Κυριακή, 15 Απριλίου 2018

Ναυαγοσώστες μόνο για τις παραλίες που παραχωρούν ή εκμισθώνουν οι Δήμοι ζητά η ΚΕΔΕ



Την έντονη αντίδραση της ΚΕΔΕ προκάλεσε η έκδοση νέου  του νέου Π.Δ. 31/18 το οποία  μεταξύ των άλλων αφορά  στην υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσωστών σε οργανωμένες ή μη παραλίες, καθώς προβλέπει σημαντική οικονομική επιβάρυνση των δήμων με την εφαρμογή του.

Συγκεκριμένα,  το νέο Προεδρικό Διάταγμα 31/2018 «Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες»  μετακυλύει στους δήμους το σημαντικό οικονομικό κόστος της ναυαγοσωστικής ασφάλειας.

Οι δήμοι θα είναι υποχρεωμένοι να καλύψουν επιπλέον δαπάνες  όχι μόνο για τις παραλίες που διαχειρίζονται οι ίδιοι αλλά και αυτές που παραχωρούνται σε τρίτους από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τα Αυτοτελή Γραφεία Δημόσιας Περιουσίας.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλή ζητά την τροποποίηση των επίμαχων διατάξεων.

Όπως υπογραμμίζει «είναι μια ακόμη πολιτική πράξη κόντρα στην κοινή λογική, που αναδεικνύει τον αυταρχικό χαρακτήρα του συγκεντρωτικού σχεδιασμού με τον οποίο λειτουργεί το Κεντρικό Κράτος, αγνοώντας επιδεικτικά τις απόψεις της Αυτοδιοίκησης, του θεσμού που βρίσκεται εγγύτερα στον πολίτη και στις καθημερινές του ανάγκες του.

Θεωρούμε αδιανόητο το Κεντρικό Κράτος να μεταβιβάζει στους Δήμους νέες ευθύνες και αρμοδιότητες, χωρίς να προβλέπει και την αντίστοιχη μεταβίβαση των απαραίτητων πόρων. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού, που στόχο έχει αφενός να αφαιρέσει από τους Δήμους το αυτονόητο δικαίωμά τους να έχουν αυτοί τον πρώτο λόγο στην αξιοποίηση των παραλιών που βρίσκονται στα όρια τους.

Αφετέρου, να τους «φορτώσει» με νέα οικονομικά βάρη, για να μην μπορούν να ανταποκρίνονται στις στοιχειώδεις ευθύνες και υποχρεώσεις τους, ώστε μακροπρόθεσμα να αυξηθεί η εξάρτηση τους από το Κεντρικό Κράτος.

Ο σχεδιασμός αυτός αποδεικνύεται άλλωστε και στις πρόσφατες δηλώσεις και ομιλίες της  υφυπουργού Οικονομικών Α. Παπανάτσιου , η οποία ουσιαστικά προανήγγειλε τον  αποκλεισμό των Δήμων και των τοπικών κοινωνιών από το δικαίωμα να έχουν τον πρώτο λόγο στην αξιοποίηση των παραλιών τους. Ενώ αντίθετα προβλέπει ότι η αξιοποίηση θα γίνεται αποκλειστικά και μόνον με δημοσιονομικά κι όχι αναπτυξιακά κριτήρια, με στόχο να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι του προϋπολογισμού».

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ προσθέτει ότι «ως συνέχεια αυτής της αντιαναπτυξιακής αντίληψης, έρχεται και το επίμαχο Π/Δ 31/2018, με το οποίο η Κυβέρνηση μετακυλύει  στους Δήμους το σημαντικό οικονομικό κόστος της ναυαγοσωστικής ασφάλειας.

Από τη μια ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, μας αποκλείει από τη διαχείριση των παραλιών και από τα έσοδα που μπορεί να μας αποφέρει η εκμετάλλευσή τους και από την άλλη, μας «φορτώνεται» ο λογαριασμός ναυαγοσωστικής ασφάλειας ακόμα και για εκείνες τις παραλίες που δεν μας έχουν παραχωρηθεί».

