powered by Surfing Waves

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Τι σημαίνει πραγματικά γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας;

Γεωργική γή στο κάμπο Κεχριών δίπλα στο επαρχιακό δίκτυο . Ο  κ. Στεργίου κατά την συζήτηση του ΓΠΣ Ελυμνίων ζήτησε να μη αλλάξη η πρόταση των μελετητών για  χαρακτηρισμό  του κάμπου ως απλή γεωργική γη σε γη  υψηλής παραγωγικότητας. Σύμφωνα με το ν.  4280/2014 όμως, ως γη υψηλής παραγωγικότητας νοείται και η αγροτική ή και γεωργική γη (άρθρο  28 παρ.37β).


Στα τελευταία Δημοτικά Συμβούλια για τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια  υπήρχε  μια έντονη ανησυχία και αρκετές ενστάσεις σχετικά με το χαρακτηρισμό  γεωργικών εκτάσεων  σαν γαίες υψηλής παραγωγικότητας.   Ως αναφορά το δικαίωμα δόμησης  η διαφοροποίηση της γεωργικής γης σε υψηλής ή όχι παραγωγικότητας δεν έχει μεγάλη σημασία.  Σύμφωνα με το νόμο  4280/2014 ως γη υψηλής παραγωγικότητας νοείται και η αγροτική ή και γεωργική γη (άρθρο  28 παρ.37β, νόμο  4280, ΦΕΚ 150Α 8.8.14).   Η εξομοίωση αυτή των γεωργικών εκτάσεων αναφέρεται στη  εφαρμογή της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013  που ρυθμίζει την  χορήγηση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης σε ακίνητα εντός εκτάσεων Γεωργικής Γης Υψηλής Παραγωγικότητας. Βέβαβαι τα τελευταία χρόνια ο Γης Υψηλής Παραγωγικότητας έχει γίνει ένα παιχνιδάκι στα χέρια των κυβερνήσεων διάβασε το άρθρο "Η δήθεν «Γη Υψηλής Παραγωγικότητας» και η δήθεν προστασία της Ένα πρασινο-γάλανο παιγνιδάκι".

Τι ισχύει  σχετικά με την Γεωργική Γη Υψηλής Παραγωγικότητας για την δόμηση και τις αγροτικές επιδοτήσεις;

 Θεωρητικά ο χαρακτηρισμός «γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας» σημαίνει τα παρακάτω:


Πρώτον, απαγορεύεται η άσκηση οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας, εκτός της γεωργικής – ακόμα και τα μοδάτα φωτοβολταϊκά επιτρέπονται μόνο αν οι εδαφικές εκτάσεις δεν υπερβαίνουν το 1% της συνολικής καλλιεργούμενης έκτασης του συγκεκριμένου νομού
(ΚΥΑ 168040 / 03.09.2010 (ΦΕΚ 1528Β707.09.2010) παρ. 6 του άρθρου 56 του Ν.2637/1998) .

Δεύτερον, απαγορεύεται η κατάτμηση αγροτεμαχίων είτε με διανομή (ακόμη και μεταξύ συνιδιοκτητών ή συγκληρονόμων), είτε με πώληση, χωρίς άδεια της οικείας Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης και μόνο για διευκόλυνση της αγροτικής εκμετάλλευσης.

Τρίτον, μεταβιβάσεις γεωργικής γης για νόμιμη αιτία, είναι απολύτως άκυρες αν δεν συνοδεύονται από πιστοποιητικό της οικείας Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης, με το οποίο πρέπει να βεβαιώνεται αν το πωλούμενο αγροτεμάχιο είναι ή όχι γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας ( παρ. 6γ του Ν.2945/ 2001 (ΦΕΚ 223). Ο οικείος συμβολαιογράφος υποχρεούται να κάνει σχετική μνεία στο συμβόλαιο των στοιχείων του ανωτέρω πιστοποιητικού.



