powered by Surfing Waves

Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

Το Ειρηνοδικείο Λίμνης δεν μπορεί να διεκδικηθεί από το Δήμο με την διαδικασία επανά-διεκδίκησης του κτήματος στο Κυμάσι




Το θέμα του Ειρηνοδικείου Λίμνης έβαλαν προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο από κοινού ο κ. Αλεξίου με την παράταξη Στεργίου. Το ερώτημα ήταν αν ο δήμος μπορεί να διεκδικήσει το ακίνητο με το ίδιο νόμο και το ίδιο άρθρο, που χρησιμοποιήθηκε προκειμένου ο δήμος να προχωρήσει στην επανά-παραχώρηση του χαμένου κτήματος στο Κυμάσι . Η απάντηση ήταν αρνητική γιατί η ιδιοκτησία του κτηρίου έχει περάσει στην Α.Ε που λέγεται ΤΑΙΠΕΔ, η οποία είναι ιδιωτική Επιχείρηση. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα για δεύτερη φορά να ζητήσει την αποδέσμευση του Ειρηνοδικείου Λίμνης από τα προς πώληση ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ και την παραμονή του στην ιδιοκτησία του Δημοσίου ωστε να μπορέσει να το διεκδικήσει με τις παραπάνω διαδικασίες.

Ενδεχομένως να κριθεί καταδεφιστέο
Ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε ότι "αφού υπήρξαν τρεις άκαρπες προσπάθειες να δούμε ξανά με ποιο τρόπο θα μπορέσουμε να πάρουμε αυτό το κτίριο. Το κτίριο αυτό όμως για να αξιοποιηθεί ως κτίριο θέλει έλεγχο στατικής επάρκειας κι ενδεχομένως να κριθεί καταδεφιστέο ή να χρειάζεται μεγάλο κόστος για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας, πέρα από τις διαμορφώσεις που θέλει εσωτερικά για να γίνει αίθουσα δημοτικού συμβουλίου και να στεγάσει τις βασικές υπηρεσίες του Δήμου, αφού το ήδη υπάρχον δεν έχει στατική επάρκεια. Πρόθεση μας είναι η διεκδίκηση του κτιρίου χωρίς αυτή τη στιγμή να έχουμε χρήματα".


Το σχετικό Απόσπασμα από τα πρακτικά της συνεδρίασης




Θ Ε Μ Α : Αίτηση δημοτικών συμβούλων για την διεκδίκηση κτιρίου πρώην Ειρηνοδικείου σύμφωνα με τον Ν.3463/2006 για τις στεγαστικές ανάγκες του δημοτικού συμβουλίου
O Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου πριν την έναρξη συζήτησης του θέματος διάβασε την την αρίθμ. πρωτ. 2770/30-3-2016 αίτηση δημοτικών συμβούλων (Αλεξίου Δ , Στεργίου Ι, Καντζούρα Ι, Φλώκου –Κωνσταντάκη Σ,Μουργιάς Ι, Ψαρρού Ε και Κανελλόπουλου Ι), η οποία υποβλήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο και αναφέρει:

«Παρακαλούμε όπως στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο συμπεριλάβετε ως θέμα την διεκδίκηση του κτιρίου πρώην Ειρηνοδικείου σύμφωνα με τον Ν. 3463/2006 ΦΕΚ 114 τ.Α΄για τις στεγαστικές ανάγκες του δημοτικού συμβουλίου.Ως γνωστό οι επαναληπτικές ερωτήσεις προς τον κ. Δήμαρχο δεν μας διαφώτισαν. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει σε εκποίηση. Φρονούμε πως με το Ν.3463/2006 πρέπει να διεκδικήσουμε από την πολιτεία το κτίριο για τις ανάγκες του Δήμου».

Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον γραμματέα του δημοτικού συμβουλίου
κ. Αλεξίου Δημήτριο, ο οποίος εισηγούμενος το θέμα είπε:
«Είναι γνωστό πως το κτίριο Μελά επιλέχθηκε το 2010 ως προσωρινή λύση στέγασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου μας. Ο χώρος αυτός είναι κληροδότημα του ιδρύματος Μελά, που παραχωρήθηκε και ανακαινίστηκε για άλλους λόγους.
Συγκεκριμένα παραχωρήθηκε για να φιλοξενήσει το ¨Ωκεανογραφικό Μουσείο Χριστομάνου ¨ , το ¨Ναυτικό Μουσείο Λίμνης ¨ και την ¨Αρχαιολογική Συλλογή της Λίμνης ¨ . Τα εκθέματα αυτών των συλλογών είναι στιβαγμένα στο Λαογραφικό μουσείο Λίμνης εκτεθειμένα στη φθορά του χρόνου και μένουν αναξιοποίητα.  Θα περίμενε κανείς λοιπόν κατά προτεραιότητα να αναζητείται λύση στέγασης του Δημοτικού Συμβουλίου όλα αυτά τα χρόνια, πράγμα που δεν συνέβη μέχρι σήμερα.
Ένας τέτοιος χώρος κατάλληλος από πλευράς θέσης και έκτασης υπάρχει στο κέντρο της Λίμνης και είναι το πρώην Ειρηνοδικείο, το οποίο έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και οι μέχρι τώρα πλειστηριασμοί απέβησαν άκαρποι. Το κτίριο αυτό επιβάλλεται να το διεκδικήσουμε για λογαριασμό του Δήμου με βάση το νόμο :
1. Ν.3463/2006 άρθρο 2002 που προβλέπει : Παραχώρηση περιουσιακών στοιχείων σε Δήμους και Κοινότητες
1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού, επιτρέπεται να παραχωρηθούν ή να διατεθούν δωρεάν στους Δήμους ή στις Κοινότητες περιουσιακά στοιχεία οποιασδήποτε φύσεως που ανήκουν στο Δημόσιο και σε δημόσια νομικά πρόσωπα, ύστερα από απόφαση του συλλογικού οργάνου που διοικεί το φορέα αυτόν  .
2. Επίσης σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 119/2013 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους κατόπιν αιτήσεως, δύναται να παραχωρηθούν ακίνητα του Δημοσίου προς τους Ο.Τ.Α. είτε κατά κυριότητα είτε κατά χρήση (δωρεάν ή με αντάλλαγμα) δια την ικανοποίηση των στεγαστικών ή άλλων σχετικών προς την εκπλήρωση των σκοπών τους, λειτουργικών αναγκών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 200 του ν.3463/2006 (Φ.Ε.Κ. 114τ.Α΄).Μετά την περί τούτου απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του
Δήμου και προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα παραχώρησης, θα πρέπει να μας υποβάλλετε επιχειρησιακό σχέδιο που θα αποδεικνύει την αναγκαιότητα του σκοπού της παραχώρηση του δημοσίου ακινήτου, χρονοδιάγραμμα εργασιών και στοιχεία εξασφάλισης της χρηματοδότησης του έργου και συντήρησής του, ώστε να αποδεικνύεται η βιωσιμότητα του έργου.
Ειδικότερα:
1)Αναλυτική περιγραφή του επενδυτικού σχεδίου για την αξιοποίηση του ακινήτου.
2)Χρονοδιάγραμμα εργασιών.
3)Προϋπολογισμός του έργου και τρόπος χρηματοδότησης αυτού
4)Έγκριση των παραπάνω από το αρμόδιο όργανο του αιτούντα (Δημοτικό Συμβούλιο, Περιφερειακό Συμβούλιο κλπ)
5)Τοπογραφικό διάγραμμα του προς παραχώρηση ακινήτου με αποτύπωση των προβλεπομένων δράσεων .
Με την ευκαιρία θέλω να μας γνωρίσετε κ. Δήμαρχε, αν έχετε κάνει συγκεκριμένες ενέργειες για να περιέλθει στο Δήμο το εν λόγω κτίριο. κ. Δήμαρχε κατ΄ επανάληψη σας καλέσαμε να πάρετε θέση για το κτίριο του ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟΥ, όταν έγινε γνωστό από το τύπο πως το βγάζουν στο ¨σφυρί¨. Τουλάχιστον τρεις φορές εγώ και άλλοι σύμβουλοι ρωτήσαμε, αν το γνωρίζετε και τι σκέφτεστε να κάνετε. Απάντηση σαφή δεν πήραμε και μας αφήσατε με την εντύπωση πως κάτι κάνετε ,κάτι σκέφτεστε, πως εκδήλωσε ενδιαφέρον άνθρωπος που αγαπά τον τόπο, ο οποίος θα το αγοράσει και θα μας το επιστρέψει και άλλες τέτοιες ακατανόητες απαντήσεις!.
Ερωτώ λοιπόν ευθέως :
Σας πέρασε ποτέ από το μυαλό πως μπορούμε να το διεκδικήσουμε με το ίδιο νόμο και το ίδιο άρθρο, που ζητάμε να μας γίνει δωρεάν παραχώρηση του κτήματος στο ΚΥΜΑΣΙ ;
Επίσης το ίδιο ερώτημα υποβάλλω και στον κ. Στεργίου Γ, διότι και η προηγούμενη Δ.Α δεν έκανε κάτι ,ενώ οι νόμοι υπάρχουν απο 2006 και 2010 !
Θέτω στο συμβούλιο πρόταση διεκδίκησης του κτιρίου από τη πολιτεία με δωρεάν παραχώρηση ιδιοκτησίας ( ή έστω έναντι ενός μικρού συμβολικού ποσού) και σύνταξη επιχειρησιακού σχεδίου, με τους όρους που προβλέπει ο Νόμος 3463 /2006. Παρακαλώ τους συμβούλους να στηρίξουν τη πρόταση.

