Ενδεικτικό της αδιαφορίας των προηγούμενων δημοτικών αρχών (Τριάντη, Ενωτιάδη και Ψαρρού) είναι όχι ότι όχι μόνο δεν τήρησαν τους όρους της παραχώρησης αλλά μέρος της έκτασης των 37 στρεμμάτων που παραχωρήθηκε στο Δήμο αποτο Δημόσιο το 2004 ήταν ειναι περιφραγμενο παρανόμως (καταπατημένο) απο την ΒΙΟΜΑΓΝ (το γκρι κομματι) μέχρι το 2012 (δηλ. για 8 χρόνια) . Στο χώρο υπήρχε και δεξαμενή μαζούτ η οποία απομακρύνθηκε με απροθυμία μετά από εξώδικο του συλλόγου kireas.org το Σεπτ. του 2012 |
Το Δημοτικό Συμβούλιο συζήτησε το θέμα των 37 στρ. στην παραλία Κυμάσι πού στις 19-10-2004 με απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας & Οικονομικών περιήλθε στην κυριότητα του πρώην Δήμου Κηρέως. Σε πρόσφατη Έκθεση Επιθεώρησης Ελέγχου το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκηση διαπίστωσε την μη τήρηση των όρων της απόφασης παραχώρησης από το δήμο και κατα συνέπεια την αυτοδίκαιη ανάκληση της παραχώρησης και την επάνοδο της κυριότητας του ακινήτου στο Δημόσιο. Το ακίνητο είχε δωθεί στο Δήμο με σκοπό την ίδρυση Μεταλλευτικού Μουσείου, Συνεδριακού Κέντρου, Αθλητικών Εγκαταστάσεων και για να γίνουν έργα ανάπλασης για την αξιοποίηση και την τουριστική ανάπτυξη της παραλιακής περιοχής.
Σύμφωνα με το δήμαρχο η Έκθεση Επιθεώρησης Ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης η βρήκε δύο ελαττώματα :
1ον: Ότι η προαναφερόμενη απόφαση παραχώρησης του δημοσίου κτήματος Α.Β.Κ 2113 Λίμνης, εξεδόθη αναρμοδίως από τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Οικονομίας και οικονομικών, καθώς θα έπρεπε να εκδοθεί από τους συναρμόδιους Υπουργούς ,σύμφωνα με τις ειδικές προς τούτο διατάξεις
του Δ.Κ.Κ.
2ον: Η μη τήρηση των όρων της απόφασης παραχώρησης «συνεπάγεται την αυτοδίκαιη ανάκληση της παραχώρησης και την επάνοδο της κυριότητας του ακινήτου στο Δημόσιο.
Συμφωνα με το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, υπάρχει νομολογία του ΣτΕ και δεν μπορεί να γίνει καμία παρέκκλιση και το κτήμα αυτό έχει χαθεί και υλοποιείται η διαπιστωτική πράξη για να φύγει από την κυριότητα του Δήμου.
Τι μπορει να γίνει ;
Ο κ. Δήμαρχος δήλωσε μπορούμε να πάρουμε πίσω το χώρο με το άρθρο 200 του Δ.Κ.Κ αλλά θα κλείσει ο κύκλος με την διαπιστωτική πράξη ,θα πάει στο Δημόσιο και θα το ξαναζητήσουμε.
Με την προτασή αυτή συντάχθηκε και ο κ. Παζάρας. Το άρθρο 200 του Δ.ΚΚ προβλέπει ότι με "Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών και του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού επιτρέπεται να παραχωρηθούν ή να διατεθούν δωρεάν στους δήμους περιουσιακά στοιχεία οποιασδήποτε φύσεως, που ανήκουν στο δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ή σε οποιονδήποτε δημόσιο φορέα, ύστερα από απόφαση του συλλογικού οργάνου που διοικεί τον φορέα αυτόν.Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την παραχώρηση ή τη διάθεση καθώς και οι συνέπειες που συνεπάγεται η μη τήρηση τους."
Δηλαδή χρειάζεται μια νεα απόφαση του δημοτικού Συμβουλίου
Μετά από συζήτηση επικράτησε η πρόταση του κ. Τριάντη και το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να συγκροτήσει επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν ο Δήμαρχος, οι τρεις πρώηνΔήμαρχοι Γ.Τριάντης, Π.Ενωτιάδης, Αν.Ψαρρός και οι αρχηγοί τωνσυνδυασμών της Αντιπολίτευσης για να ενεργήσουν από κοινού ώστε τοκτήμα στο Κυμάσι παραλίας Μαντουδίου να παραμείνει στον Δήμο.
Τι συζητήθηκε ;
Απο τα πρακτικά της συνεδρίασης
ΘΕΜΑ: Αίτηση δημοτικών συμβούλων κ.κ. Αλατζά Ευαγγέλου, Αρβανίτη Παναγιώτη, Βούλγαρη Αναστασίου-Δανέλη Ιωάννη, Σκομπρή Νικολάου και Τάρλα Κυριάκου για συζήτηση θέματος : «Ιδιοκτησιακό καθεστώς δημοτικής έκτασης 37 στρεμμάτων στο Κυμάσι».
