powered by Surfing Waves

Παρασκευή 3 Αυγούστου 2018

Η εμετική σύμπραξη παράταξης Στεργίου- αποστατών αφήνει το δήμο στο σκοτάδι για να κάνει προεκλογική εκμετάλλευση


  Τάρλας Κυριάκος:  " Στο Μαντούδι έχουμε μάθει να περπατάμε στο σκοτάδι, το έχουμε πάρει απόφαση".



Η εμετική σύμπραξη της παράταξης Στεργίου- αποστατών απέρριψε  πρόταση του κ. Καλυβιώτη ότι είναι άκρως αναγκαίο να ληφθεί άμεσα απόφαση  για την προμήθεια του  λαμπτήρων που άφορα την ασφάλεια των διερχομένων πολιτών από  περιοχές σκοτεινές που δεν φωτίζονται. Πρωτο βήμα της κωλυσιεργίας είναι ότι στην προσπάθεια κωλυσιεργίας η σύμπραξη χαρακτήρισε το θέμα σαν έκτακτο αν και προέρχοταν από αναβληθείσα προηγούμενη συνεδρίαση. Η σύμπραξη  των Ι. Καντζούρα, Π. Αρβανίτη, Κ.Τάρλα και Ι.Μουργιά παρέπεμψε αυτό το απλό θέμα για συζήτηση στο Δημοτικό συμβούλιο αφήνοντας το δήμο στο σκοτάδι.

Οκ. Κουκουρίκος πού δεν εισακούσθηκε ανέφερε "Επιφυλάσσομαι να πω κι άλλα αν χρειαστεί, κι αν προκληθώ από κάπου, γιατί εδώ πέρα θα πρέπει να δούμε και τους πολίτες. Πες ότι θέλεις αγαπητέ Γιάννη Καντζούρα, κατηγόρησε όσο θέλεις. Όμως οφείλουμε να σκεφτόμαστε και τους πολίτες. Τι θα γίνει; Καλοκαίρι έρχεται. Θα τους υποχρεώσουμε να κυκλοφορούν σε σκοτεινούς δρόμους; Ρεζίλι θα γίνουμε, και η ευθύνη θα βαρύνει όλους μας. Πες ότι θες, κατηγόρησε, κάνε, φτιάξε. Όμως, νομίζω ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να μην ψηφίσουμε, με τις όποιες αν θέλετε αρνητικές θέσεις μπορεί να πάρουμε και να εκφράσουμε."


Διαβάστε εδώ πως προμηθεύοταν λαμπτήρες η παράταξη Στεργίου όταν ήταν δήμαρχος ο Ανέστης Ψαρρός.

15.000,00 €  1 Μαρτίου 2013
15.000,00 €   3 Μαΐου 2012
 11.500,00 € 28 Ιουνίου 2011






ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΑπό το Πρακτικό 12/26-6-2018 της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του ΔήμουΜαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας.


ΘΕΜΑ : «Τρόπος εκτέλεσης προμήθειας λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού και
διόρθωση της 11/2018 μελέτης από την Τεχνική Υπηρεσία» .

Σήμερα την 26 Ιουνίου του έτους 2018, ημέρα Τρίτη και ώρα 13:00 στην αίθουσα
συνεδριάσεων του κτιρίου ΜΕΛΑ στην Δημοτική Κοινότητα Λίμνης συνήλθε σε ΤΑΚΤΙΚΗ δημόσια
συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης - Αγίας Άννας ύστερα από
την αριθμ. πρωτ. 4566/21-6-2018 πρόσκληση του Προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής που
τοιχοκολλήθηκε και επιδόθηκε με αποδεικτικό στα μέλη αυτής σύμφωνα με τα άρθρα 72,74 και
75 του Ν.3852/2010 για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης αυτής ο Πρόεδρος διαπίστωσε ότι σε σύνολο 7 μελών της
Οικονομικής Επιτροπής ήταν :
ΠΑΡΟΝΤΕΣ:
1. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΥΒΙΩΤΗΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ

2. ΚΑΝΤΖΟΥΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
3. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ – ΜΕΛΟΣ
4. ΤΑΡΛΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ- ΜΕΛΟΣ
5. ΚΟΥΚΟΥΡΙΚΟΣ ΗΛΙΑΣ – ΜΕΛΟΣ
6. ΜΟΥΡΓΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΜΕΛΟΣ

ΑΠΟΝΤΕΣ:
1. ΚΟΥΤΣΟΥΡΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – ΜΕΛΟΣ Ο οποίος δεν προσήλθε ανκαι κλήθηκε νόμιμα

Στη συνεδρίαση αυτή παραβρέθηκε και η υπάλληλος του Δήμου Ματσούκα Βασιλική χωρίς
δικαίωμα ψήφου , για την τήρηση των πρακτικών αυτής .
Μετά τη διαπίστωση της απαρτίας ο Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης αυτής και πριν
την συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης ζήτησε το λόγο ο κ. Καντζούρας Ιωάννης,
Αντιπρόεδρος της Ο.Ε .
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Καντζούρα Ιωάννη, Αντιπρόεδρο της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Σας
ενημερώνω ότι πρέπει πριν ξεκινήσετε τη συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, να
συζητήσουμε ως κατεπείγον έκτακτο θέμα, το θέμα «Τρόπος εκτέλεσης της προμήθειας
λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού και διόρθωση της 11/2018 μελέτης από την Τεχνική
Υπηρεσία».

