powered by Surfing Waves

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Αντί να συζητήσουν πως θα ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός και πως θα συμμορφωθεί στην αρχή της ανταποδοτικότητας έριξαν το μπαλάκι στην Αποκεντρωμένη ψηφίζοντας τον ως έχει


Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α
Από το πρακτικό της αρίθμ. 5 / 19-2-2019 συνεδρίασης του Δημοτικού
Συμβουλίου
ΘΕΜΑ: Έγκριση Προϋπολογισμού Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ.Αννας
οικονομικού έτους 2019
Αριθμός Απόφασης Νο 10 /2019


Ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κήρυξε την έναρξη του δημοτικού
συμβουλίου κι έδωσε το λόγο στον Προϊστάμενο του Τμήματος
Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και Προμηθειών κ. Καραδήμο Νικόλαο
προκειμένου να εισηγηθεί το θέμα.
Καραδήμος Νικόλαος: Επί του σχεδίου του προϋπολογισμού του
οικονομικού έτους 2019 μετά την έγκριση του τεχνικού προγράμματος, η
υπηρεσία, το τμήμα μας προϋπολογισμού Λογιστηρίου και προμηθειών,
παρέλαβε το τεχνικό πρόγραμμα και το ενσωμάτωσε στον προϋπολογισμό.
Η Εισηγητική Έκθεση την οποία υποβάλλει η υπηρεσία είναι η εξής:
ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
επί του σχεδίου του προϋπολογισμού του Δήμου έτους 2019
Το σχέδιο του Προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων του Δήμου μας για
το Οικονομικό Έτος 2018, το συντάξαμε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4
του άρθ. 175 του Ν. 3463/2006 (Δ. Κ. Κ.), των άρθ. 63, 72, 86, 266 & 267 του
Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 2394/Β) και των Κ. Υ. Α.
47490/18-12-2012, 67146/29-10-2008 (ΦΕΚ 2246/Β), 70560/01-12-2009
(ΦΕΚ 2394/Β) και 38347/25-07-2018.
Επίσης λάβαμε υπ’ όψη το με αριθ. 655/19-10-2018 έγγραφο του
Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α. και τις υποδείξεις που
περιλαμβάνονται σε αυτό και όλα τα στοιχεία που τέθηκαν από τις υπηρεσίες
του Δήμου.
Συνοπτικά για την ενημέρωσή σας ως προς τα έσοδα, σας γνωρίζουμε
τις πηγές των πάσης φύσεως εσόδων ως και των κατατάξεών τους σε
κατηγορίες.
Συγκεκριμένα τα πάσης φύσεως έσοδα του Δήμου είναι:
Α. Τακτικά έσοδα που προέρχονται από θεσμοθετημένους υπέρ του Δήμου
πόρους, εισοδήματα κινητής και ακίνητης περιουσίας, φόρους, τέλη,
δικαιώματα, παράβολα και εισφορές.
Β. Έκτακτα έσοδα που προέρχονται από επιχορηγήσεις για επενδύσεις και
έργα, δωρεές, κληροδοτήματα και κληρονομιές, εκποίηση περιουσιακών
στοιχείων και γενικά από κάθε άλλη πηγή.
Γ. Έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ) που βεβαιώνονται για
πρώτη φορά (με διαχωρισμό τους σε Τακτικά και Έκτακτα).
Δ. Απαιτήσεις από βεβαιώσεις ΠΟΕ (ανείσπρακτα βεβαιωτικών καταλόγων,
με διαχωρισμό τους σε Τακτικά και Έκτακτα).
Όλα τα χρηματικά υπόλοιπα του Δήμου τηρούνται στη διαχείριση σε
δύο λογαριασμούς, από τους οποίους καταβάλλονται οι Δημοτικές δαπάνες
όπως παρακάτω:

1. 1
ος
Λογαριασμός ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ:
Περιλαμβάνονται οι εισπράξεις από τέλη καθαριότητας και φωτισμού, τόκους
τραπέζης, έσοδα από ακίνητη και κινητή περιουσία, τέλη χρήσης
κοινοχρήστων χώρων, τέλη διαφήμισης, τέλος 0,5% και 5% επί των
ακαθαρίστων εσόδων, δυνητικά τέλη, λοιπά τέλη & δικαιώματα, φόρος ζύθου,
φόρος ηλεκτροδοτουμένων χώρων, κεντρικοί αυτοτελείς πόροι, Τ.Α.Π.,
εισφορά σε χρήμα, λοιπές εισφορές, παράβολα, επιχορηγήσεις για
λειτουργικές δαπάνες σχολείων και λοιπά τακτικά έσοδα που λόγω μη
ύπαρξης καμίας δέσμευσης από το νόμο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για
την κάλυψη κάθε είδους δαπάνης (διοίκησης, εκτέλεσης έργων κλπ.).
2. 2
ος
Λογαριασμός ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΣΟΔΑ:
Περιλαμβάνονται οι εισπράξεις από έκτακτες επιχορηγήσεις για την κάλυψη
λειτουργικών δαπανών και επενδύσεων, προσκυρώσεις – ρυμοτομίες,
εκποίηση κινητής & ακίνητης περιουσίας, δάνεια, επιχορηγήσεις –
κληρονομιές – δωρεές, προσαυξήσεις, πρόστιμα από παράνομη στάθμευση,
παράβολα πλειστηριασμών και υποβαλλόμενα για χορήγηση διευκολύνσεων
τμηματικής καταβολής χρεών, εισπράξεις για λογαριασμό τρίτων, επιστροφή
χρημάτων, έργα αποχέτευσης κτλ.
Τα έκτακτα έσοδα επιπλέον τηρούνται σε δύο υποκατηγορίες:
α) «Γενικά Έκτακτα» από τα οποία πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη και,
β) «Ειδικευμένα Έκτακτα» από τα οποία πληρώνονται μόνο δαπάνες των
σκοπών για τους οποίους προορίζονται τα έσοδα αυτά.
Επιπλέον τα έσοδα που προορίζονται για επενδύσεις τα οποία προέρχονται
τόσο από τα τακτικά έσοδα όσο και από τα έκτακτα (γενικά ή ειδικευμένα)
εξειδικεύονται ρητά και αποτυπώνονται σε σχετικό πίνακα (ανακεφαλαίωση
εσόδων ΙΙ). Τα έσοδα αυτά πρέπει να καλύπτουν αντίστοιχα τις δαπάνες για
επενδύσεις (αγορές παγίων, έργα, μελέτες κτλ) πράγμα το οποίο και
υλοποιείται στον προτεινόμενο προϋπολογισμό έτους 2019.
Για τα έσοδα έτους 2019, εκτός των παραπάνω, λάβαμε υπόψη και τα
εξής:
1-. Τα έσοδα που προβλέφθηκαν στον Προϋπολογισμό Οικονομικού Έτους
2018, αυτά που εισπράχθηκαν μέχρι 31-07-2018 και 31-07-2017, καθώς και
αυτά που βεβαιώθηκαν και εισπράχθηκαν κατά το 2017, όπως αυτά
προκύπτουν από τους αντίστοιχους απολογιστικούς πίνακες εσόδων.
2.- Το χρηματικό υπόλοιπο μέχρι 31/12/2018, όπως αυτό παρουσιάζεται στην
από 24/01/2019 σχετική βεβαίωση του Δημοτικού Ταμία.
4.- Τα εισπρακτέα υπόλοιπα περασμένων Οικονομικών Ετών.
5.- Τις τακτικές επιχορηγήσεις που αποδίδονται στο Δήμο μας, όπως αυτές
προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.
6.- Τις έκτακτες επιχορηγήσεις του Δήμου μας από διάφορους φορείς.
7.- Τα έσοδα που υποχρεωτικά διατίθενται για επενδύσεις
(ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΙΙ) 2.221.782,53 €, καλύπτουν το σκοπό αυτό, αφού το
σύνολο αυτών (Κ. Α. : 7) είναι 2.987.560,53 €.
Για τα έξοδα λάβαμε υπόψη:
1.- Τα έξοδα που εγκρίθηκαν και πληρώθηκαν μέχρι 31/07/2018.
2.- Τη δαπάνη για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων του Δήμου, στην οποία
περιλαμβάνεται και η δαπάνη μισθοδοσίας των υπαλλήλων που πρόκειται να
προσληφθούν και τη δαπάνη για αποζημιώσεις αιρετών.
3.- Τις υποχρεωτικές εισφορές.
3