O Πρόεδρος έδωσε το λόγο στον δημοτικό σύμβουλο κ. Αρβανίτη Παναγιώτη ο οποίος εισηγούμενος το θέμα είπε:
« Το θέμα έρχεται με αφορμή τις τοποθετήσεις του Δημάρχου στα Ευβοϊκά ΜΜΕ. Σύμφωνα με το Δήμαρχο εγώ που εκπροσωπώ το κατεστημένο και κάποιοι από τους συμβούλους ελεγχόμαστε για παράνομες πράξεις , συγκάλυψη αμαρτιών, εγκληματικές πράξεις κ.λ.π και ότι ο ίδιος θα δώσει
αγώνα ενάντια στο κατεστημένο. Οφείλει να δώσει εξηγήσεις ο Δήμαρχος σε όλα αυτά. Μπαίνοντας στο θέμα του Κυμασίου που σύμφωνα με τον δήμαρχο, ευθυνόμαστε για εγκληματικές παραλήψεις έχω να πω ότι αντί να δώσει συγχαρητήρια στους προηγούμενους Δημάρχους κ.κ Γ. Τριάντη ,
Πρόδρομο Ενωτιάδη , Ανέστη Ψαρρό για τις προσπάθειες που έκαναν για το συγκεκριμένο οικόπεδο και για όλη την παραλία Κυμασίου προκειμένου να αναβαθμιστεί η συγκεκριμένη περιοχή και να σφυρηλατήσει την ενότητα προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτό το δύσκολο θέμα για το δήμο μας
εξαπολύει κατηγορίες για εγκληματικές πράξεις .
Έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις : Α) η μεταβίβαση στο συγκεκριμένο οικόπεδο έγινε κατά παράβαση του αρθ. 260 του π.δ 410/1995 σύμφωνα με το οποίο έπρεπε να υπογράψει και ο συναρμόδιος υπουργός εσωτερικών. Εδώ βλέπουμε σοβαρό ολίσθημα του κράτους, Β) μέσα στους όρους υπάρχει και η κατασκευή συνεδριακού κέντρου και μεταλλευτικού μουσείου που όμως εγώ προσωπικά θεωρώ ότι είναι παράνομη κατασκευή κτιρίων στον αιγιαλό και στην παραλία δηλ το υπουργείο ωθεί το δήμο να παρανομήσει. Αυτός για μένα ο όρος δεν υφίσταται και επί της ουσίας οι όροι του συμφωνητικού έχουν επιτύχει καθότι έχουν γίνει αθλητικές εγκαταστάσεις από τις προηγούμενες δημοτικές αρχές και ανάπλαση. Συνεπώς θεωρώ απαράδεκτη την αυστηρή κριτική που δέχτηκε η κτηματική υπηρεσία από τον δήμαρχο και εγώ προσωπικά θεωρώ ότι η υπηρεσία έκανε σωστά τη δουλειά της.
Συμπέρασμα: πρέπει να ασκηθεί πολιτική πίεση να βρεθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τις κτιριακές εγκαταστάσεις συνεδριακού κέντρου και μεταλλευτικού μουσείου αποσυνδέοντας από του όρους της μεταβίβασης , δίνοντας τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής σε συνδυασμό με το
λιμάνι.
Τελειώνοντας έχω να πω ότι πρέπει τα δημοτικά συμβούλια να ασχολούνται με θέματα που έχουν σχέση με το παρόν και το μέλλον και την ανάπτυξη του τόπου ( π.χ Τρίτη φάση λιμανιού Μαντουδίου) και όχι με το παρελθόν. Οι αναίτιες αναμοχλεύσεις του παρελθόντος πρέπει να
απομονωθούν από τα αυτοδιοικητικά δρώμενα γιατί εξυπηρετούν μόνο διχαστικές αντιλήψεις και σκοπούς και μάλιστα σε μια περίοδο δύσκολη για το Δήμο και την χώρα μας που μόνο ενωτικά μπορούμε να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε.
Καντζούρας Ιωάννης: Είχα πει σε προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο ότι αυτό το σχέδιο στο ΚΥΜΑΣΙ άρχισε το 2001 ή 2002 με μελετητή τον κ.Ροίδη. Αυτή η μελέτη κατέληξε να υλοποιείται το 2006 κάνοντας μεγάλο αγώνα να έρθουν οι εκτάσεις στο Δήμο. Έγινε ανάπλαση και κόστισε περίπου 500.000 ευρώ.
Προτού γίνουν όλα αυτά ήταν μια παράγκα στο σημείο αυτό και στη συνέχεια τα καταστήματα που άνοιξαν έφεραν ανάπτυξη στην περιοχή. Ο Δήμαρχος Ενωτιάδης τελείωσε την μελέτη με διάφορες προσθήκες κι έφτιαξε το γήπεδο βόλεϊ. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν έγινε ανάπλαση. Στη συνέχεια έγινε το γήπεδο 5Χ5.