Είναι επείγον γιατί έχει άμεση σχέση με το θέμα της ημερήσιας διάταξης, ανάκληση της υπ αριθμ.
89/2018 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και έγκριση της δαπάνης και διάθεση πίστωσης
προμήθειας ηλεκτρολογικού υλικού.
Το θέμα αυτό που το έβαλε, έχει πονηρό σκοπό, καλό είναι να μη γίνουν τέτοια, γιατί όπως μπήκε,
τι διάθεση πίστωσης θα κάνουμε σήμερα; αφού δεν συμφωνούμε με τον τρόπο εκτέλεσης, ούτε με
το ποσό της μελέτης; Παρακαλώ να αποφασίσουμε πριν από την έναρξη της συζήτησης των
θεμάτων της ημερήσιας διάταξης και του κατεπείγοντος του θέματος «Τρόπος εκτέλεσης
προμήθειας λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού και διόρθωση της 11/2018 μελέτης από την
Τεχνική Υπηρεσία».
Το λόγο έλαβε ο κ. Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Το σώμα να
αποφανθεί επί του θέματος. Απ’ ότι αντιλαμβάνομαι και ακούσαμε θέτετε κάποιο θέμα προ
ημερήσιας διάταξης ως έκτακτο θέμα, γιατί ως τέτοιο μπορεί να συζητηθεί.
Πρώτον, λοιπόν αν είναι έκτακτο θέμα και δεύτερον να το δούμε στη συζήτηση, εφόσον το σώμα
εγκρίνει αν πρόκειται για έκτακτο θέμα.
Η άποψή μου είναι ότι δεν είναι έκτακτο θέμα, είναι παλιό θέμα, και ήδη έχει τεθεί να συζητηθεί
στην παρούσα συνεδρίαση. Πέραν αυτών υπάρχει και σχετικό έγγραφο 4 Συμβούλων, Μελών του
Συμβουλίου μας, το οποίο είναι σε εξέλιξη προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.
Παρακαλώ το σώμα να αποφανθεί, αν το θέμα είναι έκτακτο ή όχι.

Ο λόγος δόθηκε στον κ. Τάρλα Κυριάκο, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Να συζητηθεί.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Κουκουρίκο Ηλία, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Εγώ διαφωνώ,
υπάρχει θέμα συζήτησης και μπορεί αυτό το οποίο επικαλείται ο κ. Καντζούρας να το αναλύσει και
να το συζητήσει στο συγκεκριμένο θέμα.
Το λόγο έλαβε ο κ. Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Πολύ σωστά είναι
επιμέρους θέμα της ημερήσιας διάταξης, δεν είναι κάποιο καινούργιο θέμα που άπτεται του
κατεπείγοντος προκειμένου να αποφανθεί το σώμα.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Μουργιά Ιωάννη, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Εγώ συμφωνώ με τον
κ. Καντζούρα, εφόσον υπάρχει το θέμα το συγκεκριμένο, αλλά εκεί θα ψηφίσουμε για πίστωση.
Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Εδώ μιλάμε για τεχνική μελέτη της υπηρεσίας, για αλλαγή της τεχνικής
μελέτης.
Το λόγο έλαβε ο κ. Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Ψηφίζουμε, αν
πρόκειται για έκτακτο θέμα ή όχι. Διαφωνώ πλήρως, διότι δεν είναι θέμα έκτακτο. Ήδη
προέρχεται από αναβληθείσα προηγούμενη συνεδρίαση. Σκοπό έχει η συζήτηση αυτού του
θέματος, όχι την προώθηση των συμφερόντων του Δήμου, αλλά τη δημιουργία κωλυσιεργίας, σε
πολύ σοβαρό θέμα που αφορά την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού περιλαμβανομένων και των
λυχνιών, για τις οποίες διαμαρτύρονται πάρα πολλοί πολίτες, διότι ο Δήμος δεν έχει αγοράσει
λυχνίες, παρότι έχει ξεκινήσει προ πολλών μηνών τη διαδικασία προμήθειάς τους.
Τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής με ψήφους τέσσερις (4) υπέρ (Ι.Καντζούρας, Κ. Τάρλας,, Π.
Αρβανίτης, Ι. Μουργιάς) και δύο (2) ψήφους κατά (Χ. Καλυβιώτης, Η. Κουκουρίκος)
Αποφασίζουν ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΓΙΑ την εισαγωγή και την συζήτηση ως κατεπείγον του θέματος :
«Τρόπος εκτέλεσης της προμήθειας λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού και διόρθωση
της 11/2018 μελέτης από την Τεχνική Υπηρεσία».
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Καντζούρα Ιωάννη, Αντιπρόεδρο της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Οι πολίτες
θέλουν διαφάνεια, πριν φτάσουμε να συζητήσουμε το θέμα ανάκλησης της υπ αριθμ. 89/2018
απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής και έγκριση της πραγματοποίησης δαπάνης και διάθεση

