powered by Surfing Waves

Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο αγροτικών προϊόντων η απάντηση στους μεσάζοντες


Μετά την Βέροια και την Θεσσαλονίκη, ήλθε η σειρά της  Περιφέρειας Πελοποννήσου  να ανακοινώσει την δημιουργία  ηλεκτρονικού αγροτικού δημοπρατηρίoυ στην Κορινθία.   Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει συμπεριλάβει στο Επιχειρησιακό της Πρόγραμμα την δημιουργία αργοτικού δημοπρατηριου με ττην ίδρυση Εμπορευματικού Σταθμού ( στην Περιοχή Στυλίδας ή Σχηματαρίου ). Το δημοπρατηριο της Στερεάς Ελλάδας θα  οργανώνεται με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας , στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχουν :
- Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση
- Οι Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις της Περιφέρειας.
- Οι ΟΤΑ.
- Έμποροι αγροτικών προϊόντων και εφοδίων, καθώς και  ενδιαφερόμενοι ιδιώτες .
- Το Δημόσιο ( εκπροσωπούμενο από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων )

Μεγάλη η δυναμική της Στ.Ελλάδας στην αγροτική οικονομία
Η βαρύτητα του πρωτογενούς τομέα στη Στερεά Ελλάδα απεικονίζεται σε επίπεδο απασχόλησης αλλά και σε επίπεδο παραγωγής. Στο συνολο των απασχολούμενων της Περιφέρεια το 21,5% απασχολείται στον πρωτογενή τομέα. Ποσοστο σημαντικό σε σύγκριση με το 12,5% της Ελλάδας και το 3,2% της Ε.Ε.  Σε επίπεδο παραγωγής στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας καλλιεργούνται 3 εκατομμύρια στρέμματα. Από αυτά το 1εκατομμύριο με φυτά μεγάλης καλλιέργειας (σιτηρά, βαμβάκι) άλλο 1 εκατομμύριο με δενδρώδη (κυρίως ελιές) ενώ αξιοσημείωτη είναι και η καλλιέργεια βιομηχανικών φυτών (ντομάτα).  Παράλληλα σημαντική είναι και η παραγωγή προϊόντων ζωϊκής προέλευσης (15% συνόλου εγχώριας παραγωγής κρέατος)-ειδικότερα πουλερικά (27% συνολικής παραγωγής).
Η αλιεία ανοιχτής θάλασσας έχει ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς και μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης (κόλπος Ευβοϊκού, Μαλιακού, Κορινθιακού). Σημαντική επίσης και η ανάπτυξη ιχθυοκαλλιεργειών. Η Περιφερεια μας κατέχει την 1η θέση (35% ποσοστό συνολικής παραγωγής).

Τα «αδυνατα σημεία»  
Τα «αδυνατα σημεία» όμως είναι πολύ γνωστά και πρέπει να τα ξεπεράσουμε πρωτογενής τομέας βασίζεται σε δραστηριότητες χαμηλής προστιθέμενης αξίας με χαμηλή ποιότητα και καινοτομία των παραγόμενων αγαθών. Πρεπει λοιπόν να αντιμετωπιστούν και να τονωθούν τα προβλήματα ανταγωνιστικότητας της αγροτικής οικονομίας.  Ιδιαίτερη αξία αποκτά η ανάπτυξη της υπαίθρου ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα, η προστασία του περιβάλλοντος και η ποιότητα ζωής στην ύπαιθρο.



Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο Περιφέρειας Πελοποννήσου
Στη περίπτωση του δημοπρατηριου Πελοποννήσου η Περιφέρεια Πελοποννήσου θεωρεί οτι το ηλεκτρονικό δημοπρατήριο αγροτικών προϊόντων που θα αποτελέσει σύγχρονη απάντηση στους μεσάζοντες και θα στηρίξει τις εξαγωγές . Αυτό επανέλαβε κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης, προσθέτοντας ότι γίνεται προσπάθεια συνεργασίας με μεγάλη εταιρεία που διακινεί το 60% των προϊόντων στην Ε.Ε.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο κ. Τατούλης ανακοίνωσε την εκπόνηση νέου Οργανισμού της Περιφέρειας και τη δημιουργία Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου Τεχνικών Έργων, ενώ για το θέμα των αποβλήτων ξεκαθάρισε ότι την ευθύνη διαχείρισης τους την έχουν οι δήμοι, συμπληρώνοντας ότι η περιφέρεια έχει ευθύνη για την δημιουργία μονάδας ολικής διαχείρισης, όπως ορίζει ο ΠΕΣΔΑ.

