powered by Surfing Waves

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Ένας αχταρμάς στο Β1 του Γεν. Πολεοδομικού Κηρέως. Τουριστική ανάπτυξη δίπλα στην ΒΙΠΕ.


Ο δήμος έβγαλε σε διαβούλευση το στάδιο Β1 της μελέτης  Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δ.Ε. Κηρέως. .
Οι χάρτες από την μελέτη αποτυπώνουν ένα σύμφυρμα από  οικονομικά  ασύμβατες δραστηριότητες.
Υψηλή όχληση μέτρα μόνο μακριά από την τουριστική ανάπτυξη, τα προστατευόμενα τοπία και την γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας.

Ενδιαφέρουσες είναι οι αρνητικές τοποθετήσεις των μελετητών στο θέμα ΒΙΠΕ















Αναρτήσεις:


ΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΧΩΡΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ (Π1)

ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (Π2)

ΧΑΡΤΕΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ


ΜΕΛΕΤΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ (Γ.Π.Σ.) ΔΗΜΟΥ ΚΗΡΕΩΣ - Β1 ΚΗΡΕΑ



Π.2.5 Περιοχές Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (ΠΠΔ)


Π.2.5.1 ΠΠΔ 1: ΕΠ.ΠΑ.

Στην έκταση της Δ.Ε. προτείνεται η χωροθέτηση δύο περιοχών Επιχειρηματικών Πάρκων ως εξής:
ΠΠΔ 1Α: ΕΠΠΑ στη θέση Φούρνοι Μαντουδίου

Με την ΚΥΑ Φ/Α.5.33/15088/945/12 (ΦΕΚ 3540 Β’/31-12-12) χωροθετήθηκε στην περιοχή Φούρνοι, στη θέση των πρώην εγκαταστάσεων επεξεργασίας λευκολίθου Σκαλιστήρη, ΕΠ.ΠΑ. τύπου Α, δηλαδή χώρος υποδοχής δραστηριοτήτων κάθε βαθμού όχλησης, έκτασης 792,731 στρ.. Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 5083/13/14-01-2014 Απόφαση της ΔΙΠΕΧΩ Στερεάς Ελλάδας (ΑΔΑ: ΒΙΨΠ7ΛΗ-3ΘΛ) για την «Έγκριση Α’ Σταδίου» της μελέτης δόθηκε εντολή για πρόβλεψη επί πλέον περιβαλλοντικών διασφαλίσεων στη λειτουργία του ΕΠ.ΠΑ Μαντουδίου, όπως η απαγόρευση χρήσης στερεών καυσίμων. Επίσης, στην υπ’ αριθμ. 380/30-01-14 εντολή εκπόνησης του Β1 Σταδίου αναφέρεται ότι για το ΕΠ.ΠΑ Μαντουδίου θα ισχύουν οι όροι και περιορισμοί που αναφέρονται στην ΚΥΑ Φ/Α.5.33/15088/945/2012 (ΦΕΚ 3540 Β’) και θα τεθούν επί πλέον περιορισμοί ώστε στις μονάδες που θα εγκατασταθούν στο ΕΠ.ΠΑ. να απαγορεύεται η χρήση στερεών καυσίμων καθώς και άλλων μορφών ενέργειας που προκαλούν μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Γύρω από το ΕΠ.ΠΑ. εκτείνονται περιοχές αναδασμού (δηλαδή προστατευόμενη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας) και ρητινοκαλλιέργειες που αποτελούν τοπική παραδοσιακή δραστηριότητα. Πρόκειται για μεγάλης αξίας πλουτοπαραγωγικούς πόρους, τόσο για την οικονομία, όσο και για την κοινωνική συνοχή και την ιστορική ταυτότητα της περιοχής που θα επηρεαστούν ανεπανόρθωτα από την εγκατάσταση μονάδων υψηλής όχλησης και από τη ρύπανση που αυτές συνεπάγονται. Άρα, στο πνεύμα των πρόσθετων περιορισμών και των περιβαλλοντικών δεσμεύσεων που ζητούνται από τη Δ/νουσα Υπηρεσία, ο ιδιαίτερος από πλευράς παραγωγικών δραστηριοτήτων χαρακτήρας της περιοχής επιβάλλει την αποτροπή εγκατάστασης βιομηχανικών μονάδων υψηλής όχλησης στο ΕΠ.ΠΑ. Φούρνων.