πίστωσης, προμήθειας ηλεκτρολογικού υλικού, πρέπει να έχουμε ξεκαθαρίσει με τι τρόπο θα γίνει
η προμήθεια λαμπτήρων και του ηλεκτρολογικού υλικού.
Είμαστε όλοι σύμφωνοι απ ότι βλέπω, ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει με απευθείας
ανάθεση, γι αυτό θα πρέπει να συγκλίνουμε με την άποψη, πριν, δηλαδή να γίνει με συνοπτικό
διαγωνισμό. Οι λαμπτήρες στην μελέτη... δεν φτάνουν, πρέπει να παρθούν περίπου άλλοι τόσοι. Ο
διαγωνισμός θα γίνει για όλο το ποσό του ΚΑ 20-6651.0001 που αφορά τους λαμπτήρες κι έτσι ο
Δήμος να έχει λάμπες μέχρι το καλοκαίρι του 2019, με την προϋπόθεση ότι η Δημοτική Αρχή θα
τους διανέμει κανονικά, γιατί αναγκάζονται οι δημότες και αγοράζουν μόνοι τους λάμπες.
Εδώ αγαπητοί συνάδελφοι βρήκα τιμολόγια, εδώ τιμολόγια, 15.12.2017 ποσό 3.602, 5.12.2017
ποσό 2.966, 5.12.2017 ποσά2.522, 9.000 ευρώ πληρώσαμε για 2.000 λάμπες τα Χριστούγεννα.
Πίσω από εκεί όμως έχουμε άλλα τόσα, στις 27/3ου, και επίσης έχουμε άλλα τιμολόγια τα οποία τα
έχω. Από πού τα βρήκα αφήστε το.
Επίσης στο ηλεκτρολογικό υλικό η ποσότητα στα καλώδια, γλόμπους κλπ, εξωτερικού χώρου
αυτά είναι για την παραλία της Αγκάλης. Εάν θέλουμε εκεί να βάλουμε φώτα νόμιμα, να
αφαιρεθούν αυτά από τη μελέτη. Όποιος φωτισμός στις παραλίες Αγ. Άννας, Αγκάλης και
Αχλαδίου να μπει θα πρέπει να γίνει με νόμιμη μελέτη και διαδικασίες για να είναι το έργο νόμιμο
και ασφαλές.
Άρα λοιπόν προτείνω:
Α) Να γίνει συνοπτικός διαγωνισμός με σφραγισμένες κλειστές προσφορές για την ανάδειξη με
τίτλο, προμήθεια λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού Δήμου Μαντουδίου, Λίμνης Αγ. Άννας με
κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής.
Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί με σφραγισμένες προσφορές ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής
διενέργειας και αξιολόγησης διαγωνισμών, η οποία κάνει την αποσφράγιση των προσφορών σε
δημόσια συνεδρίαση.
Β) Στο ηλεκτρολογικό υλικό οι ποσότητες….. δεν δικαιολογούνται για κάποιες χρήσεις, πρέπει να
αφαιρεθούν, διότι απ’ ότι μάθαμε εκεί πρόκειται να γίνει ένα παράνομο έργο φωτισμού και πρέπει
αυτές οι ποσότητες να προβλεφθούν από την μελέτη. Και επίσης στην μελέτη να προβλεφθούν
λαμπτήρες άλλου τύπου….. ώστε να καλυφθεί όλο το ποσό του ΚΑ 20-6691.0001 ήτοι 35.000 ευρώ
και
Γ) Άμεσα ο Πρόεδρος την Οικονομικής Επιτροπής κι αφού εγκριθεί η μελέτη σε μία εβδομάδα,
σύμφωνα με το Β σχετικό, να φέρει ως θέμα έγκρισης δαπάνης και διάθεση πιστώσεων ύψους
τόσων ευρώ, όπως η μελέτη, έγκριση τεχνικών προδιαγραφών μελέτης και κατάρτιση όρων
διακήρυξης συνοπτικού διαγωνισμού για την προμήθεια λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού
Δήμου Μαντουδίου, Λίμνης, Αγ. Άννας.
Το λόγο έλαβε ο κ. Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Θα
παρακαλούσα κ. Καντζούρα αυτά τα έγγραφα που διαβάσατε, αποτελούν μέρος των πρακτικών,
να τα καταθέσετε στην Γραμματεία της Οικονομικής Επιτροπής.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Αρβανίτη Παναγιώτη, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Εμένα αυτά
που άκουσα από τον συνάδελφο τον κ. Καντζούρα μου φαίνονται αυτονόητα, δηλαδή μιλάμε για
ένα αξιοσέβαστο ποσό που δίνουμε κάθε χρόνο για τις λάμπες και ηλεκτρολογικό υλικό, και θα
έπρεπε αυτό να ισχύει σαν πάγια τακτική . Θα πρέπει να επιλέγουμε από την περιοχή μας, από τον
Δήμο μας προμηθευτές με βάση κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά να προβαίνουμε στον διαγωνισμό,
γιατί υπάρχουν λάμπες για παράδειγμα που έχουν άλλα χαρακτηριστικά και είναι πιο φθηνές και
άλλες με άλλα χαρακτηριστικά, κλπ. Να κάνουν μια σχετική μελέτη, η Τεχνική Υπηρεσία και να
κάνουμε αυτές τις προμήθειες με τον συνοπτικό διαγωνισμό, που νομίζω είναι το αυτονόητο που
έχουμε και υποχρέωση και απέναντι στο Δήμο και απέναντι στους δημότες.
Για την παραλία της Αγκάλης πράγματι αυτό που ξέρω, δεν ξέρω για την παραλία συγκεκριμένα,
αλλά ξέρω ότι η Αγ. Άννα ήτανε πρωταθλήτρια στις παράνομες ηλεκτροδοτήσεις. Αυτό πρέπει να
σταματήσει, και θα πρέπει να καλύπτεται από μία μελέτη για αυτονόητους λόγους, δεν είναι μόνο
για όρους διαφάνειας, αλλά και για λόγους ασφάλειας. Συμφωνώ με τις προτάσεις του κ.
Καντζούρα.