Το θέμα έπρεπε να λυθεί με ένα άλλο έγγραφο ή προσωπική παράσταση.Στο σημείο εκείνο έχει γίνει πραγματική επανάσταση και το διαπιστώνουμε κάθε φορά που έρχεται το πλοίο με πλήθος κόσμου. Ο χώρος πρέπει να παραμείνει ως έχει.
Παζάρας Βασίλειος: Η ερώτηση των αγαπητών συμβούλων της συμπολίτευσης, πιστεύω ότι κατατέθηκε εξ αιτίας αυτών που είπε στην συνέντευξη που έδωσε ο Δήμαρχος στα ραδιοσταθμό 98,1 της Χαλκίδας. Η συνέντευξη αυτή δόθηκε ύστερα από την επιστολή που του έστειλαν έντεκα δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης του ,που σ΄αυτούς συμπεριλαμβάνονται και οι ερωτώντες.
Στην επιστολή αυτή οι έντεκα δηλώνουν ότι δεν μπορούν να συνεργαστούν μαζί του.
Στη συνέντευξη ο Δήμαρχος χρησιμοποίησε σκληρές εκφράσεις. Συγκεκριμένα είπε ότι έγινα εγκληματικές παραλήψεις από μέρους τους ,με αποτέλεσμα να χαθεί ένα κτήμα στο ΚΥΜΑΣΙ ,έκτασης 33 στρεμμάτων περίπου. Μάλιστα θα κάνει αγώνα για να το πάρει πίσω.
Το κτήμα αυτό είχα παραχωρηθεί δωρεάν στον τότε Δήμο Κηρέως το 2004 με απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, με σκοπό να ιδρυθεί μεταλλευτικό μουσείο ,συνεδριακό κέντρο, αθλητικές εγκαταστάσεις και να γίνουν έργα ανάπλασης για την αξιοποίησηκαι την τουριστική ανάπτυξη της παραλιακής περιοχής.
Η δωρεάν αυτή παραχώρηση ως όρο είχε την τήρηση του παραπάνω σκοπού.
Με παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χαλκίδας δόθηκε εντολή επιθεώρησης ελέγχου σε επιθεωρητές –ελεγκτές της Δημόσιας Διοίκησης. Αντικείμενο της εντολής επιθεώρησης-ελέγχου ήταν η διερεύνηση της νομιμότητα των ενεργειών τόσο του Δήμου ,όσο και της Δ/νσης Δημόσιας Περιουσίας Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας.
Πουθενά στην έκθεση επιθεώρησης ελέγχου δεν αναφέρεται ότι διαπιστώθηκαν παρανομίες από τις παραπάνω υπηρεσίες, οι οποίες ήταν και ελεγχόμενες.
Στην έκθεση επιθεώρησης ελέγχου ,οι επιθεωρητές ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι έως στις 19 Οκτωβρίου του 2009 δεν είχαν συντελεστεί οι προαναφερόμενες εγκαταστάσεις και ως εκ τούτου δεν έχει πραγματοποιηθεί ο σκοπός της δωρεάν παραχώρησης του
δημοσίου κτήματος και προτείνουν δε όπως η Δ/νση Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών να προβεί άμεσα στις ενέργειες προκειμένου να προωθηθεί η διαπιστωτική απόφαση ανάκληση της παραχώρησης.
Επομένως κ. Δήμαρχε πολύ κακώς χρησιμοποιήσατε τη φράση εγκληματικές παραλήψεις.
Εκείνο που μπορώ να πω για τις προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου είναι ότι αδιαφόρησαν ή αμέλησαν αν θέλετε για την υλοποίηση του σκοπού της παραχώρησης.
Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή ,παραμονές δημοτικών εκλογών, για να μαζέψει ψήφους, προχώρησε στην κατασκευή γηπέδου 5Χ5,όπως αυτή ήθελε, χωρίς να ενημερωθεί από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για τις τεχνικές οδηγίες ανέγερσης αθλητικών εγκαταστάσεων.
Μιας και πολιτεύονταν με αυτό τον τρόπο, τοποθετήθηκε στις θέσεις της αντιπολίτευσης και γι’ αυτό το λόγο κι εσείς σήμερα είστε Δήμαρχος.
Τελειώνοντας κ. Δήμαρχε ,επειδή στη συνέντευξη είπατε ότι θα αγωνιστείτε για το πάρετε πίσω ,δεν πιστεύω ότι θα προσπαθήσεις να βγάλεις παράνομες τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Προσπάθησε να πάρεις την ίδια έκταση με βάση το άρθρο 60 του ΠΔ 410/1995,οι ρυθμίσεις του οποίου ισχύουν και με το νόμο 3463/2006. Σ΄ αυτή την προσπάθεια θα είμαι αρωγός.