Επιπλέον αυτού και σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις των υπερκείμενων βαθμίδων σχεδιασμού (Ειδικά Πλαίσια, ΓΠΧΣΑΑ, Περιφερειακό Πλαίσιο Στερεάς Ελλάδας), η περιοχή προορίζεται για ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και τουρισμού φύσης καθώς πολύ κοντά βρίσκονται ο αρχαιολογικός χώρος Κηρίνθου, ο ποταμός Κηρέας με το πλατανόδασος, ο παγκοσμίως μοναδικός οικότοπος ευβοϊκής δρυός (Quercus euboica), ο Ι.Ν. Αγίου Ιωάννη του Ρώσου στο Προκόπι, η παραλία της Αγίας Άννας και η πρόσφατα διαμορφωμένη παραλία Κυμασίου. Η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος παίζει σημαντικό ρόλο εφόσον θεωρείται το βασικό πλεονέκτημα της Δ.Ε. και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε κάθε επενδυτικό σχέδιο, γενονός που  λειτουργεί αποτρεπτικά για τη χωροθέτηση οργανωμένου υποδοχέα υψηλής όχλησης στη συγκεκριμένη θέση.

Ιδιαίτερη περιβαλλοντική ανησυχία εκφράζεται και για την εγκατάσταση συστήματος υδρόψυξης του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής (που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί στο ΕΠΠΑ) με θαλάσσιο νερό, το οποίο θα επιστρέφει στη θαλάσσια περιοχή Κυμασίουσε θερμοκρασία έως και 10 βαθμούς υψηλότερη. Η σχετική βιβλιογραφία αναφέρει σημαντικές επιπτώσεις στα θαλάσσια οικοσυστήματα όπως βλάβη σε οικολογικά κρίσιμους οργανισμούς συμπεριλαμβανομένων των σημαντικών στοιχείων της τροφικής αλυσίδας, απώλειες στους πληθυσμούς ειδών και μείωση της ποικιλομορφίας των οικοσυστημάτων. Δεδομένου ότι σε απόσταση μόλις 30 χιλιομέτρων (περίπου) από την παραλιακή ζώνη του ΕΠΠΑ βρίσκεται το θεσμοθετημένο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο για την προστασία της φώκιας monachus – monachus, οι υδρόψυκτες εγκαταστάσεις στο ΕΠ.ΠΑ. Μαντουδίου πιθανά να είναι καθοριστικές για το μέλλον του είδους.

Πέρα από την περιβαλλοντική διάσταση, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει εξέχουσα βαρύτητα, στη χωροθέτηση του ΕΠΠΑ συνυπολογίζονται:

 οι κατευθύνσεις των υπερκείμενων βαθμίδων σχεδιασμού, σύμφωνα με τις οποίες στην ευρύτερη περιοχή Λίμνης – Μαντουδίου προωθείται η ανάπτυξη δραστηριοτήτων σχετικών με την εξόρυξη μαγνησίτη, λόγω της μακράς ιστορίας της περιοχής και των αξιόλογων αποθεμάτων της.

 οι υφιστάμενες νόμιμες δραστηριότητες βάσει των οποίων προσδιορίζεται η καταλληλότητα του χώρου και κατ’ επέκτασην ο τύπος του ΕΠ.ΠΑ.. Στη θέση Φούρνοι οι νόμιμα υφιστάμενες δραστηριότητες είναι οι ανενεργές εγκαταστάσεις επεξεργασίας λευκόλιθου, που σύμφωνα με την ΚΥΑ 3137/191/Φ.15/21-3-12 (ΦΕΚ 1048 Β’/4-4-12) χαρακτηρίζονται χαμηλής ή μέσης όχλησης, ανάλογα με την εγκατεστημένη ισχύ και όχι υψηλής.

