21. Πολιτισμός
21.1 Ο πολιτισμός είναι συνυφασμένος με τον Δήμο μας και τους πολίτες μας. Σαν δημότες του Δήμου μας πρέπει να νιώθουμε περήφανοι που έχουμε να επιδείξουμε πολιτισμό από τους Μυθικούς χρόνους έως σήμερα σε τόσο μεγάλη και ποικίλη μορφή.
Ο φυσικός μας πλούτος
Το ζωντανό και αξιοποιήσιμο βιομηχανικό παρελθόν μας
Τα αρχαιολογικά, θρησκευτικά και άλλα ευρήματα,
αποτελούν πρόκληση για τη διατήρηση της φυσιογνωμίας του Δήμου μας. Ο Πολιτισμός και η Τέχνη παρεμβαίνουν ενεργά στην κοινωνία, σε αισθητικό, κοινωνικό, πολιτικό, ψυχολογικό επίπεδο αλλάζοντας μας τη συνείδηση και κάνοντας μας να βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Μια πολιτιστική πολιτική στην αυτοδιοίκηση, οφείλει να κάνει τον πολιτισμό μέρος της καθημερινότητας, να αναδεικνύει τα τοπικά χαρακτηριστικά χωρίς να γίνεται τοπικιστική, να αναδεικνύει τα εθνικά χαρακτηριστικά και τις παραδόσεις χωρίς να γίνεται εθνικιστική.
Τα χαρακτηριστικά της πολιτιστικής μας πολιτικής θα πρέπει να είναι:
Η ανοιχτή πρόσβαση όλων στα πολιτιστικά αγαθά, η εναντίωση σε κάθε μορφής υποκολτούρα και εξαρτήσεις, όπως τα ναρκωτικά.
Η στήριξη και ανάπτυξη κάθε μορφής καλλιτεχνικής έκφρασης που παράγεται στον τόπο μας.
Η προστασία όλων αυτών που μας συνδέουν με την ιστορία και τις παραδόσεις του τόπου μας (ιστορική, αρχιτεκτονική, θρησκευτική, εργατική, βιομηχανική κλπ.).
22.2 Υποστήριξη και αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων των Μουσείων και άλλων πολιτιστικών χώρων. Συντήρηση μουσειακών εκθεμάτων, συντήρηση αρχαιολογικών, θρησκευτικών και ιστορικών χώρων, χτισμάτων και ευρημάτων.
22.3 Στήριξη και ενδυνάμωση του ντόπιου καλλιτεχνικού δυναμικού (θεατρική ομάδα, κινηματογραφική λέσχη, φεστιβάλ φωτογραφίας, δράσεις εικαστικής τέχνης και λοιπά).
22.4 Οργάνωση Δημοτικής βιβλιοθήκης.
22.5 Μουσικά νεανικά δρώμενα με τη συμμετοχή της νεολαίας μας.
22.6 Δημιουργία πολιτιστικής ομάδας
25. Παιδεία
25.1 Τα προβλήματα στο χώρο της παιδείας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν χωρίς την ουσιαστική παρέμβαση και τον ενεργό ρόλο της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα του Δήμου. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει συγκεντρωτικό ενώ οι χρηματοδοτήσεις των Δήμων μειώνονται κάθε χρόνο με στόχο την αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Στόχοι πρέπει να είναι η ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, η συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, η διευκόλυνση μετακίνησης των μαθητών.
25.2 Απόλυτη διαφάνεια σε κάθε οικονομική διαχείριση που αφορούν το σχολείο.
25.3 Δημιουργία δικτύου με συνεργασία σχολείων, κοινωνικών υπηρεσιών για στήριξη οικογενειών οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
25.4 Ανάδειξη θεμάτων που απασχολούν τη σχολική κοινότητα.
25.5 Σχεδιασμός για οριστική επίλυση των κτιριακών αναγκών των σχολείων και των άλλων λειτουργικών προβλημάτων.
25.6 Προώθηση δομών αλληλεγγύης για ενισχυτική διδασκαλία.
25.7 Απορρόφηση προγραμμάτων επιμόρφωσης για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας.
