Με εγκύκλιο το ΥΠΕΣ ζητά απο τους δήμους να βάλουν ταξη στο τρόπο που διαχειρίζονται τα χρηματοοικονομικά τους και ισοσκέλιζουν τους προϋπολογισμού τους. Συμφωνα με την εγκύκλιο η οικονομική επιτροπή οφείλει να υποβάλλει στο δημοτικό συμβούλιο τριμηνιαία έκθεση ( ως προς τα αποτελέσματα εκτέλεσης του προϋπολογισμού, κατά το προηγούμενο της έκθεσης τρίμηνο). Η έκθεση υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου ". Ο δήμος χρειάστηκε 8 μήνες αντί για 20 ημέρες για να δημοσιευσει την εκθεση για το Δ' τρίμηνο του 2011.
Το Ε.Β. είχε δημοσιεύσει μια ανάλυση του προϋπολογισμού του 2011 οπου παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα. Η νέα τριμηνίαια έκθεση δείχνει ότι η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί.
Χαμηλός βαθμός υλοποίησης του προϋπολογισμού
Η καθυστερημένη κατα 8 μήνες έκθεση προϋπολογισμού του δήμου για το Δ' τρίμηνο του 2011 που δημοσιεύεται στο Διαύγεια αποκαλύπτει μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ προβλεφθέντων και πραγματοποιηθέντων εσόδων και δαπανών.
Συγκεκριμένα, τα βεβαιωθέντα έσοδα έφθασαν το 2011 μονο το 52% των προϋπολογισθέντων. Στους πίνακες παρακάτω εμφανίζονται τα στοιχεία με τις μεγαλύτερες αποκλίσεις. Στο σύνολο των εξόδων του, τα πληρωθέντα έφθάσαν το 44,8% των προϋπολογισθέντων, ενώ οι αδιάθετες πιστώσεις (μη ενταλθέντα έξοδα) κάλυψαν το 55%, δηλαδή, πάνω απο το μισό του προϋπολογισμού εξόδων δεν υλοποιήθηκε το 2011.
Επίσης παρατηρείται ότι τα βεβαιωθέντα προς τα προυπολογισθεντα έσοδα κυμαίνονται μεταξύ 9,81% και 85,26% . Η εισπρακτική προβλεπτική ικανότητα και ο οικονομικός προγραμματισμός του δήμου είναι ανεπαρκείς και απαιτούν βελτιώσεις. Χαρακτηριστική επίσης είναι η ταύτιση που παρατηρείται λογω των ανύπαρκτων λογιστικών εγγραφών μεταξύ εισπραχθέντων και βεβαιωθέντων εσόδων.
Ο παρατηρούμενος χαμηλός βαθμός υλοποίησης του προϋπολογισμού αντανακλά την μειωμένη η ικανότητα εκτίμησης του δήμου σε θέματα προγραμματισμού και οικονομικής διαχείρισης. Ο δήμος αδυνατεί να προσαρμόσει τις δυνατότητες του στην οικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει.
Στις περισσότερες κατηγορίες δαπανών η προβλεπτική ικανότητα του δήμου είναι περιορισμένη. Οι μεγάλες αποκλίσεις στις δαπάνες αναδεικνύουν την διάσταση της πλασματικότητας του προϋπολογισμού. Ο δήμος πλήρωσε μόνο 63% των τιμολογημένων δαπανών. Ειδικά η χαμηλή υλοποίηση των επενδυτικών δαπανών (γύρω στο 15%) δείχνει αδυναμίες στον προγραμματισμό του δήμου σύμφωνα με τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητες του.
Μειωμένη απορροφητικότητα πόρων και χαμηλή επενδυτική δραστηριοποίηση
Οι λειτουργικές δαπάνες και συγκεκριμένα οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών του δήμου. Το γεγονός αυτό αντανακλά είτε την μη ορθολογική κατανομή των εσόδων ή τις περιορισμένες ικανότητες του δήμου για την πραγματοποίηση επενδύσεων
Υπάρχει σοβαρή απόκλιση μεταξύ προβλεφθέντων και εισπραχθέντων επιχορηγήσεων για επενδύσεις καθώς και αδυναμία απορρόφησης των επιχορηγήσεων για επενδύσεις . Μια σύγκριση των επιχορηγήσεων για επενδύσεις και των επενδυτικών δαπανών κάνει εμφανές ότι ο δήμος δεν ανταποκρίνεται στις επενδυτικές του υποχρεώσεις. Αυτό μπορεί να είναι είτε από έλλειψη αναπτυξιακής στρατηγικής ή από αδυναμία χρηματοδότησης της.
