powered by Surfing Waves

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016

Παραβλέπουν νόμο και γνωμοδότηση μέλη της Οικονομικής Επιτροπής διακινδυνεύοντας πειθαρχική δίωξη


Σύμφωνα με την εγκύκλιο οικ. 52510/ 31.12.2013 του ΥΠΕΣ προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας για την "άσκηση ενδίκων μέσων από τους ΟΤΑ":

" επισημαίνεται " ότι σύμφωνα με τα άρ. 72 και 176 του ν. 3852/2010, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου και της Περιφέρειας αντίστοιχα, έχει αρμοδιότητα για τη λήψη της απόφασης άσκησης όλων των ενδίκων βοηθημάτων και μέσων, ενώ δεν είναι επιτρεπτή οποιαδήποτε παραίτηση από άσκηση ενδίκων μέσων, προκειμένου για μισθολογικές απαιτήσεις καθώς και απαιτήσεις μισθών, επιδομάτων, αποζημιώσεων και γενικά μισθολογικών παροχών οποιασδήποτε μορφής, εξαιρουμένων εκείνων για τις οποίες το νομικό ζήτημα έχει επιλυθεί με απόφαση ανωτάτου δικαστηρίου.
Συνεπώς, η μη εξάντληση των ενδίκων μέσων στις δικαστικές διαφορές, που αναφύονται σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα, δύναται να ενεργοποιήσει από πλευράς σας τη διαδικασία των άρθρων 233 επομ. του ν. 3852/2010 περί πειθαρχικής ευθύνης αιρετών."

Οι κκ. Καντζούρας, Κουτσουράς, Αρβανίτης  και  Μουργίας  επέλεξαν να απεμπολίσουν αυτή την υποχρέωση τους  σαν αιρετοί  και  αποφάσισαν να μην εξαντλήσουν τα ένδικα μέσα που προβλέπει ο νόμος στην υπόθεση αγωγής 4 ΑμΕΑ




ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ από το Πρακτικό 16/14-6-2016 της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του ΔήμουΜαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας.

Κύριοι σύμβουλοι,
Μας επιδόθηκε η αριθμ. 24/2016 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκίαδας (Διαδικασία
Ασφαλιστικών Μέτρων) η οποία αφορά αίτηση των 1) Ιωάννη Δούκα, Ιωάννη Γραμματικού, Παύλου Ζαφείρα & Ιωάννη Παλιάτσου ( άτομα με ειδικές ανάγκες ΑΜΕΑ) .
Ο Δήμος για τις δικαστικές υποθέσεις θα πρέπει με επιμέλεια να εξαντλεί όλη τη νόμιμη διαδικασία μέχρι τον Άρειο Πάγο ή το Συμβούλιο της Επικρατείας, σε συνδυασμό κάθε φορά με τη  γνωμοδότηση δικηγόρου όπως προβλέπεται από το νόμο για την προάσπιση των συμφερόντων
του Δήμου.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 περιπτ. ιδ' του άρθρου 72 του Ν.3852/10 όπωςαντικαταστάθηκε με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 6 του Ν 4071/12 ισχύει ότι η οικονομική επιτροπή «αποφασίζει για το δικαστικό συμβιβασμό και τον εξώδικο συμβιβασμό ή κατάργηση δίκης που έχουν αντικείμενο μέχρι του ποσού των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο για τον εξώδικο συμβιβασμό ή την κατάργηση  δίκης που έχουν αντικείμενο που υπερβαίνει το παραπάνω ποσό.»
Οι διατάξεις της παρ.1 περιπτ. ιγ' και περίπτ. ιε' του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010 ορίζουν ότι «Η Οικονομική επιτροπή αποφασίζει για την άσκηση όλων των ενδίκων βοηθημάτων και των ενδίκων
μέσων» και «αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση  της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους δήμους, είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια».