Περιορισμοί δόμησης


Στην πράξη ο νόμος 4178/2013 (παρ. 51)  προβλέπει ότι «επιτρέπεται κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη η χορήγηση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης σε ακίνητα εντός εκτάσεων Αγροτικής Γης Υψηλής Παραγωγικότητας εφόσον αυτά έχουν πρόσωπο σε εθνικές, επαρχιακές και δημοτικές οδούς ή και βρίσκονται εντός αποστάσεως διακοσίων (200) μέτρων από τον άξονα εθνικών, επαρχιακών οδών και εκατόν πενήντα (150) μέτρων από τον άξονα των δημοτικών οδών». Δηλαδή πρακτικά οπουδήποτε. Ας δούμε όμως τι ορίζει ως δημοτική οδό η πρόσφατη εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ (Α.Π. Οικ.472/03-02-2014) : «Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως δημοτικής εναπόκειται στο όργανο εκείνο στο οποίο ανήκει κάθε φορά η αρμοδιότητα για την έκδοση σχετικής με τον ως άνω χαρακτηρισμό ή που προϋποθέτει τον χαρακτηρισμό πράξης (ΣΤΕ 2604/2008,4777/1995). Σε κάθε περίπτωση δημοτικοί οδοί θεωρούνται οι αναγνωρισμένοι ως τέτοιοι μέχρι σήμερα καθώς και όλοι οι δρόμοι εντός σχεδίου πόλεως, εντός ορίων οικισμού καθώς επίσης και αυτοί που εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου ή και συντηρούνται από αυτόν και σε εκτός σχεδίου περιοχές».Με άλλα λόγια, όπου χρειάζεται να εξυπηρετηθούν εξω-αγροτικές δραστηριότητες σε γεωργική γη υψηλής δραστηριότητας, αρκούν μερικές απλές προϋποθέσεις, οι οποίες και να μην υπάρχουν, είναι στην διακριτική ευχέρεια των εκάστοτε δημοτικών αρχών να δημιουργηθούν.
Αλλά το σημαντικότερο χτύπημα που δέχεται η Γη Υψηλής Παραγωγικότητας είναι το άρθρο 37, παρ. 9, σημείο 8α) του Ν. 4235/2014 σύμφωνα με το οποίο: - «Οι δρόμοι που απεικονίζονται στα κυρωμένα στοιχεία των διανομών αγροκτημάτων και συνοικισμών, καθώς και κυρωμένων αναδασμών, περιέρχονται κατά κυριότητα στους οικείους Δήμους, εφόσον σήμερα υφίστανται».  Δηλαδή, όλοι οι δρόμοι των αναδασμών θα χαρακτηριστούν δημοτικοί και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν, μπορούν πλέον και οι αναδασμοί να οικοδομηθούν.





Αγροτικες επιδοτήσεις

Πως θα μοιραστούν οι αγροτικές επιδοτήσεις της νέας ΚΑΠ







Σε τρεις τελικά περιφέρειες αποφάσισε η κυβέρνηση ότι θα διαιρεθούν οι αγροτικές εκτάσεις της χώρας, όσον αφορά την κατανομή των ενισχύσεων και επιδοτήσεων της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ). Ταυτόχρονα, 11 προϊόντα θα λαμβάνουν συνδεδεμένη ενίσχυση, σύμφωνα με τον Εθνικό Φάκελο που παρουσίασε χθες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Καρασμάνης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Ο Εθνικός Φάκελος για την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα υποβληθεί επίσημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις προσεχείς ημέρες.

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου, η βασική και η πράσινη ενίσχυση (που θα καταβάλλεται μόνο εφόσον τηρούνται περιβαλλοντικές προδιαγραφές) θα αποτελούν το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα του παραγωγού, ο οποίος ωστόσο θα πρέπει να στραφεί στην αγορά προκειμένου να αυξήσει τα εισοδήματά του. Επίσης, οι κοινοτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις γίνονται πιο δίκαιες, διαφανείς και ισόρροπα κατανεμημένες στους πραγματικά ενεργούς αγρότες και μόνο για τη γη που πραγματικά καλλιεργείται και παράγει προϊόντα.