Προχειρότητα στην καταγραφή των στοιχείων του προϋπολογισμού
Τα στοιχεία των εσόδων απο επιχορηγήσεις με κωδικούς 12 και 13 είναι αντίστροφα καταγεγραμένα
Χαμηλός βαθμός υλοποίησης του προϋπολογισμού
Η καθυστερημένη κατα 8 μήνες έκθεση προϋπολογισμού του δήμου για το Δ' τρίμηνο του 2011 που δημοσιεύεται στο Διαύγεια αποκαλύπτει μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ προβλεφθέντων και πραγματοποιηθέντων εσόδων και δαπανών.
Συγκεκριμένα, τα βεβαιωθέντα έσοδα έφθασαν το 2011 μονο το 52% των προϋπολογισθέντων. Στους πίνακες παρακάτω εμφανίζονται τα στοιχεία με τις μεγαλύτερες αποκλίσεις. Στο σύνολο των εξόδων του, τα πληρωθέντα έφθάσαν το 44,8% των προϋπολογισθέντων, ενώ οι αδιάθετες πιστώσεις (μη ενταλθέντα έξοδα) κάλυψαν το 55%, δηλαδή, πάνω απο το μισό του προϋπολογισμού εξόδων δεν υλοποιήθηκε το 2011.
Επίσης παρατηρείται ότι τα βεβαιωθέντα προς τα προυπολογισθεντα έσοδα κυμαίνονται μεταξύ 9,81% και 85,26% . Η εισπρακτική προβλεπτική ικανότητα και ο οικονομικός προγραμματισμός του δήμου είναι ανεπαρκείς και απαιτούν βελτιώσεις. Χαρακτηριστική επίσης είναι η ταύτιση που παρατηρείται λογω των ανύπαρκτων λογιστικών εγγραφών μεταξύ εισπραχθέντων και βεβαιωθέντων εσόδων.
Ο παρατηρούμενος χαμηλός βαθμός υλοποίησης του προϋπολογισμού αντανακλά την μειωμένη η ικανότητα εκτίμησης του δήμου σε θέματα προγραμματισμού και οικονομικής διαχείρισης. Ο δήμος αδυνατεί να προσαρμόσει τις δυνατότητες του στην οικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει.
Στις περισσότερες κατηγορίες δαπανών η προβλεπτική ικανότητα του δήμου είναι περιορισμένη. Οι μεγάλες αποκλίσεις στις δαπάνες αναδεικνύουν την διάσταση της πλασματικότητας του προϋπολογισμού. Ο δήμος πλήρωσε μόνο 63% των τιμολογημένων δαπανών. Ειδικά η χαμηλή υλοποίηση των επενδυτικών δαπανών (γύρω στο 15%) δείχνει αδυναμίες στον προγραμματισμό του δήμου σύμφωνα με τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητες του.
Μειωμένη απορροφητικότητα πόρων και χαμηλή επενδυτική δραστηριοποίηση
Οι λειτουργικές δαπάνες και συγκεκριμένα οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών του δήμου. Το γεγονός αυτό αντανακλά είτε την μη ορθολογική κατανομή των εσόδων ή τις περιορισμένες ικανότητες του δήμου για την πραγματοποίηση επενδύσεων
Υπάρχει σοβαρή απόκλιση μεταξύ προβλεφθέντων και εισπραχθέντων επιχορηγήσεων για επενδύσεις καθώς και αδυναμία απορρόφησης των επιχορηγήσεων για επενδύσεις . Μια σύγκριση των επιχορηγήσεων για επενδύσεις και των επενδυτικών δαπανών κάνει εμφανές ότι ο δήμος δεν ανταποκρίνεται στις επενδυτικές του υποχρεώσεις. Αυτό μπορεί να είναι είτε από έλλειψη αναπτυξιακής στρατηγικής ή από αδυναμία χρηματοδότησης της.
Προχειρότητα στην καταγραφή των στοιχείων του προϋπολογισμού
Τα στοιχεία των εσόδων απο επιχορηγήσεις με κωδικούς 12 και 13 είναι αντίστροφα καταγεγραμένα
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.