powered by Surfing Waves

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Ποιοι εκλέχθηκαν στην Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής στο δήμο μας

Ο Δήμος μας  διοικείται από το Δ ημοτικό Συμβούλιο, την Οικονομική Επιτροπή, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, την Εκτελεστική Επιτροπή και το Δ ήμαρχο.


Το δημοτικό συμβούλιο Λ σε ειδική συνεδρίαση της Κυριακής 7 Σεπτεμβρίου, στην αίθουσα συνεδριάσεων εξέλεξε εκτός από το Προεδρείο, τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και τους εκπροσώπους του δήμου στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Στερεάς Ελλάδας..

Η Οικονομική Επιτροπή είναι συλλογικό όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής  λειτουργίας του Δ ήμου. Η δε επιτροπή ποιότητας ζωής είναι αποφασιστικό και εισηγητικό όργανο
άσκησης των σχετικών με την ποιότητα ζωής, τη χωροταξία, την πολεοδομία και την προστασία του περιβάλλοντος αρμοδιοτήτων του δήμο. Η κάθε επιτροπή αποτελείται από το Δ ήμαρχο ή τον Αντιδήμαρχο που ορίζει ο Δήμαρχος, ως Πρόεδρο αυτής και από 6 μέλη εκ των οποίων τα 2 εκλέγονται από τις δημοτικές παρατάξεις της μειοψηφίας.

Η εκτελεστική επιτροπή δεν εκλέγεται και  αποτελείται από τον δήμαρχο ως πρόεδρο και τους αντιδημάρχους ως μέλη.   Η εκτελεστική επιτροπή είναι συλλογικό, συντονιστικό και εκτελεστικό όργανο του δήμου και παρακολουθεί την εφαρμογή της δημοτικής πολιτικής σε όλους τους τομείς καθώς και την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου του δήμου, του μεσοχρόνιου, ετήσιου και πενταετούς προγράμματος δράσης. Παρακολουθεί την εκτέλεση των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου.

Ποιοι εκλέχθηκαν;

Οικονομική Επιτροπή 

 Η θήτεία της οικονομικής επιτροπής είναι από 1-9/14 έως 5-3/17

Τακτικά Μέλη
Σεσοντή Μαρία
Παληός Ευστράτιος
Αρβανίτης Παναγιώτης
Κουτσουράς Σταύρος
Κατζούρας Ιωάννης
Μουργιάς Ιωάννης

Αναπληρωματικά Μέλη
Σκομπρής Νικόλαος
Αλατζάς Ευάγγελος
Χατζής Ανδρέας
Κανελλοπουλος Ιωάννης
Στεφου Κυριακή



Επιτροπή Ποιότητας Ζωής




Η θήτεία της της επιτροπής ποιότητας ζωής είναι από 1-9/14 έως 5-3/17

Τακτικά Μέλη
Γεωργάκαινα Ελένη
Κουτσουράς Σταύρος
Σκομπρής Νίκος
Τάρλας Κυριάκος
Φλώκου – Κωνσταντάκη Σοφία
Κανελλόπουλος Ιωάννης

Αναπληρωματικά Μέλη
Χαλιούλιας Ιωάννης
Δανέλης Ιωάννης
Βούλγαρης Αναστάσιος
Στέφου Κυριακή
Ψαρρού Ελπίδα

Αντιπρόεδρος της κάθε  επιτροπής εκλέγεται όποιος συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της Επιτροπής.

Η διαδικασία εκλογής



Το δημοτικό συμβούλιο, μετά την εκλογή του προεδρείου και προεδρεύοντος του νεοεκλεγέντος προέδρου και κατά τη διάρκεια της ίδιας συνεδρίασηςεκλέγει μεταξύ των μελών του με μυστική ψηφοφορία τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη της οικονομικής επιτροπής με την εξής διαδικασία:

1.1. Από τους δημοτικούς συμβούλους της παράταξης της πλειοψηφίας, δύνανται να θέσουν υποψηφιότητα όποιοι επιθυμούν να συμμετέχουν ως μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη διαδικασία ανάδειξής τους μεταξύ των μελών της παράταξης αυτής.