«Πρόκειται για έναν παραλογισμό τον οποίο ως Τοπική Αυτοδιοίκηση Πρώτου Βαθμού δε θα δεχθούμε. Δε θα επιτρέψουμε άλλος να έχει την ευθύνη εκμετάλλευσης και άλλος την ευθύνη κάλυψης του κόστους ασφάλειας. Δε θα επιτρέψουμε το ναυάγιο των οικονομικών των δήμων. Τέτοιου είδους ενέργειες επιβεβαιώσουν με τον πλέον φανερό τρόπο ότι η Κυβέρνηση δεν προχωρεί σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση, αλλά σε μια συντεταγμένη απορρύθμιση.  Σε μια συστηματική αφαίρεση πόρων και προσθήκη υψηλού κόστους αρμοδιοτήτων κι υπηρεσιών».

Επίσης, με το νέο διάταγμα προβλέπεται η πρόσληψη από το Δήμο περισσότερων ναυαγοσωστών από εκείνων που αρχικά προβλεπόταν. Όπως ορίζει το νέο Π. Δ/γμα κάθε ναυαγοσώστης ελέγχει έκταση ακτής σε ακτίνα 200 μ. εκατέρωθεν του βάθρου και εφόσον ο υπόχρεος Δήμος πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον τρεις (3) ναυαγοσώστες και υποχρεούται να προσλαμβάνει και έναν (1) συντονιστή- επόπτη ναυαγοσωστών.

Ρητά επίσης διευκρινίζεται ότι καθόσον αφορά το μηχανοκίνητο ταχύπλοο σκάφος θα πρέπει να οδηγεί χειριστής που θα είναι νέο πρόσωπο, πέραν των ναυαγοσωστών, και το οποίο επίσης θα προσλαμβάνει ο Δήμος.

Με δεδομένη την ύπαρξη πολλών παραλιών ιδίως σε νησιωτικούς Δήμους, από την εφαρμογή του άρθρ.7 του νέου προεδρικού διατάγματος 31/2018 θα προκύψει μεγάλη δαπάνη που θα αφορά προμήθεια ή εκμίσθωση ταχύπλοων σκαφών, πρόσληψη χειριστών, πρόσληψη ναυαγοσωστών και μάλιστα περισσότερων, αφού αφενός μεν μικραίνει η απόσταση από 300 στα 200 μέτρα που θα επιτηρείται από τους ναυαγοσώστες, αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και ο ορισμός της πολυσύχναστης παραλίας για την οποία ο Δήμος υπέχει την υποχρέωση ναυαγοσωστικής κάλυψης (300 λουόμενοι/Km ακτογραμμής αντί των 500 λουόμενων/km που ίσχυε).

Επιπλέον, στην περίπτωση υλοποίησης της παρ. 3 του αρθρ. 7, δηλαδή της ανάθεσης σε σχολές ναυαγοσωστών της τήρησης όλων των υποχρεώσεων που αναφέρονται στις περ. α, β, γ, δ και ε της παρ. 1 του άρθρ. 7 και πάλι η ανάθεση με διαγωνιστική διαδικασία θα επιβαρύνει τους Δήμους σε μεγάλο βαθμό που θα αδυνατούν να καλύψουν το αντίστοιχο κόστος.

Τι ζητά η ΚΕΔΕ



Ο πρόεδρος Γ. Πατούλης αφού στοιχειοθετεί ότι στην ουσία, απονέμεται μία πρόσθετη αρμοδιότητα στους Δήμους για την ναυαγοσωστική κάλυψη όλων των ακτών, καταλήγει ότι δεν εκχωρούνται και οι αντίστοιχοι οικονομικοί πόροι όπως επιβάλλεται και από το Σύνταγμα.

«Κάθε μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από κεντρικά ή περιφερειακά όργανα του Κράτους προς την τοπική αυτοδιοίκηση συνεπάγεται και τη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων.

