Το "ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ" ιδρύθηκε στην Αθήνα στις 27/08/2005 με τις... ευλογίες της ΚΕΔΚΕ και έχει ως έδρα την Αθήνα, Αμερικής 17 με σκοπό την συμβολή του στην ανάπτυξη και επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο. Πρόκειται για αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με το καταστατικό της εταιρείας και δη στο άρθρο 4 αυτού: Βασικός σκοπός της Εταιρίας είναι η συμβολή της στην ανάπτυξη και επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο.
Οι «ποδηλατουπόλεις» να ενώσουν τις δυνάμεις τους, αποφάσισε το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο. Την 1η εβδομάδα του Νοεμβρίου του 2012, πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του Δικτύου, η οποία προχώρησε στην τροποποίηση του καταστατικού του, προσαρμόζοντας το στα νέα δεδομένα του «Καλλικράτη».
Εξέλεξε επίσης το νέο 7μελές Δ.Σ., όπου Πρόεδρος παραμένει ο
Δήμαρχος Λαμιέων Γιώργος Κοτρωνιάς και Αντιπρόεδρος εξελέγη ο Νικ. Μουζιούρας, ενώ εξέδωσε ψήφισμα, στο οποίο μεταξύ άλλων διαπιστώνει την όξυνση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στις Ελληνικές πόλεις επισημαίνοντας ότι: «Η φυσιογνωμία τους αλλοιώνεται και η ποιότητα ζωής υποβαθμίζεται,
- συγχρόνως, ενώ το αυτοκίνητο στα κέντρα εμποδίζει τη λειτουργία τους και την οικονομική τους ανάπτυξη, στην πλειονότητα των πόλεων, η δημόσια συγκοινωνία είναι από ανεπαρκής έως ανύπαρκτη, τα πεζοδρόμια υπερβολικά στενά και με ελάχιστες εξαιρέσεις, υποδομή ποδηλάτου δεν υπάρχει».
Στους στόχους του Δικτύου είναι η προώθηση της προοπτικής της Βιώσιμης Κινητικότητας η οποία στηρίζεται στη δημόσια συγκοινωνία, το περπάτημα, το ποδήλατο και άλλους εναλλακτικούς τρόπους φιλικούς στο περιβάλλον.
Εκφράζεται δε η πεποίθηση ότι η Βιώσιμη Κινητικότητα αποτελεί μονόδρομο για τις πόλεις.
Όπως σημειώνεται στο σχετικό ψήφισμα, οι Ελληνικές πόλεις λειτούργησαν μέχρι σήμερα μεμονωμένα. Παρακολούθησαν παθητικά την κατάκτησή τους από το αυτοκίνητο.
Μπροστά σε μια στρατηγική τόσο μεγάλης σημασίας ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο του Δικτύου με στόχους:
1. να βοηθηθούν, να συνεργαστούν και να ωριμάσουν στον τομέα του σχεδιασμού, αξιοποιώντας την εμπειρία των υπολοίπων,
2. να έρθουν πιο κοντά στην Ευρώπη,
3. να πληροφορηθούν για πολιτικές, τεχνικές, τεχνολογίες και τα καλά παραδείγματα,
4. να μοιραστούν εμπειρίες,
5. να συνεργαστούν με τους Ευρωπαϊκούς οργανισμούς και τους φορείς που εργάζονται για την πολεοδομία, τις μεταφορές και το περιβάλλον,
6. να δώσουν Ευρωπαϊκή διάσταση στην Ελληνική επαρχιακή πόλη.
7. να διεκδικήσουν χρηματοδοτήσεις από τις Εθνικές και Ευρωπαϊκές πηγές για την ανάπτυξη των υποδομών της Βιώσιμης Κινητικότητας.
Πιστεύοντας, ότι το Δίκτυο μπορεί να γίνει η φωνή της Ελληνικής επαρχίας που θα μιλήσει για ότι πιο μοντέρνο, ευγενές και πολιτισμένο αφορά την Ευρωπαϊκή πόλη του 21ου αιώνα.