Λιαγκάκης Ευστάθιος: Το θέμα που συζητάμε είναι πολύ σοβαρό. Είχε παραχωρηθεί ακίνητο, φιλέτο στο Δήμο. Η ουσία είναι το ακίνητο θα συνεχίσει να παραμένει στο Δήμο ή θα πάει πίσω στο κράτος με κίνδυνο να χωθείκάποιος ιδιώτης και να ο αγοράσει, αφού σήμερα τα πάντα πούλιουνται κι εμείς θα το κοιτάμε από μακριά. Θέλω να μάθω ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να κρατήσει ο Δήμος το ακίνητο αυτό.
Βούλγαρης Αναστάσιος: Θα σταθώ σε τρία πράγματα α)Όταν ένας σύμβουλος ζητάει έγραφα από ένα φάκελο είναι υποχρεωμένος ο Δήμαρχος ή ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου να τα παραχωρήσει; β)Θέσαμε το ερώτημα για να απολογηθεί ο Δήμαρχος κι όχι εμείς. Κάποτε παλέψαμε και φέραμε κάποια πράγματα στην περιοχή μας για τα οποία σήμερα κατηγορηθήκαμε. γ)Αν δεν θέταμε εμείς το θέμα για συζήτηση πότε ήταν διαθετιμένος ο Δήμαρχος να το θέσει για συζήτηση ένα τόσο πολύ σοβαρό ζήτημα που απασχολεί την περιοχή.
Στεργίου Ιωάννης : Το συγκεκριμένο θέμα που έχει να κάνει με την παραχώρηση στον πρώην Δήμο Κηρέως του δημοσίου κτήματος με στοιχεία ΑΒΚ 2113, είναι πάρα πολύ σοβαρό. Και είναι πάρα πολύ σοβαρό γιατί η συμβολή του συγκεκριμένου κτήματος είναι καθοριστική για την αναπτυξιακή
προοπτική τόσο της Τοπικής Κοινότητας Μαντουδίου, της ΔημοτικήςΕνότητας Κηρέως όσο και του διευρυμένου σημερινού μας Δήμου. Η δε συζήτηση του εν λόγω θέματος αντί να έχει εισαχθεί από τον κ. Δήμαρχο με την μορφή του κατεπείγοντος στο Δημοτικό Συμβούλιο, υποβαθμίστηκε χωρίς
να γνωρίζουμε του λόγους, το δε θέμα συζητείται σήμερα μετά από αίτηση μερίδας δημοτικών συμβούλων.
Η εισαγωγή του θέματος έγινε μετά από δημόσιες τοποθετήσεις του κ. Δημάρχου σε ραδιοφωνική συνέντευξη, επιρρίπτοντας ευθύνες χρησιμοποιώντας μια απαράδεκτη φρασεολογία σε διατελέσαντες αυτοδιοικητικούς του πρώην Δήμου Κηρέως. Εκείνο που εγώ έχω να καταθέσω είναι ότι τα όποια προβλήματα δεν λύνονται ούτε με κινδυνολογίες, ούτε με αφορισμούς και κυρίως με απαξιωτικές και μηδενιστικές τακτικές.
Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα πρόβλημα που και αυτό έχει την λύση του όπως όλα τα προβλήματα. Λύση που θα επιτευχθεί με σύνεση, συλλογικότητα, αποφασιστικότητα και κυρίως μέσα από στοχευμένες και τεκμηριωμένες κινήσεις της δημοτικής αρχής και κυρίως του κ. Δημάρχου.
Προκειμένου να ενημερωθούμε ως δημοτική παράταξη ζητήσαμε από τον Δήμαρχο την παροχή των στοιχείων και της αλληλογραφίας που υπάρχει στον σχετικό φάκελο. Μας δόθηκαν ορισμένα έγγραφα, για κάποια που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κ. Δημάρχου φέρουν το βαθμό του εμπιστευτικού δεν γνωρίζουμε το περιεχόμενό τους.
Στην υπ’ αριθ. 124/Α/2015, Ιούνιος 2015 Έκθεση Επιθεώρησης Ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, γίνετε αναφορά τόσο στο ιστορικό , όσο και στις υποχρεώσεις του πρώην Δήμου Κηρέως.
Υποχρεώσεις που σε μεγάλο βαθμό έχουν υλοποιηθεί από τις προηγούμενες δημοτικές αρχές του Δήμου Κηρέως, αλλά και από την προηγούμενη Καλλικρατική αρχή του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας και αναφέρω ορισμένες:
α) Απομάκρυνση αυθαιρέτων κτισμάτων, προαπαιτούμενο για την παραχώρηση του κτήματος.
β) Σύνταξη μελετών και εκτέλεση έργων ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του κτήματος.
γ) Σύνταξη μελέτης και κατασκευή κυκλοφοριακής σύνδεσης εισόδου –εξόδου.
δ) Συντήρηση και αλλαγή χρήσης των βιομηχανικών κτισμάτων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος τα οποία είναι μισθωμένα μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες σε ιδιώτες.
ε) Υποβολή πρότασης από τον πρώην Δήμο Κηρέως στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για ίδρυση Μεταλλευτικού Μουσείου.
