powered by Surfing Waves

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Μέλος της «Αμφικτυονίας Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων» ο Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού





Η ιδρυτική Πράξη της Αμφικτυονίας θα υπεγραφεί  χθες  τοαπόγευμα σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης παρόντος του υπουργού Εσωτερικών Παναγιώτη Κουρουμπλή,
Στην Αμφικτυονία προσχωρούν οι Δήμοι όλης της χώρας που έχουν επισκέψιμους μουσειακούς ή αρχαιολογικούς χώρους.
Αυτή η κίνηση θα εχει ευεργετικά αποτελέσματα για τον πολιτισμό τον τουρισμό, την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα για τη χώρα μας«, δήλωσε σχετικά ο Δήμαρχος Μαραθώνα, Ηλίας Ψινάκης, που πήρε και την πρωτοβουλία για την ίδρυση του θεσμού.
Βασική επιδίωξη της Αμφικτυονίας είναι η προώθηση και βέλτιστη οργάνωση του ελληνικού πολιτισμού σε τοπικό επίπεδο και η σωστή διαχείριση των θεμάτων του, όπως η προστασία, η διεκδίκηση και η διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Στους στόχους της Αμφικτυονίας περιλαμβάνεται η διεκδίκηση και επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.

Μέλη της Αμφικτυονίας θα είναι Υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι και φορείς, ενώ την «αιγίδα» του θεσμού έχουν το υπουργείο Εσωτερικών, η Ένωση Περιφερειών και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας.





Μέλος της «Αμφικτυονίας Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων» είναι από χθες (28 Μαρτίου 2016) ο Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού μετά την επίσημη υπογραφή του αντίστοιχου πρωτοκόλλου από την Δήμαρχο κ. Λίνα Ευσταθίου.

Μετά από πρωτοβουλία του Δημάρχου Μαραθώνος κ. Ηλία Ψηνάκη το Πρωτόκολλο δημιουργίας «Αμφικτυονίας Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων», παρουσιάστηκε επισήμως στο αμφιθέατρο εκδηλώσεων του Μουσείου της Ακρόπολης το απόγευμα της Δευτέρας 28 Μαρτίου 2016. Στην εκδήλωση εκτός από τους πολλούς εκπροσώπους της Ελληνικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης παρέστησαν μεταξύ άλλων ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Πρέσβης της Κίνας κ. Xiaoli Zou, εκπρόσωποι υπουργείων, πολιτιστικοί φορείς κ.α.



Όπως τονίστηκε από τον παρουσιαστή της εκδήλωσης κ. Αλέξη Κωστάλα, ο σκοπός της ίδρυσης «Αμφικτυονίας Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων» είναι η επαναπροώθηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στον πολιτιστικά κλονιζόμενο σήμερα Δυτικό Κόσμο, με την υπενθύμιση των πηγών προέλευσής του. Ταυτόχρονα η συλλογική προσπάθεια των εκπροσώπων ελληνικών πόλεων, που γνώρισαν πολιτισμική ακμή κατά την αρχαιότητα, θα συντελέσει στην προβολή και την ανάδειξη των περιοχών μας και στα όσα εξ αυτής συνεπάγονται.

Ειδικότερα η Δήμαρχος Ιστιαίας-Αιδηψού κ. Λίνα Ευσταθίου μετά την υπογραφή του πρωτοκόλλου δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ο σκοπός της ίδρυσης ενός νέου τύπου «Αμφικτιονίας Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων» μπορεί να μην είναι σήμερα θρησκευτικός, σίγουρα όμως είναι ιερός αν σκεφτούμε πόσο σημαντική είναι για την Ελλάδα η οργανωμένη και μεθοδευμένη προβολή των λίκνων του πολιτισμού της Ευρώπης και της Μεσογείου. Στα λίκνα αυτά ανήκει και η περιοχή του Δήμου μας, στην οποία περιλαμβάνονται: Η περιοχή της ομηρικής πολυστάφυλης Ιστιαίας με την λαμπρή Ωρεό, η Αιδηψός, αρχαιότερος τουριστικός και θερμαλιστικός προορισμός της Ευρώπης, η περιοχή του Αρτεμισίου, όπου διεξήχθη η καθοριστική ναυμαχία το 480 π.Χ., τα απομεινάρια της προϊστορικής πόλης Αθήναι-Διάδες, κοντά στην εξωτική περιοχή της Λιχάδας, καθώς και μερικοί ακόμη μεγάλης σημασίας αρχαιολογικοί χώροι».

Ο σκοπός της ίδρυσης ενός νέου τύπου «Αμφικτιονίας Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων» μπορεί να μην είναι θρησκευτικός σήμερα, σίγουρα όμως είναι ιερός αν σκεφτούμε πόσο σημαντική είναι για την Ελλάδα και τις περιοχές της η οργανωμένη και μεθοδευμένη προβολή και ανάδειξη των αρχικών λίκνων του πολιτισμού της Ευρώπης και της Μεσογείου.
Για μας τους Ευβοείς τουλάχιστον συντρέχουν και κάποιοι λόγοι παραπάνω να πρωτοστατήσουμε σε αυτή την προσπάθεια, αφού έχουμε το δικαίωμα να καυχόμαστε, πως από το νησί μας και τις αρχαίες αποικίες του, ξεκίνησε η διάδοση του πολιτισμού στην Ευρώπη.

