Τις προτάσεις τους για αλλαγές στο εκλογικό σύστημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης παραθέτουν ενεργοί πολίτες από τη Δράμα.
«Ως ενεργοί πολίτες που αντιλαμβάνονται τη σημασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ανόρθωση της χώρας και πάνω από όλα ενδιαφέρονται για τον τόπο τους, αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να ανοίξουμε το διάλογο για την αλλαγή του συστήματος εκλογής των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προτείνοντας μέτρα που κινούνται προς την πλευρά της νομιμότητας, της δημοκρατικότητας και της ανάγκης να εξαφανιστούν οι παθογένειες του σημερινού συστήματος.» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
«Γίνεται πολύ κουβέντα το τελευταίο τρίμηνο για το σύστημα με το οποίο θα διεξαχθούν οι εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Εντούτοις δεν έχει ανακοινωθεί κάποιο σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης. Υπάρχουν μόνο κάποιες διαρροές και αποσπασματικές δηλώσεις στελεχών του κυβερνητικού συνασπισμού, τοποθετήσεις από μέλη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) και αντιδράσεις από αντιπολίτευση και δημάρχους. Όλα αυτά, ένα εξάμηνο μόλις πριν να στηθούν οι κάλπες.
Ενώ ο ίδιος ο Πρωθυπουργός αναφέρει ως δεδομένο ότι οι δήμαρχοι με τους δημοτικούς συμβούλους θα εκλέγονται από διαφορετικά ψηφοδέλτια (MEGA, 04/11/2013) και ο γραμματέας της ΠΕ της ΝΔ παρουσιάζει ως ειλημμένη απόφαση τις αλλαγές στο σύστημα εκλογών για την ΤΑ (Free Sunday, 27/10/2013), ο δεύτερος εταίρος, το ΠΑΣΟΚ, φαίνεται να είναι αντίθετος στις αλλαγές, εφόσον δεν συνοδευτούν παράλληλα από αλλαγές και στον εκλογικό νόμο (Βήμα, 17/10/2013). Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει αντιπολίτευση κατηγορώντας την κυβέρνηση για προσπάθεια διάσωσης των υποψηφίων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, χωρίς πάντως να αρθρώνει συγκεκριμένη πρόταση, ενώ επιμένει στη λογική του να δίνεται χρίσμα στους εκλεκτούς του (ΕΘΝΟΣ, 03/09/2013).
Ως ενεργοί πολίτες που αντιλαμβάνονται τη σημασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ανόρθωση της χώρας και πάνω από όλα ενδιαφέρονται για τον τόπο τους, αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να ανοίξουμε το διάλογο για την αλλαγή του συστήματος εκλογής των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προτείνοντας μέτρα που κινούνται προς την πλευρά της νομιμότητας, της δημοκρατικότητας και της ανάγκης να εξαφανιστούν οι παθογένειες του σημερινού συστήματος. Αυτή είναι η πρώτη από μια σειρά τοποθετήσεων, θέσεων και δράσεων που θα ακολουθήσουν και θα αφορούν γενικότερα τον τρόπο λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ειδικότερα του Δήμου Δράμας, όπου γεννηθήκαμε, ζούμε, εργαζόμαστε, και τον οποίο Δήμο θέλουμε να τον δούμε όπως του αξίζει. Ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό Δήμο, με τους πολίτες και ιδιαίτερα τους νέους συμμέτοχους στην άσκηση της εξουσίας.
Οι προτάσεις μας:
1) Ξεχωριστά ψηφοδέλτια υποψηφίων δημάρχων και υποψηφίων δημοτικών συμβούλων.
2) Καθιέρωση του 50% ως ποσοστό εκλογιμότητας για τους δημάρχους.
3) Εκλογή των πρώτων σε σταυρούς υποψηφίων δημοτικών συμβούλων από ενιαία λίστα, ανεξάρτητα με το ποιος εκλέγεται δήμαρχος. Μεγαλύτερος αριθμός σταυρών, ώστε οι άξιοι να ψηφίζονται και πέραν αυτών που αποτελούν προσωπικές γνωριμίες ή ανήκουν σε φιλικές προς αυτόν που ψηφίζει κομματικές οργανώσεις
4) Προαιρετική δήλωση υποστήριξης από υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο προς υποψήφιο δήμαρχο.
5) Προαιρετική δήλωση υποψηφίων δημάρχων ότι ηγούνται ολόκληρων συνδυασμών.
6) Το όποιο πλαφόν να αφορά μόνο στην εκλογή του υποψήφιου δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο και όχι στους δημοτικούς συμβούλους.
7) Διατήρηση των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων με ένταξη των υποψηφίων σε χωριστό ψηφοδέλτιο.
8) Θέσπιση δυνατότητας των εκλεγμένων δημάρχων να τοποθετούν ως αντιδημάρχους ή προέδρους Δημοτικών Επιχειρήσεων και προέδρους Νομικών Προσώπων του Δήμου εκλεγμένους δημοτικούς συμβούλους, που δε δήλωσαν τη στήριξή τους στον εκλεγμένο δήμαρχο κατά τη διάρκεια των εκλογών.
Με τη θεσμοθέτηση των παραπάνω επιτυγχάνεται:
1) Η απλή αναλογική στην εκλογή δημάρχων και δημοτικών συμβούλων, στο μέγιστο βαθμό, αφού θα εκλέγονται οι δήμαρχοι με 50% και θα παρακάμπτεται η στρεβλότητα του να εκλέγονται σύμβουλοι που έχουν συλλέξει λιγότερους ψήφους από άλλους που δεν εκλέγονται.