Ο λόγος δόθηκε στον κ. Κουκουρίκο Ηλία, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Η ιδανική και
αδιάβλητη διαδικασία νομίζω ότι είναι ο συνοπτικός διαγωνισμός, αυτό δεν μπορεί να το
αμφισβητήσει κανείς. Όμως δεν αρκεί μόνο αυτό. Εγώ ξέρω ότι η Δημοτική Ενότητα Ελυμνίων είχε
λάμπες πάρα πολλές, αρκετές, για να φτάσει μέχρι τον Αύγουστο. Τι έγινε; Η Δημοτική Ενότητα
Κηρέως έμεινε από λάμπες δέκα μέρες μετά, κι ενώ είχε πάρει το ποσό το οποίο της αναλογούσε.
Εδώ πέρα δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει ακριβώς, τελειώνουν οι λάμπες σε δέκα μέρες,
δίνει ο Αντιδήμαρχος αν δεν απατώμαι εδώ είναι να μας πει αν αυτό που λέω είναι αλήθεια ή όχι,
γιατί έχω μία πληροφόρηση που δεν υπάρχει αμφισβήτηση, τον εμπιστεύομαι απόλυτα αυτόν που
μου το είπε, εδώ θα πρέπει να κοιτάξουμε κ. Δήμαρχε τι γίνεται. Ανεξέλεγκτα έτσι λειτουργούν
κάποιοι άνθρωποι;
Στην προηγούμενη συνεδρίαση είχα ψηφίσει αρνητικά, και είχα ψηφίσει αρνητικά, γιατί
θεωρούσα ότι η απευθείας ανάθεση, δεν είναι μια διαδικασία η οποία είναι διαφανής. Όταν όμως η
υπεύθυνη για τις προμήθειες, με ενημέρωσε για τον τρόπο ακριβώς που γίνεται η ανάθεση σ’ αυτή
την περίπτωση, άλλαξα άποψη, διότι βλέπω θα γίνουνε κανονικά προσφορές, θα αναρτηθεί στο
Διαδίκτυο, θα γίνουν προσφορές και ο Δήμαρχος θα κάνει απευθείας ανάθεση σε αυτόν που έχει
την μικρότερη, στον μειοδότη. Δε σημαίνει ότι δε γίνονται προσφορές. Αυτό εμένα με καλύπτει
απόλυτα.
Βεβαίως θα είναι η τελευταία φορά που ψηφίζω τελικά, μια τέτοιου είδους ανάθεση, είναι η
τελευταία φορά, γιατί νομίζω ότι για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο και να αποφεύγουμε τα
αρνητικά σχόλια, θα πρέπει να ακολουθούμε μία διαδικασία εντελώς αδιάβλητη κι αυτή είναι μόνο
ο συνοπτικός διαγωνισμός.
Επιφυλάσσομαι να πω κι άλλα αν χρειαστεί, κι αν προκληθώ από κάπου, γιατί εδώ πέρα θα πρέπει
να δούμε και τους πολίτες. Πες ότι θέλεις αγαπητέ Γιάννη Καντζούρα, κατηγόρησε όσο θέλεις.
Όμως οφείλουμε να σκεφτόμαστε και τους πολίτες. Τι θα γίνει; Καλοκαίρι έρχεται. Θα τους
υποχρεώσουμε να κυκλοφορούν σε σκοτεινούς δρόμους; Ρεζίλι θα γίνουμε, και η ευθύνη θα
βαρύνει όλους μας. Πες ότι θες, κατηγόρησε, κάνε, φτιάξε. Όμως, νομίζω ότι δεν έχουμε το
δικαίωμα να μην ψηφίσουμε, με τις όποιες αν θέλετε αρνητικές θέσεις μπορεί να πάρουμε και να
εκφράσουμε.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Τάρλα Κυριάκο, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Στο Μαντούδι έχουμε
μάθει να περπατάμε στο σκοτάδι, το έχουμε πάρει απόφαση. Εγώ σαν απλός πολίτης και σαν
μέλος της Οικονομικής Επιτροπής, θέλω να μάθω στο επόμενο Συμβούλιο κι αν θέλετε να σας το
κάνω γραπτώς, είχαμε τόσες χιλιάδες λάμπες, αυτά τα πράγματα είναι εξωφρενικά. Είναι η πρώτη
φορά στα τόσα χρόνια που αυτός ο Δήμος είναι έρμαιο. Το λέω, λυπάμαι και ντρέπομαι.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Μουργιά Ιωάννη, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Εγώ συμφωνώ με την
άποψη και τα λεγόμενα του κ.Καντζούρα, γιατί πιστεύω ότι όλα είναι θέμα διαφάνειας καθαρά.
Λάμπες, απ’ ότι δείχνει, με βάση τα τιμολόγια ο κ. Καντζούρας χαθήκανε πολλές. Το που πήγαινε
και που δεν πήγανε, είναι θέμα της άρχουσας αρχής, της αρχής, της εξουσίας. Αυτή θα ψάξει να
βρει που πήγαν οι λάμπες.
Βεβαίως κι αυτό που είπε ο κ. Κουκουρίκος συμφωνώ, ότι θα πρέπει να εξυπηρετηθούν οι πολίτες,
αλλά μπορούμε, σε πέντε μέρες να αλλαχθεί η μελέτη, πέντε μέρες, και πέντε μέρες να γίνει ο
διαγωνισμός να παρθεί η απόφαση του διαγωνισμού πόσο θα αργήσουμε; Συμφωνώ με την
εισήγηση του κ. Καντζούρα.