Moναδική ελπίδα εξόδου από την κρίση η περιφέρεια

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για την επιλογή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, από το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για την εφαρμογή για πρώτη φορά στη χώρα Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος με πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 5 χρόνια, ενώ έκανε ειδική αναφορά και στις Ελεύθερες Οικονομικές Ζώνες σημειώνοντας ότι ήδη το αίτημα της περιφέρειας βρίσκεται προς αξιολόγηση από την Task Force.

Μάλιστα επανέλαβε τη θέση του ότι η αιρετή Περιφέρεια αποτελεί το σκληρό πυρήνα και τη μοναδική ελπίδα της χώρας για έξοδο από την κρίση, ενώ εξέφρασε την εκτίμησή του για το επίπεδο ενημέρωσης και κριτικής που ασκούν τα περιφερειακά ΜΜΕ«απαλλαγμένα από τις βαθιές δουλείες των κεντρικών μέσων ενημέρωσης».


« Σύμφωνα με τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της Περιφέρειας Πελοποννήσου, την γεωμορφολογία της και την γεωγραφική της θέση, σε συνδυασμό με το εξωγενές οικονομικό περιβάλλον η αναπτυξιακή προοπτική της Πελοποννήσου στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αγροτική δραστηριότητα, η οποία οφείλει να βασίζεται όμως σε ένα νέο πρότυπο αειφόρου ανάπτυξης.
Τέτοιο πρότυπο αποτελεί το καλάθι προϊόντων της Περιφέρειας Πελοποννήσου το οποίο ουσιαστικά αποτελεί το σύνολο των χαρακτηριστικών προϊόντων της περιοχής, τα οποία καλλιεργούνται παραδοσιακά, αναδεικνύουν την ταυτότητα της περιοχής, έχουν ισχυρή φήμη και μπορούν ν’ αποτελέσουν πόλο έλξης και την «αιχμή του δόρατος» για την ανάπτυξη της περιοχής.
Κύριος μοχλός και σημαντικό εργαλείο επίτευξης της αγροτικής ανάπτυξης και της επίτευξης του σκοπού της προώθησης των προϊόντων του καλαθιού της Πελοποννήσου, θα είναι το Δημοπρατήριο Αγροτικών Προϊόντων το οποίο θα αποτελεί αυτοδιοίκητη μονάδα παροχής υπηρεσιών τόσο προς τους αγρότες-παραγωγούς όσο και προς τους εμπόρους αγροτικών προϊόντων.
Με τον Νόμο 4015/2011 ο οποίος αφορά το “Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου − Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους” προσδιορίζεται το πλαίσιο λειτουργίας και ο ρόλος τον οποίο καλείται να διαδραματήσει το Δημοπρατήριο Αγροτικών Προιόντων στην διακίνηση των αγροτικών προϊόντων.

Συγκεκριμένα:

1. Τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων οργανώνονται και διοικούνται ως ανώνυμες εταιρείες, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων συμμετέχουν οι Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις, οι κατά τόπον αρμόδιες Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις και Ο.Τ.Α., ιδιώτες, καθώς και το Δημόσιο, εκπροσωπούμενο
από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Στις ανώνυμες εταιρείες δημοπρατηρίων μετέχουν επίσης επιμελητήρια και ενδιαφερόμενοι ιδιώτες.

2. Οι φορείς της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις πρέπει να ελέγχουν τουλάχιστον το 51% του μετοχικού τους κεφαλαίου.

