powered by Surfing Waves

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Χρυσοχοϊδης: Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει διόδια στο δρόμο Σχηματάρι-Χαλκίδα



 Ο κ. Χρυσοχοϊδης  απαντώντας σε ερώτημα των κ. Αποστόλου και Αναγνωστάκη για τα διοδια ανέφερε: Το άρθρο 24.2.2 της Σύμβασης Παραχώρησης αναφέρει ότι ο Παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα να εγκαταστήσει και λειτουργήσει είτε ανοικτό σύστημα διοδίων με μετωπικούς ή μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων, είτε  κλειστό σύστημα διοδίων με πλήρη έλεγχο όλων των εισόδων και εξόδων του ΈργουΠαραχώρησης"

Η διαδρομή Σχηματάρι Χαλκίδα είναι 11 χιλιομετρα και η  τιμολόγηση σύμφνα με τον υπουργό  γίνεται με βάση το μήκος χρέωσης του σταθμού Η  χρέωση προβλέπεται στα 75 λεπτά ανά διέλευση, που διαμορφώνουν το συνολικό κόστος μετακίνησης για Αθήνα με επιστροφή, από τα 4,20 ευρώ που είναι σήμερα σε 8,20 ευρώ, με την τελική αύξηση συνδυαστικά να ανέρχεται στο 95%.

Ο Παραχωρησιούχος του έργου που θα εισπράττει τα διόδια είναι η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ» και β) εκ τρίτου, των Αρχικών Μετόχων της παραπάνω Ανώνυμης Εταιρείας εταιρειών:
CINTRA CONCESSIONES DEINFRAESTRUCTURAS DE TRANSPORTE S.A.,
ΓΕΚ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜ ΜΕΤΟΧΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ,
IRIDIUM CONCESIONES DE INFRAESTRUCTURAS S.A.,
ACSSERVICIOS Y CONCESIONES, SL και
DRAGADOS S.A


Η απάντηση του υπουργού



ΕΛΛΗΝΙΚΗΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
 ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥTI ΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
. Χαριλάου Τρικούπη 182 Αθήνα 13.11.2013

101 78 Αθήνα, τηλ. 210 64 67 912 Αρ. Πρωτ 192-197


ΘΕΜΑ: Διόδια στο δρόμο Χαλκίδας - Σχηματαρίου


Προς τη
Βουλή των Ελλήνων
Δ/νση Κοινοβουλευτικού
Ελέγχου


Τμήμα Αναφορών

. ΣΧΕΤ: 1) Η ΠΑΒ 1123/22.10.2013 που κατέθεσε στη Βουλή,
ο Βουλευτής κύριος Δημήτρης Αναγνωστάκης

• 2) Η ΠΑΒ 1241/30.10.2013 που κατέθεσε στη Βουλή,
ο Βουλευτής κύριος Ευάγγελος Αποστόλου
.

• KOIN: 1) Βουλευτή κ. Δημήτρη Αναγνωστάκη
2) Βουλευτή κ. Ευάγγελο Αποστόλου
.

 Σε απάντηση των παραπάνω σχετικών Αναφορών, παρακαλούμε να πληροφορήσετε τους κυρίους Βουλευτάς, τα εξής :

. Στη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου: «Μελέτη-Κατασκευή-Χρηματοδότηση­

Λειτουργία-Συντήρηση και Εκμετάλλευση της Ιόνιας Οδού από Αντίρριο έως Ιωάννινα και του Αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ από Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) έως Μαλιακός . (Σκάρφεια) και του Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι-Χαλκίδα», η οποία κυρώθηκε από την Βουλή των Ελλήνων με τον Ν.3555/2007, καθορίζονται και τα θέματα διοδίων τελών από τους χρήστες του Έργου Παραχώρησης.

.
Ιδιαίτερα, το άρθρο 24.2.2 της Σύμβασης Παραχώρησης αναφέρει ότι ο Παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα να εγκαταστήσει και λειτουργήσει είτε ανοικτό σύστημα διοδίων με μετωπικούς ή μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων, είτε  κλειστό σύστημα διοδίων με πλήρη έλεγχο όλων των εισόδων και εξόδων του ΈργουΠαραχώρησης.

 Η τιμολόγηση στους μετωπικούς σταθμούς γίνεται με βάση το μήκος χρέωσης του σταθμού, ενώ στους πλευρικούς σταθμούς γίνεται σύμφωνα με το διανυθέν ή • υπολειπόμενο μήκος του μήκους χρέωσης του σχετιζόμενου μετωπικού σταθμού, ' δηλαδή κάποιο όχημα δεν χρεώνεται δύο φορές για οποιοδήποτε μήκος έχει διανύσει . στον αυτοκινητόδρομο.

.