Σχετικά με την καταβολή των ενισχύσεων, πλέον η χώρα δεν αποτελεί μια ενιαία περιφέρεια αλλά διαιρείται σε τρεις. Η νέα ΚΑΠ προβλέπει την κατανομή σε βοσκοτόπους (1,78 εκατ. εκτάρια), καλλιεργήσιμες εκτάσεις (2 εκατ. εκτάρια) και δενδρώνες (970.000 εκτάρια). Συμφωνεί δηλαδή με την πρόταση του πρώην υπουργού Αθανάσιου Τσαυτάρη, διαφοροποιείται όμως στην ορολογία (θεωρούνται ορθότερα τα αρόσιμες εκτάσεις αντί μονοετών καλλιεργειών και δενδρώδεις αντί πολυετών) χωρίς να αλλάζει τη στρατηγική, η οποία στοχεύει σε ενίσχυση προϊόντων όπως η σταφίδα και η ελιά (πολυετείς - δενδρώδεις) και καπνός (μονοετείς - καλλιεργήσιμες).

Οι βοσκότοποι θα απορροφούν κάθε χρόνο το 25% των συνολικών κονδυλίων του Εθνικού Φακέλου συνολικού προϋπολογισμού 440 εκατ. ευρώ, οι καλλιεργήσιμες το 47% συνολικού προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ και οι δενδρώδεις καλλιέργειες το 28% των κονδυλίων και συνολικού προϋπολογισμού 470 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους πρώτους πρόχειρους υπολογισμούς, και χωρίς να προστίθενται άλλες ενισχύσεις, ανά στρέμμα αναλογούν 25 ευρώ τον χρόνο για τους βοσκοτόπους, 40 ευρώ για τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις και 50 ευρώ για τις δενδρώδεις.

Στο πλαίσιο των ενισχύσεων των αγροτών - κτηνοτρόφων προσφέρονται προς ενοικίαση οι βοσκότοποι για 4 ευρώ το στρέμμα και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις υψηλής παραγωγικότητας και αξίας από 30 έως 80 ευρώ το στρέμμα.

Έντεκα προϊόντα στις συνδεδεμένες ενισχύσεις

Για πρώτη φορά καθορίζονται επακριβώς 11 προϊόντα στις συνδεδεμένες με την παραγωγή ενισχύσεις, οι οποίες ανέρχονται στο 9% του Εθνικού Φακέλου.
Αυτά τα προϊόντα είναι:

• Τα όσπρια, με στόχο να μειωθεί η ανάγκη εισαγωγών.

• Τα κτηνοτροφικά ψυχανθή, ώστε να υπάρξει επάρκεια ζωοτροφών και χαμηλότερες τιμές για τις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις της χώρας.

• Τα ζαχαρότευτλα, για να ενισχυθεί η μεταποιητική βιομηχανία.

• Το σκληρό σιτάρι, ώστε να διατηρήσει η χώρα τη θέση της στις διεθνείς αγορές.

• Τα βοοειδή, με στόχο τη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου εφόσον ποσοστό άνω του 80% του βόειου κρέατος που καταναλώνουμε είναι εισαγόμενο.

• Τα αιγοπρόβατα, προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγή ποιοτικού γάλακτος για την παρασκευή φέτας.

• Το ρύζι, με στόχο τη διατήρηση των εκμεταλλεύσεων και των εξαγωγών.

• Η βιομηχανική ντομάτα, με στόχο τη διατήρηση των εκμεταλλεύσεων και των εξαγωγών.

• Η σποροπαραγωγή, ώστε να αυξηθεί η ελληνική παραγωγή και να μειωθεί η ανάγκη εισαγωγής γενετικού υλικού.

