powered by Surfing Waves

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Ο Κουμουτσάκος για τον οδικό άξονα


Η συνεντεύξη του ευρωβουλευτή κ. Γεωργίου Κουμουτσάκου στο ράδιο Κόσμος FM100 στη δημοσιογράφο κ. Έφη Ντίνη.  όο κ. Κουμουτσάκος ισχυρίζεται  ότι ο διαμήκης οδικό άξονας της Εύβοιας έχει ενταχθεί σε όλους τους χάρτες του Δικτύου Μεταφορών της Ευρώπης , στο περιφερειακό δίκτυο , με εθνική χρηματοδότηση. " Στις 29 του μηνός που είναι η επόμενη και τελευταία συνάντηση θα επιτευχθεί η συμφωνία για το συνολικό Κανονισμό. Το κείμενο θα κλείσει και θα περάσει από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου ή τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο και όλα πάνε όπως έχουν προδιαγραφεί. Μόνο έκπληξη θα είναι να μην υπάρξει συμφωνία επί του κειμένου, γιατί είναι ένα θεμελιώδες κείμενο, πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό σχέδιο της Ένωσης για τα επόμενα 10-15 χρόνια " είπε ο κ. Κουμουτσάκος .


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΥ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΚΟΣΜΟΣ FM 100 ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΕΦΗ ΝΤΙΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. ΝΤΙΝΗ: κε Κουμουτσάκο καλή σας μέρα.


ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Καλημέρα και καλή εβδομάδα ΝΤΙΝΗ: Να σας ευχαριστήσω για την επικοινωνία που είχαμε. Να ζητήσω λοιπόν να μας ενημερώσετε για την πορεία των έργων, το τι προβλέπεται στους χάρτες σε ό, τι έχει να κάνει με τους οδικούς άξονες, να ξεκινήσω από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και να επικεντρώσω το ενδιαφέρον στην Εύβοια σε πρώτη φάση. Γνωρίζετε ότι ήδη έχει βγει ένα δελτίο Τύπου από τον κ. Μαρκόπουλου ο οποίος ουσιαστικά λέει ότι ουσιαστικά δεν πρόκειται να υπάρξει χρηματοδότηση μέσα από το ΕΣΠΑ, γιατί το οδικό δίκτυο της Εύβοιας δεν ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο και η χρηματοδότηση προβλέπει για το ΕΣΠΑ 2014-2020 να χρηματοδοτήσει μόνο οδικούς άξονες που ανήκουν στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Ποια είναι η δική σας άποψη;


ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Εγώ θα ξεκαθαρίσω ακριβώς τι συμβαίνει. Τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών γίνονται και αναμένεται να θεσμοθετηθούν το αμέσως χρονικό διάστημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αφορούν μία νέα αντίληψη και μία νέα πολιτική, τη χάραξη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών. Για τι ακριβώς μιλάμε. Μιλάμε για την ανάγκη να υπάρχει ένα σύστημα μεταφορών, συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη που να ικανοποιεί και να ανταποκρίνεται πλήρως στις συνθήκες της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς. Αυτός είναι ο σκοπός της νέας πολιτικής διευρωπαϊκών δικτύων. Προσθέτω ότι αφορά επίσης και την καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος, διότι προβλέπει τη μετακίνηση εμπορευματικού όγκου από τις οδικές μεταφορές που επιβαρύνουν κυρίως το περιβάλλον σε σιδηροδρομικές ή άλλες συνδυασμένες μεταφορές. Αυτός λοιπόν είναι ο στρατηγικός σκοπός της νέας πολιτικής διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών. Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, επειδή τα χρήματα τα κοινοτικά είναι περιορισμένα σε αυτή την πολύ αρνητική συνολικά για την Ευρώπη συγκυρία, τι επιλέγει ως στρατηγική; Να χωριστεί αυτό το δίκτυο, το πανευρωπαϊκό δίκτυο σε δύο επίπεδα. Το επίπεδο το πρώτο είναι το κεντρικό δίκτυο δηλ. οι μεγάλες εμπορευματικές οδοί, αρτηρίες. Από εκεί που περνάει κυρίως το ευρωπαϊκό εμπόριο. Το κεντρικό λοιπόν αυτό δίκτυο, ο πυρήνας του δικτύου των μεταφορών αποτελείται από 10 διαδρόμους, από 10 μεγάλες αρτηρίες. Αυτό είναι το ένα επίπεδο και το βασικότερο. Εκεί που θα κατευθυνθούν τα χρήματα. Όμως το δίκτυο αποτελείται και από το περιφερειακό ή ολοκληρωμένο δίκτυο. Είναι το άλλο επίπεδο. Σε αυτό το επίπεδο έχει ενταχθεί ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας.
ΝΤΙΝΗ: Έχει ενταχθεί μάς λέτε εσείς κ. Κουμουτσάκο.
ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Έχει ενταχθεί εξήγησα όμως σε ποιο επίπεδο, έτσι; Δεν μπορεί να είναι, όπως αντιλαμβάνεστε στον κεντρικό πυρήνα των διευρωπαϊκών δικτύων, είναι στο περιφερειακό δίκτυο.
ΝΤΙΝΗ: άρα μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ;
ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Κοιτάξτε. Το ΕΣΠΑ είναι κάτι άλλο. Υπάρχει ένα ειδικό εργαλείο που προβλέπεται, μιλάμε για την πολιτική που θα συμφωνηθεί τώρα και φθάνει μέχρι το 2030. Υπάρχει ένα ειδικό εργαλείο χρηματοδοτικό, που συζητιέται αυτή τη στιγμή, λέγεται διευκόλυνση για την ένωση της Ευρώπης και τα χρήματα θα πάνε 90% στο κεντρικό δίκτυο, διότι εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα και εκεί δίνεται το βάρος από πλευράς Ευρώπης. Το περιφερειακό δίκτυο μπορεί να χρηματοδοτηθεί είτε με εθνικές προσπάθειες, είτε με αναζήτηση χρημάτων από τα ταμεία συνοχής από τα διάφορα άλλα εργαλεία, αλλά εκεί είναι ζήτημα, εάν οι εθνικές κυβερνήσεις, οι εθνικές προσπάθειες θα μπορέσουν να αποσπάσουν κάποια χρήματα για την αναβάθμιση που χρειάζεται κλπ. Αυτό είναι το λογικό, αυτό μπορεί να συμβεί. Πρόβλημα θα ήταν, αξεπέραστο πρόβλημα, εάν δεν υπήρχε μέσα στους χάρτες των διευρωπαϊκών δικτύων καθόλου η Εύβοια. Επομένως, το γεγονός ότι στους υπό συζήτηση χάρτες του Κανονισμού για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα βρίσκεται και έχει μπει ο διαμήκης οδικός άξονας της Εύβοιας δίνει δυνατότητες που, βεβαίως, δεν θα υπήρχαν με κανένα τρόπο, εάν δεν είχε ενταχθεί.


Τώρα, επειδή υπάρχουν και ορισμένες ασάφειες ως το αν έχει συμφωνηθεί ή δεν έχει συμφωνηθεί. Θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρος. Η ένταξη του συγκεκριμένου οδικού άξονα στο σύστημα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών έχει περιληφθεί, ουδείς το έχει αμφισβητήσει ούτε σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ούτε σε επίπεδο Συμβουλίου, ούτε σε επίπεδο Κομισιόν. Όταν το ζητήσαμε μπήκε, αξιοποίησα από πλευράς Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τη δυνατότητα που είχα ως εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για όλο το τεράστιο αυτό project. Ταυτόχρονα, έπρεπε και το Συμβούλιο δηλ σε επίπεδο Κυβερνήσεων να ζητήσει το ίδιο πράγμα. Θέλω λοιπόν να πω ότι ουδείς αμφισβητεί ότι η Εύβοια, το συγκεκριμένο κομμάτι έχει ενταχθεί στους χάρτες των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών. Η νομοθετική όμως πράξη, η νομοθετική διαδικασία δεν έχει κλείσει ακόμα, θέλουμε λίγο χρόνο.
ΝΤΙΝΗ: το ένα όμως δεν αναιρεί το άλλο θα μου επιτρέψετε να σας διακόψω κ. Κουμουτσάκο, άρα δεν έχουμε πρόβλημα δηλ το μόνο που μας απομένει είναι μία λεπτομέρεια αυτό μάς λέτε τώρα.


ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: Είναι μία διαδικαστική, νομοθετική λεπτομέρεια, μπορώ να σας πω ότι, επειδή κάνω τις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο, διότι, ανοίγω μία παρένθεση εδώ, για να υπάρξει νομοθετικό ευρωπαϊκό κείμενο και να κλείσει πρέπει να υπάρξει σύμπτωση κείμενων και απόλυτη σύμπτωση βουλήσεων μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου Υπουργών, που είναι οι δύο συνομοθέτες. Βρισκόμαστε λοιπόν στο τελευταίο στάδιο της διαπραγμάτευσης Κοινοβουλίου και Συμβουλίου Υπουργών για να κλείσουμε, να συμφωνήσουμε ένα κείμενο το οποίο θα πρέπει να είναι ταυτόσημο και στους δύο θεσμικούς πυλώνες της Ένωσης. Όταν αυτό συμβεί υιοθετείται και η νομική πράξη. Είμαστε δύο βήματα πριν από το τέλος και δεν προβλέπω πέραν κάποιας έκπληξης ή κάποιου τελείως απρόβλεπτου γεγονότος ή εμπλοκής, δεν προβλέπω οποιαδήποτε εμπλοκή στο να υιοθετηθεί. Μάλιστα εκτιμώ ότι μέσα στη διάρκεια της ιρλανδικής προεδρίας δηλ μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχουμε επιτύχει συμφωνία, διότι και η ιρλανδική προεδρία το ζητάει και το επιδιώκει και εγώ ως εισηγητής από την πλευρά του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
ΝΤΙΝΗ: και βέβαια μόνο έτσι…
ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: αυτή ακριβώς είναι η κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε
ΝΤΙΝΗ: και βέβαια θα πρέπει να ολοκληρωθούν όλες αυτές οι διαδικασίες για να ανοίξει ο δρόμος της χρηματοδότησης από όπως μας ενημερώσατε λίγο πριν όχι μέσω ΕΣΠΑ για να μπορέσει να υπάρξει…
ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: ακούστε, χρήματα κοινοτικά στο συγκεκριμένο άξονα δεν μπορούν να πάνε από ένα συγκεκριμένο νέο ταμείο που θα χρηματοδοτήσει το ξαναείπα, τα νέα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, ταυτόχρονα συζητάμε εκεί για ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο. Τα χρήματα από αυτό το εργαλείο, 90% όπως είναι λογικό θα πάνε στις μεγάλες στρατηγικές αρτηρίες του ευρωπαϊκού εμπορίου, όμως, το γεγονός, ότι ένας άξονας οδικός, έστω και στο περιφερειακό δίκτυο είναι ενταγμένος και αποτελεί μέλος του ευρύτερου σχεδίου δίνει δυνατότητες από το εθνικό επίπεδο και με τις προσπάθειες τοπικών κοινωνιών, κυβερνήσεων να αναζητηθούν χρήματα για την ενίσχυσή του. Πρόβλημα θα ήταν και με αυτό θέλω να κλείσω, πρόβλημα αξεπέραστο θα ήταν αν δεν είχε ενταχθεί. Το γεγονός ότι έχει ενταχθεί δίνει δυνατότητες. Από εκεί και πέρα κυβερνήσεις, τοπικές κοινωνίες, βουλευτές όλοι πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους για να μπορέσουν να διεκδικήσουν τα απαραίτητα κονδύλια, αλλά δεν θα μπορούσαν να κάνουν τίποτα αν αυτό δεν είχε ενταχθεί.
ΝΤΙΝΗ: κ. Κουμουτσάκο να σας ευχαριστήσω για την επικοινωνία που είχαμε, νομίζω ότι ήταν πολύ σημαντικά τα όσα μας αναφέρατε και να ευχηθώ καλή συνέχεια στο έργο σας.
ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ: και εγώ ευχαριστώ πολύ και να ξέρετε ότι η Εύβοια είναι ένας τόπος που πολύ αγαπάω.

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.