powered by Surfing Waves

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

Συσσωρεύονται τα παράπονα πολιτών κατά της ΔΕΥΑ. Αβέβαιο το μέλλον της

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ κ. Λεοντής κοστίζει στο δήμο 21.081 Ευρώ ετησίως
Λάθη στους λογαριασμούς

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ελεύθερης Φωνής "αναστάτωση έχει προκληθεί σε πολλούς κατοίκους της Λίμνης, όταν άνοιξαν τους νέους λογαριασμούς ύδρευσης, καθώς διαπίστωσαν πως οι τακτοποιημένες προηγούμενες οφειλές, έχουν συμπεριληφθεί ως ανεξόφλητες και στις νέες ειδοποιήσεις λογαριασμών με το τρέχον ποσό."

Ο κ. Λεοντής παραδέχτηκε ότι "οι προηγούμενες οφειλές εξοφλήθηκαν το χρονικό διάστημα που ήταν σε εξέλιξη και οι νέες μετρήσεις (για την έκδοση των νέων λογαριασμών) με συνέπεια να υπάρξουν λάθη σε λογαριασμούς, τα οποία στη συνέχεια περάστηκαν εσφαλμένα και στο μηχανογραφικό σύστημα της επιχείρησης. "


Συρροή παραπόνων για λάθη σε μετρήσεις και χρεώσεις

Πρόσφατα πρακτικά της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ που δημοσιεύτηκαν στο Διαύγεια δείχνουν το μέγεθος της κακοδιαχείρισης της ΔΕΥΑ με σωρεία αιτημάτων δημοτών για λάθος χρεώσεις, λάθος μετρήσεις, διαρροές και υπερχρεώσεις ΑΜΕΑ.


Καμιά εμπιστοσύνη στους ελέγχους ποιότητας νερού και την συντήρηση του δικτύου ύδρευσης

Ο κ. Λεοντής δεν έχει δώσει ακόμη στην δημοσιότητα τα αποτελέσματα από τις υποχρεωτικές αναλύσεις νερού σε όλα τα τοπικά διαμερίσματα που του ζητήθηκαν δημόσια από την Ελεύθερη Φωνή από τις 3/6/12. Τα επιλεκτικά στοιχεία που η ΔΕΥΑ έδωσε στην δημοσιότητα από λειψές αναλύσεις νερού σε 7 τοπικές κοινότητες έδειξαν μεγάλη συγκέντρωση βακτηρίων στο νερό ύδρευσης της Λίμνης (μάλλον λόγω κακής συντήρησης του δικτύου ύδρευσης). Μέχρι σήμερα ο κ. Λεοντής δεν έχει κάνει τίποτα να εφησυχάσει τις δικαιολογημένες ανησυχίες των κατοίκων της Λίμνης ούτε έχει δημοσιεύσει στοιχεία από τις συμπληρωματικές αναλύσεις που όφειλε να κάνει.

Τα στοιχεία των δαπανών της ΔΕΥΑ στο Διαύγεια δείχνουν εγκεκριμένες δαπάνες για δύο μόνο αναλύσεις νερού από τον Ιούλιο του 2011 μέχρι τον Ιούλιο του 2012 σε κάθε τοπική κοινότητα ενώ από το νόμο πρέπει να γίνουν 4 "δοκιμαστικές" αναλύσεις και μια υποχρεωτική "ελεγκτική" ανάλυση. Δεν τηρείται ο άρτης υποχρεώσεων Δ.Ε.Υ.Α. προς τους πολίτες"

Στις 17/7/12 ο κ. Δήμαρχος απαντώντας σε πρόταση του Κώστα Παναγιώτου, υποσχέθηκε πως από την επόμενη (18/7/12 θα αναρτηθούν παντού οι αναλύσεις νερού που ήδη υπάρχουν, ώστε να πληροφορηθεί ο κόσμος για την ποιότητα του νερού που πίνει. Δεν έχει αναρτηθεί τίποτα ακόμη.