4.- Τα έργα που πρόκειται να εκτελεστούν κατά το έτος 2019, σύμφωνα με το
Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου που ψηφίστηκε με την 207/10-12-2018 Α. Δ.
Σ. (Α. Δ. Α.: Ω9ΕΠΩΛ5-4Ε5), η οποία κοινοποιήθηκε στην Υπηρεσία μας στις
28/12/2018.
5.- Τις οφειλές περασμένων Οικονομικών Ετών, κατανεμημένες ανά υπηρεσία
και όπως αυτές διαμορφώθηκαν μέχρι 31/12/2018, αφού λάβαμε υπ’ όψη την
Α. Δ. Σ. 4/23-01-2019 (Α. Δ. Α. : ΨΟΕΖΩΛ5-54Γ).
6.- Το γεγονός ότι το ποσό των υποχρεώσεων Π. Ο. Ε. στην Υπηρεσία
Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού (Κ. Α. 20) δεν καλύπτεται από το
Χρηματικό Υπόλοιπο, με συνέπεια να μην τηρείται η αρχή της
ανταποδοτικότητας (ισοσκέλιση εσόδων – δαπανών).
7.- Τον πίνακα τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείων του Ταμείου
Παρακαταθηκών και Δανείων.
8.- Το αποθεματικό που είναι γραμμένο, δεν ξεπερνά το 5% των τακτικών
εσόδων που προβλέπονται.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
1) Ο Προϋπολογισμός είναι ελλειμματικός. Εμφανίζει αρνητική διαφορά
(έσοδα – έξοδα) κατά 950.655,27 €.
2) Δεν τηρείται η αρχή της ανταποδοτικότητας στην Υπηρεσία
Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού (Κ. Α. 20), αφού οι
προβλεπόμενες δαπάνες (1.527.525,49 €) υπερβαίνουν τα
προβλεπόμενα έσοδα (1.341.969,22 €) κατά 185.556,27€.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Ο Προϋπολογισμός είναι ελλειμματικός, δεν τηρείται η αρχή της
ισοσκέλισης όπως ορίζεται από την Κ. Υ. Α. 38347/25-07-2018 και από τις
διατάξεις του άρθρου 35 του Ν. 4270/2014 : "Η δημοσιονομική θέση της
Γενικής Κυβέρνησης (κατά ΕΣΟΛ) πρέπει να είναι ισοσκελισμένη ή
πλεονασματική".
Συνεπώς το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να εξετάσει τις δυνατότητες
ώστε ο Προϋπολογισμός να καταστεί ισοσκελισμένος.
Το δημοτικό συμβούλιο ύστερα από διαλογική συζήτηση κι ανταλλαγή
απόψεων κι αφού έλαβε υπόψη του:
α) Την αριθμ. 139/2018 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής (ΑΔΑ
ΩΟΑΙΑΩΛ5-ΨΔΡ)
β) Την εισηγητική έκθεση του Τμήματος Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και
Προμηθειών
γ) Τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά που τηρούνται στο αρχείο του Δήμου
δ) Τις πιο κάτω γνώμες των δημοτικών συμβούλων :
Σκουμπρής Νικόλαος : Από την όλη κουβέντα που έγινε με την οικονομική
υπηρεσία, κράτησα δύο πράγματα.
Πρώτον δεν υπάρχουν λύσεις και δεύτερον δεν υπήρξε συνεργασία μεταξύ
της οικονομικής υπηρεσίας και της Εκτελεστικής Επιτροπής. Αυτό ομολογώ
ότι με απογοητεύει αρκετά.
Πλην όμως δεν θα αναζητήσω τώρα ευθύνες, το ποιος έφτιαξε, τι έφτιαξε και
φτάσαμε στο χείλος του γκρεμού. Θα πρέπει λοιπόν να παρθούν αποφάσεις
σήμερα.
Προτείνω λοιπόν στο σώμα τα εξής. Πρώτον να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός
ως έχει και δεύτερον να συσταθεί μία Επιτροπή από εμάς, μια Επιτροπή