• Τα πορτοκάλια, για την αξιοποίηση της πρώτης ύλης από τη μεταποιητική βιομηχανία (χυμός).

• Τα σπαράγγια, για την αξιοποίηση του εξαγωγικού δυναμικού.

 Για κάθε προϊόν θα υπάρχει ξεχωριστή στρεμματική ενίσχυση.

Ποσοστό 5% θα χορηγηθεί στους αγρότες που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, με στόχο τη συγκράτηση της αγροτικής απασχόλησης στις περιοχές αυτές. Σε σύγκριση με την πρόταση που είχε διαμορφωθεί από τον πρώην υπουργό, διοχετεύονται περισσότερα κονδύλια στον τομέα αυτό καθώς το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 2%.

Ταυτόχρονα το ποσοστό συμμετοχής της κτηνοτροφίας στα κοινοτικά κονδύλια ενισχύεται από το 19% που ίσχυε μέχρι σήμερα στο 25%. Σκοπός είναι να χτιστεί ένα ισχυρό εγχώριο ζωικό κεφάλαιο και να υπάρξει στήριξη του εθνικού μας προϊόντος δηλαδή της φέτας.

Ενεργοί αγρότες

Βασικό σημείο της νέας ΚΑΠ παραμένουν οι ενεργοί αγρότες. Κανείς δεν θα λαμβάνει ενίσχυση εάν αφήνει άνω του 50% της γης ακαλλιέργητη. Επίσης ενισχύσεις δεν θα λαμβάνουν οι εταιρείες που δεν έχουν κύριο στόχο τους τη γεωργία, όπως τα αεροδρόμια, κάμπινγκ, ξενοδοχεία, γήπεδα κ.ά. Οι γεωργικές δραστηριότητες θα πρέπει να αποτελούν τουλάχιστον το 1/3 του τζίρου τους. Τα φυσικά πρόσωπα πρέπει να έχουν τουλάχιστον το 5% του εξωγεωργικού εισοδήματος τους από άμεσες ενισχύσεις. Εξαιρούνται της εξέτασης των στοιχείων όσοι λαμβάνουν μέχρι 3.500 ευρώ ενίσχυση ανά έτος.

Για τους νέους αγρότες προβλέπεται ποσό επιπλέον 25% επί της βασικής ενίσχυσης μέχρι 25 εκτάρια και θα διατεθεί το μέγιστο προβλεπόμενο από τις κοινοτικές διατάξεις ποσοστό του Εθνικού Φακέλου (2%). Νέοι αγρότες θεωρούνται οι ηλικίας μέχρι 40 ετών όταν αναλαμβάνουν γεωργική εκμετάλλευση. Ο αριθμός των νέων αγροτών στην πενταετία υπολογίζεται να ξεπεράσει τις 15.000.

Όσοι αγρότες εισπράττουν κοινοτικές ενισχύσεις μέχρι 1.250 ευρώ τον χρόνο (περίπου 350.000 σήμερα) εντάσσονται αυτόματα στο καθεστώς των λεγόμενων μικρών αγροτών και απαλλάσσονται από μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών, ενώ εξαιρούνται από τις απαιτήσεις του λεγόμενου «πρασινίσματος» της ΚΑΠ. Ταυτόχρονα θα υπάρξει αποφόρτιση του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) και συνεπώς αύξηση της αποτελεσματικότητάς του.

«Πράσινη» ενίσχυση


Η «πράσινη ενίσχυση», η οποία θα είναι ενσωματωμένη στη βασική ενίσχυση, αποτελείται από μια δέσμη τριών υποχρεωτικών μέτρων: τη διαφοροποίηση των καλλιεργειών για εκμεταλλεύσεις άνω των 100 στρεμμάτων, τη διατήρηση των περιοχών οικολογικής εστίασης 5% για εκμεταλλεύσεις με αροτραίες εκτάσεις μεγαλύτερες των 150 στρεμμάτων, καθώς και τη διατήρηση των μόνιμων βοσκοτόπων. Όλες οι δενδρώδεις καλλιέργειες εξαιρέθηκαν από το λεγόμενο «πρασίνισμα».