Διακρίσεις 

Στις 17/7/12 το Δημοτικό Συμβούλιο διχάστηκε με αποχωρήσεις συμβούλων και φραστικές συγκρούσεις σχετικά με την απόφαση της ΔΕΥΑ να χαρίσει τα τέλη ύδρευσης ενός εξαμήνου στην Δημοτική Ενότητα Νηλέως λόγω της " ορεινότητας" της. Μια αιτιολογία που χαρακτηρίστηκε "πολύ φθηνή" από τον κ. Τσούμαρη που δήλωσε ότι δεν θα "ξαναπληρώσει λογαριασμού νερού". Η κύρια επιχειρηματολογία της ΔΕΥΑ ήταν η ορεινότητα της Δ.Ε. ενότητας: "Χρεώσαμε την αποχέτευση στο Δ.Δ Αχλαδίου με βάση την κατανάλωση του νερού ενώ θα έπρεπε να χρεωθεί μόνο το πάγιο όπως ήταν πριν βγει το νέο τιμολόγιο της ΔΕΥΑΜΛΑΑ. Τα περισσότερα Δημοτικά Διαμερίσματα του πρώην Δήμου Νηλέως όπως όλοι γνωρίζουμε είναι ορεινά και κατά την χειμερινή περίοδο παρουσιάζονται πολλές βλάβες κεντρικών αγωγών αλλά και παροχών ύδρευσης από την συνεχιζόμενη κακοκαιρία (παρατεταμένες χαμηλές θερμοκρασίες). Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Παπάδων Γιώργος Αντωνίου που έθεσε το αίτημα της απαλλαγής των χρεώσεων αποκάλυψε πως δεν είναι δυνατό να χρεώνονται με απόφαση του 2012 για καταναλώσεις που έχουν γίνει από το 2010.

Ψαρρός: "Τα οικονομικά της επιχείρησης είναι άθλια."

Ο κ. Δήμαρχος δήλωσε στο Δ.Σ. της 17/7/12 θέτοντας θέμα κατάργησης της ΔΕΥΑ :«Το θέμα κατάργησης της ΔΕΥΑ είναι θέμα πολιτικό. Τα οικονομικά της επιχείρησης είναι άθλια. Στην επόμενη Εκτελεστική Επιτροπή θα συζητήσουμε το θέμα της ΔΕΥΑ». Συμπλήρωσε πως στην ΔΕΥΑ υπάρχουν χρέη 380 χιλιάδων ευρώ και πως: «Αυτοί που χρωστάνε δεν είναι φτωχαδάκια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτό. Άλλοι να χρωστάνε και άλλοι να πληρώνουν». Ο Ν. Μουστάκας πρόσθεσε: «Δεν μπορεί επιχείρηση που έχει μέσα 5 με 6 χιλιάδες κόσμο να πληρώνει νερό όπως εγώ».

Ο κ. Λεοντής, πρόεδρος της ΔΕΥΑ κοστίζει στο δήμο 21.081 Ευρώ ετησίως και άλλα 15.000 Ευρώ ο νέο-διορισθείς αντιπρόεδρος της, κ. Δράκος. Σύνολο 36.000 Ευρώ.



Αναμένεται περαιτερω υποβάθμιση απο την διάλυση της ΔΕΥΑ

Ο δήμος θα μελετήσει την κατάργηση της ΔΕΥΑ ανακοίνωσε ο κ. Ψαρρός. Τι σημαίνει όμως αυτό;
Η λειτουργία των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης, παρά τα θεσμικά και οικονομικά προβλήματα που κατά καιρούς αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν, ανέδειξε τα σημαντικά πλεονεκτήματά τους σε σχέση με τους ΟΤΑ,

Όπως αποδείχθηκε απο μελέτη της Ένωσης ΔΕΥΑ (ΕΔΕΥΑ), στους δήμους που δε λειτουργούν ΔΕΥΑ, η υπηρεσία ύδρευσης αποτελεί μια υποβαθμισμένη και πολλές φορές αναποτελεσματική υπηρεσία. Η διαχείριση του νερού είναι σε πολλές περιπτώσεις ελλιπής και τούτο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων τα δίκτυα είναι ταυτόχρονα ύδρευσης και άρδευσης, χωρίς όμως εξ αρχής να προορίζονται γι' αυτόν τον σκοπό και χωρίς να έχει γίνει η απαιτούμενη υδρογεωλογική μελέτη. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να δημιουργείται πρόβλημα με την ομαλή υδροδότηση των οικισμών.

