powered by Surfing Waves

Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Πατάτα η ψηφο-αλιευτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το Κονάκι Βουδούρη. Ακυρώθηκε.


Δύο μήνες πριν τις εκλογές στις 12-3-2019 αποφάσισαν να κάνουν χρηματοδοτική αίτηση για το κονάκι Μαντουδίου, για πολυχωρο πολιτισμού αυτή την φορά . Η βιαστική αυτή απόφαση αγνόησε το θεσμικό πλαίσιο και ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Να σημειωθεί ότι στις 6-11-2018 ο κ. Καντζούρας είχε κάνει εισήγηση στο Δ Σ για το κονάκι. Πέρα από το θεαθήναι καλό θα ήταν οι σύμβουλοι να μελετούν τα δεδομένα πριν "καταθέσουν προτάσεις". Το παράξενο είναι ότι αυτές τις κούφιες προτάσεις το Δημοτικό Συμβούλιο άκριτα τις εγκρίνει ομόφωνα.

Παρόμοια πρόταση του ΔΣ είχε απορριφθεί το 2013 από την Αποκεντρωμένη. Διαβάστε σχετικό άρθρο του ΕΒ
"Η προχειρότητα της δημοτικής αρχής καταδικάζει την Ιστορική Οικία Βουδούρη" . Κάποιοι δεν μαθαίνουν ποτέ.



Η απόφαση και το αιτιολογικό της


ΘΕΜΑ: «Ακύρωση της αριθμ . 35/2019(ΑΔΑ: ΨΟ1ΨΩΛ5-ΓΤΑ) απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του
Δήμου Μαντουδίου- Λίμνης- Αγίας Άννας με θέμα : «Έγκριση προγραμματικής σύμβασης μεταξύ
Αναγκαστικού συνεταιρισμού Μαντουδίου Διαχειρίσεως συνδιόκτητου Δάσους και Χορτονομής και Δήμου
Μαντουδίου- Λίμνης -Αγίας Άννας για υποβολή πρότασης σε ένταξη για χρηματοδότηση της Πράξης
Αποκατάσταση της Μεγάλης Οικίας στο Μαντούδι Ευβοίας και μετατροπή σε πολυχώρο Πολιτισμού στην
πρόσκληση V του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ του ΥΠΕΣ.»

