(Η Σχολή Τροφίμων Harborne ιδρύθηκε από την Shaleen Meelu το 2014 ως μια πρωτοβουλία κοινοτικής επιχείρησης για την προώθηση των υγιούς και βιώσιμων προσεγγίσεων στα τρόφιμα) |
Κανένα μεμονωμένο άτομο ή οργάνωση δεν μπορεί να διαμορφώσει την αγορά των Έξυπνων Πόλεων έτσι ώστε να σχηματιστούν οι πόλεις που χρειαζόμαστε. Οι τοπικές κυβερνήσεις έχουν την ηθική του δημοκρατικού καθήκοντος και της φροντίδας, αλλά δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για τη χρηματοδότηση και για την εφαρμογή καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων για να μετατραπούν τα υπάρχοντα καθεστώτα δαπανών σε αποτελέσματα που επιθυμούν. Οι εταιρίες του ιδιωτικού τομέα είναι κυριολεκτικά ανήθικες και ωθούνται σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Πολλές κοινωνικές επιχειρήσεις είναι εξαιρετικά αξιοθαύμαστες προσπάθειες για την ενοποίηση αυτών των δύο μοντέλων, αλλά συχνά δεν διαθέτουν τους πόρους και την ικανότητα για να κλιμακωθούν.
Τελικά, όμως, όλες αυτές οι οργανώσεις στελεχώνονται και διοικούνται από ανθρώπους όπως εσάς και εμένα, και μπορούμε να επιλέξουμε να επηρεάσουμε τη συμπεριφορά τους.
Ως εκ τούτου, ο νέος μου εργοδότης, η Amey, αυτοαξιολογείται με βάση μιας ισχυροποιημένης βαθμολογικής κλίμακας που μετρά τις κοινωνικές και περιβαλλοντολογικές επιδόσεις,την ευημερία καθώς και τα οικονομικά κέρδη. Και ο προηγούμενος εργοδότης μου, η IBM, έχει εφαρμόσει ένα σύστημα επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης τόσο εξελιγμένο και αποτελεσματικό που μόνο το 0,3% των πόρων και των περιουσιακών στοιχείων που φτάνουν στο τέλος της αρχικής ωφέλιμης ζωής τους απορρίπτονται σε χώρους υγειονομικής ταφής ή με αποτέφρωση: η συντριπτική πλειοψηφία επαναχρησιμοποιείται, επανακατασκευάζονται εκ νέου τα ανταλλακτικά τους ή ανακυκλώνονται.
Οι περισσότεροι από εμάς δεν θα είμαστε ποτέ σε θέση να επηρεάσουμε το μοντέλο αναφοράς ή προσέγγισης για την ανακύκλωση τόσο μεγάλων εταιρειών όπως την Amey ή την IBM. Αλλά όλοι μας κάνουμε επιλογές κάθε μέρα σχετικά με τα προϊόντα που αγοράζουμε, τις οργανώσεις για τις οποίες εργαζόμαστε, τους πολιτικούς που ψηφίσουμε, να άρθρα blog που διαβάζουμε, μοιραζόμαστε και γράφουμε, και τις δραστηριότητες στις οποίες δίνουμε προτεραιότητα.
Αυτές οι επιλογές έχουν πραγματικές επιπτώσεις, και η ψηφιακή τεχνολογία δίνει σε όλους μας την ευκαιρία να αυξήσουμε το αντίκτυπο των επιλογών μας. Αυτό το blog, το οποίο δεν μου κοστίζει τίποτα για να λειτουργήσει, εκτός από το χρόνο που χρειάζεται για να γράφω άρθρα, έχει πλέον χιλιάδες αναγνώστες σε πάνω από 150 χώρες. Η Air BnB πήρε μόνο 2 χρόνια για να συγκεντρώσει τον ίδιο αριθμό ενοικιαζόμενων δωματίων που πήρε την αλυσίδα ξενοδοχείων Hilton 50 χρόνια για να αποκτήσει.
Ποτέ δεν ήταν ευκολότερο να εκφραστεί ευρέως μια γνώμη ή να δημιουργηθεί ένας νέος τρόπος αντιμετώπισης των πραγμάτων. Αυτό είναι ακριβώς ό, τι έκανε η Shaleen Meelu όταν ίδρυσε την Σχολή Τροφίμων Harborne για να προωθηθεί τις υγιεινές και περισσότερο βιώσιμες προσεγγίσεις για τα τρόφιμα, με την υποστήριξη της κοινότητας Έξυπνης Πόλης της Μπέρμιγχαμ. Είναι μια ευκαιρία που όλοι μας θα έπρεπε να εκμεταλλευτούμε. Και είναι η απολύτως καλύτερη ευκαιρία που έχουμε για να δημιουργήσουμε καλύτερες πόλεις και ένα καλύτερο κόσμο για τους εαυτούς μας.
*Το άρθρο αυτό αποτελείται από έξι ενότητες που εξηγούν γιατί δεν έχουμε πραγματικά καταλάβει τι είναι μια “έξυπνη πόλη,” το γιατί είναι μια από τις πιο σημαντικές έννοιες της εποχής μας, ή το πώς μπορούμε να μετατρέψουμε την ιδέα σε πραγματικότητα σε ευρεία κλίμακα.
Θα διερευνηθούν οι παρακάτω έξι "πικρές αλήθειες" που εξηγούν το γιατί και το τι μπορούμε να κάνουμε γι 'αυτό:
Θα διερευνηθούν οι παρακάτω έξι "πικρές αλήθειες" που εξηγούν το γιατί και το τι μπορούμε να κάνουμε γι 'αυτό:
- Η «έξυπνη πόλη» δεν είναι μια τεχνολογική έννοια. Είναι η πολιτική πρόκληση της προσαρμογής μίας από τις πιο ισχυρές κοινωνικοοικονομικές δυνάμεις της εποχής μας στις ανάγκες των τόπων όπου οι περισσότεροι από εμάς ζούμε και εργαζόμαστε.
- Οι πόλεις δεν θα γίνουν έξυπνες εάν οι ηγέτες τους δεν συμμετέχουν.
- Δεν μπορούμε να αφήσουμε έξυπνες πόλεις να διαμορφωθούν από την αγορά. Πρέπει να έχουμε το θάρρος να διαμορφώσουμε εμείς την αγορά.
- Έξυπνες πόλεις δεν ακολουθούν το μοντέλο από πάνω προς τα κάτω (top-down) ή από κάτω προς τα πάνω (bottom-up). Ακολουθούν και τα δύο.
- Πρέπει να λέμε ειλικρινείς ιστορίες.
- Κανείς δεν θα το κάνει αυτό για μας - εμείς πρέπει να δράσουμε για τους εαυτούς μας.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.