Άρθρο της τοπικής εφημερίδας "Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ" στις 19/06/2014
Το Συμβουλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ) συνεδρίασε σήμερα στις 10:30 και εξέτασε αιτήματα για τροποποιήσεις σε δρομολόγια των Β. Σποράδων.
Από το skopelos-news.blogspot.gr
Το Απόλλων Ελλάς της HSW |
Από το skopelos-news.blogspot.gr
Τρικυμία στην ακτοπλοΐα Σποράδων ~ ΤΡΙΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΠΟ ΤΗ HELLENIC SEAWAYS;
Δυναμικές αντιδράσεις ετοιμάζονται από τον Πρωτέα
Χωρίς Flying Cat πιθανόν να παραμείνει η ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλου - Σποράδων, σύμφωνα με αίτημα της εταιρείας HellenicSeawaysπρος το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η εταιρεία HellenicSeawaysεπικαλείται έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες με έγγραφο που απέστειλε στο υπουργείο προκειμένου να μεταδρομολογήσει το FlyingCat από το Βόλο στη γραμμή Αγιος Κωνσταντίνος - Σποράδες και, αντίστοιχα, να δρομολογήσει το Ε/Γ-Ο/Γ «Απόλλων Ελλάς» στη γραμμή Βόλου - Σποράδων, ως πρόσθετο του Ε/Γ-ΟΓ «Εξπρές Σκιάθος».
Ρεπορτάζ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΣΙΑΣ
Στο έγγραφό της το οποίο κοινοποιήθηκε και στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, η εταιρεία αναφέρει πως η τροποποίηση του αιτήματός της ως προς τη μεταδρομολόγηση του FlyingCat προέκυψε ύστερα από νεότερη αξιολόγηση των αιτημάτων των τοπικών φορέων για τις συγκοινωνίες, καθησυχάζοντας έτσι τους επαγγελματίες που ανέφεραν τις συνέπειες στον τουρισμό των νησιών σε περίπτωση κατάργησης των δρομολογίων του FlyingCat.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκπρόσωπο της ΑΝΕΣ, η εταιρεία HellenicSeaways, η οποία αιτείται την έκτακτη δρομολόγηση (μόνο για Ιούλιο-Αύγουστο) του Ε/Γ-Ο/Γ «Απόλλων Ελλάς» στη γραμμή Βόλου - Βορείων Σποράδων, παρ’ όλο που επικαλείται στατιστικά στοιχεία του 2013 προκειμένου να αναδείξει έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες, στο έγγραφο δεν αναφέρει την προσφερόμενη χωρητικότητα και των τριών Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων που κάλυπταν το 2013 ή και θα καλύπτουν το 2014 τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση. Σύμφωνα με το νόμο, η έκτακτη δρομολόγηση γίνεται μόνο όταν υπάρχουν σαφή αποδεικτικά στοιχεία υπερβάλλουσας ζήτησης επιβατών και οχημάτων σε σχέση με τη συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα από τα ήδη απασχολούμενα πλοία, δηλαδή το «Εξπρές Σκιάθος» και το «Πρωτεύς».
Η HellenicSeaways αναφέρει πως η φετινή ζήτηση των επιβατών θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2013, στοιχεία του οποίου επικαλείται με σχετικό έγγραφό της. Σύμφωνα με την ΑΝΕΣ, τα στοιχεία του 2013 που προκύπτουν από την προσφορά και ζήτηση της χωρητικότητας των πλοίων «Εξπρές Σκιάθος», «Πρωτεύς» και «Αρτεμις», οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής Βόλου - Σποράδων για το δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου 2014 μπορούν να καλυφθούν με δύο πλοία και ότι η δρομολόγηση 3ου πλοίου ως έκτακτου, έχει ως στόχο το διαγκωνισμό και τον εξοβελισμό του Ε/Γ-Ο/Γ «Πρωτεύς». Η ΑΝΕΣ, χωρίς να αμφισβητεί τα στατιστικά στοιχεία, προτείνει την αναγωγή τους μόνο με τα δρομολόγια και τις χωρητικότητες των πλοίων «Πρωτεύς» και «Εξπρές Σκιάθος», ώστε να αποδειχθεί αν χρειαζόταν η προσθήκη του Ε/Γ-Ο/Γ «Άρτεμις» για το 2013 και, συνεπώς, το αίτημα της εταιρείας για τη δρομολόγηση του «Απόλλων Ελλάς» για το καλοκαίρι του 2014 να ευσταθεί. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως σύμφωνα με τα στοιχεία, προκύπτει ότι το Ε/Γ-Ο/Γ «Αρτεμις», όχι μόνο δεν κάλυψε υπερβάλλουσα ζήτηση, αλλά και μόνο τα δύο κανονικά πλοία θα είχαν συνολική μέση πληρότητα 70%. Με την προσθήκη και τρίτου πλοίου («Αρτεμις» ή «Απόλλων Ελλάς») η μέση πληρότητα για κάθε πλοίο θα ήταν 50%, άρα ζημιογόνος και για τα τρία πλοία.