στ) Κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων (γήπεδα βόλεϊ και 5Χ5).
ζ) Οριοθέτηση του ποταμού Κυμασιώτη.
η) Κοπή, διάλυση και απομάκρυνση παλαιάς δεξαμενής ευρισκόμενης εντός του κτήματος και μετακίνηση της περίφραξης στα όρια του οικοπέδου, κ.λ.π.
Συνεπώς έχει γίνει πλήθος παρεμβάσεων βρισκόμενες όλες εντός του πλαισίου των υποχρεώσεων που απορρέουν από την σύμβαση
παραχώρησης.
Εκείνο που επίσης θέλω να επισημάνω, είναι ότι η συγκεκριμένη έκθεση κάνει αναφορά και σε καταγγελία της δημοτικής αρχής από τοπικό σύλλογο στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Χαλκίδας, για παράληψη λήψης μέτρων προστασίας της συγκεκριμένης έκτασης κάτι που κατά την άποψή μου είναι αβάσιμο και βάζει σε περιπέτειες το Δήμο μας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι σύμφωνα με την έκθεση και συγκεκριμένα με την παράγραφο Ε’ οι Επιθεωρητές – Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης προτείνουν στην Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών για έκδοση σχετικής απόφασης, που σημαίνει πως τίποτε δεν είναι τετελεσμένο και όλα είναι ανοιχτά, πράγμα που επιβεβαιώνεται και από το περιεχόμενο του εγγράφου με αριθ. πρωτ. ΔΔΠ/Β0008982/ΕΞ 2015/οικ. 914 Β/15-06-2015 της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών, που εισήχθη στο Δήμο μας με αριθ. πρωτ. 7223/23-06-2015, και ζητείτε από τον Δήμο να ενημερώσει την εν λόγω υπηρεσία για την υλοποίηση των σκοπών της παραχώρησης.
Με βάση τα όσα αναφέρθηκαν και παραπάνω σχεδόν το σύνολο των όρων της παραχώρησης έχουν υλοποιηθεί πλην του Μεταλλευτικού Μουσείου, για το οποίο είχε υποβληθεί σχετική πρόταση χωρίς να τύχει ένταξης. Αλώστε όλοι γνωρίζουμε και γνωρίζουν ότι το κόστος ίδρυσης του δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να το σηκώσει ο προϋπολογισμός του Δήμου, παρά μόνο η εξασφάλιση χρηματοδότησης του μέσα από Τομεακά ή Περιφερειακά προγράμματα.
Τελειώνοντας οφείλω να καταθέσω την πλήρη αντίθεσή μου σε τυχόν σκέψεις που ακούγονται για ανάκληση της παραχώρησης και υποβολή εκ νέου αιτήματος για επαναπαραχώρηση του συγκεκριμένου κτήματος, μία τέτοια ενέργεια θα είναι καταστροφική και μη αναστρέψιμη. Η λύση του συγκεκριμένου θέματος πρέπει να δοθεί σε πολιτικό επίπεδο και όχι σε υπηρεσιακό. Προτείνω ο κ. Δήμαρχος να συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία τα οποία δεν είναι και λίγα και αποδεικνύουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δήμου, και να κάνει όλες τις πολιτικές παρεμβάσεις ώστε να αρθεί κάθε ενδεχόμενο ανάκλησης του παραχωρηθέντος ακινήτου, ενός ακινήτου καθοριστικής αναπτυξιακής σημασίας όπως και στην αρχή ανέφερα.
Στο σημείο αυτό ο Δήμαρχος πήρε το λόγο και είπε:
Η δημοτική αρχή με τις αρμοδιότητες που έχει ο Δήμαρχος, δεν έφερε αυτό το θέμα για συζήτηση γιατί είναι δύσκολες εποχές και πιστεύω πάρα πολύ στην ενότητα και στην μη αναμόχλευση άλλου θέματος που θα μπορούσε να δημιουργήσει θέμα και να κλονίσει τον κοινωνικό μας ιστό, είναι και ο κύριος λόγος που δεν το έφερα προς συζήτηση.
Όσα αναφέρω προέρχονται από έγγραφα που έχουν προέλθει από το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Στις 28/4/2015 είρθε το έγγραφο ,ζητούσε από το Δήμο να δώσει διευκρινίσεις στο Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης . Ζήτησα την άδεια εν όψει της
συζήτησης να το αναφέρω, δεν μου το επέτρεψαν.
Απαντήσαμε ύστερα από συνεννόηση με τις υπηρεσίες μας και διατυπώσαμε τις απόψεις μας στο αρίθμ. πρωτ. 4371/7-5-2015 έγγραφο που λέει επί λέξη :
«Τηρείται απαράκλητα ο σκοπός της παραχώρησης του δημοσίου κτήματος που περιήλθε στην κυριότητα του πρώην Δήμου Κηρέως με την αρ. πρωτ.1020815/1043/Α0010/19-10-2004 απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας & Οικονομικών που αφορά «Παραχώρηση δωρεάν κατά
κυριότητα στο Δήμο Κηρέως, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Α.Ν 1331/49 του Α.Β.Κ 2113 Λίμνης».