Τέλος, σύμφωνα με το ΠΠΧΣΑΑ Στερεάς Ελλάδας, για το συντονισμό των σημαντικών δυνατοτήτων επενδύσεων στον ενεργειακό τομέα, επιδιώκεται η προώθηση ενεργειακού Κέντρου στο Αλιβέρι, όπου ήδη συγκεντρώνονται εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι εγκαταστάσεις παραγωγής στο Αλιβέρι υποστηρίζονται από την τροφοδότησή τους με Φυσικό Αέριο (νέος Αγωγός) και ενισχύονται με το ισχυρό πεδίο αιολικής ενέργειας στη Νότια Εύβοια.
Επομένως, η εγκατάσταση μίας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής όπως η ΗΡΩΝ V θα ήταν εύλογο να σχετιστεί με αυτό το κέντρο και όχι τη Δ.Ε. Κηρέως, δηλαδή σε απόσταση που αφενός απαιτεί πολλαπλά κόστη για τη διασύνδεσή της με το δίκτυο φυσικού αερίου και τις λοιπές υποδομές και αφετέρου λειτουργεί ανταγωνιστικά για το θεσμοθετημένο ενεργειακό κέντρο.

Με βάση τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθύνσεις της Δ/νουσας Υπηρεσίας που περιλαμβάνονται στην Απόφαση παραλαβής του Α’ Σταδίου και στην εντολή εκπόνησης του Β1 Σταδίου, η πρόταση της μελετητικής ομάδας διαμορφώθηκε ως εξής:

«[…] προτείνεται η χωροθέτηση ΕΠ.ΠΑ. στην ίδια θέση που προβλέπεται στην ΚΥΑ και συγκεκριμένα στη θέση Φούρνοι Μαντουδίου.

Όσον αφορά στην πρόβλεψη επιπλέον περιορισμών και περιβαλλοντικών δεσμεύσεων, όπως ζητήθηκαν από τη Δ/νουσα Υπηρεσία:

 για την προστασία του Φυσικού Περιβάλλοντος της περιοχής του ΕΠ.ΠΑ. και του Θαλάσσιου Πάρκου Βορείων Σποράδων,

 για την προστασία του ιδιαίτερου οικονομικού χαρακτήρα της περιοχής που περιβάλλει το ΕΠ.ΠΑ., όπως είναι οι γεωργικές χρήσεις σε περιοχές αναδασμών και διανομών και το ότι η περιοχή έχει πολυάριθμους και σημαντικούς τουριστικούς πόρους και προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης και λαμβάνοντας υπόψη τον υπερκείμενο Χωροταξικό Σχεδιασμό, όπως επιβάλλεται από το άρθρο 7 του πρόσφατα ψηφισθέντος Ν. 4269/14 (ΦΕΚ 142 Α’/28-6-14),  προτείνεται στο Επιχειρηματικό Πάρκο των Φούρνων να επιτρέπονται εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης, πλην εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής, που σύμφωνα με το Περιφερειακό Πλαίσιο πρέπει να εγκατασταθούν στο Αλιβέρι. Κατά συνέπεια του περιορισμού των επιτρεπομένων χρήσεων από υψηλής σε χαμηλής και μέσης όχλησης επιβάλλεται η τροποποίηση της ΚΥΑ Φ/Α.5.33/15088/945/12, ώστε το ΕΠ.ΠΑ. από τύπου Α να μετατραπεί σε τύπου Β. Οι επιτρεπόμενες χρήσεις στο ΕΠΠΑ τύπου Β αντιστοιχούν στα οριζόμενα για τους υποδοχείς   μέσης όχλησης στα άρθρα 41 και 43 του Ν. 3982/11 (ΦΕΚ 143 Α’/2011) και στο άρθρο 25 «Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης (ΧΜΟ)» του N. 4269/14 (ΦΕΚ 142 A’).