3. Οι ιδιώτες παραγωγοί και οι συνεταιρισμοί μπορεί να διαθέτουν τα προϊόντα τους δια των δημοπρατηρίων.

4. Τα δημοπρατήρια διαθέτουν τα αγροτικά προϊόντα που διακινούνται μέσω αυτών, εφόσον έχει προηγηθεί διαλογή και τυποποίηση των προϊόντων αυτών.

5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μπορεί να αποφασίζεται η ίδρυση δημοπρατηρίων, όχι περισσότερων από δύο σε κάθε Περιφέρεια.

Τα δημοπρατήρια σήμερα έχουν να αντιμετωπίσουν σύνθετες προκλήσεις προκειμένου να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εφοδιαστική αλυσίδα και υπάρχουν δυνατές ενδείξεις που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το μέλλον των δημοπρατηρίων μπορεί να είναι ιδιαίτερα θετικό.

Οι ενδείξεις αυτές είναι:

α. Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση φρέσκων τροφίμων που οφείλεται στην συνεχιζόμενη τάση αστικοποίησης των κοινωνιών αλλά και στην έντονη αύξηση των χώρων εστίασης και γενικότερα των υπηρεσιών σίτισης.
β. Η διαφαινόμενη τάση που αποτυπώνεται στις μετά-βιομηχανικές και μετά-καπιταλιστικές κοινωνίες για μεταβολή των διατροφικών συνηθειών προς πιο φυσικές και υγιεινές τροφές.
-γ. Οι ανώδυνες συνέπειες που έχει η χρήση του διαδικτύου στις αγορές χονδρικού εμπορίου, η φυσική υπόσταση των οποίων συνεχίζει να είναι απαραίτητη σε αντίθεση με άλλους κλάδους όπου η διείσδυση του διαδικτυακού εμπορίου τους οδηγεί σε αφανισμό.
Ωστόσο για να μπορέσει ένα δημοπρατήριο να αξιοποιήσει αλλά και να προσαρμοστεί στις συνθήκες του υγιούς ανταγωνισμού οφείλει να λειτουργεί παρέχοντας σύγχρονες υπηρεσίες, οι οποίες αποτυπώνονται σε επικαιροποιημένες καταγραφές καλών πρακτικών οι οποίες παράλληλα έχουν αναδείξει πρωτοβουλίες και χαρακτηριστικά τα οποία είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία τους.
Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των υπηρεσιών πρέπει να είναι :

α. Η εγκατάσταση κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα ώστε να διευκολύνουν τους βασικούς πελάτες τους που είναι οι μικρές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου.
β. Η συνεχής επένδυση στη βελτίωση των υποδομών ώστε να διασφαλίζονται υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας των προϊόντων αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος μέσω σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης απορριμμάτων και εξοικονόμησης ενέργειας.
γ. Η επένδυση στη χρήση νέων τεχνολογιών για την αποτελεσματικότερη διαχείριση και την μείωση του κόστους για τους παραγωγούς.
δ. Η επέκταση των υπηρεσιών που προσφέρονται και συγκεκριμένα η καθετοποίηση τους ώστε να δημιουργούνται μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας τόσο για τους παραγωγούς όσο και τους πελάτες. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η συσκευασία και τυποποίηση των προϊόντων.
ε. Η συνεχής προβολή των προϊόντων με σύγχρονες μεθόδους Marketing και Branding των προϊόντων.

πηγή:aftodioikisi.gr

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε ένα βίντεο youtube ή μια εικόνα στο σχόλιό σας, χρησιμοποιήστε (με αντιγραφή/επικόληση, copy/paste) το κωδικό: [img] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΔΩ [/img] για την ανάρτηση εικόνων και [youtube] ΒΑΛΕ ΣΥΝΔΕΣΜΟ YouTube-VIDEO ΕΔΩ [/youtube] για τα βίντεο YouTube
ΣΗΜ. Οι διαχειριστές του ΕΒ δεν φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια τρίτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 13 του ΠΔ 131/2003.