1.2 Οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας που επιθυμούν την ανάδειξή τους στην Επιτροπή Οικονομικών, πρέπει να θέσουν υποψηφιότητα σε αυτή τη συνεδρίαση των δημοτικών παρατάξεων, που συγκροτούν στο σύνολο τη μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου. Στη συνεδρίαση αυτή πρώτα εκλέγονται από το σύνολο των παρατάξεων της μειοψηφίας του ημοτικού Συμβουλίου οι
υποψήφιοι τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι, που αναλογούν στην μειοψηφία, σύμφωνα με τον αριθμό που καθορίζεται με το άρθ.2 του παρόντος.Η ανάδειξη των υποψηφίων αυτών γίνεται ως εξής:
1.3 ,Ως υποψήφιοι της μειοψηφίας αναδεικνύονται αυτοί που συγκέντρωσαν την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών των παρατάξεων της μειοψηφίας. Εάν δεν επιτευχθεί η απόλυτη πλειοψηφία, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται και αναδεικνύεται αυτός που συγκέντρωσε πάλι την απόλυτη
πλειοψηφία του συνόλου των μελών των παρατάξεων της μειοψηφίας. Εάν και πάλι δεν συγκεντρωθεί η απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών των παρατάξεων της μειοψηφίας ή υπάρξει ισοψηφία, τότε διενεργείται και τρίτη ψηφοφορία μεταξύ των δύο επικρατέστερων υποψηφίων, που έλαβαν τις
περισσότερες ψήφους. Κατά την ψηφοφορία αυτή εκλέγεται όποιος μεταξύ των δύο επικρατέστερων συγκεντρώσει τη σχετική πλειοψηφία των παρόντων, δηλ. πήρε τις περισσότερες ψήφους σε σχέση με τον συνυποψήφιό του, έστω και αν πήρε μία ψήφο.

 Μετά το πέρας της ανωτέρω διαδικασίας, διενεργείται η εκλογή, από το σύνολο των συμβούλων, για την ανάδειξη των τακτικών και αναπληρωματικών μελών της Επιτροπής με την εξής διαδικασία:
5.1 Για να εκλεγεί μέλος της Οικονομικής Επιτροπής ο υποψήφιος πρέπει να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Εάν παραμείνουν κενές θέσεις, που αναλογούν στην πλειοψηφία ή στη μειοψηφία του ημοτικού Συμβουλίου, τότε διενεργείται δεύτερη ψηφοφορία. Σε αυτήν εκλέγεται ο υποψήφιος ο οποίος συγκεντρώνει την
απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του ημοτικού Συμβουλίου.
5.2 Αν και στη δεύτερη ψηφοφορία δεν επιτευχθεί εκλογή των μελών της Επιτροπής και παραμένουν κενές θέσεις, γίνεται και τρίτη ψηφοφορία, οπότε εκλέγονται όσοι συγκεντρώσουν τη σχετική πλειοψηφία των παρόντων μελών του ημοτικού Συμβουλίου, δηλαδή όσοι έχουν πάρει έστω και μία ψήφο.
5.3. Εάν υπάρξει ισοψηφία σε οποιαδήποτε ψηφοφορία, τότε διενεργείται κλήρωση, στην ίδια συνεδρίαση από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου.



Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής

1. Η Οικονομική Επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής
λειτουργίας του δήμου, η οποία έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου και προβαίνει στην τελική διαμόρφωση
του σχεδίου προϋπολογισμού εξόδων των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων
του δήμου, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 2 και 3 του Ν. 3852/2010.
β) ελέγχει την υλοποίηση του προϋπολογισμού και υποχρεούται να υποβάλλει ανά
τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, η οποία περιλαμβάνει, για το
συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όλα τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες
διατάξεις στοιχεία του ετήσιου απολογισμού και όπου παρουσιάζεται η
κατάσταση των εσόδων και εξόδων του δήμου. Η έκθεση αυτή στην οποία
καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται
υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου,
γ) προελέγχει τον απολογισμό,
δ) αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του
προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις
αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης αποφασίζει αιτιολογημένα και
για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών,
εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις,
ε) με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 του παρόντος, καταρτίζει τους όρους,
συντάσσει τη διακήρυξη, διεξάγει και κατακυρώνει όλες τις δημοπρασίες
σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Για τη διεξαγωγή των δημοπρασιών και την
αξιολόγηση των προσφορών μπορεί να συγκροτεί επιτροπές, από μέλη της,
δημοτικούς ή δημόσιους υπαλλήλους ή ειδικούς επιστήμονες,
στ) μελετά την ανάγκη συνάψεως δανείων, καταρτίζει τους όρους τους και εισηγείται
σχετικά στο δημοτικό συμβούλιο,
ζ) εισηγείται προς το δημοτικό συμβούλιο την επιβολή τελών, δικαιωμάτων και
εισφορών,
η) αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών,
θ) εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο ετήσιο σχέδιο διαχείρισης και αξιοποίησης της
περιουσίας του δήμου. Παρακολουθεί την υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου και
ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο,
ι) αποφασίζει για ζητήματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,
ια) εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων του
δήμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 73 παρ.1 Β ν) του Ν.
3852/2010 και παρακολουθεί την υλοποίηση τους,
ιβ) αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές Αρχές,
ιγ) αποφασίζει για την άσκηση όλων των ενδίκων βοηθημάτων και των ενδίκων
μέσων,
ιδ) αποφασίζει για το δικαστικό συμβιβασμό και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο
για τον εξώδικο συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχουν αντικείμενο μέχρι
ποσού τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ,
ιε) αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση της
πληρεξουσιότητας του, σε όσους δήμους, είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι,
με μηνιαία Αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να
παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια.
Ιστ) μπορεί να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν
προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφαση της είναι δυνατή, κατ`
εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά
υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του
δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές η
αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 281 του
Ν.3463/06

2. Για τις περιπτώσεις ιβ`, ιγ` και ιδ` της προηγούμενης παραγράφου, η απόφαση
λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η ανυπαρξία της οποίας συνεπάγεται
ακυρότητα της σχετικής απόφασης. Προκειμένου για μισθολογικές απαιτήσεις, κάθε
μορφής, περιλαμβανομένων και των επιδομάτων, δεν είναι δυνατή η παραίτηση από την
άσκηση ενδίκων μέσων, ο δικαστικός ή εξώδικος συμβιβασμός και η κατάργηση δίκης,
εκτός από τις περιπτώσεις που το νομικό ζήτημα έχει κριθεί με απόφαση ανωτάτου
δικαστηρίου.

3. Η Οικονομική Επιτροπή, με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία
των μελών της, μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητας της στο
δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την
ιδιαίτερη σοβαρότητα του.