Επανήλθαν οι επιθεωρητές και ζήτησαν και άλλες πληροφορίες ,που δεν απαντήσαμε γιατί δεν είχαμε θετικά στοιχεία να δώσουμε. Έψαξαν και συνέταξαν την Έκθεση Επιθεώρησης Ελέγχου η οποία αναφέρεται σε δύο ελαττώματα :
1ον: Ότι η προαναφερόμενη απόφαση παραχώρησης του δημοσίου κτήματος Α.Β.Κ 2113 Λίμνης, εξεδόθη αναρμοδίως από τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Οικονομίας και οικονομικών, καθώς θα έπρεπε να εκδοθεί από τους συναρμόδιους Υπουργούς ,σύμφωνα με τις ειδικές προς τούτο διατάξεις
του Δ.Κ.Κ.
2ον: Η μη τήρηση των όρων της απόφασης παραχώρησης «συνεπάγεται την αυτοδίκαιη ανάκληση της παραχώρησης και την επάνοδο της κυριότητας του ακινήτου στο Δημόσιο.
Επικοινώνησα με το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, η απάντηση ήταν ότι υπάρχει νομολογία του ΣτΕ και δεν μπορεί να γίνει καμία παρέκκλιση. Ότι το κτήμα αυτό έχει χαθεί και ότι υλοποιείται η διαπιστωτική πράξη για να φύγει από την κυριότητα του Δήμου.
Ψάχνοντας βρήκαν ότι μπορούμε να πάρουμε πίσω το χώρο με το άρθρο 200 του Δ.Κ.Κ αλλά θα κλείσει ο κύκλος με την διαπιστωτική πράξη ,θα πάειστο Δημόσιο και θα το ξαναζητήσουμε.
Ο λόγος στη συνέχεια δόθηκε στον πρώην Δήμαρχο Κηρέως κ. Τριάντη Γεώργιο ,που αναφερόμενος στο θέμα είπε:
«Κατά αρχάς σας ευχαριστώ κ.Δήμαρχε, κ.Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου γιατί μου δίνεται η ευκαιρία να ενημερώσω το σώμα για το 13ο θέμα ημερήσιας διάταξης σχετικά με το κτήμα στο Κυμάσι παραλίας Μαντουδίου με έκταση 33.619τ.μ για την τετραετία 2003-2006 ως πρώην
Δήμαρχος Κηρέως.
Το θέμα είναι ζωτικής σημασίας για τον δήμο και ειδικά για την δημοτική ενότητα Κηρέως και το Μαντούδι.
Κύριε Δήμαρχε σας τηλεφώνησα εντός της εβδομάδος που δώσατε συνέντευξη σε ραδιοφωνικό σταθμό της Χαλκίδος και σας ζήτησα να ενημερωθώ ως πρώην Δήμαρχος και πολίτης του Δήμου γιατί χάθηκε το κτήμα στο Κυμάσι.
Επικοινώνησα με τους αρχηγούς των συνδυασμών της αντιπολίτευσης, με δημοτικούς συμβούλους και υπαλλήλους του δήμου για να συζητήσουμε και να γίνουν οι όποιες ενέργειες χρειάζονται για να παραμείνει το κτήμα στον Δήμο.
Μετά από πρόσκληση δημοτικών συμβούλων και πολιτών ήρθα απόψε εδώ να λάβω τη σχετική ενημέρωση και να αναφέρω τα όσα γνωρίζω επί του θέματος.
Σας κάνω γνωστό κ.Πρόεδρε , κ. Σύμβουλοι, ότι ως νέα δημοτική αρχή του πρώην Δήμου Κηρέως που αναλάβαμε καθήκοντα 1η Ιανουαρίου του 2003 στόχος μας ήταν να κάνουμε κάτι για την ανάπτυξη της περιοχής και την υλοποίηση του προγράμματος μας.
Έχοντας κατά κυριότητα στο Δήμο τα 45 στρέμματα του πρώην Παπαστρατή και 50 στρέμματα από την ΒΙΟΜΑΓΝ (χώρος καταστημάτων κ.λπ) στην παραλία Μαντουδίου τα οποία είχαμε καταφέρει να πάρουμε ως Κοινότητα Μαντουδίου κατά τα έτη 1995-1998.
1)Προχωρήσαμε με την υπ'αριθ.101/2003 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Κηρέως στην αναγκαστική απαλλοτρίωση των δεξαμενών μαζούτ του Σκαλιστήρη (ΒΙΟΜΑΓΝ) με αντικειμενική αξία από την ΔΟΥ Λίμνης 80.000 ευρώ η οποία καταγγέλθηκε από τον τότε σύνδικο της εταιρείας και πήγε η υπόθεση αυτή στα δικαστήρια.