Επίσης, τα πιο πολλά αντλιοστάσια-δεξαμενές είναι σε κακή κατάσταση εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για την δημόσια υγεία. Το προσωπικό των δήμων στο τομέα της ύδρευσης είναι ελλιπές και χωρίς εξειδίκευση, ενώ τα υδρόμετρα είναι είτε χαλασμένα είτε μη προσβάσιμα.

Τα πλεονεκτήματα των ΔΕΥΑ  έναντι του δήμου

Τέσσερα είναι τα σημεία στα οποία φαίνεται πως υπερτερούν οι ΔΕΥΑ έναντι των δήμων που έχουν υπηρεσία ύδρευσης-αποχέτευσης σύμφωνα με την ΕΔΕΥΑ:

1) Ο μεγάλος βαθμός εξειδίκευσης που διαθέτουν οι ΔΕΥΑ στην κατασκευή έργων υποδομής και η συγκέντρωση τεχνογνωσίας που αφορά τόσο στην κατασκευή των έργων όσο και στην λειτουργία των ΔΕΥΑ και την παροχή των υπηρεσιών στους δημότες.

2) Η ευελιξία που διακρίνει τις ΔΕΥΑ σε σχέση με τους ΟΤΑ, ευελιξία που θα πρέπει να ενισχυθεί θεσμικά ώστε να διευκολύνει το έργο των ΔΕΥΑ. Γεγονός είναι ότι τον τελευταίο καιρό η ευελιξία των ΔΕΥΑ, η λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, όπως ο ιδρυτικός τους νόμος σαφώς ορίζει, έχουν αποδυναμωθεί από την Πολιτεία με τρόπο που αναιρεί το μη δημόσιο (αλλά σταθερά κοινωφελή) χαρακτήρα τους. Ο θεσμός του ελέγχου των δαπανών των ΔΕΥΑ από το Ελεγκτικό Συνέδριο που καθιερώθηκε από τον «Καλλικράτη» δημιούργησε σοβαρότατα προβλήματα λειτουργίας στις ΔΕΥΑ, αφού δεν ελήφθη υπόψη η φύση και το αντικείμενο τους.

3) Η υψηλή ικανότητά τους στην παραγωγή έργων κοινωνικής ωφέλειας όπως είναι τα έργα ύδρευσης-αποχέτευσης και επεξεργασίας αστικών υγρών αποβλήτων. Χάριν στις ΔΕΥΑ, κυρίως, απορροφήθηκαν σημαντικά κονδύλια των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης και τηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι Οδηγίες και οι Κανονισμοί της Ε.Ε. που αφορούν στον τομέα ύδρευσης - αποχέτευσης.
«Χωρίς τις ΔΕΥΑ η χώρα μας θα είχε οδηγηθεί πολύ περισσότερεςφορές ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όπως έγινε σε άλλεςπεριπτώσεις για παράβαση κανόνων του περιβαλλοντικούδικαίου», σημειώνουν πηγές από την ΕΔΕΥΑ.

4) Η θεσμική τους δυνατότητα να διευρύνουν το αντικείμενό τους σε δραστηριότητες περιβαλλοντικού χαρακτήρα και η συμβολή τους στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. «Θα πρέπει,ωστόσο, το αναπτυξιακό "βάρος" των ΔΕΥΑ και ο περιβαλλοντικόςτους ρόλος να τύχουν θεσμικής αναγνώρισης και κατοχύρωσηςώστε να υπάρξουν και πρακτικές συνέπειες όπως η συμμετοχήτους σε δράσεις και προγράμματα αναπτυξιακού καιπεριβαλλοντικού χαρακτήρα», σημειώνουν οι ίδιες πηγές.Η ύπαρξη των ΔΕΥΑ είναι ο κυριότερος λόγος που ολοκληρώθηκαν πολλά έργα αποχέτευσης και λειτουργούν τα έργα αυτά σήμερα ασύγκριτα καλύτερα από ό,τι στο παρελθόν.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.