Στους παραπάνω μετωπικούς σταθμούς συγκαταλέγεται και ο αναφερόμενος στο σχετικό έγγραφο του Επιμελητηρίου Ευβοίας. Για τη χρήση του Αυτοκινητόδρομου Σχηματάρι-Χαλκίδα προβλέπεται καταβολή διοδίων τελών, το ύψος των οποίων θα είναι ανάλογο της χιλιομετρικής απόστασης Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

Σε ό,τι αφορά στην οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων από το κόστος διέλευσης των διοδίων, σημειώνεται ότι η χρήση του Έργου Παραχώρησης δεν είναι υποχρεωτική, δεδομένης της δυνατότητας χρήσης εναλλακτικών διαδρομών.

Όσον αφορά στις Παρακάμψεις Χαλκίδας και άλλων οικισμών (Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου), σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμοδίων Υπηρεσιών μας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα :

Από τον Άξονα ΙΓ' του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προοιιελασιμότητας» συγχρηματοδοτείται η πράξη: «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ (ΤΜΗΜΑ Ν. ΛΑΜΨΑΚΟΣ - ΨΑΧΝΑ)». Η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη της πράξης είναι 1,7 εκ. ευρώ περίπού και αφορά στην εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών για την βελτίωση τμημάτων της οδού παράκαμψης Χαλκίδας, με στόχο την προετοιμασία και ωρίμανση του εν λόγω έργου για την ένταξή του στα έργα της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.

Επιπλέον, το υπό ψήφιση σχέδιο Κανονισμού αναθεώρησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στους τροποποιημένους χάρτες, συμπεριλαμβάνεται - μετά από διετή προσπάθεια της ελληνικής πλευράς - και ο νότιος οδικός άξονας Χαλκίδα-Μαρμάρι (στον οποίο περιλαμβάνονται οι παρακάμψεις Βασιλικού, Αλιβερίου και Αμαρύνθου). Αναμένεται η ψήφιση του εν λόγω Κανονισμού μετά την οποία θα είναι δυνατή η συγχρηματοδότηση των έργων από τα Προγράμματα της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα πόρων και την ωρίμανση των έργων.

Όσον αφορά την πορεία των μελετών για τις Παρακάμψεις, σας ενημερώνουμε για τα εξής:

Παράκαμψη Αλιβερίου


Τον Απρίλιο του 2000 ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης «Συμπληρωματικές μελέτες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Χαλκίδας - Λέπουρων - Κύμης. Παράκαμψη Αλιβερίου (από Χ.Θ. 31+500 έως Χ.Θ. 51+727), του τμήματος Κακή Σκάλα-Αλιβέρι-Λέπουρα.».


Αντικείμενο της μελέτης είναι η βελτίωση της υφιστάμενης οδού σε μήκος περί τα 20 χλμ., περιλαμβανομένων όλων των υποστηρικτικών μελετών για την κατασκευή του ε• ργου.


' Για την ολοκλήρωση της μελέτης εκκρεμεί (α) η έγκριση της Προμελέτης Κόμβων, της
Προμελέτης τεσσάρων τεχνικών, της Κτηματογράφησης και της Οριστικής μελέτης
υδραυλικών έργων και (β) η υποβολή της Οριστικής μελέτης κόμβων, της Οριστικής μελέτης τεχνικών, της Μελέτης σήμανσης και ασφάλισης οδού και των Πράξεων Αναλογισμού.


Παράκαμψη Χαλκίδας


Τον Μάρτιο του 2010 ανατέθηκε, η εκπόνηση της μελέτης με τίτλο «Ολοκλήρωση
μελετών βελτίωσης της οδού παράκαμψης Χαλκίδας (τμήμα Ν. Λάμψακος - Ψαχνά)». Αντικείμενο της μελέτης αυτής ήταν η ολοκλήρωση των μελετών στο εν λόγω οδικό τμήμα (εκτός από τη μελέτη της σήραγγας Βαθροβουνίου και το τεχνικό έργο του  Ανισόπεδου Κόμβου Ν.Λαμψάκου που εκπονούνται με άλλη παράλληλα εξελισσόμενη  σύμβαση), περιλαμβανομένων όλων των υποστηρικτικών μελετών, για άμεση κατασκευή διπλού κλάδου σε όλο το τμήμα Ν. ΜΜΨΑΚΟΣ- Ν. ΑΡΤΑΚΗ και με τύπο  αρτηρίας «κλειστού τύπου» δύο λωρίδων για το τμήμα Ν. ΑΡΤΑΚΗ- ΨΑΧΝΑ.


Η εν λόγω μελέτη έχει ήδη ολοκληρωθεί σε όλα τα στάδιά της για το σύνολο των . μελετών - ερευνών κάθε είδους (περιλαμβανομένου του νέου κτηματολογίου), έχει εκδοθεί Απόφαση Ανανέωσης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων και το έργο προωθείται για κατασκευή με ώριμες πλέον συνθήκες για ένταξη και δημοπράτηση.


'
' Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ


 Εσωτ. Διανομή
•Γρ. Καιν. Ελέγχου ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.