Το λόγο έλαβε ο κ. Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Όσον αφορά τα
όσα ανέφερε ο κ. Καντζούρας, ότι δεν υπάρχει διαφάνεια στις αναθέσεις, και ότι γίνονται με
απευθείας ανάθεση του Δημάρχου, ο τίτλος αυτός απευθείας ανάθεση του Δημάρχου, δεν
υφίσταται και ουδείς Δήμαρχος σε κανέναν Δήμο της χώρας δεν μπορεί να κάνει, όπως έκανε κατά
το παρελθόν απευθείας ανάθεση. Έχει μείνει στο νόμο η μικρή προμήθεια μέχρι ενός
συγκεκριμένου ποσού, να βαφτίζετε όπως παλιά απευθείας ανάθεση, αλλά δεν είναι σε καμιά
περίπτωση του Δημάρχου ή των Δημάρχων απόφαση.
Η διαδικασία που τηρείται είναι του Ν.4412/2016 που για οποιαδήποτε ανάθεση υπηρεσιών ή
έργου ακολουθείται πιστά ο νόμος ο οποίος προβλέπει αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας για τον
5
σκοπό της ανάθεσης έργου ή προμήθειας. Η διαδικασία αυτή τηρείται απόλυτα και μπορείτε και
σας παρακαλώ να απευθυνθείτε στις αρμόδιες υπηρεσίες .
Διαβάστε το Ν.4412/2016 και θα δείτε ότι δεν υπάρχει επί της ουσίας δυνατότητα απευθείας
ανάθεσης Δημάρχου που εγώ θα την έλεγα αυθαίρετη απόφαση του οποιουδήποτε Δημάρχου να
αποφασίζει όπως αυτός κρίνει. Δεν υπάρχει τέτοια διαδικασία. Η διαδικασία είναι προκήρυξη του
έργου ή της προμήθειας, αφού έχει προηγηθεί της αρμόδιας υπηρεσίας τεχνική έκθεση και αίτημα.
Μετά την προκήρυξη γίνεται συλλογή προσφορών από όλους τους ενδιαφερόμενους, παρότι ο
νόμος δίνει τη δυνατότητα να πάμε σε στοχευμένους προμηθευτές . Έχουν δικαίωμα να
υποβάλουν προσφορές και άλλοι που δεν προσκλήθηκαν, όπως έχει συμβεί και συμβαίνει στον
Δήμο μας.
Αφού μαζευτούν οι προσφορές όλες γίνεται αξιολόγηση από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου
στην οποία κανείς δεν παρεμβαίνει. Μάλιστα ούτε και ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας
μπορεί να παρέμβει στον αρμόδιο υπάλληλο και να του υποδείξει ή να του επιβάλει πράγματα .
Ήδη ακούστηκε από τον κ. Κουκουρίκο ποια είναι η διαδικασία που ισχύει τώρα. Συνεχίζω λοιπόν,
αφού μαζευτούν οι προσφορές, αξιολογούνται αν όλες ποιοτικά είναι αποδεκτές, καταχωρείται το
τίμημα που έχουμε, το τίμημα μονάδος και οι ποσότητες για το συνολικό ποσό. Επιβεβαιώνεται αν
περιλαμβάνει το ΦΠΑ ή όχι και μπαίνουν όλες οι προσφορές στην ίδια βάση, ξεκινώντας από τη
φθηνότερη για το συνολικό κόστος στον Δήμο μέχρι την ακριβότερη.
Έρχεται λοιπόν η αρμόδια υπάλληλος ή αν πρόκειται για Επιτροπή, η Επιτροπή, συζητάνε με τον
κατά νόμο υπεύθυνο του Δήμου που είναι ο Δήμαρχος, ο οποίος κατά κανόνα αποδέχεται την
εισήγηση της υπηρεσίας και αναθέτουν στον μειοδότη. Με αυτό τον τρόπο γίνονται οι αναθέσεις
από ένα ευρώ στο Δήμο μας είτε λέγεται απευθείας ανάθεση, είτε γίνεται συνοπτικός διαγωνισμός
είτε διεθνής διαγωνισμός. Διαβάστε το νόμο και θα δείτε. Όποιος όμως, είτε είναι Δημοτικός
Σύμβουλος, είτε είναι μέλος της Οικονομικής Επιτροπής ή έχει έννομο συμφέρον και αμφισβητεί
για οποιαδήποτε προμήθεια ή ανάθεση έργου συγκεκριμένα πράγματα δεν έχει παρά να ενεργήσει
σύμφωνα με το νόμο και να προστατεύσει τον Δήμο εάν δεν αξιοποιήθηκε έστω κι ένα ευρώ.
Εάν το είχατε κάνει αυτό κ. Καντζούρα δε θα φέρνατε κανένα θέμα, αλλά όταν τελεί κάποιος εν
αγνοία, μπορεί να σκέφτεται και να λέει ότι θέλει, όπως συνηθίζετε εσείς το τελευταίο διάστημα
όχι για λόγους προστασίας του δημόσιου συμφέροντος του Δήμου και υπεράσπισης των
συμφερόντων του Δήμου και των πολιτών, αλλά για τους γνωστούς αντιπολιτευτικούς λόγους που
δε θα μακρηγορήσω και δε θα πω τίποτα άλλο.
Έτσι λοιπόν με τον Ν.4412/2016 εξασφαλίζεται η διαφάνεια, το συμφέρον του Δήμου και των
πολιτών και σας παρακαλώ αν έχετε την παραμικρή αμφιβολία για οποιοδήποτε θέμα να