Αρμοδιότητες Επιτροπής Ποιότητας Ζωής
1. Η επιτροπή ποιότητας ζωής είναι αποφασιστικό και εισηγητικό όργανο
άσκησης των σχετικών με την ποιότητα ζωής, τη χωροταξία, την πολεοδομία
και την προστασία του περιβάλλοντος αρμοδιοτήτων του δήμου. Κατά την
άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων της λαμβάνει ειδική μέριμνα για το
σχεδιασμό δράσεων που αποβλέπουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής
και εν γένει την εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρίες.
Ειδικότερα:
Α. Είναι αρμόδια, με την επιφύλαξη του άρθ.83, για:
i) τη χορήγηση προέγκρισης ίδρυσης καταστημάτων και επιχειρήσεων μετά
από προέλεγχο του σχετικού αιτήματος του ενδιαφερομένου,
ιι) την ανάκληση ή την οριστική αφαίρεση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας
των καταστημάτων επιχειρήσεων και λοιπών εγκαταστάσεων και
δραστηριοτήτων αρμοδιότητας του δήμου,
iii) τη χορήγηση ή ανάκληση της άδειας λειτουργίας μουσικής.
Η σχετική απόφαση λαμβάνεται μέσα σε είκοσι (20) ημέρες αφότου περιέλθουν
στην επιτροπή όλα τα νόμιμα δικαιολογητικά και στοιχεία.
Β. Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο:
i) θέματα καθορισμού χρήσεων γης,
ιι) θέματα ρυθμιστικών σχεδίων, προγραμματισμού εφαρμογής ρυθμιστικών
σχεδίων, οικιστικής οργάνωσης ανοικτών πόλεων, εφαρμογής Γενικού
Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.), πολεοδομικών μελετών, ανάπλασης περιοχών,
πολεοδομικών επεμβάσεων, χρηματοδότησης προγραμμάτων ανάπλασης,
ανασυγκρότησης υποβαθμισμένων περιοχών, πολεοδομικής αναμόρφωσης
προβληματικών περιοχών, αποζημίωσης ρυμοτομούμενων, πολεοδομικών
ρυθμίσεων, εισφοράς σε γη ή σε χρήμα, περιοχών ειδικά ρυθμιζόμενης
πολεοδόμησης (Π.Ε.Ρ.ΠΟ.) και έγκρισης πολεοδομικών μελετών,
iii) τη λήψη αποφάσεων για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος,
iv) τη λήψη αποφάσεων για θέματα χωροθέτησης κοιμητηρίων, κατά τις
προβλέψεις του ν. 2508/1997 (ΦΕΚ 124 Α), κέντρων αποτέφρωσης νεκρών,
καθώς και άλλων, σχετικών με το αντικείμενο, αρμοδιοτήτων του,
ν) το σχέδιο κανονιστικών αποφάσεων των άρθρων 79 και 82 του Κ. .Κ..
2. Η επιτροπή ποιότητας ζωής συντάσσει ετήσια έκθεση πεπραγμένων στους τομείς
αρμοδιότητας της, η οποία συζητείται και εγκρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο. Η
έκθεση περιλαμβάνει και ποσοτικά στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των συνεδριάσεων,
την συμμετοχή των μελών της, τα θέματα που συζητήθηκαν και τις ληφθείσες
αποφάσεις. Υπεύθυνος για την σύνταξη της ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων είναι ο
Πρόεδρός της. Στην εν λόγω έκθεση ενσωματώνονται, ως παράρτημα, και σχετικές
παρατηρήσεις που υποβάλουν τα μέλη της. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής συντάσσει την
έκθεση εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους και την κοινοποιεί στα μέλη της προκειμένου
αυτά να του υποβάλουν εγγράφως τις παρατηρήσεις τους εντός της πρώτης
εβδομάδας του Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια, εντός της δεύτερης εβδομάδας του
Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος υποβάλει το πλήρες κείμενο της ετήσιας έκθεσης στο
δημοτικό συμβούλιο και μεριμνά για τη δημοσίευσή της στην ιστοσελίδα του δήμου.
3. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί, για θέματα ιδιαίτερα σοβαρά, με ειδική αιτιολογία, και
με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του να αποφασίζει ότι θα ασκήσει
το ίδιο αρμοδιότητες των προηγούμενων παραγράφων
4. Η επιτροπή ποιότητας ζωής με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη
πλειοψηφία των μελών της μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της
αρμοδιότητας της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι
αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητα του.
5. Η επιτροπή ποιότητας ζωής πρέπει να λαμβάνει υπ’όψιν της για την διαμόρφωση της
εισήγησης της προς το ημοτικό Συμβούλιο για τα θέματα της παρ.1 περ.γ του άρθρου
83 του Ν.3852/10 καθώς και για τα θέματα της παρ. 2 του άρθρου 84 του Ν.
3852/2010 τις σχετικές προτάσεις της οικείας δημοτικής ή τοπικής αντιστοίχως
κοινότητας.