Μετά από τα παραπάνω προκύπτει:



η αναγκαιότητα τροποποίησης του συγκεκριμένου άρθρου 7 προς την κατεύθυνσης της ρητής πρόβλεψης του ειδικού τρόπου και του ύψους της χρηματοδότησης των Δήμων για την επιπρόσθετη αρμοδιότητα που αναλαμβάνουν, αυτή της ναυαγοσωστικής κάλυψης των ακτών της διοικητικής τους επικράτειας.κρίνεται σκόπιμη η κατάργηση της παρ. 2 του άρθρου 7 του επίμαχου Π.Δ/γματος που ορίζει την υποχρέωση ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλιών που παραχωρούνται από τις  Περ. Δ/νσεις ( Π.Δ.Δ.Π) και Αυτοτελή Γραφεία Δημόσιας Περιουσίας, προκειμένου οι Δήμοι να υπέχουν την ευθύνη της νέας αυτής αρμοδιότητας αποκλειστικά και μόνο για τις παραλίες που παραχωρούν ή εκμισθώνουν και για καμία άλλη εκτός δικαιοδοσίας τους.

6 Σχόλια:

Με 500 ευρώ το χρόνο πού παραχωρεί ο δήμος τις παραλίες πως θα πληρώσει δύο βάρδιες ναυαγοσώστες για δυο μήνες. Μάλλον θα πρέπει να συμπεριλάβει και το ναυαγοσώστη στο τίμημα φέτος. Τρέξτε νέοι της περιοχής να βγάλετε πιστοποιητικό ναυγοσωστη. Όποιος προλάβει

Εξετάσεις για άδεια ναυαγοσώστη

Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις για άδεια ναυαγοσώστη οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να προσκομίσουν τα εξής δικαιολογητικά:

1. Υπεύθυνη ∆ήλωση του ν.1599/1986. 

 

2. Πιστοποιητικό Εισαγγελίας Φυγόποινου-Φυγόδικου. 

 

3. Τρεις (3) πρόσφατες φωτογραφίες ταυτότητας διαστάσεων 3Χ4. 

 

4. Επικυρωµένο φωτοταντίγραφο δελτίου αστυνοµικής ταυτότητας. 

 

5. Αποδεικτικό είσπραξης Λιµενικής Αρχής € 3 υπέρ του Μετοχικού Ταµείου Ναυτικού. (βλ. παρατηρήσεις) 

 

6. Αποδεικτικό είσπραξης Λιµενικής Αρχής € 5 υπέρ EKOEMN. (βλ. παρατηρήσεις) 

 

7. Πιστοποιητικό από Υγειονοµική Υπηρεσία οικείας Νοµαρχίας ή από Κρατικό Νοσοκοµείο όπου θα αναγράφεται ρητά ότι «ο ενδιαφερόµενος δεν πάσχει από µεταδοτική ασθένεια και κρίνεται ικανός για την άσκηση του επαγγέλµατος του ναυαγοσώστη.» 

 

8. Επικυρωµένη φωτοτυπία πτυχίου ναυαγοσώστη αναγνωρισµένης ιδιωτικής σχολής. 

 

9. Επικυρωµένο φωτοαντίγραφο άδειας χειριστού ταχυπλόου σκάφους. 

 

10. Πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης. 

 

11. ∆ιπλότυπο ∆.Ο.Υ. 14, 67 € στον κωδικό ΚΑΕ 3435, µε την αιτιολογία «για έκδοση άδειας ναυαγοσώστη» (σε περίπτωση επιτυχούς συµµετοχής στις εξετάσεις). 

 

 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ: Ηλικία του αιτούντος από 18 έως 45 ετών. 