Επίσης, σύμφωνα με την ΑΝΕΣ, το 2012 το Ε/Γ-Ο/Γ «Αλκυώνη» ζήτησε την αποδρομολόγησή του λόγω έλλειψης συγκοινωνιακών αναγκών, αφήνοντας μόνο το «Εξπρές Σκιάθος» για την εξυπηρέτηση 145.000 επιβατών. Κατ’ αυτήν, προκύπτει εύλογα το ερώτημα, αν για 169.000 επιβάτες χρειάζονται τρία επιβατηγά για το 2013 ή για το 2014, τότε γιατί το 2012 εξυπηρετήθηκαν 145.000 επιβάτες με ένα μόνο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο, χωρίς ανταγωνισμό και χωρίς η HellenicSeawaysδεν χρειάστηκε να προσθέσει δεύτερο ή και τρίτο πλοίο.
Κατά την ΑΝΕΣ, ο ουσιαστικός και προφανής λόγος της HellenicSeaways στην προσθήκη επιπλέον οχηματαγωγού πλοίου (σύνολο τρία στη γραμμή, όταν μέχρι το 2012 υπήρχε ένα), είναι η πασίγνωστη μονοπωλιακή πρακτική να εξουθενωθεί οικονομικά η μικρή εταιρεία, να εγκαταλείψει τις Σποράδες και πλέον μόνη της η HellenicSeaways, να μείνει όπως πριν, με ένα πλοίο και τις υψηλότερες τιμές που ακόμη διατηρεί.
Σε περίπτωση απόσυρσης του FlyingCatαπό την ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλου - Σποράδων, τα Ε/Γ-Ο/Γ «Εξπρές Σκιάθος», «Απόλλων Ελλάς» και «Πρωτεύς» και το Ε/Γ-Υ/Γ «Ερατώ» αναμένεται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της τουριστικής περιόδου.
Χωρίς Flying Cat πιθανόν να παραμείνει η ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλου - Σποράδων, σύμφωνα με αίτημα της εταιρείας HellenicSeawaysπρος το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η εταιρεία HellenicSeawaysεπικαλείται έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες με έγγραφο που απέστειλε στο υπουργείο προκειμένου να μεταδρομολογήσει το FlyingCat από το Βόλο στη γραμμή Αγιος Κωνσταντίνος - Σποράδες και, αντίστοιχα, να δρομολογήσει το Ε/Γ-Ο/Γ «Απόλλων Ελλάς» στη γραμμή Βόλου - Σποράδων, ως πρόσθετο του Ε/Γ-ΟΓ «Εξπρές Σκιάθος».
Ρεπορτάζ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΣΙΑΣ
Στο έγγραφό της το οποίο κοινοποιήθηκε και στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, η εταιρεία αναφέρει πως η τροποποίηση του αιτήματός της ως προς τη μεταδρομολόγηση του FlyingCat προέκυψε ύστερα από νεότερη αξιολόγηση των αιτημάτων των τοπικών φορέων για τις συγκοινωνίες, καθησυχάζοντας έτσι τους επαγγελματίες που ανέφεραν τις συνέπειες στον τουρισμό των νησιών σε περίπτωση κατάργησης των δρομολογίων του FlyingCat.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκπρόσωπο της ΑΝΕΣ, η εταιρεία HellenicSeaways, η οποία αιτείται την έκτακτη δρομολόγηση (μόνο για Ιούλιο-Αύγουστο) του Ε/Γ-Ο/Γ «Απόλλων Ελλάς» στη γραμμή Βόλου - Βορείων Σποράδων, παρ’ όλο που επικαλείται στατιστικά στοιχεία του 2013 προκειμένου να αναδείξει έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες, στο έγγραφο δεν αναφέρει την προσφερόμενη χωρητικότητα και των τριών Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων που κάλυπταν το 2013 ή και θα καλύπτουν το 2014 τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση. Σύμφωνα με το νόμο, η έκτακτη δρομολόγηση γίνεται μόνο όταν υπάρχουν σαφή αποδεικτικά στοιχεία υπερβάλλουσας ζήτησης επιβατών και οχημάτων σε σχέση με τη συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα από τα ήδη απασχολούμενα πλοία, δηλαδή το «Εξπρές Σκιάθος» και το «Πρωτεύς».