Πέραν των άμεσων κοινοτικών ενισχύσεων (Πυλώνας Ι της νέας ΚΑΠ), που υπερβαίνουν τα 2 δισ. ευρώ τον χρόνο, το νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της χώρας μας 2014-2020 (Πυλώνας ΙΙ της νέας ΚΑΠ) προβλέπει μέτρα, προγράμματα και επενδύσεις κοινοτικών ενισχύσεων 4,5 δισ. ευρώ, που μαζί με την εθνική και ιδιωτική συμμετοχή θα κινητοποιήσει συνολικούς πόρους της τάξης των 6 δισ. ευρώ.

«Όλη μας η προσπάθεια εστιάστηκε στο πώς θα κρατήσουμε την ελληνική ύπαιθρο ζωντανή, ακμαία και προσοδοφόρα και πως θα βοηθήσουμε τον αγροτικό τομέα να γίνει ένας από τους στυλοβάτες για την ανάκαμψη και ανάπτυξη της χώρας και της ελληνικής οικονομίας» υπογράμμισε στο τέλος της παρουσίασης ο κ. Καρασμάνης.
 

 Λεπτομέρειες για την δόμηση

Αναλυτικά, σύμφωνα με το αρθρο 51 του Ν. 4178/2013παρ. 11.α. Επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη η χορήγηση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης σε ακίνητα εντός εκτάσεων Αγροτικής Γης Υψηλής Παραγωγικότητας εφόσον αυτά έχουν πρόσωπο σε εθνικές, επαρχιακές και δημοτικές οδούς ή και βρίσκονται εντός αποστάσεως διακοσίων (200) μέτρων από τον άξονα εθνικών, επαρχιακών οδών και εκατόν πενήντα (150) μέτρων από τον άξονα των δημοτικών οδών. Η έγκριση δόμησης και η άδεια δόμησης σε περιπτώσεις χαρακτηρισμού περιοχής ως γη υψηλής παραγωγικότητας με την έγκριση Γ.Π.Σ. ήΖ.Ο.Ε. χορηγείται σύμφωνα με τις χρήσεις γης και του όρους δόμησης που ίσχυαν πριν την έκδοση αυτών και μόνο επί ακινήτων που έχουν πρόσωπο σε εθνικές και επαρχιακές οδούς ή και βρίσκονται εντός αποστάσεως διακοσίων (200) μέτρων για τον άξονα αυτών, κατά τα ανωτέρω. Η παρούσα παράγραφος έχει εφαρμογή έως την έκδοση της προβλεπόμενης της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 2 του άρθρου 56 του ν. 2637/1998, β) Διοικητικές Πράξεις οι οποίες έχουν εκδοθεί σε ακίνητα εντός εκτάσεων Αγροτικής Γης Υψηλής Παραγωγικότητας μέχρι και τη δημοσίευση του παρόντος, σύμφωνα με τα παραπάνω είναι έγκυρες και ισχυρές εφόσον δεν ακυρώθηκαν μεαμετάκλητη δικαστική απόφαση. Στα παραπάνω ακίνητα, επιτρέπεται η χορήγηση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης για επέκταση, τροποποίηση ή εκσυγχρονισμό κτιρίων και εγκαταστάσεων καθώς και η ανανέωση περιβαλλοντικών όρων.

Η διευκρινιστική εγκυκλιος του ΥΠΕΚΑ (Αριθμ. πρωτ.: οικ. 472/3.2.2014Άρθρο 51 του Ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης – Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 174 Α’)) αναφερει
Παρ. 11α: Σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί με διοικητικές πράξεις Αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, μπορούν να χορηγηθούν εγκρίσεις και άδειες δόμησης σύμφωνα με τις προγενέστερες του ανωτέρω χαρακτηρισμού διατάξεις, στα ακίνητα ή στα τμήματα των ακινήτων που είναι άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον αυτά εμπίπτουν εντός ζώνης 200μ από τον άξονα εθνικών ή επαρχιακών οδών ή εντός ζώνης 150μ από τον άξονα δημοτικών οδών.