Αποφασίζουν
• Μετά από σοβαρή δουλειά προετοιμασίας, να ανοιχτούν προς τα έξω, αποδεικνύοντας ότι την προοπτική της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου την εννοούν πραγματικά και ότι έχουν πάρει απόφαση να ασκήσουν πολιτικές, συμβάλλοντας με ότι καλύτερο έχει η κάθε μια σε στελέχη , εξοπλισμό και εμπειρία.
• να έχουμε ενεργό συμμετοχή:
- στην καθημερινή δουλειά του Δικτύου, στους τομείς της συγκέντρωσης και της διάχυσης της γνώσης (έντυπου υλικού, προδιαγραφών και βιβλιογραφίας, έκδοσης εντύπων κ.λπ.),
- στον τομέα της άσκησης πολιτικών ευαισθητοποίησης σε Εθνικό επίπεδο,
- στις Ευρωπαϊκές υποχρεώσεις του Δικτύου,
- στις Επιτροπές εργασίας για τη χάραξη πολιτικών σε διάφορα θέματα,
• να καλύψουν με το “Δίκτυο για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο” το κενό της απουσίας πραγματικού συντονιστικού οργάνου στην Ελλάδα στα θέματα μεταφορών. Το Δίκτυο, θα συνδέσει τα Υπουργεία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η Πολιτεία έχει ανάγκη τις απόψεις των πόλεων για το σωστό σχεδιασμό των πολιτικών.
• να διοργανώνουν ανοικτό συνέδριο σε ετήσια βάση σε εκείνη την πόλη κάθε φορά που θα προωθεί αποτελεσματικότερα τους σκοπούς του Δικτύου,
• να αναβαθμίσουν το Τμήμα Κυκλοφορίας τους σε Τμήμα για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο,
• να θεσπίσουν την ετήσια βράβευση της Ελληνικής πόλης με το καλύτερο έργο στον τομέα της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου,
• τη συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο Παιδείας, ώστε στα μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής που θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να περιλαμβάνονται παρουσιάσεις του συγκεκριμένου έργου των πόλεων που θα επικαιροποιούνται κάθε χρόνο,
• τη συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο, για αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε με τον εμπλουτισμό του με άρθρα για την κίνηση του Ποδηλάτου και του Πεζού να διαμορφωθεί ένα πιο πολιτισμένο οδικό περιβάλλον.
Εξέλεξε επίσης το νέο 7μελές Δ.Σ., όπου Πρόεδρος παραμένει ο
Δήμαρχος Λαμιέων Γιώργος Κοτρωνιάς και Αντιπρόεδρος εξελέγη ο Νικ. Μουζιούρας, ενώ εξέδωσε ψήφισμα, στο οποίο μεταξύ άλλων διαπιστώνει την όξυνση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στις Ελληνικές πόλεις επισημαίνοντας ότι: «Η φυσιογνωμία τους αλλοιώνεται και η ποιότητα ζωής υποβαθμίζεται,
- συγχρόνως, ενώ το αυτοκίνητο στα κέντρα εμποδίζει τη λειτουργία τους και την οικονομική τους ανάπτυξη, στην πλειονότητα των πόλεων, η δημόσια συγκοινωνία είναι από ανεπαρκής έως ανύπαρκτη, τα πεζοδρόμια υπερβολικά στενά και με ελάχιστες εξαιρέσεις, υποδομή ποδηλάτου δεν υπάρχει».
Στους στόχους του Δικτύου είναι η προώθηση της προοπτικής της Βιώσιμης Κινητικότητας η οποία στηρίζεται στη δημόσια συγκοινωνία, το περπάτημα, το ποδήλατο και άλλους εναλλακτικούς τρόπους φιλικούς στο περιβάλλον.
Εκφράζεται δε η πεποίθηση ότι η Βιώσιμη Κινητικότητα αποτελεί μονόδρομο για τις πόλεις.