Αρμοδιότητες της εκτελεστικής επιτροπής

Η εκτελεστική επιτροπή ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
1. Παρακολουθεί την εκτέλεση των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου.
2. Συντονίζει την κατάρτιση και παρακολουθεί την εκτέλεση του επιχειρησιακού προγράμματος, το οποίο και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο. Ο αρμόδιος για την κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος αντιδήμαρχος συνεργάζεται με τους προϊσταμένους των εμπλεκομένων υπηρεσιών και ενημερώνει τον .ήμαρχο και την Εκτελεστική Επιτροπή για
την πορεία κατάρτισης του προγράμματος και την εφαρμογή του,
υποβάλλοντας ενδιάμεσες εκθέσεις οι οποίες και συζητούνται σε συνεδρίαση
της Εκτελεστικής Επιτροπής η οποία διατυπώνει παρατηρήσεις, υποδείξεις
και κατευθύνσεις για την υλοποίηση του προγράμματος.
3. Καταρτίζει και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το τεχνικό
πρόγραμμα του δήμου και έχει την ευθύνη της υλοποίησής του. Ο αρμόδιος
αντιδήμαρχος σε άμεση συνεργασία με τους προϊσταμένους των
υπηρεσιακών μονάδων που έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού, της
οικονομικής διοίκησης και των τεχνικών έργων συντάσσει χρονοδιάγραμμα
εργασιών και ενημερώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα τον .ήμαρχο για την
πορεία των διαδικασιών κατάρτισης του προγράμματος. Ο αντιδήμαρχος
συντάσσει την τελική εισήγηση αλλά και τις ενδιάμεσες εκθέσεις του και τις
υποβάλλει στον δήμαρχο ο οποίος αποφασίζει εάν συντρέχει λόγος
συζήτησης στην εκτελεστική επιτροπή επιμέρους τμημάτων του
προγράμματος και δίνει κατευθύνσεις για την συνέχιση της κατάρτισης του
προγράμματος. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος αλλά και ο ίδιος ο δήμαρχος
ενημερώνουν την εκτελεστική επιτροπή, σε τακτά χρονικά διαστήματα τα
οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους τρεις μήνες, για την πορεία
υλοποίησης του τεχνικού προγράμματος υποβάλλοντας σχετική έκθεση η
οποία συζητείται και αξιολογείται από την Επιτροπή.
4. Συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου
στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατάρτιση του προϋπολογισμού και
εισηγείται το προσχέδιο του προϋπολογισμού και το ετήσιο πρόγραμμα
δράσης προς την οικονομική επιτροπή. Ακολουθείται η διαδικασία της
προηγούμενης παραγράφου. Οι προτάσεις συγκεντρώνονται ανά δημοτική
ενότητα με ευθύνη του έχοντος την αντίστοιχη τοπική αρμοδιότητα
αντιδημάρχου. Ο αντιδήμαρχος για τον σκοπό αυτό συνεργάζεται με τους
προέδρους των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και τους εκπροσώπους
των τοπικών κοινοτήτων οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την καταγραφή των
αναγκαίων δράσεων ανά δημοτική η τοπική κοινότητα. Οι προτάσεις
εξετάζονται αρχικά από την εκτελεστική επιτροπή η οποία έχει την ευθύνη για
τον προσδιορισμό των κατευθύνσεων του προγράμματος δράσης και ο
αρμόδιος για οικονομικές υποθέσεις αντιδήμαρχος συνεργαζόμενος με τους
προϊσταμένους των υπηρεσιακών μονάδων που έχουν την αρμοδιότητα του
προγραμματισμού και της οικονομικής διοίκησης παρακολουθεί τις αρμόδιες
υπηρεσιακές μονάδες κατά την σύνταξη του προσχεδίου και εν συνεχεία
συντάσσει την αιτιολογική έκθεση. Ο δήμαρχος ή- με εντολή του- ο αρμόδιος
αντιδήμαρχος εισηγείται το προσχέδιο του προϋπολογισμού και του ετήσιου
προγράμματος δράσης στην εκτελεστική επιτροπή, η οποία, αφού το εγκρίνει,
το εισηγείται στην οικονομική επιτροπή. Στην συζήτηση του ανωτέρω θέματος
καλούνται οι προϊστάμενοι των υπηρεσιακών μονάδων που έχουν την ευθύνη
του προγραμματισμού και της οικονομικής διοίκησης, καθώς και οι πρόεδροι