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

10. Την αρ. 35/2019(ΑΔΑ: ΨΟ1ΨΩΛ5-ΓΤΑ) απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου
Μαντοδυδίου- Λίμνης- Αγίας Άννας με θέμα : «Έγκριση προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Αναγκαστικού
συνεταιρισμού Μαντουδίου Διαχειρίσεως συνδιόκτητου Δάσους και Χορτονομής και Δήμου Μαντουδίου-
Λίμνης -Αγίας Άννας για υποβολή πρότασης σε ένταξη για χρηματοδότηση της Πράξης Αποκατάσταση της
Μεγάλης Οικίας στο Μαντούδι Ευβοίας και μετατροπή σε πολυχώρο Πολιτισμού στην πρόσκληση V του
προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ του ΥΠΕΣ.»
11. Τα λοιπά στοιχεία του φακέλου
Αφού σκεφτήκαμε :
-Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 116 Ν. 4555/18 - αντικατάσταση του άρθρου 225 του Ν.
3852/2010, : 1.Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των δήμων και των περιφερειών, καθώς και των
Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, αποστέλλονται υποχρεωτικά για έλεγχο νομιμότητας στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α., εφόσον αφορού: …
(η) τη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων , ….2. Η απόφαση αποστέλλεται για έλεγχο νομιμότητας
συνοδευόμενη από αντίγραφο του αποδεικτικού δημοσίευσης και από τα έγγραφα στοιχεία που είναι
αναγκαία για την νόμιμη έκδοσή της, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη συνεδρίαση του
συλλογικού οργάνου. Οι δήμοι, οι περιφέρειες, τα Ν.Π.Δ.Δ. και οι ανωτέρω επιχειρήσεις τους υποχρεούνται
να διαβιβάζουν αμελλητί και κάθε επιπλέον στοιχείο που ζητείται από την ΑΥΕ Ο.Τ.Α. 3. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α.
ελέγχει τη νομιμότητα της απόφασης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την
περιέλευσή της στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. και εκδίδει υποχρεωτικά ειδική πράξη.
- Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 131 του ν. 4555/18 το άρθρο 238 του ν. 3852/2010
αντικαθίσταται ως εξής: 1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των
πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α' 114), οι
οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση, 2.
Όπου στα ανωτέρω άρθρα αναφέρεται ο Επόπτης Ο.Τ.Α., κατά το μεταβατικό διάστημα, νοείται ο
Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Όπου αναφέρεται ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης
Εποπτείας Ο.Τ.Α. της ΑΥΕ Ο.Τ.Α., νοείται ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Λειτουργίας ή
της αντίστοιχης Διεύθυνσης στην οποία υπάγεται η εποπτεία των Ο.Τ.Α. της οικείας Αποκεντρωμένης
Διοίκησης. Όπου αναφέρεται υπάλληλος της ΑΥΕ Ο.Τ.Α., νοείται υπάλληλος της οικείας Αποκεντρωμένης
Διοίκησης.
-Επειδή στο άρθρο 179 παρ. 3 του 4555/18 - Προγραμματικές συμβάσεις - Τροποποίηση του άρθρου 100
του ν. 3852/2010 ορίζεται :3. Η περίπτωση Α' της παρ. 2 του άρθρου 100 του ν. 3852/2010-αντικαθίσταται-
ως-εξής:
«2.α. Στις προγραμματικές συμβάσεις απαραίτητα ορίζονται το αντικείμενο της σύμβασης, ο σκοπός, το
περιεχόμενο των μελετών, των έργων, των προγραμμάτων, των προμηθειών ή των υπηρεσιών, ο
προϋπολογισμός τους, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των συμβαλλομένων, το χρονοδιάγραμμα
εκτέλεσης της σύμβασης, οι πόροι από τους οποίους θα καλυφθούν οι αναλαμβανόμενες οικονομικές
υποχρεώσεις και η διάρκεια της σύμβασης, καθώς και ο τρόπος κάλυψης των αναγκαίων για την
εκπλήρωση της προγραμματικής σύμβασης λειτουργικών εξόδων, καθώς και οι λεπτομέρειες καταβολής
τους. Για την εκπλήρωση του σκοπού της προγραμματικής σύμβασης, ο κάθε συμβαλλόμενος αναλαμβάνει
συγκεκριμένο αντικείμενο με συγκεκριμένες υποχρεώσεις. Το Όργανο παρακολούθησης της εφαρμογής της
προγραμματικής σύμβασης πρέπει απαραίτητα να ορίζεται στις προγραμματικές συμβάσεις, καθώς και οι
αρμοδιότητές του και οι ρήτρες σε βάρος του συμβαλλομένου που παραβαίνει τους όρους της
προγραμματικής σύμβασης.».
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 100 «Προγραμματικές Συμβάσεις» του ν.
3852/2010 ορίζονται, με τρόπο περιοριστικό, οι φορείς που μπορεί να συνάπτουν (ως κύριοι ή ως εκ τρίτου
συμβαλλόμενοι, κατά περίπτωση) τέτοιες συμβάσεις
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2β, του άρθρου 100 του 3852/10 στις προγραμματικές
συμβάσεις επιτρέπεται και η συμμετοχή, ως εκ τρίτου συμβαλλόμενων:
-επιχειρήσεων των Ο.Τ.Α., όσων επιτρέπεται ρητά από την κείμενη νομοθεσία,-Κέντρων Επαγγελματικής
Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) με οποιαδήποτε νομική μορφή και αν λειτουργούν,-των Περιφερειακών Ταμείων
Ανάπτυξης,-επιμελητηρίων, επιστημονικών φορέων δημοσίου δικαίου, Ερευνητικών Πανεπιστημιακών
Ινστιτούτων (Ε.Π.Ι.), συνεταιρισμών, ενώσεων , συνεταιρισμών και εργοδοτικών και εργατοϋπαλληλικών
ενώσεων.-τραπεζών και πιστωτικών ιδρυμάτων, με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.