πέντε έξι άτομα από εμάς, η οποία σε συνεργασία με την οικονομική
υπηρεσία και την Περιφέρεια, να δώσουν λύση στο πρόβλημά.
Αυτή είναι η τοποθέτησή μου και η άποψή μου.
Αρβανίτης Παναγιώτης : Εγώ θα τον ψηφίσω τον προϋπολογισμό, γιατί
ψηφίζω με κριτήρια πολιτικά και όχι τεχνοκρατικά.
Κουτσουράς Σταύρος : Προτείνω να τον ψηφίσουμε τον προϋπολογισμό.
Υπάρχουν αυτές οι ασφαλιστικές δικλείδες εκ των νόμων, που δίνουν την
αδυνατότητα να ισοσκελιστεί, και προφανώς περιμένω από την
Αποκεντρωμένη, μετά την έγκριση της νομιμότητας και της απόφασης αυτής
που θα πάρουμε, περιμένω και τις προτάσεις που προφανώς θα είναι, να
μπούμε στη διαδικασία και των αναμορφώσεων, παίρνοντας κάποια μέτρα,
όπως είναι η λήψη δανείου, για να μπορέσουμε να τον ισοσκελίσουμε.
Καντζούρας Ιωάννης: Θα ψηφίσω τον προϋπολογισμό, μόνο και μόνο για
να ξεφύγουμε από την κατάσταση αυτή. Δε βλέπω να γίνεται τίποτα και
πιστεύω θα έρθει πίσω, θα ξαναέρθει, θα ξαναέρθει.
Το θέμα είναι, έχει την ευθύνη να πάρει αύριο τα πρακτικά, να πάρει την
απόφαση και να πάει στην αποκεντρωμένη, να βρει τρόπο να ισοσκελίσει.
Όμως θα διαφωνήσω για τον κωδικό 006031-0002 με τίτλο τακτικές
αποδοχές έμμισθου νομικού, που το Συμβούλιο έχει απορρίψει εδώ 20
χιλιάδες ευρώ και λέει από κάτω αμοιβές νομικών 10.000. Εγώ θα προτείνω,
σαν μόνη αλλαγή αυτή η πίστωση να αφαιρεθεί.
Στεργίου Ιωάννης: θέλω να πιστεύω ότι θα πρέπει γρήγορα να φύγει ο
προϋπολογισμός, γιατί τα περιθώρια είναι στενά, να πάει στα ελεγκτικά
όργανα.
Μία Δημοτική αρχή υπεύθυνη, όταν συναντά κάποια προβλήματα,
συνεργάζεται με τα ελεγκτικά όργανα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ούτως
ώστε να έρχεται το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο με τις λύσεις του και να
τυγχάνουν έγκρισης οι αποφάσεις.
Αλεξίου Δημήτριος: Για να είμαι συνεπής με την πολιτική μου άποψη δεν
ψηφίζω τον προϋπολογισμού.
ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ (20/2) Α π ο φ α σ ί ζ ε ι
Ψηφίζει τον προϋπολογισμό του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας έτους
2019 , που παρουσιάζει την πιο κάτω κατάσταση:
ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
ΕΣΟΔΑ
Τακτικά Έσοδα 3.095.650,00
ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΣΟΔΑ 4.057.443,17
ΕΣΟΔΑ Π.Ο.Ε ΠΟΥ ΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΙ
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ 276.400,00
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
ΑΠΟ Π.Ο.Ε 1.713.027,66
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝ
ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ 1.875.110,00

ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 1.440.003,73
-----------------------------------------------
ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 12.457.634,56

ΔΑΠΑΝΕΣ
ΕΞΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ 6.107.110,74
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 2.987.560,53
ΠΛΗΡΩΜΕΣ Π.Ο.Ε & ΛΟΙΠΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ 4.313.618,56
ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 0,00
----------------------------------------------
ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΩΝ 13.408.289,83
Το κείμενο του προϋπολογισμού με τα επισυναπτόμενα έγγραφα και
παραρτήματα να υποβληθεί στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο.
Ο προϋπολογισμός να δημοσιευθεί σύμφωνα με τις κατά νόμο διατυπώσεις.
Μειοψηφούντων των δημοτικών συμβούλων κ.κ. Λιαγκάκη Ευσταθίου και
Αλεξίου Δημητρίου, οι οποίοι δήλωσαν ότι δεν ψηφίζουν τον προϋπολογισμό
έτους 2019..
Συντάχθηκε το παρόν πρακτικό και υπογράφεται ως κατωτέρω:
O Πρόεδρος H Αντιπρόεδρος Ο Γραμματέας
Χατζής Ανδρέας Στέφου Κυριακή Παζάρας Βασίλειος
ΤΑ ΜΕΛΗ
Γιαννιός Κων/νος
Κουτσουράς Σταύρος
Παληός Ευστράτιος
Αρβανίτης Παναγιώτης
Σκομπρής Νικόλαος
Τάρλας Κυριάκος
Δανέλης Ιωάννης
Βούλγαρης Αναστάσιος
Αλατζάς Ευάγγελος
Κουκουρίκος Ηλίας
Σεσοντή Μαρία
Στεργίου Ιωάννης
Ψαρρού Ελπίδα
Κανελλόπουλος Ιωάννης
Μουργιάς Ιωάννης
Καντζούρας Ιωάννης
Φλώκου-
Κωνσταντάκη Σοφία
Αλεξίου Δημήτριος
Λιαγκάκης Ευστάθιος
Ακριβές απόσπασμα
εκ του πρωτοτύπου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΧΑΤΖΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ






0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.