των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και οι εκπρόσωποι των τοπικών
κοινοτήτων. Οι ανωτέρω έχουν δικαίωμα λόγου, ενώ στους προϊσταμένους
των υπηρεσιακών μονάδων ο δήμαρχος μπορεί να αναθέτει την παρουσίαση
των σχετικών εισηγήσεων.
5. Έχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού. Η
εκτελεστική επιτροπή συζητά και αξιολογεί ανά τρίμηνο την πορεία
υλοποίησης του προϋπολογισμού και συντάσσει σχετική έκθεση.H Έκθεση
περιλαμβάνει οπωσδήποτε το ισοζύγιο εσόδων και δαπανών, ανάλυση των
καταχωρημένων τιμολογίων και εκτίμηση της ροής των εσόδων καθώς και
προτάσεις για την βελτίωση της ροής των εσόδων και των εξορθολογισμό των
δαπανών. Η σύνταξη της έκθεσης γίνεται στη βάση εισήγησης του αρμοδίου
αντιδημάρχου και των προϊσταμένων των υπηρεσιακών μονάδων που έχουν
την ευθύνη του προγραμματισμού και της οικονομικής διοίκησης. Η έκθεση
που συζητείται και εγκρίνεται από την Εκτελεστική Επιτροπή πρέπει να
προηγείται της προβλεπόμενης στο άρθρο 72, παρ.1, στοιχ. β) του ν.
3852/2010 τριμηνιαίας έκθεσης της οικονομικής επιτροπής. Επί των
παρατηρήσεων της τελευταίας η εκτελεστική επιτροπή διατυπώνει
παρατηρήσεις τις οποίες παρουσιάζει στο δημοτικό συμβούλιο και τις αναρτά
στην ιστοσελίδα του δήμου.
6. Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια: i) Οργανισμού
Εσωτερικής Υπηρεσίας, ii) Κανονισμού μέτρησης και αξιολόγησης της
απόδοσης των δημοτικών υπηρεσιών κατά την ισχύουσα νομοθεσία. Για την
διατύπωση των ανωτέρω εισηγήσεων καλεί τον γενικό γραμματέα του δήμου
ή όπου δεν υπάρχει τον προϊστάμενο των υπηρεσιών του δήμου να
υποβάλλει σχέδιο εισήγησης στο οποίο βασίζεται η εισήγηση της εκτελεστικής
επιτροπής.
7. Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το Σχέδιο Χάρτας δικαιωμάτων και
υποχρεώσεων δημοτών και κατοίκων και μεριμνά για την έκδοση, ενημέρωση
και διακίνηση του Οδηγού του .ημότη, στον οποίο περιγράφονται οι
διαδικασίες, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής των υπηρεσιών του δήμου
σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Τα προσχέδια των ανωτέρω εισηγήσεων
καταρτίζει και παρουσιάζει στην εκτελεστική επιτροπή η νομική υπηρεσία του
δήμου και ο γενικός γραμματέας ή όπου δεν υπάρχει ο προϊστάμενος των
υπηρεσιών του δήμου.
8. Εισηγείται το σχέδιο του κανονισμού πληροφόρησης των πολιτών και
του κανονισμού διαβούλευσης. Το προσχέδιο των κανονισμών καταρτίζει και
παρουσιάζει στην εκτελεστική επιτροπή η νομική υπηρεσία του δήμου ή όπου
δεν υπάρχει ο νομικός σύμβουλος του δήμου.
9. Εισηγείται τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και φυσικών
καταστροφών, σε εναρμόνιση με τα αντίστοιχα σχέδια της περιφέρειας και του
Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
10. Παρακολουθεί, αξιολογεί και συντονίζει τη δράση των νομικών
προσώπων και υπηρεσιών του δήμου και ενημερώνει σχετικά το δημοτικό
συμβούλιο. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος συνεργάζεται με τον πρόεδρο του
διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου και παρακολουθεί την
υλοποίηση του προγράμματος δράσης του νομικού προσώπου
ενημερώνοντας ανά τρίμηνο με γραπτή έκθεση τον δήμαρχο. Ο δήμαρχος
όταν κρίνει ότι συντρέχει λόγος θέτει για συζήτηση στην Εκτελεστική
Επιτροπή τα προβλήματα ή τις διαπιστώσεις που παρατηρούνται στην
λειτουργία των νομικών προσώπων ή υποβάλλει ο ίδιος συστάσεις στον
πρόεδρο του νομικού προσώπου. Στην συνεδρίαση όπου συζητούνται τα
ανωτέρω θέματα καλείται υποχρεωτικά ο πρόεδρος του αντίστοιχου νομικού
προσώπου ο οποίος λαμβάνει μέρος στη συζήτηση και παρέχει πληροφορίες
ή εξηγήσεις για θέματα που θέτει ο δήμαρχος και τα μέλη της εκτελεστικής
επιτροπής.