Όπως σημειώνεται στο σχετικό ψήφισμα, οι Ελληνικές πόλεις λειτούργησαν μέχρι σήμερα μεμονωμένα. Παρακολούθησαν παθητικά την κατάκτησή τους από το αυτοκίνητο.
Μπροστά σε μια στρατηγική τόσο μεγάλης σημασίας ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο του Δικτύου με στόχους:
1. να βοηθηθούν, να συνεργαστούν και να ωριμάσουν στον τομέα του σχεδιασμού, αξιοποιώντας την εμπειρία των υπολοίπων,
2. να έρθουν πιο κοντά στην Ευρώπη,
3. να πληροφορηθούν για πολιτικές, τεχνικές, τεχνολογίες και τα καλά παραδείγματα,
4. να μοιραστούν εμπειρίες,
5. να συνεργαστούν με τους Ευρωπαϊκούς οργανισμούς και τους φορείς που εργάζονται για την πολεοδομία, τις μεταφορές και το περιβάλλον,
6. να δώσουν Ευρωπαϊκή διάσταση στην Ελληνική επαρχιακή πόλη.
7. να διεκδικήσουν χρηματοδοτήσεις από τις Εθνικές και Ευρωπαϊκές πηγές για την ανάπτυξη των υποδομών της Βιώσιμης Κινητικότητας.
Πιστεύοντας, ότι το Δίκτυο μπορεί να γίνει η φωνή της Ελληνικής επαρχίας που θα μιλήσει για ότι πιο μοντέρνο, ευγενές και πολιτισμένο αφορά την Ευρωπαϊκή πόλη του 21ου αιώνα.
Αποφασίζουν
• Μετά από σοβαρή δουλειά προετοιμασίας, να ανοιχτούν προς τα έξω, αποδεικνύοντας ότι την προοπτική της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου την εννοούν πραγματικά και ότι έχουν πάρει απόφαση να ασκήσουν πολιτικές, συμβάλλοντας με ότι καλύτερο έχει η κάθε μια σε στελέχη , εξοπλισμό και εμπειρία.
• να έχουμε ενεργό συμμετοχή:
- στην καθημερινή δουλειά του Δικτύου, στους τομείς της συγκέντρωσης και της διάχυσης της γνώσης (έντυπου υλικού, προδιαγραφών και βιβλιογραφίας, έκδοσης εντύπων κ.λπ.),
- στον τομέα της άσκησης πολιτικών ευαισθητοποίησης σε Εθνικό επίπεδο,
- στις Ευρωπαϊκές υποχρεώσεις του Δικτύου,
- στις Επιτροπές εργασίας για τη χάραξη πολιτικών σε διάφορα θέματα,
• να καλύψουν με το “Δίκτυο για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο” το κενό της απουσίας πραγματικού συντονιστικού οργάνου στην Ελλάδα στα θέματα μεταφορών. Το Δίκτυο, θα συνδέσει τα Υπουργεία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η Πολιτεία έχει ανάγκη τις απόψεις των πόλεων για το σωστό σχεδιασμό των πολιτικών.
• να διοργανώνουν ανοικτό συνέδριο σε ετήσια βάση σε εκείνη την πόλη κάθε φορά που θα προωθεί αποτελεσματικότερα τους σκοπούς του Δικτύου,
• να αναβαθμίσουν το Τμήμα Κυκλοφορίας τους σε Τμήμα για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο,
• να θεσπίσουν την ετήσια βράβευση της Ελληνικής πόλης με το καλύτερο έργο στον τομέα της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου,
• τη συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο Παιδείας, ώστε στα μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής που θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να περιλαμβάνονται παρουσιάσεις του συγκεκριμένου έργου των πόλεων που θα επικαιροποιούνται κάθε χρόνο,
• τη συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο, για αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε με τον εμπλουτισμό του με άρθρα για την κίνηση του Ποδηλάτου και του Πεζού να διαμορφωθεί ένα πιο πολιτισμένο οδικό περιβάλλον.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.