Επειδή σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 100 του ν .3852/10, όπως ισχύει μετά την
αντικατάστασή της από την παρ. 10 του άρθρου 8 του ν. 4071/2012 (Α΄ 85), στην περίπτωση που
αντικείμενο της υπό σύναψη προγραμματικής συμβάσεως είναι η υλοποίηση έργου πολιτιστικού
χαρακτήρα, όπως η ανάδειξη μνημείων, οι παρεμβάσεις σε διατηρητέα ή παραδοσιακά κτίρια και
οικισμούς, η διάσωση στοιχείων του πολιτισμού κλπ., καθίσταται υποχρεωτική και η συμμετοχή της οικείας
Περιφέρειας και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η δε προγραμματική αυτή σύμβαση καλείται
«προγραμματική σύμβαση πολιτισμικής ανάπτυξης» (Ελ.Συν. VI Tμ. 4169/2015, 4269/2013, Ε΄ Κλ. Πρ. 386,
376, 301, 141/2017, 406/2016, 51/2015, 420, 158/2014 κ.ά.).
Επειδή οι προγραμματικές συμβάσεις εμπίπτουν στην ευρύτερη έννοια των δημοσίων συμβάσεων και ως
εκ τούτου διέπονται από την αρχή της νομιμότητας και όχι από την αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων
Επειδή κατά τα διαλαμβανόμενα στην ελεγχόμενη απόφαση και στο αποφασιστικό αυτής το δημοτικό
συμβούλιο του Δήμου Μαντουδίου Λίμνης – Αγίας Άννας ως αναφέρει στο αποφασιστικό αυτής:
αποφασίζει ομόφωνα: « Την έγκριση σύναψης Προγραμματικής σύμβασης μεταξύ : ΤΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΥ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΕΩΣ ΚΑΙ ΧΟΡΤΟΝΟΜΗΣ ΚΑΙ ΔΉΜΟΥ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ ΛΙΜΝΗΣ ΑΓΙΑΣ
ΑΝΝΑΣ » με την οποία θα παραχωρηθεί από τον Αναγκαστικό συνεταιρισμό διατηρητέο «ΚΤΙΡΙΟ ΜΕΓΑΛΗ
ΟΙΚΙΑ ή ΚΟΝΑΚΙ ΒΟΥΔΟΥΡΗ¨» στον δήμο προκειμένου αυτός να το εντάξει στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ
του ΥΠΕΣ» χωρίς να πληρούνται σωρευτικά οι τιθέμενες εκ του νόμου προϋποθέσεις σύμφωνα με τα
οριζόμενα στο άρθρο 100 του ν. 3852/2010 ως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 179 παρ. 3. του 4555/18
Για τους λόγους αυτούς
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Ακυρώνουμε την αριθ 35/2019(ΑΔΑ: ΨΟ1ΨΩΛ5-ΓΤΑ) απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου
Μαντοδυδίου- Λίμνης- Αγίας Άννας με θέμα : «Έγκριση προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Αναγκαστικού
συνεταιρισμού Μαντουδίου Διαχειρίσεως Σνδιόκτητου Δάσους και Χορτονομής και Δήμου Μαντουδίου-
Λίμνης -Αγίας Άννας για υποβολή πρότασης σε ένταξη για χρηματοδότηση της Πράξης Αποκατάσταση της
Μεγάλης Οικίας στο Μαντούδι Ευβοίας και μετατροπή σε πολυχώρο Πολιτισμού στην πρόσκληση V του
προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ του ΥΠΕΣ.» ως μη νόμιμη διότι αυτή ελήφθη κατά παράβαση του άρθρο 100
του ν. 3852/2010 , ως αναφέρετε αναλυτικά στο σκεπτικό της παρούσης απόφασης
Κατά της παρούσης απόφασης μπορεί οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον να ασκήσει προσφυγή
εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έκδοσή της ή την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής
ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Ν.3463/06.
Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
θΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Νικόλαος Ντίτορας
Κοιν:
Δήμος Μαντοδυδίου Λίμνης – Αγίας Άννας

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.