανωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης

Η δική μου πρόταση λοιπόν για ανάπτυξη με βάση τα παραπανω, είναι η δημιουργία Περιοχής Οργανωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) Αφενός μια τέτοια επιχειρησιακή πρόταση – δράση, θα έδινε δουλειά σε 5.000 με 10.000 άτομα όλο το χρόνο και αφετέρου ένα πολύ καλό εισόδημα σε όλους τους αγρότες, που θα μπορούσαν να διαθέτουν προϊόντα τους εκεί. Τα εισοδήματα όλων των τουριστικών επιχειρήσεων στον δικό μας αλλά και στον παρακείμενο Δήμο της Ιστιαίας – Αιδηψού θα σημείωναν σημαντική αυξηση. Θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την αξιοποίηση των φυσικών μας πόρων γιατί θα χρειαστούν δραστηριότητες για τους επισκεπτες με συνέπεια, την δημιουργία νέων επιχειρηματικών δράσεων. Η αξία της γης στη παρακείμενη περιοχή θα αυξάνονταν Τα Π.Ο.Τ.Α. είναι έκτασης χιλιάδων στρεμμάτων . Τουριστικά χωριά χτιζονται με παραδοσιακό Ελληνικό τρόπο και μεταξυ άλλων δημιουργούνται και γήπεδα golf , προτυπες βιολογικές καλλιέργειες και άλλα πολλά. Μια καλή θέση για ένα Π.Ο.Τ.Α θα ηταν η Κρύα Βρύση .


Έργα υποδομής


Τα τελευταία 30 χρόνια παρόλο τον διαθέσιμο πακτωλό χρημάτων, δεν μπήκαν τα θεμέλια για την ανάπτυξη της Βόρειας Εύβοιας.


Ενω η Ελλάδα δανείστηκε απίστευτα ποσά, τα οποία την οδήγησαν στη χρεοκοπία, η Β. Εύβοια παρέμεινε απομονωμένη και φτωχή παρόλο που συνήθως ψήφιζε την κυβερνητική παράταξη δηλ. ΠΑΣΟΚ. Τα θεμέλια που κατά τη γνώμη μου θα βελτίωναν πολύ την ζωή, είναι αφενός η σήραγγα στο βουνό για παρακαμψη του Αγιου και αφετερου, η αναγνώριση της Εύβοιας ως νησί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πριν 15 χρόνια ξεκίνησε ένας πόλεμος μεταξύ ανατολικών και δυτικών του σημερινού πλέον Δήμου σχετικά με την θέση διάνοιξης της σήραγγας που θα συνέδεε Χαλκίδα–Προκόπι. Εγώ αμέσως είχα έρθει σε διαφωνία, με τους υποστηρικτές της παραλιακής χάραξης γιατι την θεώρησα παράλογη. Προφανώς δεν υπήρχε η πολιτική βούληση για την υλοποίηση της σήραγγας και καλλιέργησαν αυτή την σύρραξη εκμεταλλευόμενοι την αφέλεια και αδιαφορία των ανθρώπων. Ο βράχος στον οποίο θα γίνει η σήραγγα είναι ασβεστόλιθος, είναι το πιο σκληρό και σταθερό πέτρωμα. Με τη σήραγγα θα σταματήσουμε να είμαστε αποκλεισμένοι το χειμώνα, την εποχή των χιονοπτώσεων, θα συντομεύσει ο δρόμος για τη Χαλκίδα κατά μισή ώρα, θα μειωθεί η κούραση και η ζαλάδα του ταξιδιού. Θα αυξηθεί ο τουρισμος. Επίσης θα είναι πολύ πιο εύκολη πρόσβαση στις υγειονομικές και άλλες υπηρεσίες της Χαλκίδας. Η δε ανάπτυξη της περιοχής απο ντόπιους και ξένους επενδυτές, θα ξεκινήσει με το που θα εγκατασταθεί το συνεργείο προτού καν αρχισει να τρυπαει. Η κατασκευή της σήραγγας, που θα ολοκληρωθεί σε λιγότερο από ένα χρόνο, πρέπει να προηγηθεί οπωσδήποτε άλλης βελτίωσης του οδικού δικτύου, γιατί είναι χωρίς απαλλοτριώσεις, χρονοβόρες προσφυγές και φυσικά αναπροσαρμογές προϋπολογισμού, που συνοδεύουν τέτοια έργα. Τούτα προκαλούν τεράστια αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού κόστους και μεγάλη χρονοκαθυστέρηση. Αν γίνει βελτίωση του οδικού δικτύου χωρίς να προηγηθει η σήραγγα δεν θα αλλάξει καθόλου το επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή και θα ειναι εκ του πονηρου.