 

Έχει ιδιωτικές ναυαγοσώστικές σχολές στην Χαλκίδα

https://v2.schools.gr/?listing=99740LK5ZVH331237895

Είναι αναγνωρισμένες;

Πόσο διαρκεί η φοίτηση;

άδεια χειριστού ταχυπλόου σκάφους πού θέλει πολύ μπορώ να βγάλω ;



Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας
Έχοντας προηγηθεί η υποχρεωτική -σύμφωνα με το νέο νόμο- εκπαίδευση, η τελική διαδικασία για την έκδοση άδειας χειριστή ταχυπλόου ξεκινά με την υποβολή αίτησης για συμμετοχή στις εξετάσεις, που γίνεται πλέον σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος, αρκεί να πληροί αθροιστικά τις παρακάτω προϋποθέσεις: 
• Να έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του 
• Να είναι υγιής
•  Να γνωρίζει κολύμβηση
• Να έχει λάβει, υποχρεωτικά, θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση εννέα (9), τουλάχιστον, ωριαίων μαθημάτων (6 θεωρητικών και 3 πρακτικών) από εγκεκριμένη σύμφωνα με τον νέο κανονισμό σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών 
•  Η σχετική άδεια θα εκδοθεί αφού ο ενδιαφερόμενος υποβληθεί με επιτυχία και στις εξετάσεις (σύμφωνα με το άρθρο 4 του νέου Κανονισμού).

Σημείωση: Η αίτηση για συμμετοχή στις εξετάσεις μπορεί να υποβληθεί και ηλεκτρονικά, 10 ημέρες πριν από την ημερομηνία των εξετάσεων, όμως εντός 5 ημερών θα πρέπει να προσκομισθούν στη Λιμενική αρχή όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Απαραίτητα δικαιολογητικά
Για την απόδειξη των παραπάνω προϋποθέσεων, στη σχετική αίτηση για συμμετοχή στις εξετάσεις επισυνάπτονται τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Φωτοαντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή άλλου νόμιμου αποδεικτικού στοιχείου.
β) Πρωτότυπα ή επικυρωμένα φωτοαντίγραφα πιστοποιητικών/βεβαιώσεων ιατρών ειδικότητας παθολόγουή γενικής ιατρικής, και οφθαλμιάτρου.
Κάτοχος άδειας οδήγησης αυτοκινήτων οχημάτων ή μοτοσικλετών ή μοτοποδηλάτων σε ισχύ, δεν είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ιατρικά πιστοποιητικά (βεβαιώεις), αλλά μπορεί να προσκομίσει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της προαναφερόμενης άδειας.
γ) Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (Α΄ 75), θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, στην οποία αναγράφονται/δηλώνονται τα ακόλουθα:
«Γνωρίζω καλά κολύμβηση και έχω λάβει θεωρητική εκπαίδευση (...) ωρών και πρακτική εκπαίδευση (...) ωρών, στη σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών .......................................».
δ) Βεβαίωση της σχολής εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχύπλοων σκαφών (η οποία συνοδεύεται από επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των νόμιμων παραστατικών καταβολής διδάκτρων που έχουν εκδοθεί από εγκεκριμένη σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών, ο ιδιοκτήτης της οποίας υπογράφει και σφραγίζει, με την σφραγίδα της σχολής, την παραπάνω βεβαίωση και τα φωτοαντίγραφα των παραστατικών). 
ε) Δύο (2) πρόσφατες έγχρωμες φωτογραφίες και αντίστοιχο ψηφιακό αρχείο.
στ) Παράβολα ποσού πενήντα (50) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και δεκαπέντε (15) ευρώ υπέρ του Δημοσίου.

Σημείωση: Όταν η αίτηση δεν υποβάλλεται αυτοπροσώπως, πρέπει να συνοδεύεται από επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή των αντίστοιχων νόμιμων αποδεικτικών στοιχείων.  Το πρόσωπο που υποβάλλει την αίτηση, εκ μέρους του ενδιαφερομένου, προσκομίζει τη νόμιμη γι’ αυτό εξουσιοδότηση, η οποία πρέπει να φέρει και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του εξουσιοδοτούντος.

Ισχύς αδειών - Ανανέωση 

οι γιατροι ειναι ψυχιατρος,δερματολογος,καρδιολογος και τι αλλο?

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.