21.1 Ο πολιτισμός είναι συνυφασμένος με τον Δήμο μας και τους πολίτες μας. Σαν δημότες του Δήμου μας πρέπει να νιώθουμε περήφανοι που έχουμε να επιδείξουμε πολιτισμό από τους Μυθικούς χρόνους έως σήμερα σε τόσο μεγάλη και ποικίλη μορφή.
Ο φυσικός μας πλούτος
Το ζωντανό και αξιοποιήσιμο βιομηχανικό παρελθόν μας
Τα αρχαιολογικά, θρησκευτικά και άλλα ευρήματα,
αποτελούν πρόκληση για τη διατήρηση της φυσιογνωμίας του Δήμου μας. Ο Πολιτισμός και η Τέχνη παρεμβαίνουν ενεργά στην κοινωνία, σε αισθητικό, κοινωνικό, πολιτικό, ψυχολογικό επίπεδο αλλάζοντας μας τη συνείδηση και κάνοντας μας να βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Μια πολιτιστική πολιτική στην αυτοδιοίκηση, οφείλει να κάνει τον πολιτισμό μέρος της καθημερινότητας, να αναδεικνύει τα τοπικά χαρακτηριστικά χωρίς να γίνεται τοπικιστική, να αναδεικνύει τα εθνικά χαρακτηριστικά και τις παραδόσεις χωρίς να γίνεται εθνικιστική.
Τα χαρακτηριστικά της πολιτιστικής μας πολιτικής θα πρέπει να είναι:
Η ανοιχτή πρόσβαση όλων στα πολιτιστικά αγαθά, η εναντίωση σε κάθε μορφής υποκολτούρα και εξαρτήσεις, όπως τα ναρκωτικά.
Η στήριξη και ανάπτυξη κάθε μορφής καλλιτεχνικής έκφρασης που παράγεται στον τόπο μας.
Η προστασία όλων αυτών που μας συνδέουν με την ιστορία και τις παραδόσεις του τόπου μας (ιστορική, αρχιτεκτονική, θρησκευτική, εργατική, βιομηχανική κλπ.).
22.2 Υποστήριξη και αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων των Μουσείων και άλλων πολιτιστικών χώρων. Συντήρηση μουσειακών εκθεμάτων, συντήρηση αρχαιολογικών, θρησκευτικών και ιστορικών χώρων, χτισμάτων και ευρημάτων.
22.3 Στήριξη και ενδυνάμωση του ντόπιου καλλιτεχνικού δυναμικού (θεατρική ομάδα, κινηματογραφική λέσχη, φεστιβάλ φωτογραφίας, δράσεις εικαστικής τέχνης και λοιπά).
22.4 Οργάνωση Δημοτικής βιβλιοθήκης.
22.5 Μουσικά νεανικά δρώμενα με τη συμμετοχή της νεολαίας μας.
22.6 Δημιουργία πολιτιστικής ομάδας
25. Παιδεία
25.1 Τα προβλήματα στο χώρο της παιδείας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν χωρίς την ουσιαστική παρέμβαση και τον ενεργό ρόλο της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα του Δήμου. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει συγκεντρωτικό ενώ οι χρηματοδοτήσεις των Δήμων μειώνονται κάθε χρόνο με στόχο την αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Στόχοι πρέπει να είναι η ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, η συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, η διευκόλυνση μετακίνησης των μαθητών.
25.2 Απόλυτη διαφάνεια σε κάθε οικονομική διαχείριση που αφορούν το σχολείο.
25.3 Δημιουργία δικτύου με συνεργασία σχολείων, κοινωνικών υπηρεσιών για στήριξη οικογενειών οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
25.4 Ανάδειξη θεμάτων που απασχολούν τη σχολική κοινότητα.
25.5 Σχεδιασμός για οριστική επίλυση των κτιριακών αναγκών των σχολείων και των άλλων λειτουργικών προβλημάτων.
25.6 Προώθηση δομών αλληλεγγύης για ενισχυτική διδασκαλία.
25.7 Απορρόφηση προγραμμάτων επιμόρφωσης για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.