Επίσης ο δρόμος Ροβιών – Αιδηψού για 25 χρόνια λειτουργεί, χωρίς να έχει παραληφθεί ακόμη από το Δημόσιο. Το χειμώνα γίνεται πάρα πολύ επικίνδυνος λόγω των καταπτώσεων και συμβάλλει στην απομόνωση του Δήμου μας και συνεπώς στη φτώχεια. Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί δεν υπάρχει το κατάλληλο προστατευτικό περίπου 2 με 3 χιλιόμετρα, τη στιγμή που έχουν φτιάξει τεράστια έργα- σε σύγκριση με αυτό- στην Ελλάδα, όπως η Εγνατία οδός και το πέταλο του Μαλιακού.


Η Εύβοια είναι νησί

Η Εύβοια έχει ένα σχήμα, μέγεθος και οδικό δίκτυο τα οποία συνηγορούν στην απομόνωση, λόγω των τεράστιων αποστάσεων, χρόνου, κούρασης, από τα περισσότερα σημεία της μέχρι τη Χαλκίδα. Όλα αυτά συντηρούν το χαμηλό βιοτικό επίπεδο του κόσμου και για αυτό ο κόσμος φεύγει αναζητώντας μία καλύτερη τύχη. Το Κράτος, η Πολιτεία μας αντιμετωπίζει με μεγάλη αναλγησία και δε γνωρίζω για ποιον λόγο. Δεν έχουν φροντίσει οι πολιτικοί μας να διορθώσουν το μεγάλο λάθος που έχει οδηγήσει την Ευρώπη να μας αντιμετωπίζει με τους ίδιους όρους όπως τη Στερεά Ελλάδα. Φέτος με τη συρρίκνωση των δρομολογίων των φέριμποτ, θα γίνει ακόμη πιο αντιληπτό, πόσο επιτακτική ανάγκη είναι να αντιμετωπισθούμε με τους ευνοϊκούς όρους όπως και τα υπόλοιπα νησιά.


Έχουμε τουλάχιστον επτά ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με την Ηπειρωτική Ελλάδα, οι οποίες δικαιολογούν το χαρακτηρισμό μας ως νησί παρόλη τη γέφυρα της Χαλκίδας. Η ύπαρξη της οποίας χρησιμοποιείται ως άλλοθι για αυτό το έγκλημα που συντελείται. Τα πλεονεκτήματα της αναγνώρισης ως νησί θα είναι αυξημένες επιχορηγήσεις από το κράτος για κάθε δραστηριότητα, καθώς και από την Ευρωπαϊκή Ένωση αυξημένα ποσοστά επιχορήγησης για οποιαδήποτε επένδυση. Θα είχαμε καλύτερους δρόμους και καλύτερες υπηρεσίες από την ευνοϊκότερη αυτή μεταχείριση.


Η ανάπτυξη στο Μαντούδι


Όσο αφορά τη Β.Ι.Π.Ε. και την ΤΕΡΝΑ πιστεύω ότι δεν ταιριάζει καθόλου με τον χαρακτήρα της περιοχής που ειναι υψηλού φυσικού κάλλους, και κατά πάσα πιθανότητα θα δημιουργήσει προβλήματα, μολύνσεις και στη θάλασσα και στα χωραφια και δαση. Συνεπώς θα προκαλεσει πολύ μεγαλύτερη ζημιά σε ολόκληρη τη Βόρεια Εύβοια παρά όφελος, στον τομέα της συνολικής απασχόλησης, καθώς και στην υγεία των κατοίκων των παρακείμενων περιοχών.


Η ΤΕΡΝΑ είναι μία πολύ αξιόλογη εταιρεία, στο τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ( Α.Π.Ε. ) και θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί κατά ήπιο και οικολογικό τρόπο με ανεμογεννήτριες και φωτοβολταικά, στην έκταση που της ανήκει, καθώς και με τον λευκόλιθο χωρίς τη δημιουργία της ΒΙ.ΠΕ

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.