Παράλληλα και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του ιδίου άρθρου η απόφαση λαμβάνεται
ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η ανυπαρξία της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα τηςσχετικής απόφασης.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε την γνωμοδότηση του δικηγόρου κ. Ευθυμίου Αντώνιου η
οποία αναφέρει τα εξής ,

ΠΡΟΣ
Την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μαντουδίου - Λίμνης — Αγίας Άννας.
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ
Μου ζητήθηκε να γνωμοδοτήσω σχετικά με την υπ' αριθμ. 24/2016 απόφαση του Μονομελούς
πρωτοδικείου Χαλκίδας ( Διαδικασία Ασφαλιστικών μέτρων).
Όπως είναι γνωστό οι 1) Ιωάννης Δούκας, β) Ιωάννης Γραμματικός, γ)Παύλος Ζαφείρας , δ)
Ιωάννης Παλιάτσος ( άτομα με ειδικές ανάγκες ΑΜΕΑ) με την από 8-6-2015 αίτηση τους ενώπιον
του Μονομελούς πρωτοδικείου Χαλκίδας πέτυχαν την έκδοση της υπ' αριθμ. 24/2016 απόφασης (Ασφαλιστικών Μέτρων) με την οποία α) υποχρεώνεται ο Δήμος να αποδέχεται προσωρινά τις προσηκόντως προσφερομενες υπηρεσιες αυτών, υπό τους ίδιους όρους και συνθήκες εργασίας έως
και πριν την 14-3-2015 για τον πρώτο και τέταρτο από αυτούς, πρίν την 30-30-2015 για το δεύτερο
από αυτούς και πριν την 21-3-2015 για τον τρίτο από αυτούς, στη θέση, την ειδικότητα και με τις
νόμιμες αποδοχές τους, μεχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επι' της 8-7-2015 και με αριθμό
κατάθεσης 74/2015 κύριας αγωγής αυτών.

B) Απειλείται σε βάρος του Δήμου χρηματική ποινή 100 ευρώ για κάθε μέρα αρνήσεως του και
αποδέχεται προσωρινά τις προαναφερόμενες προσηκόντως υπηρεσιες κάθε αιτούντος και γ)
υποχρεώνεται ο Δήμος να καταβάλλει προσωρινά στον πρώτο το ποσό των 6.240 ευρώ (διάστημα
από 31-3-2015 έως 14-11-2015) στον δεύτερο το ποσό των 5.850 ευρώ (διάστημα από 31-3-2015
έως 14-11-2015), στον τρίτο το ποσό των 6.240 ευρώ (διάστημα από 22-3-2015 έως 14-11-2015) και
στον τέταρτο χρηματικό ποσό των 6.295,44 ευρώ (διάστημα από 15-3-2015 έως 14-11-2015).
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα παραπάνω ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να αποδέχεται τις προσηκόντως
προσφερόμενες υπηρεσίες αυτών στο ίδιο καθεστώς μεχρι σήμερα, μέχρι την έκδοση οριστικής
απόφασης επι της κύριας αυτών αγωγής διαφορετικά θα υποχρεωθεί να υποστει' την χρηματική
ποινή των 100 ευρώ για κάθε ημέρα άρνησης του για τον καθένα από αυτούς.
Τέλος ο Δήμος υποχρεώνεται να καταβάλλει προσωρινά σ' αυτούς τα αναφερόμενα παραπάνω
χρηματικά ποσά γιατι' διαφορετικά θα υποστει' την επιβάρυνση αυτών με τόκους υπερημεριας και
ενδεχόμενα αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του για την είσπραξη αυτών

Λ. Αιδηψού 8-6-2016».
Προτείνω λοιπόν να αποφασίσουμε την αποδοχή της από 8-6-2016 γνωμοδότησης του δικηγόρου κ. Ευθυμίου Αντώνιου που έλαβε από το Δήμο αριθμ. πρωτ. 5169/8-6-2016.

Το μέλος κ. Σταύρος Κουτσουράς έλαβε το λόγο και είπε: « πέραν των ανωτέρω σεβόμενος την κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να μην ασκείται έφεση σε δικαστικές υποθέσεις ΑΜΕΑ που έχουν κερδηθεί από αυτούς καθαρά για ηθικούς λόγους, καθότι επίσης δεν δυνάμεθα να ασκούμε έφεση σε ασφαλιστικά μέτρα μέχρι την εκδίκαση της τακτικής αγωγής .
Ο Αντιπρόεδρος K. Ιωάννης Καντζούρας : συμφωνώ με τον κ. Κουτσουρά και άλλοι Δήμοι στην Ελλάδα έχουν πάρει τέτοιες αποφάσεις για μη άσκηση περαιτέρω ενδίκων μέσων.