Προτείνεται εντός του ΕΠΠΑ να χωροθετηθεί εγκατάσταση εργοστασίου επεξεργασίας ρητίνης,
σύμφωνα και με τη σχετική αίτηση του Δασαρχείου Λίμνης (60833/1395/2-8-10). Επιπλέον των παραπάνω περιβαλλοντικών διασφαλίσεων προτείνονται επίσης:

 στις μονάδες που θα εγκατασταθούν στο ΕΠ.ΠΑ. να απαγορεύεται η χρήση στερεών καυσίμων καθώς και άλλων μορφών ενέργειας που προκαλούν μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση

 να μη λειτουργήσουν υδρόψυκτες εγκαταστάσεις με χρήση θαλασσίου νερού.»


Ακολούθησε η υπ’ αρ. πρωτ. 2872/18-8-14 πρόσκληση (παρ.4, άρθρ. 31, Ν. 3316/05) που αναφέρεται και στην παράγραφο 5 «Ιστορικό της μελέτης Γ.Π.Σ. της Δ.Ε. Κηρέα» στην Εισαγωγή του παρόντος και όπου ρητά ζητείται να υποβληθεί διορθωμένο το Β1 στάδιο της μελέτης «ΓΠΣ Δήμου Κηρέως Ν. Εύβοιας» σε ότι αφορά την πρόταση για το ΠΠΔ 1Α: ΕΠΠΑ στη θέση Φούρνοι Μαντουδίου, ώστε να προτείνεται: ΕΠΠΑ τύπου Α, σύμφωνα με την αριθ. Φ/Α.5.33/15088/945/2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3540 Β’) και με την επιπλέον απαγόρευση χρήσης στερεών καυσίμων.

Κατόπιν αυτού η σχετική πρόταση τροποποιείται ως εξής: Προτείνεται ΕΠΠΑ τύπου Α, σύμφωνα με την αριθ. Φ/Α.5.33/15088/945/2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3540 Β’) και με την επιπλέον απαγόρευση χρήσης στερεών καυσίμων.


ΠΠΔ 1Β: ΕΠΠΑ τύπου Γ (χαμηλής όχλησης)
Επιπλέον του ΕΠ.ΠΑ. τύπου Β και για την εξυπηρέτηση των λοιπών αναγκών δευτερογενούς τομέα της Δ.Ε., πέραν της επεξεργασίας λευκολίθου (ελαιοτριβεία, σφαγεία, και λοιπές βιοτεχνίες/βιομηχανίες), προτείνεται χωροθέτηση ΕΠΠΑ τύπου Γ (χαμηλής όχλησης, σύμφωνα με την ΚΥΑ 3137/191/Φ.15/12-3-12, ΦΕΚ 1048 Β’/4-4-12.), όπως προβλέπεται και από το ισχύον ΓΠΣ Μαντουδίου (Υ.Α. 19568/795/18-3-87). Το ΕΠΠΑ τύπου Γ, έκτασης περίπου 70,134 στρ.
χωροθετείται νότια του οικισμού Μαντούδι και ανατολικά της Ε.Ο. 77 σε θέση άμεσα προσπελάσιμη με ομαλό, πεδινό ανάγλυφο.

Οι επιτρεπόμενες χρήσεις στο ΕΠΠΑ τύπου Γ αντιστοιχούν στα οριζόμενα για τους υποδοχείς χαμηλής όχλησης στα άρθρα 41 και 43 του Ν. 3982/11 (ΦΕΚ 143 Α’/2011) και στο άρθρο 25 «Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης (ΧΜΟ)» του N. 4269/14 (ΦΕΚ 142 A’).