 Ως αντιπρόσωποι για την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Στερεάς Ελλάδας εκλέχτηκαν :

Κουτσουράς Σταύρος
Στεργίου Ιωάννης 

Αναπληρωματικοί :
Γιαννιό Κωνσταντίνο
Κατζούρα Ιωάννη

Χωρίς εκλογή αντιπρόσωπος στην ΠΕΔ  είναι και ο Δήμαρχος


 Το ΔΣ της ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας είναι 21μελές, εκ των οποίων 12 μέλη είναι Δήμαρχοι και 9 μέλη Δημοτικοί Σύμβουλοι.  Η θητεία του διοικητικού συμβουλίου διαρκεί καθ' όλη τη δημοτική περίοδο και λήγει με την εγκατάσταση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου

 Αρμοδιότητες ΔΣ ΠΕΔ
 Αποφασίζει για κάθε θέμα, το οποίο ανήκει στις αρμοδιότητές του και λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για την επίτευξη των σκοπών της Περιφερειακής Ένωσης. Ενδεικτικά το Διοικητικό Συμβούλιο ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Ψηφίζει τον προϋπολογισμό, τον απολογισμό και το ετήσιο πρόγραμμα δράσης της Περιφερειακής Ένωσης τα οποία συντάσσονται από την Εκτελεστική Επιτροπή.
β. Αποφασίζει για τον χρόνο και τον τόπο σύγκλησης των Γενικών Συνελεύσεων της Περιφερειακής Ένωσης.
γ. Αποφασίζει για τον χρόνο και τον τόπο σύγκλησης των συνεδρίων της Περιφερειακής Ένωσης.
δ. Ορίζει τους εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης. Ενδεικτικά ορίζει τους εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης σε κάθε φύσης όργανα, συμβούλια, επιτροπές, αποστολές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
ε. Καθορίζει την αποζημίωση και τα έξοδα κίνησης των μελών του, των μελών της
Εκτελεστικής Επιτροπής και των άλλων επιτροπών, συμβουλίων, οργάνων και υπαλλήλων της Περιφερειακής Ένωσης.
στ. Ψηφίζει τον κανονισμό λειτουργίας του και όλους τους κανονισμούς της Περιφερειακής Ένωσης.
ζ. Μπορεί να μεταβιβάζει μέρος των αρμοδιοτήτων του, στην Εκτελεστική Επιτροπή ή σε μέλη του, εκτός εκείνων, οι οποίες αφορούν τον προϋπολογισμό, τον απολογισμό, το πρόγραμμα δράσης της Περιφερειακής Ένωσης και τη σύνταξη των κανονισμών.
η. Αναθέτει σε ειδικούς επιστήμονες, ή επιστημονικούς φορείς ή άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, την έρευνα και τη μελέτη ζητημάτων σχετικών με τη τοπική αυτοδιοίκηση.
θ. Εκφράζει απόψεις για θέματα, τα οποία έχουν γενικό ενδιαφέρον.
ι. Γνωμοδοτεί σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ζητείται η γνώμη του από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές.
ια. Συγκροτεί επιτροπές για την επεξεργασία θεμάτων της αρμοδιότητάς του.
ιβ. Ιδρύει τοπικά παραρτήματα σε κάθε νομό και ορίζει τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου αυτών.
ιγ. Ορίζει τον πρόεδρο των τοπικών παραρτημάτων.
ιδ. Μεταβιβάζει αρμοδιότητες προς τα τοπικά παραρτήματα, σχετικές με τον τρόπο λειτουργίας τους και την οικονομική διαχείριση αυτών.
ιε. Μπορεί να καταργεί ή να μεταφέρει τοπικά παραρτήματα εντός των ορίων της περιφέρειας.
ιστ. Συστήνει επιτροπές, από μέλη ή μη μέλη του για την καλύτερη επεξεργασία θεμάτων των δήμων και την οργάνωση των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, καθορίζοντας συγκεκριμένα το αντικείμενο επεξεργασίας των θεμάτων αυτών, το χρόνο παραλαβής, την αποζημίωση των μελών και της γραμματείας αυτών, καθώς και για κάθε θέμα το οποίο κρίνει απαραίτητο για την καλή εκτέλεση του έργου των επιτροπών.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.