2)Στις 11/12/2003 και με αριθ.πρωτ. 6239 υποβάλλαμε αίτημα δωρεάν παραχώρησης κατά κυριότητα του δημοσίου κτήματος παραλίας Κυμασίου Μαντουδίου στον Δήμο Κηρέως από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
3)Τον Ιανουάριο 2004 ήρθε επιτροπή για αυτοψία στο δημόσιο κτήμα και ζήτησαν να κάνουμε εμείς ενέργειες ώστε να απομακρυνθεί η παράγκα-παράπηγμα με τσιμεντόστρωση εκτάσεως 20x10τ.μ και τι δραστηριότητες μπορούν να γίνουν στο χώρο αυτό
4)Στις 10/2/2004 πήραμε έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης(κόμβου) παραλίας Κυμασίου με αριθ. Πρωτ. 8295/2004 από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Ν.Ευβοίας.
5)Στις 7/6/2004με αριθμό πρωτ.42 υποβάλλαμε νέο αίτημα στο Υπουργείο για παραχώρηση
6)Στις 11/8/2004 μετά από έκθεση αυτοψίας της Κτηματικής Υπηρεσίας για αυθαίρετη κατάληψη δημοσίου χώρου από δημότες παράγκα-παράπηγμα έγινε κατεδάφιση παρουσία Εισαγγελέως, Αστυνομίας και Κτηματικής Υπηρεσίας.
7)Στις 19/10/2004 με αριθ.πρωτ.1020815 μας κοινοποιήθηκε η απόφαση του Υπουργού και Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών παραχώρησης του δημοσίου κτήματος Κυμασίου Μαντουδίου εκτάσεως 33.619τ.μ δωρεάν κατά κυριότητα στον Δήμο Κηρέως.
8)Στις 20/10/2004 κάναμε την μεταγραφή στο Υποθηκοφυλακείο Αγίας Άννας με αριθμό μεταγραφής 31.
9)Το 2005 κάναμε την αλλαγή χρήσης στα κτίρια Σκαλιστήρη στην παραλία Κυμασίου από βιομηχανικές αποθήκες σε καταστήματα.
10)Στις 23/5/6 πήραμε προέγκριση θετικής γνωμοδότησης από το Περιφερειακό Συμβούλιο για την μελέτη-έργο Μεταλλευτικό Μουσείο Μαντουδίου προϋπολογισμού 300.000ευρώ
11)Μετά την υπ'αριθ.160/2003 απόφαση δημοτικού συμβουλίου σχετικά με το έργο ανάπλαση παραλίας Μαντουδίου στο χώρο παραχώρησης του Υπουργείου μας εγκρίθηκε από την ΤΥΔΚ στις 24/11/2006 ο πρώτος λογαριασμός πιστοποίησης εργασιών ποσού 22.551 ευρώ για το παραπάνω
έργο.
12)Ο σκοπός-προϋποθέσεις της παραχώρησης πραγματοποιηθήκαν οι περισσότερες και συνεχίστηκαν μετά με τις επόμενες Δημοτικές Αρχές. Το θέμα πιστεύω ότι είναι διαδικαστικό και πολιτικό.
13)Η συνολική περιουσία του πρώην Δήμου Κηρέως ανέρχεται σε 130 στρ. περίπου στην παραλία Κυμασίου-Μαντουδίου. Όλα όσα έγιναν ήταν για την ανάπτυξη της περιοχής με την στενή παρακολούθηση και πίεση στα αρμόδια Υπουργεία, Περιφέρεια, Νομαρχία, Υπηρεσίες, με την αμέριστη συμπαράσταση των Κοινοτικών-Δημοτικών Συμβούλων και των υπαλλήλων του Δήμου ειδικά της τεχνικής υπηρεσίας (Καραδήμος Νικ.-Λιακόπουλος Κυρ.).Σε όλους θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. ¨Όλα τα έργα έγιναν και γίνονται με την επίβλεψη των αρμοδίων υπηρεσιών.
Μπορεί να υπήρχαν διαφορετικές απόψεις με τους πρώην Δημάρχους Ψαρρό, Ενωτιάδη, Περήφανο και σίγουρα κάναμε λάθη αλλά ο σκοπός είναι ο ίδιος: το συμφέρον του τόπου μας μόνο και τίποτα άλλο.
Κύριε Δήμαρχε τι ενέργειες έχετε κάνει μέχρι σήμερα και σε τι μπορούμε να βοηθήσουμε; Δεν συμφωνώ με την πρόταση σας να βγει διαπιστωτική πράξη επιστροφής του κτήματος στο δημόσιο και μετά να το ζητήσουμε ξανά διότι θα έχει πάει στο ΤΑΙΠΕΔ και κάποιος καλοθελητής θα το αγοράσει με αποτέλεσμα να μην έχουμε πρόσβαση στην παραλία και δη οι κάτοικοι του Μαντουδίου.
