powered by Surfing Waves

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Συνέρχεται η επιτροπή διαβούλευσης του δήμου την Δευτέρα 19/11/12

Μιά απο τις σπάνιες συνεδριάσεις της υποβαθμισμένης δημοτικής  επιτροπής διαβούλευσης στις 26/3/11. Η  επιτροπή οφείλει να συνεδριάζει υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των  προσχεδίων τουπροϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και θα πρέπει να συνέρχεται  τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες.

Ανακοινώθηκε η τακτική δημόσια συνεδρίαση της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ του ΔΗΜΟΥ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ - ΛΙΜΝΗΣ - ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ που θα γίνει την Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 18.00 στο Δημοτικό Κατάστημα Κηρέως στο Μαντούδι 

Η επιτροπή θα συζήτησει και θα γνωμοδότησει στα παρακάτω θέματα

1. Γνωμοδότηση επί του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου έτους 2013.

2. Γνωμοδότηση σχετικά με την Κατάρτιση Προϋπολογισμού 2013.

Η υποβάθμιση της επιτροπής.

Η γνωμοδότηση της επιτροπής διαβούλευσης είναι υποχρεωτική για την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης οφείλει να συνεδριάζει δημόσια, τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες, για άλλα θέματα που έχουν τεθεί υπό διαβούλευση από το δημοτικό συμβούλιο και την δημοτική Αρχή και εισάγονται στην επιτροπή προς συζήτηση και γνωμοδότηση. Μια τυπική υποχρέωση που όμωςδεν τηρείται στο δήμο μας.

Η επιτροπή διαβούλευσης σαν θεσμός έχει απαξιωθεί από την ημέρα της συγκρότησης της με υπαιτιότητα του προέδρου της, κ. Ανέστη Ψαρρού. Κατά την συγκρότηση της δεν τηρήθηκε καμιά δεοντολογία, αφού τα περισσότερα από τα 13 "εκλεγμένα" μέλη της ήταν υποψήφιοι με τον συνδυασμό του κ. Ψαρρού.  Αργότερα, στην πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής, στις 26/3/12, η σύνθεση της και ο αριθμός των μελών της μυστηριωδώς είχε αλλάξει από αυτή που είχε εγκρίνει το δημοτικό συμβούλιο 11 ημέρες νωρίτερα (στις 15/3/12). Οι φορείς που συμμετέχουν στην επιτροπή πρέπει αφενός να είναι ενεργοί (να έχουν αναπτύξει συναφή με το αντικείμενό τους δραστηριότητα κατά την τελευταία πενταετία) και αφετέρου να έχουν συσταθεί τουλάχιστον ένα έτος πριν από την είσοδό τους στην επιτροπή διαβούλευσης. Πολλοί από τους "φορείς" δεν πληρούσαν κανένα από τα παραπάνω δύο κριτήρια.

Αποφασίζει ο Ψαρρός για την επιτροπή

Το μεγαλύτερο πλήγμα, ήταν όταν δυο μέλη της επιτροπής, ο κ. Γεραλής και ο κ. Κλωτσοτύρας δημόσια κατηγόρησαν τον κ. Ψαρρό για παραποίηση πρακτικών και ότι ανάρτησε στο Διαύγεια μια δήθεν απόφαση της επιτροπής η οποία ομως δεν πάρθηκε ποτέ από τη επιτροπή αυτή. Η αναρτημένη απόφαση της επιτροπής που παραποιήθηκε αφορούσε το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου για το 2011 που δεν τέθηκε σε ψηφοφορία κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής και, ως εκ τούτου, δεν ήταν δυνατόν να υπάρχει αποτέλεσμα και μάλιστα "ομόφωνο" όπως κατεγράφη στα δημοσιευμένα στο Διαύγεια πρακτικά. Απο τότε ο κ. Ψαρρός δεν ξαναδημοσίευσε ποτέ στο Διαύγεια τις "αποφάσεις" της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης.
Σύμφωνα με το κανονισμό "Οι αποφάσεις της επιτροπής λαμβάνονται με φανερή ψηφοφορία για κάθε θέμα ξεχωριστά, κατά την οποία καλούνται τα μέλη της ονομαστικά και τάσσονται υπέρ ή κατά. Γνωμοδοτήσεις ή άλλες αποφάσεις της επιτροπής, που λαμβάνονται με μυστική ψηφοφορία όπου δεν το επιτάσσει ο νόμος, είναι άκυρες.".


Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει νόμιμα εφόσον έχει απαρτία (όταν τα παρόντα είναι περισσότερα από τα απόντα μέλη της). Η λειτουργία της επιτροπής διαβούλευσης έχει δημόσιο
χαρακτήρα. Ο πρόεδρος της επιτροπής μπορεί να δίνει τον λόγο σε παριστάμενους, ιδίως εάν πρόκειται για εκπροσώπους φορέων και δημότες που έχουν συμμετάσχει σε ομάδες εργασίας της διαβούλευσης.
Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της:
α) υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης,

β) τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες, για άλλα θέματα που έχουν τεθεί υπό διαβούλευση από το δημοτικό συμβούλιο και την δ ημοτική Αρχή και εισάγονται στην επιτροπή προς συζήτηση και γνωμοδότηση,

γ) όποτε το ζητήσει το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών της
με γραπτή αίτηση, όπου αναφέρονται τα προς συζήτηση θέματα και τα μέλη της επιτροπής, που υπέβαλλαν την αίτηση και εισηγούνται τα θέματα

δ) όποτε υπάρχουν κατεπείγουσες περιπτώσεις, οι οποίες δικαιολογούν την άμεση
σύγκληση της επιτροπής.


Η επιτροπή δημοτικής διαβούλευσης έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.
β) Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή τον δήμαρχο.
γ) Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών.
δ) δ ιατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα


1.Στην διάθεση της επιτροπής τίθενται σύντομες εισηγήσεις και άλλα υλικά τεκμηρίωσης.
Οι σύντομες εισηγήσεις, τις οποίες κάνουν μέλη της επιτροπής που ορίζονται από τον πρόεδρό της ή μέλη του διαβιβάζοντος οργάνου (δημοτικό συμβούλιο, δημοτικές επιτροπές, συμβούλια δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων), αναφέρονται στο σκεπτικό του εισαγόμενου ζητήματος, στη διαδικασία διαβούλευσης που ακολουθήθηκε και στις διαφορετικές απόψεις που εκφράστηκαν.
2. Τα λοιπά υλικά τεκμηρίωσης περιλαμβάνουν παράγωγα ομάδων εργασίας μελών της επιτροπής, παρατηρήσεις δημοτών ή κατοίκων σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, σχετικές μελέτες κλπ. Τα υλικά αυτά είτε έχουν προκύψει από προηγούμενες διαδικασίες
διαβούλευσης είτε διαβιβάζονται απ’ ευθείας από το δημοτικό συμβούλιο και την δημοτική αρχή, ως σχέδια προς εξέταση και διερεύνηση.
3. Η επιτροπή διατυπώνει τη γνώμη της μετά από σχετική συζήτηση μεταξύ των μελών της, τα οποία τάσσονται υπέρ μίας ή άλλης διαμορφωθείσας εισήγησης συνολικά και τοποθετούνται υπέρ ή κατά των προταθεισών τροποποιήσεων ή προσθηκών.
4. Οι αποφάσεις της επιτροπής λαμβάνονται με φανερή ψηφοφορία για κάθε θέμα ξεχωριστά, κατά την οποία καλούνται τα μέλη της ονομαστικά και τάσσονται υπέρ ή κατά. Γνωμοδοτήσεις ή άλλες αποφάσεις της επιτροπής, που λαμβάνονται με μυστική ψηφοφορία όπου δεν το επιτάσσει ο νόμος, είναι άκυρες.
5. Τα μέλη της επιτροπής έχουν το δικαίωμα να θέσουν ζήτημα διαδικασίας, εάν πιστεύουν ότι υπάρχει ζήτημα πληρότητας ή ακρίβειας των στοιχείων που παρουσιάζονται στην επιτροπή ή εάν, κατά την γνώμη τους, παραβιάζεται ο κανονισμός λειτουργίας από τον πρόεδρο ή άλλο μέλος της επιτροπής. Επ’ αυτού καλείται να αποφανθεί η ίδια η επιτροπή, αμελλητί και χωρίς εκτεταμένες αγορεύσεις.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.