Στις περιπτώσεις που ο χαρακτηρισμός της γεωργικής γης – γης υψηλής παραγωγικότητας έχει επέλθει με την έγκριση ΓΠΣ ή ΖΟΕ, τα άρτια και οικοδομήσιμα τμήματα των ακινήτων που εμπίπτουν σε ζώνη 200μ από τον άξονα εθνικών και επαρχιακών οδών, μπορούν να οικοδομηθούν με τις προγενέστερες των ΓΠΣ – ΖΟΕ πολεοδομικές διατάξεις.

Εάν ιδιοκτησία εμπίπτει εν μέρει εντός της ανωτέρω ζώνης και εν μέρει εκτός αυτής, τότε στην περίπτωση που το εντός της ζώνης τμήμα δεν έχει την απαιτούμενη αρτιότητα, θεωρείται ότι εντός της ζώνης περιλαμβάνεται τμήμα της ιδιοκτησίας μεγέθους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτή, κατ’ αντιστοιχία των διατάξεων περί τεμνόμενων οικοπέδων του άρθρου 7 του από 24.4.1985 Π. Δ/τος (181 δ’) όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω ισχύουν μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης ΚΥΑ της παρ. 2 του άρθρου 45 του ν. 2637/1998.

Για την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης σχετικώς με την έννοια των δημοτικών οδών σημειώνουμε τα ακόλουθα :

● Από τα άρθρα 2 και 3 του Ν.3155/1955 προβλέπεται ειδική διαδικασία για την ανακήρυξη και τον καθορισμό των εθνικών και επαρχιακών οδών.

● Αντίθετα δεν προβλέπεται διαδικασία χαρακτηρισμού οδών ως δημοτικών. Η απόκτηση του ιδιαίτερου γνωρίσματος μιας οδού ως δημοτικής αποτελεί πραγματικό ζήτημα εφόσον ο νόμος δεν προβλέπει ειδική διαδικασία που να προσδίδει μια τέτοια ιδιότητα (ΑΠ.1038/1994,3174/2009).

Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως δημοτικής εναπόκειται στο όργανο εκείνο στο οποίο ανήκει κάθε φορά η αρμοδιότητα για την έκδοση σχετικής με τον ως άνω χαρακτηρισμό ή που προϋποθέτει τον χαρακτηρισμό πράξης (ΣΤΕ 2604/2008,4777/1995). Σε κάθε περίπτωση δημοτικοί οδοί θεωρούνται οι αναγνωρισμένοι ως τέτοιοι μέχρι σήμερα καθώς και όλοι οι δρόμοι εντός σχεδίου πόλεως, εντός ορίων οικισμού καθώς επίσης και αυτοί που εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου ή και συντηρούνται από αυτόν και σε εκτός σχεδίου περιοχές.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων ( ΥΔΟΜ π.χ) έχουν κρίνει στο παρελθόν την ύπαρξη δρόμων και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα αυτών, παρεμπιπτόντως στα πλαίσια έκδοσης διοικητικής πράξης (άδειας δόμησης π.χ με πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο, βεβαίωση αρτιότητας και οικοδομησιμότητας) στα χωρικά πλαίσια του Δήμου αρμοδιότητάς τους, αυτοί οι δρόμοι θεωρείται ότι εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου και για την εφαρμογή της διάταξης νοούνται ως δημοτικοί δρόμοι. Επισημαίνεται ότι μετά τον ν.3852/2010 δεν υφίσταται διάκριση μεταξύ κοινοτικών και δημοτικών οδών.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.