Δήμαρχος : Η πρώτη επιστολή που στείλαμε ως Δημοτική αρχή με ημερομηνία 2 Σεπτεμβρίου 2014 ήταν προς το ΤΑΙΠΕΔ, τότε που γινόταν ο πρώτος διαγωνισμός. Η επιστολή αυτή είχε στόχο την ακύρωση του διαγωνισμού που είχε προγραμματιστεί να γίνει, γιατί μελετήσαμε τα στοιχεία του διαγωνισμού και υπήρχε στο χώρο πώλησης το οικόπεδο που είναι το άγαλμα της Λέλας Καραγιάννη .Διαμαρτυρηθήκαμε εγγράφως ,τους είπαμε ότι ο χώρος ανήκει στο Δήμο και ότι ενδιαφέρεται ο Δήμος να στεγάσει το δημοτικό του συμβούλιο.
Εάν το κτίριο δεν είναι κατεδαφιστέο γιατί υφίσταται και πρόβλημα στατικής επάρκειας από την φθορά που έχει υποστεί τόσα χρόνια. Στη συνέχεια άλλαξε η διακήρυξη και διορθώθηκε, την μείωσαν όσο αφοράτον χώρο που καταλαμβάνει το μνημείο.
Έγινε διαγωνισμός που απέβη άκαρπος. Ο Δήμος δεν μπορούσε να συμμετάσχει ,στο διαγωνισμό αυτό επειδή δεν είχε τις βασικές προϋποθέσεις. Βγήκε για δεύτερη φορά σε πλειστηριασμό πάλι με το ΤΑΙΠΕΔ και αυτός απέβη άκαρπος για δεύτερη φορά με τις προηγούμενες Κυβερνήσεις.
Οι διαγωνισμοί που έγιναν δεν έχουν αφετηρία συγκεκριμένο ποσό ,ως ελάχιστο τίμημα, αλλά δεχόταν προσφορές κατά πλειοψηφία ,δηλαδή το μέγιστο ποσό που θα προσέφερε κάποιος, αυτό θα ήταν και το ποσό που θα κατοχυρωνόταν ο διαγωνισμός. Έκανα πολλές επαφές με τους τότε προέδρους του ΤΑΙΠΕΔ. Διευκρινίζω ότι για να πάει ένα κτίριο στο ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση περνάει από την εταιρεία Δημόσιας Περιουσίας η οποία ελέγχει τίτλους, νομιμότητα και αφού το πάρει το χορηγεί στην Α.Ε που λέγεται ΤΑΙΠΕΔ, η οποία πρόκειται για ιδιωτική Επιχείρηση.
Με την νέα κυβέρνηση έγινε ξανά διαγωνισμός ,δεν υπήρξε προσέλευση, ολοκληρώθηκε στις 31/3/2016 κι εκκρεμεί τι θα κάνει το ΤΑΙΠΕΔ στη συνέχεια. Ο Δήμος σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να το αγοράσει από το ΤΑΙΠΕΔ. Διερευνήσαμε πολλά πράγματα, όπως κάποιοι που ήθελαν να κάνουν Μουσείο ,να το πάρουν και να μας το δωρίσουν, απογοητεύτηκαν και δεν συνέχισαν για τρίτη φορά στο διαγωνισμό. Υπήρξε επικοινωνία με Τράπεζα για να το αγοράσει και να μας το παραχωρήσει με μακροχρόνια μίσθωση. Ούτε αυτό μπόρεσε να υλοποιηθεί από την μεριά της Τράπεζας, που έχει τα δικά της ταμειακά προβλήματα.
Πρόθεση μας είναι αφού υπήρξαν τρεις άκαρπες προσπάθειες να δούμε ξανά με ποιο τρόπο θα μπορέσουμε να πάρουμε αυτό το κτίριο.
Το κτίριο αυτό όμως για να αξιοποιηθεί ως κτίριο θέλει έλεγχο στατικής επάρκειας κι ενδεχομένως να κριθεί καταδεφιστέο ή να χρειάζεται μεγάλο κόστος για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας, πέρα από τις διαμορφώσεις που θέλει εσωτερικά για να γίνει αίθουσα δημοτικού συμβουλίου και να στεγάσει τις βασικές υπηρεσίες του Δήμου, αφού το ήδη υπάρχον δεν έχει στατική επάρκεια.
Πρόθεση μας είναι η διεκδίκηση του κτιρίου χωρίς αυτή τη στιγμή να έχουμε
χρήματα.
Αυτή είναι και η ενημέρωση μου για την ιστορία του κτιρίου.