απευθυνθείτε αρμοδίως και θα σας δώσουν οι υπηρεσίες μας, ο Δήμαρχος, οι Αντιδήμαρχοι
απαντήσεις σε όποιες ερωτήσεις έχετε, είτε για τον αριθμό των λυχνιών, είτε για τα μήκη και το
είδος των καλωδίων, είτε για οποιοδήποτε θέμα. Πάντως να ξέρετε η παρούσα δημοτική αρχή δεν
έχει καμία σχέση με προηγούμενες, με ατασθαλίες και άλλα γνωστά πράγματα τα οποία έφεραν σε
πολύ δυσμενή θέση τον Δήμο μέχρι τώρα.
Όσον αφορά παράνομες μελέτες και άλλα που ισχυρίζεστε είναι κρίμα να καταργείται αναρμοδίως
όλες τις επιτροπές του Δήμου. Οι υπηρεσίες του Δήμου μας συγκροτούνται από επιστήμονες, με
ανθρώπους εγκεκριμένους, με ανθρώπους οι οποίοι έχουν όλα εκείνα τα προσόντα για να κάνουν
σωστά τη δουλειά τους. Εάν κάνουν λάθος είναι άλλο θέμα, να το διορθώσουμε, να τους πούμε το
λάθος, αλλά δεν έχουν κανένα λόγο οι υπηρεσίες να κάνουν πράγματα που δε συμφέρουν τον
Δήμο, τους πολίτες και δεν είναι σύμφωνα με το νόμο.
Επομένως, δεν μπορούμε να καταργούμε τις υπηρεσίες μας. Και γι αυτό λοιπόν σας παρακαλώ
πολύ τεκμηριωμένα για οτιδήποτε ανησυχείτε ή έχετε αμφιβολίες να απευθύνεστε και στις
υπηρεσίες. Εγώ έχω παρακαλέσει τις υπηρεσίες μας, να ενημερώνουν όλα τα μέλη του Δημοτικού
Συμβουλίου και λόγο τα μέλη των Επιτροπών, Οικονομικής, Ποιότητας Ζωής. Να τους
ενημερώνουν για οποιοδήποτε θέμα για να γνωρίζουμε όλοι που υπηρετούμε το Δήμο τα ίδια
πράγματα. Η άγνοια πολλές φορές οδηγεί σε λάθη ή σε εκτροπές ή και παρεκτροπές. Έτσι λοιπόν η
ψευδώνυμη λεγόμενη απευθείας ανάθεση δεν υπάρχει. Και ξανά σας παρακαλώ αν έχετε για
συγκεκριμένο θέμα κάτι να το φέρετε προς συζήτηση και να το καταγγείλετε όπου θέλετε.
Όσον αφορά τις λυχνίες . Είναι η πρώτη φορά που στην περίοδο της δικής μας θητείας υπάρχει
έλεγχος . Έχω δώσει εντολή και γίνεται, οι Αντιδήμαρχοι να δίνουν λυχνίες στους τοπικούς
6
Προέδρους να αντικαθιστούν τις λάμπες με τη δική τους εποπτεία και ευθύνη με τους
ηλεκτρολόγους μας. Για όσες λάμπες παραδίδονται προς αντικατάσταση επιστρέφονται πίσω οι
καμένες λυχνίες και έχουμε βαρέλια ολόκληρα τέτοιων λυχνιών στο Κυμάσι και σας παρακαλώ
πάρα πολύ μπορείτε να τις ελέγξετε. Όλες οι λυχνίες που είναι καμένες επιστρέφονται. Δε νομίζω
κανείς να παίρνει ούτε μία για το σπίτι και δε νομίζω κανείς να μην ανταποκρίνεται σε αυτό. Αν
όμως υπάρχει τέτοια περίπτωση που τελώ σε άγνοια θα παρακαλούσα οποιονδήποτε από σας να
το καταγγείλει αρμοδίως να το διορθώσουμε και να προστατεύσουμε τον Δήμο.
Αναφερθήκατε και σε ορισμένα άλλα πράγματα. Ο κ. Αρβανίτης αναφέρθηκε σε πάγια διαδικασία,
ότι έχει γίνει έγκαιρα και αμέσως μετά την έγκριση του προϋπολογισμού κτλ. Πράγματι εμείς και
με τον καινούριο νόμο, κάνουμε προμελέτη για προμήθειες υλικών. Γίνεται μία φορά διαγωνισμός
σύμφωνα με το νόμο για όλο το έτος και κρατείται αποθήκη, για όλα τα υλικά, είτε είναι λυχνίες,
είτε είναι καλώδια, είτε είναι αναλώσιμα υλικά, ώστε να μην επανερχόμαστε κάθε φορά όπως
γινόταν παλιά.
Έτσι λοιπόν θέλουμε αμέσως μετά την έγκριση του προϋπολογισμού να κάνουμε μία ενιαία
προμήθεια με αποθήκη ανά είδος την οποία αποθήκη τηρεί η αρμόδια υπάλληλος με δική της
ευθύνη και παραδίδει τον εξοπλισμό όπου χρειάζεται, τηρώντας καρτέλα τι παρέλαβε με βάση τον
διαγωνισμό, πού το παρέδωσε, πότε και ανά πάσα στιγμή όλα αυτά τα στοιχεία είναι στη διάθεσή
σας.
Πράγματι λοιπόν εμείς μετά την έγκριση του προϋπολογισμού που κι αυτή τη χρονιά
καθυστέρησε, ξεκινήσαμε τη διαδικασία για το συγκεκριμένο θέμα προμήθειας ηλεκτρολογικού
εξοπλισμού και λυχνιών. Όλα αυτά χρειάζονται έγκριση της Οικονομικής Επιτροπής για να
προχωρήσουμε στην υπόλοιπη διαδικασία.
Το έκτακτο θέμα που συζητάμε τώρα, είναι θέμα στην ημερήσια διάταξη. Όμως συζητείται τώρα