Ειδικότερα ο Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού, τον οποίο εκπροσωπώ σήμερα, έχει ένα σπουδαίο ιστορικό και πολιτιστικό παρελθόν. Στην εμβέλειά του περιλαμβάνονται: Η περιοχή της ομηρικής πολυστάφυλης Ιστιαίας με την λαμπρή Ωρεό, η Αιδηψός, αρχαιότερος τουριστικός και θερμαλιστικός προορισμός της Ευρώπης, η περιοχή του Αρτεμισίου, όπου διεξήχθη η καθοριστική ναυμαχία το 480 π.Χ., τα απομεινάρια της προϊστορικής πόλης Αθήναι-Διάδες, κοντά στην εξωτική περιοχή της Λιχάδας, καθώς και μερικοί ακόμη μεγάλης σημασίας αρχαιολογικοί χώροι.



Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Η Αμφικτυονία ήταν οργάνωση αρχαίων ελληνικών Πόλεων, σε ενώσεις με μέλη από πολλές πόλεις, με κέντρο διάφορους ναούς. Υπήρχαν αρκετές Αμφικτυονίες, με πιο γνωστή αυτή της Κεντρικής Ελλάδας, με κέντρο τους Δελφούς. Τα κύρια καθήκοντα μιας αμφικτυονίας αφορούσαν κυρίως την εποπτεία των ιερών αυτών χώρων αλλά αποκτούσαν συχνά και πολιτική δύναμ

Η λέξη Αμφικτυονία προέρχεται από την λέξη «αμφικτύονας» που σημαίνει «αυτός που κατοικεί τριγύρω, ο γείτονας». Αυτή, με την σειρά της, προέρχεται από το πρόθεμα «αμφί-» και την λέξη «κτοίνα» που σημαίνει οικισμός. Κατά μία άλλη εκδοχή, η λέξη προέρχεται από τον Αμφικτύονα, τον αδερφό του Έλληνα, αλλά αυτή η εκδοχή αμφισβητείται

Σε πολλές άλλες περιοχές της Ελλάδας υπήρχαν αμφικτυονίες. Είχαν θρησκευτικές αρμοδιότητες κυρίως, αφού συνδέονταν με κάποιο ιερό, και είχαν τοπικό χαρακτήρα. Από τις πιο γνωστές είναι:

στην Ογχηστό της Βοιωτίας, στο ιερό του Ποσειδώνα
στη Καλαυρία (Πόρος), στο ιερό του Ποσειδώνα
στη Τριφυλλία, στο ιερό του Ποσειδώνα
στη Δήλο, στο ιερό του Απόλλωνα
στο Άργος, στο ιερό του Πυθαέως Απόλλωνα

Άλλη γνωστή αμφικτυονία είναι η αμφικτυονία των έξι Δωρικών πόλεων στη Μικρά Ασία, στο Τριοπικό ιερό του Απόλλωνα. Η δημιουργία των αμφικτυονιών, εκτός των άλλων, αφορούσε και την εποπτεία των θησαυρών που υπήρχαν σε αυτά τα μεγάλα κοινά ιερά και την διαχείρισή τους.


Η πιο σημαντική Αμφικτυονία της αρχαίας Ελλάδας αποτελούσε μία ομοσπονδία δώδεκα φυλών της Κεντρικής Ελλάδας, αλλά απέκτησε πανελλήνιο χαρακτήρα. Σε αυτήν μετείχαν οι Θεσσαλοί, οι Βοιωτοί (Θήβα), οι Δωριείς (Σπάρτη), οι Ίωνες (Αθήνα), οι Περραιβοί, οι Μάγνητες, οι Λοκροί (Οπούντιοι και Οζολοί), οι Οιταίοι, οι Αχαιοί, οι Φωκείς, οι Δόλοπες και οι Μαλιείς. Κάθε φυλή είχε δύο ψήφους. Κάθε μέλος της αμφικτυονίας είχε δικαίωμα συμμετοχής στο αμφικτυονικό συμβούλιο με τρεις εκπροσώπους που ονομάζονταν πυλαγόρες και με δύο ιερομνήμονες. Μετά τον Τρίτο Ιερό Πόλεμο οι ψήφοι που αντιστοιχούσαν στους Φωκείς δόθηκαν στους Μακεδόνες και την Ρωμαϊκή εποχή στη θέση των Δολόπων που καταστράφηκαν μπήκε η Νικόπολη. Το Συνέδριο λάμβανε χώρα δύο φορές τον χρόνο, την άνοιξη στο ιερό του Απόλλωνα στους Δελφούς και το φθινόπωρο στο ιερό της Δήμητρας στην Ανθήλη κοντά στις Θερμοπύλες. Αρχικά είχε σαν σκοπό την εποπτεία των ιερών τόπων όσον αφορά τα θρησκευτικά καθήκοντα καθώς και την τέλεση των Πυθίων, αλλά στην συνέχεια απέκτησε ισχυρή πολιτική εξουσία. Η παρουσία του στην περιοχή συνδέεται με τους Ιερούς Πολέμους εναντίον των Φωκέων και την ανάμιξη του Φιλίππου Β' στην πολιτική της Νοτίου Ελλάδας. Θεωρείται ως μία μικρογραφία των σύγχρονων διεθνών οργανισμών όπως ο ΟΗΕ και παλιότερα η Κοινωνία των Εθνών.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.