Στεργίου Ιωάννης: Δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί το Δημοτικό Συμβούλιο το συγκεκριμένο κτίριο. Δημόσια κτήματα και κτίρια στα όρια του Δήμου που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ είναι δύο, ένα είναι το Ειρηνοδικείο της Λίμνης και ένα κτήμα 72 στρεμμάτων και 727 τετραγωνικών μέτρων στη θέση Κρύα Βρύση. Εκεί λοιπόν όπου κάναμε έναν αγώνα και σε ένα βαθμόέχουμε προχωρήσει, παρότι έχει φανεί μια στασιμότητα, για την ανάδειξη της αρχαίας Κηρίνθου.
Να πούμε ότι μας είχε απασχολήσει τότε σαν Δημοτική αρχή και είχαμε κάνει επίσκεψη τον Οκτώβριο του 2013 στον Υπουργό Δικαιοσύνης τότε τον κύριο Αθανασίου και διαμαρτυρηθήκαμε εντόνως γιατί κλείσανε και τα δύο ειρηνοδικεία και της Λίμνης και της Αγίας Άννας. Απαντήσαμε να λειτουργήσει το ένα Ειρηνοδικείο στην Αγ. Άννα και το άλλο να περιέλθει στο Δήμο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του, με δεδομένο ότι ο Δήμος έχει παραχωρήσει πολλά από τα κτίσματά του σε υπηρεσίες του Δημοσίου για την στέγασή τους, με τα περισσότερα εξ αυτών όχι να μην καταβάλουν κανένα μίσθωμα για την χρήση τους αλλά να τους καλύπτει ο
Δήμος και τα λειτουργικά τους έξοδα. Αντί αυτού εισπράξαμε την ένταξη του κτιρίου στο ΤΑΙΠΕΔ.
Θα πρέπει να επιμείνουμε, γιατί ο Δήμος έχει διαθέσει όλα τα κτίρια του για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του κράτους κι από την στιγμή που έχουν γίνει τρεις διαδικασίες και δεν υπάρχει ενδιαφέρον να αποδεσμευτεί από την διυπουργική επιτροπή αναδιαρθρώσεων κι αποκρατικοποιήσεων το κτίριο καινα δοθεί στο Δήμο.
Nα πάρουμε μία απόφαση. και να ζητάμε α)την αποδέσμευση του Ειρηνοδικείου Λίμνης από τα προς πώληση ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ και την παραχώρησή του στο Δήμο μας β)και για το δημόσιο κτήμα στην Κρύα Βρύση η συγκεκριμένη έκταση να αποδεσμευτεί από τας προς πώληση ακίνητα καινα παραμείνει στην ιδιοκτησία του Δημοσίου.

Το δημοτικό συμβούλιο ύστερα από διαλογική συζήτηση κι αφού έλαβε
υπόψη του τα ανωτέρω
ΟΜΟΦΩΝΑ Α π ο φ α σ ί ζ ε ι
Να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς τους αρμόδιους φορείς για :
Α) Την αποδέσμευση του Ειρηνοδικείου Λίμνης από τα προς πώληση ακίνητατου ΤΑΙΠΕΔ και την παραχώρησή του στο Δήμο μας για να γίνει αίθουσαδημοτικού συμβουλίου και να στεγάσει τις βασικές υπηρεσίες του Δήμου, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 200 του ν. 3463/2006, και
Β) Την αποδέσμευση από τα προς πώληση ακίνητα του γεωτεμάχιου εμβαδού 72.727,88 τ.μ. στη θέση ΚΡΥΑ ΒΡΥΣΗ της Δημοτικής Ενότητας
Κηρέως του Δήμου Μαντουδίου - Λίμνης – Αγίας Άννας και την παραμονή του στην ιδιοκτησία του Δημοσίου.
Εξουσιοδοτείται ο Δήμαρχος για τις περαιτέρω ενέργειες.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.