Η ανάπτυξη του ΕΠΠΑ θα γίνει με τη διαδικασία της πολεοδόμησης, με σύνταξη Πολεοδομικής Μελέτης και Πράξης Εφαρμογής και με εισφορά σε γη και χρήμα, σύμφωνα με το άρθρο 52 του Ν. 3982/11. Η παραπάνω διαδικασία της πολεοδόμησης προτείνεται διότι τα τελευταία χρόνια η λειτουργία πολλών περιοχών στον Ελλαδικό χώρο ως «υποδοχέων βιοτεχνικών εγκαταστάσεων» χωρίς να έχει προηγηθεί πολεοδόμηση οδηγεί σε σοβαρή υποβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών τους. Για τους παραπάνω λόγους προτείνεται μέχρι τη θεσμοθέτηση του ΕΠΠΑ τύπου Γ, η οικοδόμηση να γίνεται με τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης, χωρίς παρεκκλίσεις ως προς την αρτιότητα (4 στρ.). Η προτεραιότητα πολεοδόμησης της περιοχής καθορίζεται ως πρώτου βαθμού.

Στην περίμετρο του ΕΠΠΑ, κατά την εκπόνηση της πολεοδομικής μελέτης, θα χωροθετηθεί Ζώνη υψηλού πρασίνου που θα αντιστοιχεί σε έκταση τουλάχιστον ίση με το 5% της συνολικής επιφάνειάς του.

Η αρτιότητα και οι όροι δόμησης θα καθοριστούν από την Πολεοδομική μελέτη. Για την ανέγερση των κτηριακών εγκαταστάσεων προτείνεται μέγιστος επιτρεπόμενος σ.δ. 0,60 και δίνεται κατεύθυνση για κατώτερο όριο αρτιότητας τα 1.000 τ.μ.,.
Επίσης δεν επιτρέπεται η δόμηση βιομηχανικών κτιρίων σε απόσταση μικρότερη των εξήντα (60) μέτρων από τον άξονα των εθνικών οδών, όπως αναφέρεται στο Άρθρο 8 του Ειδικού Πλαισίου της Βιομηχανία





Διαβάστε επισης


Ετσιθελικά μας επιβάλλουν την ΒΙΠΕ οι γραφειοκράτες της Λαμίας -Νέα απόφαση Πέμπτη, Ιανουαρίου 16, 2014 

Προσφυγή ενάντια στο σενάριο ΒΙΠΕ για το ΓΠΣ Κηρέως Κυριακή, Μαρτίου 30, 2014

Μελετητές Γ.Π.Σ.: "Η ΒΙΠΕ θα έχει δυσμενείς συνέπειες στην γεωργία και στον τουρισμό"Πέμπτη, Νοεμβρίου 28, 2013 

Μακιαβελικές ταχτικές χειραγώγησης του Δημοτικού Συμβουλίου από Ψαρρό με σκοπό την ανατροπή των θέσεων των μελετητών για την ΒΙΠΕ Πέμπτη, Νοεμβρίου 28, 2013

Έκπληκτοι οι μελετητές με την απόφαση έγκρισης της ΒΙΠΕΠέμπτη, Σεπτεμβρίου 12, 2013

Γ.Π.Σ. Κηρέως: Τουρισμός για Πήλι-Βλαχιά, εξοχικά -ξενοδοχεία για Κρύα Βρύση, ΒΙΠΕ για Μαντούδι και ένας αχταρμάς για το Κυμάσι Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 09, 2013

 Εγκρίθηκε η Προκαταρκτική Μελέτη Γεωλογικής Καταλληλότητας του Γ.Π.Σ. ΚηρέωςΔευτέρα, Σεπτεμβρίου 16, 2013 

Επιχειρείται χωροταξική νομιμοποίηση της ΒΙΠΕ από το δήμο μέσω του Γενικού Πολεοδομικού ΣχεδίουΠαρασκευή, Σεπτεμβρίου 06, 2013 

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.