Προτείνω λόγω της σοβαρότητος του θέματος να δημιουργηθεί επιτροπήστην οποία θα συμμετέχουν ο Δήμαρχος οι τρεις πρώην Δήμαρχοι Γ.Τριάντης , Π.Ενωτιάδης, Αν.Ψαρρός και οι αρχηγοί των συνδυασμών της Αντιπολίτευσης για να ενεργήσουμε από κοινού ώστε το κτήμα στο Κυμάσι παραλίας Μαντουδίου να παραμείνει στον Δήμο. Σας ευχαριστώ».
Βούλγαρης Αναστάσιος: Άκουσα με προσοχή όσα είπε ο Δήμαρχος και ομολογώ ότι έπεσα από τα σύννεφα. Ακούγοντας την σημερινή εισήγηση και την συνέντευξη που είχε δώσει στο ράδιο δεν ανέφερε τίποτε για ευθύνες. Ποιος δημοτικός σύμβουλος ευθύνεται για όλες αυτές τις εγκληματικές
ενέργειες που είπατε στο ράδιο; Απαιτώ από τον Δήμαρχο δημόσια συγνώμη προς όλους του δημοτικούς συμβούλους.
Στεργίου Ιωάννης: Είναι θέματα που λύνονται με πολιτικές παρεμβάσεις. Αυτή η έκθεση καταλήγει σε πρόταση. Δεν εντέλλεται κανέναν. Οι ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης προτείνουν στην Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών ,σ΄αυτό τον φορέα που είχε εκδώσει την πράξη
κυριότητας και παραχώρησης στον πρώην Δήμο Κηρέως. Συνεπώς υπάρχει, δεν έχει χαθεί τίποτε, απλά θα πρέπει να κινηθούμε γρήγορα για να αποτρέψουμε οποιαδήποτε απόφαση θα είναι σε βάρος του Δήμου και της τοπικής κοινότητας Μαντουδίου.
Δεν πρέπει να καθυστερήσουμε ούτε να περιμένουμε καμία διαπιστωτική πράξη. Άμεσα να κινηθούμε και να εξιστορήσουμε γιατί δεν έγραψαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι όλα όσα είναι πραγματικά στοιχεία. Δεν γνώριζα ότι υπήρχε μελέτη για το συνεδριακό κέντρο και ότι είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα ΠΕΠ. Είναι ένα επιπλέον στοιχείο. Καθένας αντιλαμβάνεται ότι ο προϋπολογισμός τέτοιων έργων είναι απαγορευτικός να γίνει με ιδίους πόρους. Ορθά κινήθηκε η τότε Δημοτική Αρχή να εντάξει το έργο. Το γιατί δεν εντάχθηκε είναι άλλο θέμα. Πάντως έκανε προσπάθειες να φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει.
Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και τονίζω ότι πρέπει να προσέχουμε όταν χρησιμοποιούμε καταγγελτικό λόγο. Θεωρώ ότι δεν θα υπάρχει αντίρρηση από τους προηγούμενους Δημάρχους να κινηθούμε πολύ γρήγορα και να περισώσουμε την κατάσταση.
Κουκουρίκος Ηλίας,Πρόεδρος Δ.Σ: Όσοι Δήμαρχοι ή Κοινοτάρχες ασχολούνται με τα κοινά έχουν προσφέρει ο καθένας ένα λιθαράκι προκειμένου η περιοχή να πάει μπροστά και δεν μπορούμε να απαξιώνουμε την προσφορά κανενός. Αντίθετα θα πρέπει να επαινείται η προσφορά οποιουδήποτε ασχολείται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Αν κ.Δήμαρχε σας άκουγε κάποιος σήμερα και είχε ακούσει και την ραδιοφωνική σας συνέντευξη θα έλεγε ότι είστε διαφορετικός άνθρωπος. Ότι δεν είστε το ίδιο πρόσωπο.
Προτού μιλήσουμε στο ραδιόφωνο καλό είναι να σκεπτόμαστε πρώτα, τις επιπτώσεις που έχουν αυτά που λέμε.
Αντιλέγοντας ο κ. Δήμαρχος είπε: «Σέβομαι πολύ αυτό που είπατε ,«τι θα λέμε», αλλά θα πρέπει να σκεπτόμαστε πολύ περισσότερο το τι υπογράφουμε.
Κουκουρίκος Ηλίας : Υπέγραψα κ.Δήμαρχε ,όταν άκουσα την συνέντευξη σου. Εκεί που διέσυρες κυριολεκτικά όλους αυτούς τους ανθρώπους. Τότε υπογράψαμε ο κ. Κουτσουράς κι εγώ.
ΟΜΟΦΩΝΑ Α π ο φ α σ ί ζ ε ι
Συγκροτεί επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν ο Δήμαρχος, οι τρεις πρώην Δήμαρχοι Γ.Τριάντης, Π.Ενωτιάδης, Αν.Ψαρρός και οι αρχηγοί των συνδυασμών της Αντιπολίτευσης για να ενεργήσουν από κοινού ώστε το κτήμα στο Κυμάσι παραλίας Μαντουδίου να παραμείνει στον Δήμο.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.