εκτάκτως για τους δικούς σας σκοπούς.
Παρακαλώ να συμμετέχετε στη λειτουργία του Δήμου και θα επιβεβαιώσετε ότι όλα γίνονται με
τον καλύτερο τρόπο και εάν διαπιστώσετε κάποιο λάθος ή παράλειψη ή παρανομία, να την
καταγγείλετε, και πρώτος θα είμαι αυτός που θα κυνηγήσω τον οποιονδήποτε, έστω και για μια
λυχνία.
Όπως ξέρετε σε όλο σχεδόν τον Δήμο και ιδιαίτερα στον Νηλέα που αναφερθήκατε υπήρχαν
εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού σε δρόμους και σε παραλίες οι οποίες δεν είχαν καμία σχέση και
το αναφέρατε κι εσείς, με νομιμότητα, με έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας, αλλά τότε γινόταν ότι
ήθελε το Δημοτικό Συμβούλιο ή ο Δήμαρχος. Τώρα έχει διαχωριστεί ο ΔΕΔΔΗΕ με τη ΔΕΗ και
υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στη λειτουργία των παλαιών εγκαταστάσεων . Ο ΔΕΔΔΗΕ λοιπόν
άρχισε να κόβει τις παροχές αυτές στις παλαιές παράνομες εγκαταστάσεις..
Προσπαθήσαμε λοιπόν εμείς με τις αντίστοιχες αποφάσεις και της Οικονομικής Επιτροπής και του
Δημοτικού Συμβουλίου να νομιμοποιήσουμε τα δίκτυα αυτά. Αναθέσαμε στο ΔΕΔΔΗΕ να βάλει
κολόνες ,φωτισμό και αντίστοιχους μετρητές. Κάποιες κολώνες μεταλλικές χωρίς γείωση με
πολλά προβλήματα τις διορθώσαμε και τις επισκευάσαμε, δεν κάναμε κανένα καινούργιο έργο.
Διαφορετικά θα έπρεπε να τις αποξηλώσουμε. Το ίδιο είναι στην είσοδο από το νεκροταφείο προς
την πόλη της Αγ. Άννας και κάτω στον Κοτσικιά και στο Αχλάδι. Επισκευάσαμε τις παλιές
λειτουργούσες εγκαταστάσεις που τώρα έχουν νόμιμη παροχή. Παρά ταύτα θέλει όλο το δίκτυο να
αντικατασταθεί και προβαίνουμε μερικώς όπως έγινε στην παραλία Αχλαδιού με τον ΔΕΔΔΗΕ και
βάλαμε νέες κολώνες και νέα φωτιστικά, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα που έχουμε.
Εμείς ως Οικονομική Επιτροπή έχοντας πάντα την καλή διάθεση προς όφελος του Δήμου και των
δημοτών πρέπει να ξέρουμε τα ίδια πράγματα και τίποτα δε μας εμποδίζει να υπερασπιζόμαστε
τον Δήμο, τα συμφέροντά του και τους πολίτες μας.
Επομένως αυτή τη στιγμή εγώ από τα όσα ακούστηκαν από τους προλαλήσαντες δεν βρίσκω κάτι
το οποίο πρέπει να διορθώσουμε, αλλά σας παρακαλώ πάρα πολύ στο μέλλον οτιδήποτε, απορία,
αμφιβολία έχετε να το συζητάμε, να ενημερώνεστε από τις υπηρεσίες, είμαι βέβαιος ότι οι
υπηρεσίες πάντα πρόθυμα ενημερώνουν.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Αρβανίτη Παναγιώτη, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Καταρχήν απ’
την κουβέντα που κάναμε κατάλαβα ότι πάντα στην Οικονομική Επιτροπή μιλάμε για απευθείας
7
αναθέσεις κλπ. Σε καμία περίπτωση να μην ενοχοποιήσουμε τους συνοπτικούς διαγωνισμούς,
πρέπει να είναι το κυρίαρχο στις αναθέσεις που κάνουμε.
Και κάνω μία πρόταση, γιατί σε λίγο θα πούμε ότι ο συνοπτικός διαγωνισμός είναι κατά των
συμφερόντων του Δήμου λοιπόν και των πολιτών.
Κάνω μία πρόταση να αναβληθεί το θέμα και να πάει στο Δημοτικό Συμβούλιο, στο αμέσως
επόμενο.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Καντζούρα Ιωάννη, Αντιπρόεδρο της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Καταρχήν
να ολοκληρώσω σε κάτι ότι οι 18.000 περίπου ευρώ 17.680, τα πήραμε το 2017 από το ίδιο
πρόσωπο που έχει μαγαζί, έτσι; και παρθήκανε μέσα στο 2017. Για τον Κηρέα έχω ένα τιμολόγιο
εδώ 4.735. Λοιπόν, έχει και άλλο, αυτό είναι εδώ 21/3ου 4.735,81.
Κι έχω μία απορία, από το ίδιο το άτομο; ρε παιδιά!
Λοιπόν συμφωνώ με την πρόταση του Παναγιώτη να πάει στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Το λόγο έλαβε ο κ. Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Το Δημοτικό
Συμβούλιο κ. Καντζούρα είναι για θέματα της αρμοδιότητάς του και φυσικά θέματα σοβαρά που