Ο Πρόεδρος θέτει προς Ψήφιση την πρόταση στα όσα εισηγήθηκε και συγκεκριμένα τηνπρόταση: « Αποδοχή της από 8-6-2016 γνωμοδότησης του δικηγόρου κ. Ευθυμίου Αντώνιου που έλαβε από το Δήμο αριθμ. πρωτ. 5169/8-6-2016».
Υπέρ της πρότασης του Προέδρου, 2 ψήφοι υπέρ (Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος, Παληός Ευ. Μέλος) και 4 ψήφους κατά ((Καντζούρας Ι, Αντιπρόεδρος, Κουτσουράς Στ. μέλος,Αρβανίτης Π. μέλος, Μουργίας Ι. μέλος)
Ο Αντιπρόεδρος κ. Ιωάννης Καντζούρας προτείνει αυτά που ανέφερε ο κ. Σταύρος Κουτσουράς συν τη μη άσκηση περαιτέρω ενδίκων μέσων
Υπέρ της πρότασης 4 ψήφους υπέρ (Καντζούρας Ι, Αντιπρόεδρος, Κουτσουράς Στ. μέλος,Αρβανίτης Π. μέλος, Μουργίας Ι. μέλος) και 2 ψήφοι κατά (Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος,Παληός Ευ. Μέλος)
Μετά τα ανωτέρω η Οικονομική Επιτροπή

Α ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
Την μη άσκηση περαιτέρω ενδίκων μέσων, σεβόμενοι την κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να μην ασκείται έφεση σε δικαστικές υποθέσεις ΑΜΕΑ που έχουν κερδηθεί από αυτούς για καθαρά ηθικούς λόγους.


----------------------------------------


Τα ʼτομα με Αναπηρίες που απασχολούνται κατά τη δημοσίευση του παρόντος και εφεξής σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ή φορείς της παρ. 8 του άρθρου 2 του Ν. 2643/1998, κατ' εφαρμογή του προγράμματος επιχορήγησης από τον Ο.Α.Ε.Δ. Νέων Θέσεων Εργασίας Ατόμων με Αναπηρίες, τα οποία ο εργοδότης τους επιθυμεί να συνεχίσει να απασχολεί και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, θεωρείται, ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν δυνάμει του Ν. 2643/1998 (ΦΕΚ 220 Α'). Τα ʼτομα με Αναπηρίες που έχουν απασχοληθεί μέσα στο τελευταίο έτος πριν τη δημοσίευση του παρόντος σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ή φορείς της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2643/1998 (Α' 220) με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή δυνάμει αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων ή με προσωρινές διαταγές, θεωρείται ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν και συνεχίζουν να παρέχουν την εργασία τους δυνάμει του ν. 2643/1998, εφόσον ο εργοδότης δηλώνει ότι επιθυμεί να συνεχίσει να τους απασχολεί (όπως το τελευταίο αυτό εδάφιο προστέθηκε με το άρθρο 56 του ν.4186/2013)....". Από τα προεκτεθέντα συνάγεται ότι η πρόσληψη ΑΜΕΑ σε φορείς του δημοσίου γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2643/98, αλλά από τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 3227/04 για τη δυνατότητα απασχόλησης των ΑΜΕΑ και μετά τη λήξη των προγραμμάτων, ακόμη και μετά την τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 3227/04 με το ν. 4186/13, συνάγεται η δυνατότητα μετατροπής των συμβάσεων εργασίας τους από ορισμένου σε αορίστου χρόνου, κατά παρέκκλιση των οριζομένων ανωτέρω περί απαγόρευσης μετατροπής συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου μετά την προαναφερθείσα συνταγματική αναθεώρηση, με συνέπεια η λήξη των συμβάσεων εργασίας των προστατευόμενων από τις διατάξεις του ν. 2643/98 να μπορεί να λάβει χώρα μόνο υπό τους όρους του άρθρου 11 του ν.2643/98 (Μ.Πρ.Ρόδου 67/13, Μ.Πρ.Βόλου 17/2012 ΤΝΠ ΔΣΑ).

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.