2) Η ισονομία και η επίτευξη κοινής αφετηρίας για ήδη εκλεγμένους δημάρχους και πρωτοεμφανιζόμενους υποψηφίους δημάρχους. Το ίδιο συμβαίνει και στο ψηφοδέλτιο των δημοτικών συμβούλων με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η ανανέωση των ψηφοδελτίων με νέα πρόσωπα, που σήμερα κρατιούνται μακριά από την Αυτοδιοίκηση λόγω του πλεονεκτήματος που έχουν οι “παλιές καραβάνες”.
3) Η παρουσία ανεξάρτητων φωνών στα ψηφοδέλτια των υποψηφίων δημάρχων. Αλλά και η εκλογή χρησίμων δημοτικών συμβούλων, παρ’ όλο που δεν θα ανήκουν στο ψηφοδέλτιο του εκλεγέντος δημάρχου. Γι’ αυτό δεν θα πρέπει να τεθεί κανένα πλαφόν για την εκλογή των δημοτικών συμβούλων, αλλά το μόνο κριτήριο για την εκλογή τους να είναι ο αριθμός των σταυρών που έχουν λάβει.
4) Η άμεση συμμετοχή των εκλεγμένων σε Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες σε όργανα που αποφασίζουν για το μέλλον των Κοινοτήτων. Τυχόν κατάργηση των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων δημιουργεί έναν υδροκέφαλο Δήμο, που είναι κλεισμένος στην πρωτεύουσά του και αγνοεί τις ανάγκες των δημοτών. Ζητούμενο είναι η συμμετοχή περισσοτέρων και όχι ο αποκλεισμός ανθρώπων, περιοχών, χωριών από το κέντρο λήψης των αποφάσεων που τους αφορούν.
5) Η ανάδειξη των πιο άξιων και ικανών στη διοίκηση των Δήμων και όχι των “ημετέρων”.
Οι αλλαγές στο σύστημα εκλογής των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ίσως η πρώτη από τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που πρέπει να ακολουθήσουν με σκοπό να επιτευχθεί η αλλαγή της φιλοσοφίας του πολιτικού προσωπικού της χώρας και φυσικά η αξιοκρατική αλλαγή των ιδίων των προσώπων.
Μέσα από την Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να εμφανιστούν νέες συλλογικές προσπάθειες ανθρώπων που επιτέλους αποφάσισαν ότι για να αλλάξουν τα πράγματα, πρέπει να αναπτυχθεί η συμμετοχή και η ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών και κυρίως των νέων. Οι προτάσεις μας λοιπόν, εφόσον νομοθετηθούν, αλλάζουν την εικόνα και δίνουν χώρο σε ανθρώπους που μέχρι σήμερα γυρνούν την πλάτη στα κοινά και δεν συμμετέχουν.
Αν η κυβέρνηση και τα κόμματα πιστεύουν στην ύπαρξη μιας ανεξάρτητης και δυναμικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πρέπει άμεσα να θέσουν το σχέδιό τους για τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε διαβούλευση. Και τα όποια συμπεράσματα της διαβούλευσης να είναι αποτέλεσμα της αληθινής θέλησης για πιο δημοκρατικές και συμμετοχικές αλλαγές και όχι μια προσπάθεια διάσωσης των παλαιοκομματικών αναχρονιστικών συνδυασμών και όσα αυτοί εκπροσωπούν.»
Υπογράφουν οι κάτωθι:
1) Ανθόπουλος Βασίλης, Έμπορος
2) Βασιλειάδου Θεοδοσία, Πολιτικός Μηχανικός
3) Γιαννόπουλος Φώτιος, Οδοντίατρος
4) Γκολάτσης Χρήστος, Αστυνομικός
5) Καλαϊτζής Γιώργος, Λογιστής
6) Κανόπουλος Νίκος, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
7) Καράμποτος Άκης, Ιδιωτικός Υπάλληλος
8) Καρίπογλου Αντύπας, Δικηγόρος
9) Καρκαντζέλης Τάσος, Μηχανολόγος Μηχανικός
10) Καρτσόγλου Σταύρος, Αγρότης
11) Κελεσίδης Χάρης, Ιδιωτικός Υπάλληλος
12) Κουρσακλής Σταύρος, Ιδιωτικός Υπάλληλος
13) Λαζαρίδης Χαράλαμπος, Μηχανολόγος Μηχανικός
14) Μελισσινός Στέλιος, Αντιστράτηγος εν Αποστρατεία
15) Μπέλης Τάσος, Ιδιωτικός Υπάλληλος
16) Πούλιος Αναστάσιος, Δικηγόρος
17) Σαλπιγκτίδης Ηλίας, Ελεύθερος Επαγγελματίας
18) Σίμος Πέτρος, Νομικός και Οικονομικός Σύμβουλος
19) Σούτος Κωνσταντίνος, Πολιτικός Μηχανικός
20) Σούτος Μιχάλης, Πολιτικός Μηχανικός
21) Στέφου Ελένη, Μηχανολόγος Μηχανικός ΤΕ
22) Τσιαμάκης Στέφανος, Μηχανολόγος Μηχανικός ΤΕ
23) Τσιαμπούσης Αλέξανδρος, Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός
24) Τσιαμπούσης Βασίλης, Συγγραφέας
25) Χατζηγεωργίου Χρήστος, Εκπαιδευτικός
26) Χριστοφορίδης Χρόνης, Αγρότης
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.