μπορεί να παραπέμψει και η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Σας επισημαίνω, ότι δεν μπορεί να συγκεντρώνετε θέματα στο Δημοτικό Συμβούλιο, με σκοπό την
κωλυσιεργία των προμηθειών, με ότι συνεπάγεται σε βάρος της λειτουργίας του Δήμου. Το ίδιο
κάνατε και για άλλα θέματα. Δεν μπορεί να αχρηστεύετε την Οικονομική Επιτροπή και να τα
στέλνετε όλα εκεί, για να μη γίνεται τίποτα στον Δήμο.
Αν ήτανε κάτι τέτοιο, θα το ρύθμιζε ο νόμος. Εγώ λοιπόν σας παρακαλώ, στα πλαίσια των
αρμοδιοτήτων σας και υποχρεώσεών σας ως Οικονομική Επιτροπή, να διευκολύνετε το έργο του
Δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου, και να αποφασίσετε για όσα δικαιούστε και υποχρεούστε
προς διευκόλυνση του Δήμου και των δημοτών. Δεν μπορεί να τα στέλνετε όλα εκεί. Την ίδια
δουλειά κάνατε και για την προμήθεια κρουνών και ανταλλακτικών για τις δεξαμενές πυρόσβεσης.
Δεν μπορείτε κ. Καντζούρα να δημιουργείτε προβλήματα στον Δήμο. Θέλει σεβασμό ο Δήμος και οι
πολίτες. Το ίδιο κάνατε και για τους κρουνούς πυρόσβεσης. Ήδη για τους κρουνούς απεφάνθη η
Αποκεντρωμένη και απέρριψε την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, και για να
δημιουργήσετε κωλυσιεργία πήγατε στην Επιτροπή του άρθρου 152 και δικαιώθηκε ο Δήμος και η
Αποκεντρωμένη. Απερρίφθη το αίτημά σας και ξαναέρχεστε με επιστολή, για να δημιουργήσετε
προβλήματα κ. Καντζούρα. Θα πρέπει ο σεβασμός σας τον οποίο επικαλείστε προς τον Δήμο και
τους πολίτες, να φαίνεται, δείξτε το, δείξτε το κ. Καντζούρα.
Δεν πρόκειται τα πράγματα να μείνουν έτσι, δείξτε αυτό που υποχρεούστε προς τους δημότες,
τους πολίτες και τον Δήμο.
Ο λόγος δόθηκε στον κ. Τάρλα Κυριάκο, μέλος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Συμφωνώ με την
πρόταση του κ. Αρβανίτη να πάει σε αναβολή το θέμα να πάει στο Δημοτικό Συμβούλιο το αμέσως
επόμενο.
Το λόγο έλαβε ο κ. Χρήστος Καλυβιώτης Πρόεδρος της Ο.Ε. ο οποίος είπε: Να τεθεί σε
ψηφοφορία. Η μία πρόταση είναι να πάει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, το συγκεκριμένο
έκτακτο θέμα. Αναλογίζομαι τι θα πει έκτακτο θέμα, όταν το παραπέμπετε στο μέλλον. Είναι
φοβερά οξύμωρο, κι ένα απλό μυαλό καθαρό δεν τα χωράει αυτά που λέτε. Επειδή λόγω του
κατεπείγοντος είναι σοβαρό θέμα, εσείς το καθυστερείτε, το κωλυσιεργείτε να πάει σε
μεταγενέστερο χρόνο. Δυστυχώς η δική μου η νοημοσύνη δεν μπορεί να κατανοήσει το κατεπείγον,
να το πάτε αργότερα. Δεν μπορώ να το κατανοήσω, και λυπάμαι πάρα πολύ. Εσείς το κατανοείτε;
Η Οικονομική Επιτροπή έπειτα από διαλογική συζήτηση αφού έλαβε υπόψη :
1. Την εισήγηση του Αντιπροέδρου κ. Καντζούρα Ιωάννη.
2. Την συζήτηση που ακολούθησε και όπως αυτή εμφανίζεται στα απομαγνητοφωνημένα
πρακτικά που τηρούνται στο αρχείο της Οικονομικής Επιτροπής.
8
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
Α. Και με ψήφους τέσσερις (4) υπέρ (Ι. Καντζούρας, Π. Αρβανίτης, Κ.Τάρλας, Ι.Μουργιάς) και δύο
ψήφους κατά (Χ. Καλυβιώτης, Η.Κουκουρίκος)
Την αναβολή λήψης απόφασης από την Οικονομική Επιτροπή και το θέμα να παραπεμφθεί στο
Δημοτικό Συμβούλιο.
Β. Και με δύο ψήφους υπέρ (Χ. Καλυβιώτης, Η.Κουκουρίκος) και τέσσερις (4) ψήφους κατά (Ι.
Καντζούρας, Π. Αρβανίτης, Κ.Τάρλας, Ι.Μουργιάς)
Απορρίπτεται η πρόταση του Προέδρου ότι κρίνεται άκρως αναγκαίο να ληφθεί άμεσα απόφαση
για την προμήθεια του αναγκαίου και κρίσιμου αυτού υλικού, καθόσον αφορά τη λειτουργία του
Δήμου, την εξυπηρέτηση των πολιτών και κυρίως την ασφάλεια των διερχομένων πολιτών από
περιοχές σκοτεινές που δεν φωτίζονται ελλείψει προμήθειας λυχνιών.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.