Η HellenicSeaways αναφέρει πως η φετινή ζήτηση των επιβατών θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2013, στοιχεία του οποίου επικαλείται με σχετικό έγγραφό της. Σύμφωνα με την ΑΝΕΣ, τα στοιχεία του 2013 που προκύπτουν από την προσφορά και ζήτηση της χωρητικότητας των πλοίων «Εξπρές Σκιάθος», «Πρωτεύς» και «Αρτεμις», οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής Βόλου - Σποράδων για το δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου 2014 μπορούν να καλυφθούν με δύο πλοία και ότι η δρομολόγηση 3ου πλοίου ως έκτακτου, έχει ως στόχο το διαγκωνισμό και τον εξοβελισμό του Ε/Γ-Ο/Γ «Πρωτεύς». Η ΑΝΕΣ, χωρίς να αμφισβητεί τα στατιστικά στοιχεία, προτείνει την αναγωγή τους μόνο με τα δρομολόγια και τις χωρητικότητες των πλοίων «Πρωτεύς» και «Εξπρές Σκιάθος», ώστε να αποδειχθεί αν χρειαζόταν η προσθήκη του Ε/Γ-Ο/Γ «Άρτεμις» για το 2013 και, συνεπώς, το αίτημα της εταιρείας για τη δρομολόγηση του «Απόλλων Ελλάς» για το καλοκαίρι του 2014 να ευσταθεί. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως σύμφωνα με τα στοιχεία, προκύπτει ότι το Ε/Γ-Ο/Γ «Αρτεμις», όχι μόνο δεν κάλυψε υπερβάλλουσα ζήτηση, αλλά και μόνο τα δύο κανονικά πλοία θα είχαν συνολική μέση πληρότητα 70%. Με την προσθήκη και τρίτου πλοίου («Αρτεμις» ή «Απόλλων Ελλάς») η μέση πληρότητα για κάθε πλοίο θα ήταν 50%, άρα ζημιογόνος και για τα τρία πλοία.
Επίσης, σύμφωνα με την ΑΝΕΣ, το 2012 το Ε/Γ-Ο/Γ «Αλκυώνη» ζήτησε την αποδρομολόγησή του λόγω έλλειψης συγκοινωνιακών αναγκών, αφήνοντας μόνο το «Εξπρές Σκιάθος» για την εξυπηρέτηση 145.000 επιβατών. Κατ’ αυτήν, προκύπτει εύλογα το ερώτημα, αν για 169.000 επιβάτες χρειάζονται τρία επιβατηγά για το 2013 ή για το 2014, τότε γιατί το 2012 εξυπηρετήθηκαν 145.000 επιβάτες με ένα μόνο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο, χωρίς ανταγωνισμό και χωρίς η HellenicSeawaysδεν χρειάστηκε να προσθέσει δεύτερο ή και τρίτο πλοίο.
Κατά την ΑΝΕΣ, ο ουσιαστικός και προφανής λόγος της HellenicSeaways στην προσθήκη επιπλέον οχηματαγωγού πλοίου (σύνολο τρία στη γραμμή, όταν μέχρι το 2012 υπήρχε ένα), είναι η πασίγνωστη μονοπωλιακή πρακτική να εξουθενωθεί οικονομικά η μικρή εταιρεία, να εγκαταλείψει τις Σποράδες και πλέον μόνη της η HellenicSeaways, να μείνει όπως πριν, με ένα πλοίο και τις υψηλότερες τιμές που ακόμη διατηρεί.
Σε περίπτωση απόσυρσης του FlyingCatαπό την ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλου - Σποράδων, τα Ε/Γ-Ο/Γ «Εξπρές Σκιάθος», «Απόλλων Ελλάς» και «Πρωτεύς» και το Ε/Γ-Υ/Γ «Ερατώ» αναμένεται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της τουριστικής περιόδου.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.